Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bravely Default 2

Ei tietääkseni pysty vaihtaa, mut loistavat musiikithan tässä Bravely Default 2 on,

Nyt on 17h kellossa ja chapter 2 alkoi joku aika sitten tuli semmonen 10h pelattua melkein putkeen sen verran koukuttava peli. Tarinakin paranee kokoajan ja character development kehittyy. Pidän myös paljon siitä että peli tarjoaa hemmetin monta boss fighttia ja jokaiseen boss fighttiin saa sitten hiota oman taktiikan ainaki hardilla. nimittäin peli on todella vaikea hardilla, tainnu nyt olla jo 6-7 bossia jo. Aluks tuntuu että are you serious et täähän on mahdoton, mutta sitten ku keksin oikean taktiikan niin kyllä ne bossit siitä kaatuu.

Sain unlockattua juuri seuraavan jobin nyt taitaa olla 8 eri jobia. jokainen job on täysin erilainen ja jokaisella on oma pelityyli. Mainitaan vaikka Beast Master joka oli octopathissäki eli se on kun pokemon mestari. voit käyttää 1 jobia kerrallaan mutta toisen jobin saa sub-jobiks. ainoastaan primary job levelöityy joten paras on että kerää levelit valmiiks sille sub jobille, mut se mikä on ihan pirun kova että minkä tahansa jobin minkä oot sun hahmolles levelöiny kaikki passivet (6 yhteensä) saa käyttöön. ja siellä on todella kovia passiveja eri jobeissa.

Ainiin luin näistä huonoista arvosteluista että peli olisi kokoajan pelkkää taistelua, mutta tämähän ei pidä paikkansa nimittäin pelissä on suhteellisen common item joka antaa sinulle "monster cannot see you buffin" joten voit käytönössä juosta halutessasi luolastot ilman taistelun taistelua jos vain haluat. mutta hardilla se on huono idea :D

Mainitaan vielä että pelissä järjetön määrä kaikkea quality of life ominaisuuksia kuten Luret monstreita varten että sitten kun oikeasti haluat levelata hahmojasi ja kehittää jobeja niin nuo monster luret on pirun käteviä sieltä saattaa tulla 5 encounteria putkeen ja saat 5X enemmän expaa ja Job Pointseja, toinen on sitten tuo exploring että nytten kun en ole pelaamassa niin siellä laiva on keräämässä job points orbeja ja muita aarteita, ja tämä exploring ei toimi kun sillon kun laite on sleeping modessa. joten välillä on ihan hyvä pitää taukojaki. toinen kova on auto full heal nappula kun menet hahmovalikkoon että ei tarvise joka encounterin jälkeen itse healata hahmoja vain siihen on yks nappula mikä tekee tämän kaiken.

edit

siellä muuten Dansgaming pelailee tällä hetkellä ja pitää myös pelistä kovasti et jos joku miettii pelin ostoa
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin reilu 10h takana ja hyvin maistuu. Hard päällä ja haastetta tosiaan riittää, mutta se on vain hyvä asia. Job-systeemi on koukuttava ja on kiva miettiä ja kokeilla eri yhdistelmiä.

Tarina ei vielä ole imaissut niin mukaansa, mutta ehkä se tästä kun pääsee etenemään. Paljon on tullut grindattua ja äsken avautunut korttipeli-minipeli vaan lisää tuskaa jäädä tuhlaamaan aikaa ennen etenemistä.
 
joo nyt on tosiaan 22h pelikellossa ja pari jobia taas tullut lisää, joo tuo jobien yhdistely ja levelaus on pirun koukuttavaa. ja tuon grindaus ei ole edes puuduttavaa kun voit tehdä monta asiaa kerrallaan kuten thieffin eräs passive on "25% change to steal valuable item" ja nuo mitä pystyt sitten varastelemaan on oikeasti rare itemeitä. Varusteita, boosteja ja aseita. peli on kyllä min-max pelaajan unelma niin paljon kaikenlaista mitä voit tehdä tehdäksesi hahmostasi kovempia. ei ole tämmöistä jrpgta kyllä tullu pitkään vastaan. Varmaan Xenoblade Chronickles 2 joka olis koukuttanut näin paljon

oma Arvosana pelille tällä hetkellä 9 ja sitten tuolle battlejen/jobien ja taistelusysteemin customoinille annanki sitten suoraan 10. nuo classien passivvet on todellisia game changereita. mainitaan nyt vaikka pari "Spell damage can crit" "You dont get weight penalty" yms Todella iso hatun nosto kyllä Squarelle siitä että jokainen classi on tyyliin yhtä erilaisia kun noissa CRPG peleissä kiitos niiden passivien ja muiden. Karttasysteemistäkin tulee mieleen Final Fantasy VII-IX että kunnon iso open world map mitä edetä.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin nyt on peliä takana 35 tuntia ja täytyy sanoa että edelleen maistuu. Tarinaki on suhteellisen synkkä jopa ja joidenki Bossien Backgroundeista tulee jollain tasolla persona vibat. Edelleen aina kun saa uuden jobin (14 nytten niitä) on sitä into pinkeänä heti testaamassa ja levuttamassa.

