Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Buffalo wbmr-g125

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Wäpä

New Member
Vanha A-Link RR64 vetelee viimeisiään ja nettiyhteyskin toimii vain satunnaisesti, niin tarkotuksena olisi ostaa uusi modeemi-reititin. Onko kyseinen Buffalon laite asiallinen peli? Hinta on siinä 50e luokilla, joka on juuri sopiva. Muitakin saa toki ehdottaa. Todella suuri plussa olisi, että modeemi-reititintä ei tarvitsisi asentaa CD:ltä, koska surffailu käytössä on vanha kannettava, josta on CD-lukija rikki.

Vastaus: Buffalo wbmr-g125

Itseltä löytyy kyseinen loota. Olen aika tyytyväinen laitteen toimivuuteen ja helppokäyttöisyyteen.

UPnP tahtoo olla niin ja näin PS3:n kanssa, olen sen disabloinut ja laittanut plegelle DMZ:n. Sen jälkeen on PS3:sen kanssa toiminut kuin unelma.
Kovassa rasituksessa lämpenee aika paljon. En tiedä johtuuko ISP:stä vai itse boksista, mutta muutamaan otteeseen käynyt niin että bittivirta on loppunut täysin; nettisivut ei toimi, mutta jotkin päällä olleet palvelut pelanneet hetken, kuten irc. Boksin buutti ja jäähtyminen niin on alkanut jälleen toimimaan. Ilmeisesti tarpeeksi kun kuormaa niin lootaa menee mahdollisesti jumiin? Nyt on kyl pelittänyt jälleen, ja kyllä IPS:llä on ollut ongelmia, joista nuo katkot on mahdollisesti johtunut.

Mielestäni hyvä perusboksi:
+ helppo käytettävyys
+ konfiguroitavuus
+ 2 vuoden takuu

- mahdollinen kuorman kestämättömyys?
- ei tarjolla softapäivitystä
- valmistajalta "ohjekirja vastaukset" kysymyksiin ongelmatilanteissa

Yleisarvosana 8

Tuliko lootan mukana asennus CD, ja onko sitä pakko käyttää asennukseen, vai voiko asennus-ohjelman ladata netistä?

EDIT: Löysin tuolta Buffalon sivuilta Downloads-kohdan http://www.buffalo-technology.com/support/downloads/ ja laiton tuon WBMR-G125* High Speed Broadband ADSL2+ Modem Router-valinnan, niin siihen ilmeistyi kolme fileä, jotka voi ladata, niin ovatko nuo ne ohjelmat, jotka tulevat asennus CD:ssä? Ja saako tuon toimimaan MACissa, kun sellainen on ehkä taloon tulossa?

Boksin käyttöä ajatellen noita softia ei tarvi, mutta muistaakseni niiden avulla sai myös sen konffattua helposti? Noi netistä ladattavat on ilmeisesti samat mitä cd:llä. *korjataanpa sen verran, että uudemmat softat on netissä, Win7 yhteensopivat, eli varmasti levyllä vanhemmat.

Helpoiten boksin asetukset saa muuteltua mielestäni, ilman softa-asennuksia, katsomalla Komentokehoite -> sinne "ipconfig" -> ja sieltä katsoo "Default gateway" tai "Yhdyskäytävä", joka on reitittävässä tilassa 192.168.11.1. Eli lootan osoite selaimeen on tuo numerosarja. Tunnukset ja salikset ohjeissa, vakiona taitaa olla "root" "1234".

Itsellä ei ole muutakuin Mac-koneita käytössä ;)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Nopea googlaus kertoilee että laitteen tuki on lopetettu. Kannattaa mieluummin hankkia tuettu laite tai jos välttämättä vanhojen laitteiden perässä menee niin sellainen johon saa "open source" firmiksen (mm. tomato, openwrt, dd-wrt) korjaamaan bugit. Onnella tähän malliin saa sisar-mallien firmikset sisään vaikken suoraalta nähnyt kenenkään yrittäneen.

Tulipa tänään ostettua kyseinen laite ja nyt tarvitsisin apua DMZ ongelmaani. Tein mielestäni kaiken oikein tuon VerkkoFAQ DMZ kohdan mukaan, mutta NAT-tilani on edelleen 2. Voisiko joku neuvoa säädöt "kädestä pitäen"?

