Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Boxin vika-kokoelmanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rutabaga
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Rutabaga

Member
Tuossa pitkästä aikaa selailin Xboxfinin foorumeita ja huomasin, että täällä melkein kaikki viestit koskevat jotain mikä on mennyt Boxistanne rikki. Itsellänikin on joitain vikoja ollu ja on edelleenkin. Haluaisin ihan mielenkiinnosta tietää mitä kaikkia vikoja teillä on koneissa, lisälaitteissa ja peleissänne ollut?

kirjatkaa kaikki pienimmätkin viat jotka vaan kismittää, ja omantunnon mukaan saa kertoa onko boksi modattu vaiko ei.

Tässä minun listani: (Xboxini on siis modaamaton)

-Videokaapelin liittimessä on ilmeisesti kontaktihäiriö ja kun sitä painaa alas tai nostaa, niin kuva joko häviää tai muuttuu kauttaaltaan keltasävytteiseksi, kerran Boxini on jopa buutannut itsensä kun menin sitä vahingossa taittelemaan.
-Boxini DVD-asema naarmutti levyjäni reunoilta, tosin nyt vika on korjattu kun tartuin viilaan ja otin vähän pois tuosta DVD-kelkasta. :D
-Tuo jo muualla mainittu ohjainten moottorien narina.
-Peleistä Deathrow on "jäätynyt" muutamia kertoja kesken taiston, enkä usko edes että on kyseessä Boxin ylikuumeneminen, koska vehje oli ollut päällä vain puolisen tuntia siinä vaiheessa.
-GTA3 "jäätyy" sillointällöin kun yrittää tallentaa tilannetta, tämän kanssa meinaa järki lähteä kun on tahkonnut peliä pitkän aikaa ja sitten se pirulainen ei pysty tallentamaan!
-Kerran on tapahtunut Wrath Unleashed:n kanssa niin, että Boxini on ruvennut naksumaan, ja naksausten välissä se pyörittää äänekkäästi DVD:tä *naks tsiuuh! naks tsiuuh!* Järkihän tuonkin kanssa meinasi lähteä kun oli jännässä kohtaan ja homma hidastui merkittävästi tuon takia.

ja onhan minulla tuo PowerPad-ohjain, sehän on täysi virhe koko kapula...

X2VGA-kaapeli (VGA-adapteri) aiheutti diagonaalisia häiriöjuovia kuvaan. Ongelmasta on todiste täällä. Valmistajalla on kuitenkin äärimmäisen hyvä asiakaspalvelu ja he korjasivat tuotteen ja antoivat myös hyvitystä hinnasta. Korjattu tuote on vielä matkalla mulle. Muita ongelmia XBoxin kanssa ei ole ollut, vaikka olen omistanut kolme eri yksilöä.

DVD:itä en ole testaillut ja peleissä ehkä 1/50 mahdollisuus saada dirty disc error. Tuo kuitenkin "korjaantuu" joissain peleissä odottamalla.

Minulla modaamaton boxi.

Itselläni ei ole pahempia vikoja ollut. Ei ole DVD-asema (Phillips) ainakaan vielä naarmuttanut pelejäni. Joskus kyllä kuuluu vähän outoa sirinää ja asema lataa peliä erittäin kovaäänisesti.

Peleistä NFSU, CDS ja SC: Pandora Tomorrow ovat kaikki kerran jumittaneet. Ihme kyllä en ole kertaakaan saanut vielä Dirty Disc Error-ilmoitusta ruudulle.

Kuva heittelehtii joskus ja hakee oikeaa paikkaansa, mutta se on television vika.

Hyvin toimii. Joskus oli emolevy hajonnut ja kone täytyi lähettää huoltoon, mutta muuten se toimii vallan mainiosti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Hyvin toimii. Joskus oli emolevy hajonnut ja kone täytyi lähettää huoltoon, mutta muuten se toimii vallan mainiosti.

:D

Emolevy hajos kerran, mutta muuten toimii hyvin??!? ROTFL!

