Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bugiset achievementit

Tonoko

Member
En löytänyt vastaavaa ketjua joten aloitetaan uusi. Eli ideana keräillä tietoa ongelmista achievementtien kanssa. En tiedä kuuluisiko tämä paremmin tuonne achievement support, mutta toisaalta tässä on kyse peleissä olevista bugeista.

Tässä oma kokoelma bugisista ei-saavutetuista ansaituista ja ei-ansaituista saavutetuista saavutuksista:

Red Dead Redemption, Outlaws to the End DLC
1. Have Posse, will travel - Complete all Co-Op missions (15G)
Tämä napsahti minulla eilen, vaikka yksi tehtävä oli siinä vaiheessa vielä tekemättä. Olin sitä kyllä pelannu, mutta en läpi asti. Tarkistin vielä statseista, ja sekin osoitti että kaikkia ei oltu vielä menty läpi. Tämä plopsahta tilille kun menin mukaan free roamingiin.

Mafia II
1. Tough Nut - Finish the Story on Hard Difficulty (100G).
Lyhyesti, tätä ei tullut vaikka, tehtävälistalla jokaisen tehtävän kohdalla näkyi kultainen merkki osoiteuksena, että tehtävä oli menty läpi hardilla.

E: Tämä korjaantui, kun menin yhden chapterin läpi aivan millä tahansa vaikeustasolla. Eli menin ensimmäisen chapterin easyllä ja achievement napsahti.

Halo 3: ODST
1. Tuned In - Found 3 Audio Logs, alone or with another ODST (15G)
Itseltäni löytyi achievement joka osoitti että olin löytänyt 15 audio logia, mutta tämä minulta puuttui. Tämä korjaantui aloittamalla alusta co-oppina, ja kun 3 ensimmäistä logia löytyi uudestaan, plopsahti myös achievementti.

Left 4 Dead, Crash Course DLC
1. Slippery Pull - Smoker pull a bile covered Survivor until you hold him during Crash Course (25G)
2. Jumpin' Jack Smash - Pounce a Survivor for 25 points of damage in the Crash Course campaign (25G)
3. Smash Hit - Win a Versus campaign of Crasah Course (25G)
Nämä kaikki jäi saamatta, vaikka useaan kertaan olisin nämä ansainnut. Kokeilin vieläpä yhden pelipäivityksen jälkeen, mutta ei. Sittren meni hermot ja lähti peli vaihtoon. :D
4. Untouchables - No Survivors take damage after contacting the rescue vehicle (30G)
Ja tämä puolestaan napsahti tilille ilman että olisin sitä ansainnut. Yksi survivor jopa kuoli rescue vehiclen kutsumisen jälkeen, joten eiköhän siinä damagea pelaajille ollut kuitenkin tullut. :D

Rock Band 2
1. Jet Setter - win a Jet in World Tour (20G)
Tämä ei suoranaisesti ollut bugi pelissä, vaan huono suunnittelu pelissä. Eli peli pelattu läpi, mutta achievementtiä ei tullut. Achievementtien missaaminen onnistuu kyseisessä pelissä erittäinkin helposti koska sopivasti säätämällä soittimien kanssa ristiin rastiin, tapahtuu niin että soittamasi soitin ei olekaan liitettynä käyttämääsi peliprofiiliin, vaikka käytät kyseisen peliprofiilin savea.

Magic: The Gathering - Overkill
1. Controlled creatures with a total power of 75 or more (Duel the Dragon) (15G)
Tämä on DLC Duel the Dragonin achievementti. Kyseistä DLC:tä en ole ostanut, mutta achievementin kuitenkin sain.

Commanders: Attack of the Genos
1. Supreme - Get the good ending in the Advanced Campaign (25G)
Tämä vai jäi saamatta, mutta korjaantui myöhemmin kun peli päivitettiin ja pelasin viimeisen kentän uudestaan läpi.
2. Explorer - Collect every secret token (15G)
Tämä olisi varmaankin myös tullut päpivityksen jälkeen, mutta en jaksanut enää kolmatta kertaa pelata läpi yhden achievementin takia.