Tein mielestäni kaiken oikein tuon VerkkoFAQ DMZ kohdan mukaan, mutta NAT-tilani on edelleen 2. Voisiko joku neuvoa säädöt "kädestä pitäen"?
NAT-tyyppi 2 tarkoittaa, että yhteys on reititetty. Ei DMZ:n käyttö siihen vaikuta, se vain avaa kaikki portit sepposen selälleen, mutta reitittävässä tilassa se purkkisi silti on.

"* NAT Type 2: PS3 on reitittävässä yhteydessä. PS3 on yhdistetty verkkoon eikä pitäisi olla mitään ongelmia yhteyksien kanssa."

Tuo on FAQ:sta.

Eihän sillä pitäisi olla mitään väliä onko NAT tyypi 1 vai 2?

Mulla ainakin kakkonen ja hyvin pelaa kaikki.

Eihän sillä pitäisi olla mitään väliä onko NAT tyypi 1 vai 2?
Ei niin. Kunhan NAT-tyyppi ei ole 3, silloin PSN:n käyttämät portit on auki ja ohjattu oikein.

Se on sitten eri asia, jos peli käyttää vielä jotain spesifisiä portteja, mutta DMZ hoitelee kyllä nekin.

Simma kirjoitti, että hän disabloi UPnP, joten disabloin itsekkin UPnP pleikkarilla. Onko Buffalon asetuksista UPnP disabloimisella mitään merkitystä pleikkarini kanssa? Vai voisinko pitää sitä päällä, koska sehän kannattaisi tietokoneen kanssa?

Simma kirjoitti, että hän disabloi UPnP, joten disabloin itsekkin UPnP pleikkarilla. Onko Buffalon asetuksista UPnP disabloimisella mitään merkitystä pleikkarini kanssa? Vai voisinko pitää sitä päällä, koska sehän kannattaisi tietokoneen kanssa?

Voi olla merkitystä, ainakin COD MW:n kanssa, jopa mahdollisesti MW2:sen kanssa. Sen pelin nettikoodi on ollut harmittava tapaus, ainoaa laatuaan. Itselle siis yhteysongelmat alkoivat MW:ssä parin kuukauden jälkeen boksin hommaamisesta; en päässyt enää peleihin, en edes online lobbyyn. Syynä oli tuo UPnP. Sen takia en sitä käytä päällä, boksissa että pleikkarissa, vaan DMZ hoitaa portit auki plegelle. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi Mac-koneita käyttäessäni UPnP:tä. uTorrenttia varten olen itse määritellyt porttiohjauksen käsin, mutta muuten en ole muita porttiohjauksia Macille tarvinnut tehdä.

UPnP:llä ei pitäisi olla mitään väliä pleikkarin käytössä kun DMZ on päällä, parempi vain pitää se pois päältä jos muuten tietokoneen käyttö pelittää netin osalta. Toki UPnP:n ja DMZ:n yhtä aikainen käyttö voi aiheuttaa jotain ristiriitoja, tämäkin on tietenkin laitteistoriippuvainen juttu.

Kertokaa tämmöiselle vanhalle köppänälle, joka ei paljoa ymmärrä näistä hienouksista, selkeästi ( yksin kertaisesti).

Meillä on PS 3:een langaton yhteys. Yhteyden laatu veivaa 60-30 väliä. (Modeemina on telewellin ea 510, 10 mb laajakaista). Itse kysymys:

Kannattaako laittaa reititn vai n. 15-20 m kaapeli modeemilta ps 3 :lle ??

ps. yritin hakea sopivaa ketjua aiheeseen mutta tämä oli lähimpänä. Olen nimittäin katsellut juuri buffonin reititintä.

Hyvin tää on mulla toiminut vaikka todella kuumana välillä onkin ollut. Noin puoli vuotta UPnP ja DMZ on ollut yhtä aikaa käytössä eikä ole esiintynyt mitään ongelmia. Tosin otin viimeksi ps3:n verkkoasetuksia räplätessä siitä UPnP:n pois päältä. Oli unohtunut päälle modeemin vaihduttua. Fw:n päivityksiä ei oo saatavilla ja menee hajalle jos yrität whr-g125:n firmistä laittaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom