Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Burnout 2 vaiko NFS Underground?

JuRka

Member
Eli nyt pitäisi päättää kumman jouluksi hankkisi, Burnout 2:n halpiksena vai NFS:UG?
On kyllä ollut jo jonnin verran tähtäimessä tuo Burnout 2, mutta uusimman NFS:n saamat kehut ovat kääntäntämässä päätöstä.

Hyviä ja huonoja puolia ja eroavaisuuksia ja samankaltaisuuksia, kiitos.
 
Böörnaut on huomattavasti parempi, sillä ajamisessa haastetta ja jarruakin pitää käyttää ;) Kolaritkin ovat niin ihq...
 
Itse sanoisin Burnout2, vaikkakin kyseinen peli on yksinpelaajalle yhden illan peli. Kaikki autot ja Crash-moodi on selvitetty kevyesti yhdessä illassa, ja jäljelle jää vain aikojen tai tuhomäärän viilaaminen sekä kaverin kanssa ajaminen joka on kohtuullisen ikävää kiitos 25" telkkarin turhan pienestä kuvasta. Silti loistava peli, ei sille mitään voi, mutta kaksinpelistä on mennyt jotenkin maku. Josko olen sitten pelannut liikaa alkuperäistä Burnoutia aikoinaan.

NFS:U taas kestää hieman pidempään, ainakin jos jaksaa viihtyä varikolla amistelemassa autoansa. Ajaminen on mielestäni suorastaan surkeaa, jos Burnout on arcade niin tämä vetää jutun liian överiksi. Vähän samaa vikaa kuin Burnoutissa muutenkin, aikojen viilaaminen ja driftaustulosten parantelu on ainoata hupia läpipääsyn jälkeen. Ja toki autojen amistelu. Molemmista löytyy se ihana kuminauhatekoäly, tosin Burnoutissa ilmiö on ehkä hieman lievempi.

Miten tätä nyt sitten pitäisi tulkita? Molemmissa on toki puolensa, mutta oma valintani on Burnout. Sentään jotenkin toimiva moninpeli ja loistava ajotuntuma hakkaavat Undergroundin "puolet radasta 90º:n asteen kulmassa tiehen nähden ja se toinen osa kiskoilla"-ajotuntuman ja puolivillaisesti toteutetun moninpelin.

Kommentit perustuvat Burnoutin Cube-versioon ja Underground-matsku PC-versioon.
 
Kaksinpelissä Burnout2:n ruudun päivitysnopeus putoaa melkeen puoleen; aivan hirveä pelattava. Yksin tykitetään niin miljoonaa, että heikompaa hirvittää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dapht
Kaksinpelissä Burnout2:n ruudun päivitysnopeus putoaa melkeen puoleen; aivan hirveä pelattava. Yksin tykitetään niin miljoonaa, että heikompaa hirvittää.

Jooh, itse olenkin pelannut Xboxilla, jolla ei hidastumisia tule ikinä. Täysin sulavaa koko ajan :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Jooh, itse olenkin pelannut Xboxilla, jolla ei hidastumisia tule ikinä. Täysin sulavaa koko ajan :p

Jep Boxilla mennään lujaa myös kaksistaan :)
 
Vauhti on tosiaan aivan jotain ihmeellistä tuossa Burnoutissa (PS2:lla ainakin yskinpelissä ;) ), sillä aluksi ei käsitä yhtään mitä tapahtuu kun on boost pohjassa ja vastaan tulee liikennettä, jota pitää väistellä tuskassa. Molemmissa peleissä taitaapi olla tosiaan paska kumilankatekoäly eli se pelaa pelaajan esitysten mukaan. NFS kuulemma ainakin nykii yksinpelissäkin
 
Älä osta kumpaakaan, osta Hot Pursuit 2. Pitkäikäisempi kuin UG.
Jos ei pidä auton laittamisesta, ei UG anna juuri mitään.
Burnout 2:n demoa olen pelannut, mutta ei se jostain syystä napannut yhtään. Lisensoimattomat autot kai osaksi syynä tähän. Kolarit ovat toki näyttäviä.

sillä ajamisessa haastetta ja jarruakin pitää käyttää

Undergroundissa tuli vedettyä kisojen viimeiset kierrokset niin kieli keskellä suuta kuin mahdollista. Yksikin pieni virhe ja koko kisa olisi ollut pihalla. Tätä kutsuisin haasteeksi. Yhtä kuuden kierroksen kisaa yritin medium-tasolla neljä kertaa, ennen kuin meni läpi. Johdin joka kerta viimeisellä kierroksella mutta hermot eivät kestäneet ja törmäsin aina samaan seinään. Ilman (käsi)jarrun käyttöä ei UG:ssa voi pärjätä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Willennium
Älä osta kumpaakaan, osta Hot Pursuit 2. Pitkäikäisempi kuin UG.
Jos ei pidä auton laittamisesta, ei UG anna juuri mitään.
Burnout 2:n demoa olen pelannut, mutta ei se jostain syystä napannut yhtään. Lisensoimattomat autot kai osaksi syynä tähän. Kolarit ovat toki näyttäviä.