Mutta jos peli oli alussa haastava. niin nyt peli tuntuu jopa liian helpolta tuolla hardilla. tähän suurin ongelma on bossien hp:n vähyys 30-40k ei ole juuri mitään jos isket 7000-9999 crittejä joka toisella erikoislyönnillä. tämä tarkoittaa sitä että suurin osa boss fighteista on ohi jo 1-2 minuutissa. Tämä on kyllä sinänsä harmi. jonku verran olen kyllä grindannut mutta pitänyt senki kohtuullisena. En ole niinkään grindannut leveleitä vain juuri jobeja Hahmojen levelit on nyt luokkaa 45. Toivonki että loppu pään bosseilla tuo hp bar nousee merkittävästi.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkoi just chapter 2 ja pelikello näyttää noin 20 tuntia. Aika rauhalliseen tahtiin oon edennyt ja kaikki sivutehtävät tehny mitä aina aukeaa. Aika vähän oon leveliä grindannu kun pelkään just että ylilevelöityy tai tulee liian vahvaksi poppoo. Liian läpihuutoa ei saisi peli olla mielellään.

Haastetta löytyy myös noista field bosseista, jotka on vapaaehtoisia kovempia mörriköitä. Yhden vasta oon saanu kellistettyä. Nyt alkaa jobeja olemaan sen verran että valinnanvaikeus pukkaa päälle. Alussa vielä oli valikoima melko maltillinen, niin pystyi aina jonkun jobin jollekin lätkäisemään, mutta nyt alkaa olla jo niin, että jää jobit kokeilematta kun uutta pukkaa ja vanhat vielä kesken.

Vähän vielä tuumailen millaisella valikoimalla liikun. Laitan omat classit ja "buildit" varuilta spoilerin alle, jos joku ei halua hahmoluokista spoilaantua:
Tällä hetkellä päähahmo "Seth" on Thief/Beastmaster ja tykästyin nyrkeillä huitomaan tuon monkin passiivikyvyn vuoksi. Tuntuu olevan tehokkaampi näin kuin millään aseella. Lisäksi ei tuu noita disadvantageja aseluokittain ja vihuttain. Sethille kaavailen tuollaista nopeaa DPS-spottia. Beastmaster on ehdoton suosikki ollut tähän asti.

Gloria on perus parantaja ja pitkälti White Mage/Bard-kombolla on menty bossit läpi. Nyt avautui Red Mage, niin sitä myös nostatan bossien välit noiden passiivien vuoksi. Bardin lurinat on aika hyvä apu bosseihin.

Elvis aloitti Black Magena, mutta muunsin hänet velhoilevaksi ritariksi kun tuntuu noi taiat olevan vähän heikohkot versus fyysiset iskut. Nyt siis Vanguard/Black Mage pääasiassa ollut käytössä. Nyt myös hänellä Red Mage levutuksessa. Hän hoitaa siis tankin ja debufferin roolia.

Adelle on vähän jokapaikanhöylä. Aloitti Vanguardina, mutta muutin hänet toiseksi DPS:ksi ja tällä hetkellä Monk/Beastmaster ollut käytössä. Mietin josko Berserkeriksi vaihtaisin vielä kun sitä en oo vielä ehtiny levutella yhtään. Beastmaster lähinnä siksi että hän kerää mörköjä Sethin kaverina valikoimaan vaan tappamalla vihuja. Tämä varmaan vaihtuu jossain kohti toiseksi. Sethistä poiketen Adelle vetää keihäällä eikä nyrkein.

