Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sambyy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sambyy

New Member
eli mistä löytää keltasia, kysynpähän vaan? puuttuu satamasta yks ja arvatkaa vituttaako ettiä sitä yhtä keltasta sieltä :mad::mad::(
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Käynnistin Storesta lataamani Burnout Paradisen, (eli tuo V1.9) jota olen pelannut jo aika paljon, mutta peli käynnistyi kuin ensimmäistä kertaa, eli minulla oli vain yksi auto ja lisenssi oli nollaantunut. Eilen olin online-sessiossa (siinä vaiheessa tekemättä mitään) ja painoin 'Sammuta Järjestelmä', mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa?

Voiko asian korjata? :confused::mad:

Koitin myös painaa options ja load, mutta siellä ei ollut enää tallennustietoja... vain joku mikä oli luotu 5min sitten. Painoin sitä, mutta ei tietenkään tullut muutosta.
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Voiko asian korjata?
Kuulostaa siltä, että alkuperäinen tallennuksesi on syystä tai toisesta joko kadonnut kokonaan tai korruptoitunut käyttökelvottomaksi. Jos sinulla ei ole ollut tallennusta varmuuskopioituna esim. USB-muistitikulla, ei mitään ole tehtävissä.

Burnout Paradisen Trophy-ketjusta löytyy parikin kohtalotoveria.
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Kuulostaa siltä, että alkuperäinen tallennuksesi on syystä tai toisesta joko kadonnut kokonaan tai korruptoitunut käyttökelvottomaksi. Jos sinulla ei ole ollut tallennusta varmuuskopioituna esim. USB-muistitikulla, ei mitään ole tehtävissä.

Eipä ole varmuuskopioitu... :mad: Ensimmäinen platinium oli lähellä.
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Kumman paljon näyttää EA:n foorumeillakin olevan vastaavia tapauksia ja ihan näin hiljakkoin. Toivottavasti tuo Plus-tarjous tai joku firmware-päivitys ei ole mennyt saamaan moista aikaan. Pitääpä illalla kokeilla miten omalle savelle on käynyt...

Edit: Tallessa näköjään mutta kyllähän tuon pelin auto-save kovasti harmia tuntuu maailmalla aiheuttavan. Olisiko pelistä sitten poistuttu juuri silloin, kun se jotain on tallentamassa. Tuntuisi kyllä tuokin aika epätodennäköiseltä, kun täälläkin moista on sattunut useammille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Jep, mullakin katosi save kuin tuhka tuuleen. On se kyllä hienosti kustu peli, on se sellanen.. 266 smashia ja 55 billboardia + jotain 15 super jumpia tehty. Ei sinänsä paljoa, mutta todellakaan jaksa pelleillä uudestaan sen vuoksi, että ne voi taas seuraavana aamuna hävitä. Miksei peliä patchattu kunnolla saati siitä korruptoituneesta savesta?
"We are sorry to inform that the makers of Burnout Paradise were completely unable to make a good game that actually works good. Like in a way that you don't have to start the game from the beginning every single time you turn off your PS3."

Miten ensikertalainen voi sen tajuta? Semmoinen ensikertalainen, joka pelaa keskellä yötä sitä peliä unettomuuden johdosta monta tuntia putkeen.
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Minulla meni myös save kakaksi. Kirjoitin tapahtuman kulun tuonne.

Ihan kiva kun jäljellä oli enään n. 30 keltasta porttia, vajaa kymmenen hyppyä sekä ehkä 20 billboardia.
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Tässähän voi valikoista käsin hoitaa tallentamisen myös manuaalisti
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Tuli hankittua tuo Burnout Paradise the ultimate box. Sisältääkö se nuo DLC:t? