Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Braid

FAMAS

New Member
Ensin arastin normaalia korkeampaa 1200 pisteen hintaa. Sitten pelasin trialia. Sitten jäin täysin koukkuun. Seuraavana päivänä ostin pelin ja pelasin kannesta kanteen. Silmittömän kaunis, pelattavuudeltaan äärimmäisen kekseliäs, musiikkitarjonnaltaan fantastinen. Monitulkintainen ja koskettava tarina häikäisevällä "lopulla" varustettuna. Heittämällä paras XBLA-peli jota olen pelannut, ja ehkäpä paras peli johon olen tänä vuonna törmännyt. Ja naps vielä linkki: http://braid-game.com/

Discuss.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Braid

Kyllä hehtukset on valtaisat. Nyt tekisi kyllä niin mieli ostaa peli. Toisaalta tähän mennessä ei oikein ole jaksanut noita arcadepelejä kauhean pitkään pelata ja tämäkin on kuulemma lyhyt.....

Niin ja hintaa 1200 pistettä. :(
 
Vastaus: Braid

Toisaalta tähän mennessä ei oikein ole jaksanut noita arcadepelejä kauhean pitkään pelata ja tämäkin on kuulemma lyhyt.....

Problem solved? :)

Pakko sanoa kun tuolla Live Arcadessa itse olin ensimmäisenä sisällön perään kyselijä, kuluttaja minussa sai ylivallan. Pelaaja minussa kuitenkin sanoo että parhaiten käytetyt pisteet aikoihin ja kyllä tuosta ainakin sen 5h erittäin laadukasta peliaikaa saa (en ole itse päässyt vielä peliä läpi). Ja kun itselle parhaimmat pelit viime aikoina ovat olleet Ico ja Portal, niin vaikka Braid ei ehkä aivan edellä mainittujen tasolle yllä niin arvostan todella paljon sitä että peli on täyttä asiaa eikä mitään täytehuttua ole todellakaan näkyvissä. Laadun ollessa tätä luokkaa ei tuota pisteiden sijoitusta tarvitse sen kummemmin miettiä.

En tiedä olenko tyhmä tai jotain kun kaverilistan kaikki tyypit ovat tämän tainneet mennä jo läpi paitsi minä... On kyllä todella palkitsevaa saada ne vaikeatkin palat haltuun. Hieno peli kaiken kaikkiaan, lisää originaaleja pelejä Arcadeen, vanhojen lämmittelyjen sijaan, kiitos!
 
Vastaus: Braid

Keskiviikkona latasin ensin tuon trial-version ja ensimmäisen tason jälkeen oli pakko ostaa kokoversio. Ensiksi ajatus 1200 pisteen pelistä tuntui aika rankalta, mutta eipä näin jälkeenpäin ole harmittanut. Braid on mahtava puzzlepeli, jossa on todella hieno tyyli ja musiikit lisäävät fiilistä.

Microsoftin alkuperäinen päätös myydä pelejä vain 400 ja 800 pisteellä oli ehkä huono ratkaisu koska pelaajille on tullut käsitys, että jokainen peli pitäisi saada vähintään 800 pisteellä. Nyt kun Live Arcadessa julkaistaan pelejä, jotka on kehitetty vain Arcadea varten ja laatu on korkealla, niille on perustetta asettaa korkeampi hinta kuin 800 pistettä. Jos Braid julkaistaisiin esim. Nintendo DS:lle ihmiset olisivat aivan liekeissä ja valmiita maksamaan 30 euroa samasta pelistä.

Toivottavasti mahdollisimman moni ostaisi tämän pelin, että pelin suunnittelijan Jonathan Blow'n ei tarvitse lopettaa pelien suunnittelemista rahallisten vaikeuksien takia.

Taas kerran Penny Arcade on asian ytimessä uusimmassa stripissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Braid

Eilen tuli kerättyä ekasta maailmasta kaikki palaset. Ja kyllä tuo koukutti niin mukavasti, että heti kun saa pisteitä hommattua menee tämä ostoon.
 
Vastaus: Braid

Problem solved? :)

Pakko sanoa kun tuolla Live Arcadessa itse olin ensimmäisenä sisällön perään kyselijä, kuluttaja minussa sai ylivallan. Pelaaja minussa kuitenkin sanoo että parhaiten käytetyt pisteet aikoihin ja kyllä tuosta ainakin sen 5h erittäin laadukasta peliaikaa saa (en ole itse päässyt vielä peliä läpi). Ja kun itselle parhaimmat pelit viime aikoina ovat olleet Ico ja Portal, niin vaikka Braid ei ehkä aivan edellä mainittujen tasolle yllä niin arvostan todella paljon sitä että peli on täyttä asiaa eikä mitään täytehuttua ole todellakaan näkyvissä. Laadun ollessa tätä luokkaa ei tuota pisteiden sijoitusta tarvitse sen kummemmin miettiä.

En tiedä olenko tyhmä tai jotain kun kaverilistan kaikki tyypit ovat tämän tainneet mennä jo läpi paitsi minä... On kyllä todella palkitsevaa saada ne vaikeatkin palat haltuun. Hieno peli kaiken kaikkiaan, lisää originaaleja pelejä Arcadeen, vanhojen lämmittelyjen sijaan, kiitos!