Mutta nämähän muuttuu sitä mukaa kun uusia jobeja aukeaa. En oo spoilannu itteäni yhtään mitä on ees tulossa, kivempi yllättyä positiivisesti. En myöskään halua katsoa netistä mitään vinkkejä OP-taktiikoihin.
 
joo en itsekkään ole netistä katsonut yhtään vinkkejä. peli antaa ihan hyviä vinkkejä noissa lataus screeneissä. Mutta täytyy sanoa että kun on pelannut semmoista toista pelisarjaa kun Trails of the cold steel tässä +100h nightmare vaikeusasteella niin se on vähä kun master turn based rpg käsikirja tuolla tasolla. koska se vaikeusaste on suht unbalanced. se peli käytönnössä nimittäin vaatii sen tuolla vaikeusasteella että pyri siihen että vastustaja ei saa koko boss fightin aikana vuoron vuoroa ja opettele käyttämään pelin kaikki mahdolliset buffit ja muut tehokkaasti. että nyt kun hyppäsin cold steelistä tähän niin huomasin et tää peli käyttää aika samoja lähestymistapoja ja sääntöjä ero vain siinä, että cold steelissä bosseilla on 500k-milj hp noiden 40-50k sijaan niin se on helpottanut peliä merkittävästi. enkä uskokkaan että vähään aikaan on tulossa Turn based rpg peliä josta olisi yhtä paljon haastetta kun tuosta cold steel seriesin nightmare vaikeusteesta.

Se ongelma mikä juuri siinä että niitä jobeja tulee siihen tahtiin juuri että jos niitä haluaa testailla ja levelöidä niin pakko se on sitten mennä melkein grindaamaan. mutta samalla sitten omat hahmotki saa XP:ta ja hahmojen leveli nousee niin sitten voi käydä tuo overlevel zone juttu.no nyt saavuin seuraavalle zonelle jossa en ainakaan ole overlevel. ikävä kyllä chapter 4 bossitki kaatui suht vaivattomasti. osittain myös sen takia kun näissä "late game" jobeissa on aikamoinen powercreep.
 
Viimeksi muokattu:
Niinhän siinä sitten kävi että peli meni läpi. pelikellossa 42 tuntia, lopullinen arvosana onki sitten 8,5 tykkäsin pelistä powergreepistä huolimatta. tarina oli oikeesteen aika perus Fantasia pelin tarina, mutta tykkäsin paljon että se aikalailla puhdasta fantasiaa ilman mitään scifi sekoiluja koska puhtaat fantasia pelit on nykyään tosi harvassa.

Hahmot olivat ihan hyviä Adelle Tosin ylivoimaisesti oma suosikki. Sidequestejä tein jonku verran mutta en läheskään kaikkia ja myöski se korttipeli jäi vähän niin ku kokonaan kokematta joten varmasti peliin saa vielä uppoamaan tunteja kun käy läpi kaikki superbossit ja muut. ja mitä luultavammin tulen sen jossain vaiheessa myöskin tekemään. Soundtrack oli kyllä kovaa tasoa pelissä ja Miljöiden kaupunkien ja muiden mestojen art work oli tosiaan todella näyttäviä. Yleensäkkin se että pelaan pelin lävitse on itselleni jonku sortin hyvän pelin merkki kun niin moni peli jää nykyään kesken.

Paljon on tullut peliä kehuttua mutta listataas nyt pari miinusta.

- Pelissä on vain liikaa näitä sidequestejä omaan makuun. ja varsinki se että voit jäljittää 4 questiä kerrallaan on omasta mielestäni outo ratkaisu kun kumminki parhaimmillaan niitä saman zonen qustejä voi olla yli 10 kappaletta. rewardit on tosin suhteellisen kohallleen niissä mutta vähän liikaa backtrackkia ja varsinki se että osa sidequesteistä on fully voiced ja osa taas sit fetch sidequestejä niin se olisi ollut kiva jos hahmojen sidequestit näkyisi jotenki erinlailla kun normi fech questit.

- Toinen on sitten tuo English voice acting mikä on aikailla suhteellisen keskinkertaista tasoa. mutta plussaa siitä että pelin mainquest on fully voiced.