Silent Hill Homecoming
1. Lock 'n' Load - Found Rifle (25G)
Tämä ei ehkä täytä bugin vaatimuksia, mutta itseäni ärsytti kun en saanut tätä. Eli missasin pelin ensimmäisen riflen, mutta katselin guidesta että myöhemmin saa vielä paremman riflen (Police Marksman Rifle) ja ajattelin että tämä tuon saavutuksen aukaisee. Vaikka aseessa on rifle sana ei sitä ilmeisesti rifleksi lasketa, koska kyseinen achievement ei auennut. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bugiset achievementit

Mafia II
1. Tough Nut - Finish the Story on Hard Difficulty (100G).
Yksinkertaista, tätä ei tullut vaikka, tehtävälistalla jokaisen tehtävän kohdalla näkyi kultainen merkki osoiteuksena, että tehtävä oli menty läpi hardilla.

Tämä vaatii kampanjan aloittamisen kokonaan alusta. Eli ihan reteesti vain "New Game" ja vaikeustasoksi "Hard".
Chapterien uudestaan pelaaminen "Chapters"-valikosta ei auta asiassa

E: Tyhmää toki, että asia on näin. Itse onneksi aloitin pelin aivan alusta asti, koska luin tästä "ominaisuudesta" ensin xbox360achievements.orgin foorumilta
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Tulee mieleen vaan Cars: race-o-rama pelistä OVER ACHIEVER! 100G
Tämä pitäisi tulla kun kaikki achit kerätty, mutta kukaan ei ole saanut sitä
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Tämä vaatii kampanjan aloittamisen kokonaan alusta. Eli ihan reteesti vain "New Game" ja vaikeustasoksi "Hard".
Chapterien uudestaan pelaaminen "Chapters"-valikosta ei auta asiassa

E: Tyhmää toki, että asia on näin. Itse onneksi aloitin pelin aivan alusta asti, koska luin tästä "ominaisuudesta" ensin xbox360achievements.orgin foorumilta

Joo, arvailisin että tämä meni pieleen siten, että aloitin pelin ensin normal vaikeustasolla, ja sitten jossakin vaiheessa aloitin jostakin kolmannesta tehtävästä hardilla uudestaan ja paikkailin nuo pari ensimmäistä myöhemmin. Pelin achievement logiikka otti ilmeisesti nokkiinsa tästä.

Peli lähti jo vaihtoon, joten tuo achievementti jäänee ikuisiksi ajoiksi saavuttamattomien listalle. Odotin Mafia 2:lta paljon, ja kaikkien pettymysten jälkeen viimeinen arkku naulaan oli tuon achievementin puuttuminen. Ja nyt tätä kirjoittaessani muistin että noitakaan en ensiksi saanut vaikka olisi pitänyt:

Mafia 2:
Finish Him - Finish what you started (50G)
Made Man - Finish the story on Medium difficulty level (50G)

Pelasin viimeisen tehtävän medium tasolla uudestaan läpi, jonka jälkeen nuo plopsahtivat.

Älä lue jos et ole pelannut läpi asti:
Voi sitä pettymysten määrää, kun odotin lopusta jotakin huikeaa. Lopputekstien aikana katselin, että mahtavaa, 3 achievementtiä vielä saamatta, eli lopputekstien jälkeen on pakko tulla vielä viimeinen tehtävä tai loppuanimaatio (Mafia ykkösessähän oli mahtava lopetus). Kyllä siinä suu loksahti auki, kun lopputekstien jälkeen tajusin katselevani ainoastaan alkuvalikkoa. Ei tajunnan räjäyttävää loppua, ei achievementtejä! :mad:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bugiset achievementit

