Bravely Default

JTahti

Well-Known Member
  • Japanilainen roolipeli
  • Julkaisupäivä: 6.12.2013 (kunhan kaupat taas aukeavat itsenäisyyspäivän jälkeen - eShop on aina auki)
  • Konsolifin pelisivu

Pelikuvaa:

Pelistä ilmestyy tälläinen hieno collectors edition:

Tätä on hieman hehkutettu Nintendo Directeissä.

Viimeksi muokattu:
Vastaus: Bravely Default

Demoa on tullut tässä kohta pari tuntia pelattua ja kyllähän tämä aika hiton loistavalle vaikuttaa. Demosta saa jotain kamoja kokoversioon siirrettyä myös. Ehdottomasti kannattaa kokeilla jos tykkää jRPG:stä yhtään.

Jaa, kait se täytyy kaivaa 3DS naftaliinista ja laittaa demo testiin. Japsiropellukset ovat jääneet meikäläisellä viime vuosina aika lailla paitsioon, mutta kyllä nää siitä huolimatta aina hieman kiinnostavat.

Mistähän löytää lisää questeja adamantite shellin vai mikä se nyt oli tappamisen jälkeen? Mun käsittääkseni tossa vielä 2 pomoa pitäisi olla kuitenkin, luulisi että niille on questit?

On kyllä demolla pituutta, tässä mallia muillekkin miten tehdään hyvä demo.

Tulihan sitä demoa testattua, mutta kuten trailerikin, ei se kovin houkutteleva ollut. Ehkä hommaan pääsisi jotenkin sisälle, kun tarpeeksi pelaisi, mutta eipä vain nuo hahmot, tarina ja taistelut ensivaikutelmaltaan vaikuta tarpeeksi innostavilta siihen, että kovin pitkää aikaa jaksaisi pelata. Valitettavaa, että vaikka JRPG erittäin mieluinen, ellei mieluisin, lajityyppi minulle onkin, niin 3DS:n valikoimasta ei ole ainutkaan niistä vielä onnistunut myymään itseään minulle X/Y:tä lukuun ottamatta.

Mistähän löytää lisää questeja adamantite shellin vai mikä se nyt oli tappamisen jälkeen? Mun käsittääkseni tossa vielä 2 pomoa pitäisi olla kuitenkin, luulisi että niille on questit?

On kyllä demolla pituutta, tässä mallia muillekkin miten tehdään hyvä demo.

Kun menee yöllä kaupunkiin niin silloin pitäisi olla uusi questi saatavilla

Eipä mitään ja mitä tuohon demon pituuteen tulee niin on kyllä erittäin positiivinen asia, että on näinkin paljon pituutta. Viimeistä bossia juuri äsken kokeilin ja reilun 10-15min jälkeen kuolema jo koittikin. Tässä on nyt vähän päälle 6h pelailtu ja varmaan tulee ainakin muutama tunti lisää kun pitää hieman grindailla, että saa noita classien lvl:itä ylös.

Kiinnostavalta kyllä vaikuttaa. Onkin tässä tullut kaivattua jo jonkin aikaa kunnon jrpg:tä ja tämä tuntuisi varsin potentiaaliselta tapaukselta. Kovastihan tätä on vissiin hehkutettu pelinä, jossa on enemmän aitoa Final Fantasy -fiilistä kuin itse FF-sarjassa. Vaikka FF12 olikin omalla tavallaan ihan pelattava kokemus, ei ysin jälkeen oikein mikään sarjan peli ole jaksanut imaista kunnolla mukaansa - kymppiä tosin pelailin melko paljon aikoinaan. FF13 olikin sitten jo melkoista roskaa. Ties vaikka tästä tulisi uusi lupaava pelisarja - ainakin japani on saamassa jatko-osaa jossakin vaiheessa:

Bravely Default Sequel Confirmed For 3ds In Japan

Tämä onnistui jotenkin menemään täysin tutkan ohi, mutta onneksi viime viikolla asia korjaantui ja sittemmin on tullut silmäiltyä paria arvosteluakin varovasti. Harvoin nykyään luen arvosteluja edes kiinnostavista peleistä ennen kuin niitä on päässyt itse testaamaan. Tuntemattomampia pelivinkkejä etsiessä niitä tulee sitten lueskeltua enemmän. Arvostelukappale saapunee vasta tuossa ensi viikon puolella itsenäisyyspäivän vuoksi, joten täytynee demo latailla tässä illan mittaa.