Undergroundissa tuli vedettyä kisojen viimeiset kierrokset niin kieli keskellä suuta kuin mahdollista. Yksikin pieni virhe ja koko kisa olisi ollut pihalla. Tätä kutsuisin haasteeksi. Yhtä kuuden kierroksen kisaa yritin medium-tasolla neljä kertaa, ennen kuin meni läpi. Johdin joka kerta viimeisellä kierroksella mutta hermot eivät kestäneet ja törmäsin aina samaan seinään. Ilman (käsi)jarrun käyttöä ei UG:ssa voi pärjätä.

Joo, tuo UG:n tekoäly on justiinsa semmonen että heti kun tulee viimesekunneilla pikkunenkään kämmi, se kiitää ohi. Kettumaista. Mutta tuolla ekan 40:n kisan aikana ei ainakaan tarvinnut jarrua, paitsi ehkä driftaillessa. Alun kisat voi pelata yhdellä kädellä läpi ihan kevyesti. Siis tietokoneella ;)
 
Molemmat on tosi hyviä pelejä. Mielummin noista ottasin tuon NFSU:n, koska on huomattavasti pitkäikäisempi ja addiktoivampi kuin Burnout 2, johon myös jää koukkuun helposti. Lisäksi NFSU:ssa on nettipeli mahdollisuus.
 
Aijoo, pitää mainita kyllä kun näitä perusteluja teette, että tää nettipelimahdollisuus meinaa allekirjoittaneelle yhtä paljon kuin jonkun random jenkkiläisen duden potenssihäiriö.
Kiitos kommenteista tähän mennessä, Burnout 2 on edellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dapht
Kaksinpelissä Burnout2:n ruudun päivitysnopeus putoaa melkeen puoleen; aivan hirveä pelattava. Yksin tykitetään niin miljoonaa, että heikompaa hirvittää.

En sitte tiedä millä olet pelannu tota, mutta mun PS2:lla ei oo tommosta nykimistä huomattu!
Kahestaan pyörii yhtä nopeeta, ainaki mun pleikalla :p

Kummatki on huippupelejä! Aika hankala sanoa, kumpi ois sitte parempi..
:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ro0Ki3
En sitte tiedä millä olet pelannu tota, mutta mun PS2:lla ei oo tommosta nykimistä huomattu!
Kahestaan pyörii yhtä nopeeta, ainaki mun pleikalla :p

Tuohon vaikuttaa aika paljon pelaako 50 vai 60 hz moodissa. Kuuskymppisellä en ainakaan itse huomannut merkittävää takkuilua. 50 hertsillä fps:t putoaa selvästi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
Tuohon vaikuttaa aika paljon pelaako 50 vai 60 hz moodissa. Kuuskymppisellä en ainakaan itse huomannut merkittävää takkuilua. 50 hertsillä fps:t putoaa selvästi.

Niin. Meikäki pelailee tolla 60 hz:llä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Acidnator
kaverin kanssa ajaminen joka on kohtuullisen ikävää kiitos 25" telkkarin turhan pienestä kuvasta.

25" pieni? Tuus tänne ni pelataan Burnout2:hta kaksinpelinä tai vaikka NHL nelinpelinä 14" telkulla. :D :(
 
Burnout 2:ssa on minun mielestä parempi pelattavuus..
Koitin tota Nfs:ug keskisellä ja petyin pahan kerran. samaa vanhaa uusissa kansissa. Ja jos haluaa viritellä autoja niin ostaa sitte mieluummin GT 3:n
 
Siitoksia kommenteista.
Burnout 2 tuli sitten hommattua, saa nähdä sitten aattona että onko miten hyvä.
 
Kyllähän se Burnout 2 vie tämän kisan. Paljon nopeampi + törkeän hienot kolarit ja vielä Crash-moodikin. Muutenkin meininki parempi.
 
Ylös Bottom