Omista boxeistani (molemmat green limited edition) toinen välillä sanoo että "dirty disc", vaikka levy on virheetön. Toimii taas resetoinnin jälkeen. Välillä kone myös ihmettelee levyn kanssa ja latailee ärsyttävän pitkään. Outoa toimintaa.

Kun tarkemmin ajattelee, PS2:ni ja Cubeni eivät tee lähellekään mitään samanlaisia temppuja...

Mulla on ollut oikein hyvä onni boxien kanssa. Ensimmäisessä thomson asema joka naarmutti levyjä, kone vaihtoon ja uusi tilalle. Tässä oli samsungin asema. Kone pelitti hyvin noin 3 kuukautta kunnes kerran kun käynnistin sen ei dvd kelkka suostunut enään aukeamaan, jumissa oli ja pysyi vaikka kuinka yritin reklata, kone vaihtoon ja uusi tilalle. Tässä oli thomson asema joka TAAS naarmutti levyjä sekä antoi jatkuvasti dirty disc ilmoituksia, lisäksi kaiken kruunasi sietämätön meteli joka kuulosti siltä kuin koneen sisällä olisi joku resonoinut oikein kunnolla. Ja taas tuli uusi kone, tämä nykyinen. Nyt ihmetyttää morrowind GOTYa pelaillessa kun 1personista pelattuna joka kerta kun käytän jousta, sitä jännittäessä koko ruutu välähtää lähes valkoiseksi(siis ihan kuin salama välähtäisi taustalla) ja pari kertaa on koko ruutu mennyt oranssiksi niin että minimap ja muu hud on näkynyt mutta ruutu on muuten täysin oranssi. Olisinkin kiitollinen jos joku viitsisi valaista onko muita joilla olisi vastaavia juttuja morron kanssa, ei TODELLAKAAN huvittaisi olla enää anttilan palautuspuolen kanssa tekemisissä!

niin ja muuten piti lisäämäni että eipä mullakaan ole PS2sen ja cuben kanssa ikinä ollut mitään vastaavia ongelmia!!!

Itselläni on tasan kerran heittänyt dirty disciä, ja silloinkin levy oli vähän huuruissa. Eli ei mitään suurempia onkelmia, toisin kuin pleikkarin kanssa, jollainen jo kerran hajosi ilman näkyvää syytä ja toinen vähän on hitaamman puoleinen.

Grendel, koitappa sörkkiä hellävaroen sitä videopiuhaa paremmin kiinni sinne Boxiisi, minulle meni Gladius myös kerran ihan keltaiseksi, mutta kun vähän heilutin johtoa niin se parantui.

reilu vuosi sitten ostin vähän käytettynä v1.2:n(?), jossa on samsungin kelkka. ei ole ollut yhtään mitään vikaa. satunnaiset pelit ovat jumahtaneet erittäin satunnaisesti.

...aikka ole mitää modattu.

Kohta kaksi vuotta vanhaan Xboxiin on kerran huollettu (=vaihdettu) DVD-asema. Tai oikeastaan kaksikertaa, kun eka huolto ei tuottanut tulosta. Nyt alla Philips. Kone toiminut senjälkeen moitteetta. Tosin DVD-elokuvia en Boksiin ole syöttänytkään tuon huollon jälkeen.

Pelit eivät ole kertaakaan jumineet, eikä pelien kohdalla tule mitään muitakaan latausvikoja.

Hyvä vehje jos kestää tuollaisenaan seuraavan Xboxin tuloon saakka!

Välillä sitä joutuu ihmettelemään, millaisia rupuyksilöitä markkinoille pääsee. Itse olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa, että keväällä 2002 hankittu Xboxini, jossa on paljon haukuttu Thomsonin asema, on toiminut lähes moitteetta. Vasta nyt iän myötä joitain ongelmia on tullut, mutta se lienee aivan normaalia nykykonsolien kohdalla. Suunnilleen samaa ikäluokkaa edustava PS2 on sekin satunnaisesti temppuillut. Cube on toiminut parhaiten, mutta toisaalta sillä olen vähiten pelannutkin. Tuo uudempi Xboxini sisältää Samsungin aseman, eikä se ole oireillut vielä mitenkään, ja NTSC-Xboxikin on pelannut loistavasti – siinäkin Samsung.