Eiköhän tämä tule suurena japsiropen ystävänä napattua. Vaikuttaa kyllä oikein mainiolta peliltä ja jälleen yksi nimike lisää huikeaan 3ds-pelivuoteen. Saas nähdä pistääkö paremmaksi kuin Fire Emblem, luottoa ainakin löytyy.

Mukavasti alkoi sormia kutkuttamaan kun videoita katteli, eli pitää ehdottomasti lisätä hankintalistaan. Jospa taas 3DS:n pelaamisesta innostuisin...

Tuolla hyllyssä odottelemassa jo! Pokèmon X meni juuri läpi, joten seuraavaksi tämä, tai Zelda ALBW peluuseen! GOOD TIMES!

Itse olen raskaan sarjan jrpg-fani ja genren klassikot, kuten FFVI, Chrono Trigger, Secret of Mana, Skies of Arcadia, Panzer Dragoon Saga jne. ovat suosikkipelejäni. Kuten kaikki genren ystävät tietää, niin genre on kärsinyt muutamaa poikkeusta lukuunottamatta hirvittävästä taantumasta jo pitkään. Bravely Defaultin trailerit ja arvosteluhehkutus upposi kuin miljoona volttia ja odotukset ovat katossa! Ehkä tämä on se peli, joka palauttaa genren kulta-aikojensa kunniaan!

Loppiaisen kunniaksi hieman venähtänyt Bravely Defaultin arvostelun viimein luettavissa:

Arvostelussa Bravely Default

Peli on kyllä hyvä ja pesee esim. Final Fantasy XIII:n mennen tullen. Kliseitähän tässä on kuin siilissä piikkejä, mutta ne ei juuri haittaa kokonaisuuden ollessa näinkin hiottu. Vanhahtavien japanilaisten roolipelien ystäville pakkohankinta.

Peliä on nytten 53 tuntia takana ja en oikein muista, että milloin viimeksi grindaaminen on ollut näin hemmetin koukuttavaa ja mukavaa.
Pelin Job -systeemi antaa kivasti eri vaihtoehtoja taisteluihin. Muutama turha jobi pelissä on, mutta eipä tuo ole haitannut, kun ei ole tarvinnut käyttää kokeilua enempää.

Bossit ovat olleet mielenkiintoisia tuttavuuksia erillisine taktiikkoineen ja erikois iskuineen.

Ostin tämän eShopin alennusmyynnistä. Tämä vie jotain 25000 blockia tilaa, eli noin 3 gigaa. Vie aika siivun 16 gigan sd kortilta. 3DS:stä meinasi loppua akku tuon imurointiin niin piti laittaa se laturiin ja sleep modeen jatkamaan latausta.

Rupesin pelaamaan tätä ja tässä sai oppia kantapään kautta että maagille pitää ehdottomasti hommaa taikasauva tai muuten ei hyvä heilu taistelun alkaessa. Otin pataan rivivihollisilta ja sitten tulikin kiire takaisin kaupunkiin ostamaan taikasauvaa. :o

Taikasauvan ostamisen lisäksi on hyvä ostaa myös loitsuja. Nyt kun on cure loitsu niin tuo luolasto sujuu paremmin. Loitsut täytyy näköjään ostaa että ne ei tule itsestään tasonnousun myötä.

Nyt tämä alkaa sujua tylsän alun jälkeen. Jotain 10 tuntia on takana nyt. Kotikylään tulee jotain nemesissejä, mutta ne on kaikki level 99 joten ei parane ottaa matsia niiden kanssa. Johtuu varmaan siitä että alkaa pelaamaan peliä puolitoista vuotta julkaisun jälkeen.

Pelikellossa on 19 tuntia ja hyvin on maistunut. Olen chapter 2:ssa. Pelissä on hyvä taistelusysteemi ja tämä on harvoja roolipelejä, jossa tulee tosissaan käytettyä sleep ja poison loitsuja. Rivivihollisilta olen välillä ottanut pataan. Pelihahmot on hauskasti käsikirjoitettu ja ääninäytelty. Vertaan siihen kun katselin eilen Microsoftin E3 shown ja siinä kävi ärsyttämään, kun videossa olevien pelihahmojen persoonallisuus oli jotenkin optimoitu siten ettei ketään vahingossa ärsyynny.

Ylös Bottom