Mercenaries 2: World in Flamesin bugiset achievementit ovat jääneet parhaiten mieleen. Läpipeluun aikana muistaakseni yksi saavutus jäi avautumatta bugin takia mutta sen sijasta avautui kaksi muuta joiden ei olisi edes pitänyt avautua mm. co-oppi achievementti yksinpeluusta! Ja löytyipä kyseisestä pelistä muitakin hienoja bugeja kuten itsestään räjähtävät autot.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Metro 2033
Ranger packin HC achi. Kuulema päivityksessä korjattu mutta ainakaan vanhasta HC loppu tallennuksesta läpi pelattuna ei tuo tuota antanut.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Fallout 3 ja Silver-tongued Devil. Sain 50 onnistunutta puhetta ja itse Achievement aukesi vasta pari tuntia sen jälkeen, kun kävin Megatonissa
 
Vastaus: Bugiset achievementit

BF: Bad Company 2

Sain jo 50 pistettä kaikkien satelliittilähettimien tuhoamisesta kampanjassa, vaikka Sangre del Torossa on vielä kaksi hukassa. Ilmeisesti jotkut on saaneet tämän jo paljon aiemminkin.

FIFA 10 ja FIFA 11

Kummassakin olen voittanut 5 rankattua matsia putkeen livessä, ja nettipelitilastojen current streak -kohdassa on ollut 5 tai enemmän, mutta saavutukset pysyvät lukittuina. Noissa kuvauksissa lukee lisäksi, että tappiottoman putken pitäisi riittää, mutta käytännössä pitää nettilähteiden mukaan saada viisi voittoa, eikä nämä siltikään välttämättä aukene.

Voipi olla, että jos ottelu keskeytyy, niin samalla katkeaa kaikki putket, vaikka sitä ei mistään voi tietääkään. Ei voi muistaa kuuluiko omiin putkiini tällaisia luovutusvoittoja, mutta jos se siitä on kiinni, niin sitten lakkaan kyl yrittämästä tätä jatkossakin, matsinkeskeyttäjiä on Fifassa sen verran paljon. Oisko kellään tarkempaa tietoa?
 
Vastaus: Bugiset achievementit

The Orange Box; Team Fortress 2

Olin saanut toisella profiililla TF2:sessa pari achievementtia, ja sitten kun pelasin taas pääprofiililla, nämä achit eivät auenneet.

Hard to Kill - 15 G (?)
Se 2Fort achi - 5 G
Mun mielestä vielä yksi tai kaksi lisää, eipä sinänsä paljoa pisteitä mennyt hukkaan, mutta silti, mitä viisua? Fail.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Fable II. Achievementti jossa pitää tuhota kaikki Gargoylet maailmasta. Yhden gargoilin luokse pääseminen vaan vaatii tietyn questin tekemistä, joka puolestaan saattaa bugata melkoisen kivasti.

Kyseinen questi saattaa seota sillain, että jo aikaisemmin kerätyt esineet pitäisi kerätä uudestaan. Tämä puolestaan on mahdotonta koska ne on jo kerätty eikä täteten koko esineitä ole enää koko maailmassa olemassa. Tuo kun tuli pelin tarinan jo läpäistyä vastaan nii riitti kyllä sen jälkeen aika tehokkaasti koko peli itsellä. :D
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Dragon Age 2 on täynnä bugisia saavutuksia. Esim. exiled prince DLC-saavutuksista yksikään ei avaudu. Toivottavasti korjataan pian.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

En tiedä onko bugi mutta en saanut Orange Boxin HL: Episode 2:ssa tuota Little Rocket Man saavutusta ensimmäisellä kerralla, toisella kerralla kyllä tuli kun alusta asti vedin uudestaan.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Pahimmat mitä muistan, Magna Carta 2 kyllä. Ei tullu kaikki mitä piti ja niiden saaminen uutta pelikertaa vaati ja kun oli tekemistä... kaverilla samaan tyyliin. DLC oli kans bugine tekellys saavutusten kannalta. Osa saavutuksista tosin saatu buganneis peleissä ihan käynnistämällä uudelleen tai jotain uudelleen pelaamalla.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Crysis 2:ssa on ärsyttävä achibugi: Tooled Up (Multiplayer: Unlock all the weapons).