Heh, hyvin luettu rivien välistä.... :) Puhuin auttamatta itseni pussiin.
Tarkoitin kuitenkin siis lähinnä sitä että laadultaan ovat sellaisia, että niitä ei jaksa pitkään pelata. Vaikka ilmeisesti tämä ihan laadukas onkin.
 
Vastaus: Braid

Kutosmaailmassa mennään tällä hetkellä ja on kyllä kertakaikkiaan mahtava peli! Ajalla leikkiminen on toteutettu erittäin hienosti ja jokainen kenttä tuo uuden ihmeellisen elementin lisää. Muutaman kerran on saanut miettiä ihan tosissaan noita ratkaisuja ja mielihyvä onnistuneiden aivoituksien jälkeen on sen mukainen! :)
 
Vastaus: Braid

Nyt kun on tämä uskomaton peli läpi, niin on kyllä naurettavaa katsoa kun jotkut miettii onko tämä sen 1200 pisteen arvoinen.
 
Vastaus: Braid

Vitsiniekka löytänee tiensä pieneltä huililta, ellen ihan väärin ole ymmärtänyt edellisen viestin tyyliseikkojen pieniä hienovaraisia nyansseja.

Ja tosiaan, Braid näyttäisi nostavan itsensä pikkuhiljaa pelaajien huulille ja kyseisen tuotoksen aikaan saaman kohun perusteella pitää kyllä itsekkin jossain vaiheessa käydä triali pyörittämässä läpi, jos vaikka kiinnostus nousisi ihan jopa 1200 pisteen sijoittamiseen asti (oli muuten ihan hyvin kiteytetty kyseinen tilanne Penny Arcadessa). Videoiden ja juttujen perusteella on kyseessä kuitenkin todella omaleimainen ja onnistunut teos, näitä ei liikaa nykyään tule, joten siltäkin kannalta teoksen hankkiminen voisi mennä kulttuuritekona.
 
Vastaus: Braid

Puzzlepelit ei ole kaikkien mieleen, ihan sama miten hyvin ne on tehty, ja Braidista voin demon perusteella sanoa että se on yksi parhaiten - ellei paras - koskaan tehty puzzlepeli. Mutta, väärä genre mikä väärä genre, jää hankkimatta.
 
Vastaus: Braid


Ongelmat vääntävät varmasti monen aivot mutkalle, mutta pulmiin löytyy yhtä pientä poikkeusta lukuun ottamatta aina looginen vastaus.

Tarkoitatko:
Sitä puzzlea, jossa kuplan avulla ajoitetaan kolmen kasvin toimintaa? 1up-showssa Blow sanoi tuonkin puzzlen sisältävän yksinkertaisemman ratkaisun, mutta itse en keksinyt muuta kuin testailla pallon kanssa milloin onnistuu.

Lisäarvoa paketille luovat supervaikeasti piilotetut tähdet
Pitikö tuossa lukea palat vai olenko missannut jotain?
 
Vastaus: Braid

Pitikö tuossa lukea palat vai olenko missannut jotain?

Ihan tähtiä, siellä talon ulkopuolella on taivaalla tähtikuvio johon voi kerätä tähtiä syttymään. Olen kaksi hakenut, kun katsoin netistä vähän ohjetta, että mitä nuo oikein ovat ja että oliko vain joku nettihuhu. Ovat kyllä sitten nysvä^2.
 
Vastaus: Braid

Ihan tähtiä, siellä talon ulkopuolella on taivaalla tähtikuvio johon voi kerätä tähtiä syttymään. Olen kaksi hakenut, kun katsoin netistä vähän ohjetta, että mitä nuo oikein ovat ja että oliko vain joku nettihuhu. Ovat kyllä sitten nysvä^2.

Katsoin tuubista, niin joh, meni ehkä vähän liian nysväämiseksi itselle :) Mutta hienoa että tuollaisiakin jemma-paloja pelistä löytyy!
 
Vastaus: Braid

Hm? Mihinkäs palaan tuo viittaa? Taisi 5-7 olla mulla sellainen jota en ihan heti hahmottanut että miten se nyt noin ratkesi, viittaatko samaan?

Mielestäni nuo kakkosmaailman viimeiset palaset eivät liittyneet oikein yleiseen pelimekaniikkaan mitenkään. Ratkaisu oli kyllä sangen nokkela, ei siinä mitään.

Juuri ne, jotka saadaan kikkailemalla maalauksen kanssa.

ppsa_ sanoi:
Sitä puzzlea, jossa kuplan avulla ajoitetaan kolmen kasvin toimintaa? 1up-showssa Blow sanoi tuonkin puzzlen sisältävän yksinkertaisemman ratkaisun, mutta itse en keksinyt muuta kuin testailla pallon kanssa milloin onnistuu.

Tuohon on oikeastaan aika helppo ratkaisu. Kasvit pitää saada liikkumaan samassa tahdissa. Tämän saa aikaiseksi melko helposti käyttämällä hyödyksi sitä sormusta. Sitten vain odotat, että kaikki kasvit menevät piiloon ja pysäytät ajan (X+RB). Näin sinulla on käytössäsi loputon virta niitä mörköjä.
 
Ylös