Ohjaimista sen verran, että se moottorien "narina" pienillä kierroksilla on enemmänkin ominaisuus kuin vika. Sitä tapahtuu kaikilla. Vastaavasti suuremmilla kierroksilla napit helisevät. Sekin on ominaisuus, ei vika. En kuitenkaan tarkoita, etteikö tällaisia ominaisuuksia pitäisi saada karsittua pois...

Mulla on kanssa tuo "Dirty Disk" ongelma, ja S-Ohjain pitää niin kamalaa surinaa, ettei sitä pysty käyttämään, ei ainakaan peleissä, joissa tärinä on kovassa käytössä.
Käytän siis Logitechin kapulaa. Muuta vikaa ei ole ollut. Kaikki toimii moitteettomasti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
:D

Emolevy hajos kerran, mutta muuten toimii hyvin??!? ROTFL!

Aivoja voi käyttää. Jospa vaikka tarkoitin, että kyseisen tapahtuman jälkeen ei Xboxissani ole ollut minkäänlaisia vikoja?

Omassa koneessa ei ole ollut mitään vikaa, kaikki toimii. Kone ostettu marraskuussa ja valmistettu syyskuussa, asemana samsung.

PS. Deus Ex:IW on bugaillu joskus, mutta se onkin Warrenin moka.

Thomsonin aseman kanssa oli ongelmia, joten laitoin boxin huoltoon. Huollossa asema vaihdettiin Philipsiin ja sen jälkeen ei ole ongelmia ollut.

Mun vikoja?

Ei mul oo vikoja ollu. en tosi oo konsolii koskaan potkinukkaan. kerran se on käyny junalla hesassa ja aika monta kertaa sinne tänne...

kerran on tullu se dirty disck error ja se tuli naarmauttomaan uudehkoon levyyn ja meni pois kun otin ulos ja laitoin takas.

Mad Cazin halpa ohjain rutisee reunojen saumoista silleen kun ei pitäis. se on tosi vähän käytetty ja kyl se ihan hyvin toimii teknisesti. mut ihan selkeesti muutenkin tuntuu ihan vähän huonolta muovilta. mutta tähän on yleisesti tiedossa kaikista tarvikeohjaimista.

Kerron nyt vielä että typhoonin halpa kaukokapula toimii tosi hyvin kontakteiltaan, mutta ei sovi yhteenkään käteen, on kulmikas, ruma, ja näppäimiä on huono painella. Kannattaa tietty ostaa jos sen saa yli puolet halvemmal. saa halpispelin säästyvillä rahoilla.
Typhoonhan on tehny virallisenkin DVD kapulan, miksköhän halvemmassa on niin huonot näppäimet...

Yleisemmin viat on kiinni telkusta, kaikkein uusimmatkin toimii joskus tosi huonosti...

Vastaus: Boxin vika-kokoelmanne

Hyvä ketju. Meikäläinen hommaa xboxin(ja kaikki gta:t) heti ensi tilistä, täytyy tsekkaa tieteski tarjoukset. Mutta jotenkin tuntuu että xbox kestää pitempään kuin Ps2. Kuinka pitkään laite toimii kohtuullisesti. Tämähän on tietenkin konekohtaista, mutta suurin ongelma tuntuu olevan tuo thompsonin dvd.

Vastaus: Boxin vika-kokoelmanne

Mulla ei ole ollut tuon huollossa käynnin jälkeen mitään ongelmaa ja kohta on kulunut kaks vuotta tuosta huollosta. Joten jos et Thompsonia saa asemaksi, niin luulis prosentit olevan aika hyvät.

Ylös Bottom