Viimeisen unlock-avaimen saa tasolla 45. Mutta ei aukee achi ei. Yleinen ongelma, erittäin monilla sama juttu kuin minulla. Hauskana yksityiskohtana huomasin, että joka kerta kun boottaan pelin ja menen multiplayeriin, minulla on yksi unlock-avain käyttämättä. Käytän, ostan siis viimeisen aseen, mutta achia ei tule silloinkaan. Ja kun boottaan, on jälleen sama ase avaamati...
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Jostain muistan lukeneeni että kun on ostanut unlockin niin sillä täytyy käydä mättämässä kerran(kierros loppuun asti). Sen jälkeen sen pitäisi pysyä unlockattuna,näin ainakin itselläni kävi ja sain tuon achin.

Crysis 2:ssa on ärsyttävä achibugi: Tooled Up (Multiplayer: Unlock all the weapons).

Viimeisen unlock-avaimen saa tasolla 45. Mutta ei aukee achi ei. Yleinen ongelma, erittäin monilla sama juttu kuin minulla. Hauskana yksityiskohtana huomasin, että joka kerta kun boottaan pelin ja menen multiplayeriin, minulla on yksi unlock-avain käyttämättä. Käytän, ostan siis viimeisen aseen, mutta achia ei tule silloinkaan. Ja kun boottaan, on jälleen sama ase avaamati...
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Jostain muistan lukeneeni että kun on ostanut unlockin niin sillä täytyy käydä mättämässä kerran(kierros loppuun asti). Sen jälkeen sen pitäisi pysyä unlockattuna,näin ainakin itselläni kävi ja sain tuon achin.

Olen käyttänyt viimeisintä unlockaustani useammankin rundin verran. Enää ei boottauksien jälkeen tule sitä, että minulla olisi vielä yksi unlockavain käyttämäti. Mutta tuota achievementtia ei vain ole tullut.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Crysis 2:ssa on ärsyttävä achibugi: Tooled Up (Multiplayer: Unlock all the weapons).

Viimeisen unlock-avaimen saa tasolla 45. Mutta ei aukee achi ei. Yleinen ongelma, erittäin monilla sama juttu kuin minulla. Hauskana yksityiskohtana huomasin, että joka kerta kun boottaan pelin ja menen multiplayeriin, minulla on yksi unlock-avain käyttämättä. Käytän, ostan siis viimeisen aseen, mutta achia ei tule silloinkaan. Ja kun boottaan, on jälleen sama ase avaamati...

Kaivelin Crysiksen naftaliinista ja aloin pelaamaan tätä pitkästä aikaa. Ja sama vika, level 45, kaikki aseet unlockattu, mutta achievement uupuu. Jännä etteivät näemmä viitsi edes korjailla näitä bugeja, kun melko pitkä aika kuitenkin pelin julkaisusta.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

Mass Effect 3:n kaikki kertyvät achievementit ( x määrää tappoja, x määrää overloadeja jne ) tuntuvat nollaantuvan satunnaisilla ihmisillä satunnaisin perustein - eivät tokikaan kaikilla, ettei homma menisi liian helpoksi patchata.
 
Vastaus: Bugiset achievementit

NBA 2K12, en muista nimeä mutta vastustajan heittoprosentti piti pitää koko matsin 40%:ssa. Tuli mulle kun pelasin loppuun viimeisen neljänneksen aiemmin tallentamastani keskeräisestä ottelusta. En tiedä onko varsinaiseti bugi mutta peli tilastoi jopa tallennetut ottelut kokonaisiksi otteluiksi. Teki niin itseasiassa jo viimevuotisessa versiossa.
 
Ylös Bottom