Pistetääs oma suosikki biisi soundtrackilta

 
Viimeksi muokattu:
No eipä omalta osaltani vielä peli loppunutkaan, vaikka niin luulin eilen kovasti että aika siirtyä takaisin cold steel 2 pariin kun se pahasti kesken, mutta tuo end game content on niin mielenkiintoista että eiköhän se tuli nyt koettua. no nyt näyttäisi siltä että se odottamani difficulty jump tuli sieltä kun tilauksesta. bosseilla nyt juuri se kaipaamani 100k-500k hpta :). ilmeisesti pelissä on myös paljon piilotettuja asioita mitä ihmiset löytää vähä väliä kuten superbosseja ja muita cooleja juttuja.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin nyt luulen että olen valmis päästämään pelistä irti :) tunteja 55 yhteensä hahmot levelillä 70-65 ja aikalailla kaikki side content ja super bossit tuli tehtyä mitä pelistä vain löytyi. hahmotki niin voimakkaita että one shottas suurimman osan superbosseista tuolla hardilla. (joo grindasin hiukan ja onnistuin rikkomaan pelin uusiksi) joten en näe oikein järkeä enää grindata 99 levelillekkään. no ehkä grindailen pikku hiljaa ku tuli siihen taas aika paljon helpotusta. Täytyy korjata nyt tuota kun aiemmin sanoin, että aika perus fantasia tarina niin kyllä se nousi nyt hemmetin hyväksi tarinaksi kun tuli pelin kaikki different endingit koettua ja täytyy sanoa että todella hyvää settiä overal. Hyvä fiilis jäi. ja kyllä tämä varmaan aika varmasti top 10:ssä vuoden lopussa.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kuulla että on maistunut. Mulla on vissiin melko hitaampi tahti vaikken juuri oo grindannu, nimittäin chapter 2 lopussa menossa ja pelikellossa 35 tuntia tuli eilen täyteen. :D

Hyvin on aika johonkin tuhlaantunu, varmaa korttien keräämiseen ja ihmettelyyn.
 
Ainuttakaan sarjan peliä en ole vielä pelannut, mutta kun luin jutut ja katselin vähän videota, siitä pisti yksi asia silmään. Pelin hahmot ja hahmografiikat on aivan älyttömän hienon näköistä, jokainen pelin ukkeli näyttää todella siistiltä ja jo sen takia tekee mieli hommata peli. Siihen vielä päälle tuo mielenkiintoinen taistelusysteemi ja paljon grindausta josta on tehty nautittavaa ja hauskaa, olen kiinnostunut.

Tällä hetkellä liian monta peliä kesken jotta viitsisi ostaa mutta ensimmäistä kertaa sarjan peli näyttää ja kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta, jossain vaiheessa pakko pistää tilaukseen ja kokeilla miten uppoa. Ilmeisesti peli ei tarvi aiempien osien pelaamista jos olen ymmmärtänyt oikein ?
 
Tällä hetkellä liian monta peliä kesken jotta viitsisi ostaa mutta ensimmäistä kertaa sarjan peli näyttää ja kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta, jossain vaiheessa pakko pistää tilaukseen ja kokeilla miten uppoa. Ilmeisesti peli ei tarvi aiempien osien pelaamista jos olen ymmmärtänyt oikein ?
Ei tarvi aiempia olla pelattuna, itsekään en oo sarjan peleihin aiemmin tutustunut ja kylmiltään tähän lähdin. Tarina ja maailma on irrallinen aiemmista mitä lueskelin, joten ei vaadi aiempien osien pelaamista. Ja peli opastaa alussa hyvin mekaanikoihin ym kiinni.

Graafisesti peli on varsin näyttävä kyllä, joskin hahmojen design on melko "lapsellinen" ja tämä ainaki itsellä ajoittain tekee vaikeuksia ottaa juonta ja draamaa siten kuin haluaisin. Muutoin kaupungit, maailma ja tyyli on kyllä kohdillaan. Ja pelin musiikit on erittäin hyvät, yhdet parhaimmista mitä olen kokenut.
 
The acclaimed RPG #BravelyDefault II makes its way to Steam on September 2, 2021! Join Seth, Gloria, Elvis, and Adelle as they venture through the land of Excillant in search of four elemental Crystals.
SquareEnix Twitter
 
The acclaimed RPG #BravelyDefault II makes its way to Steam on September 2, 2021! Join Seth, Gloria, Elvis, and Adelle as they venture through the land of Excillant in search of four elemental Crystals.
SquareEnix Twitter

Tästäkö myös seuraava SE:n suoraan Game Passiin tuleva käännös Xboxille? Vielä kelpaisi, kun ei ole ehtinyt Switchille ostamaan.
 
Te pelin jo kokeneet: ollaanko kuinka pitkällä, kun on kaksi kristallia plakkarissa ja pitäisi suunnata lumisiin maisemiin? En tuota haluaisi googlailla, ettei spoilaannu muusta.

Olen tosin ajatellut jättää kyllä seikkailun kesken. Niin paljon samoilla alueilla pyörimistä, ihan järkky määrä luolastoja ja ihan liikaa tarvetta grindata.

Tähän asti lähinnä jaksettu noiden ammattien keräämisen ja kehittämisen takia, sekä tietty sen takia, että edellinen julkaisu sarjassa oli niin mainio. Jos olen edes johonkin asti päässyt, niin ehkä casual-vaikeustasolla voisi vielä kertaalleen koettaa jatkaa.
 
Ylös Bottom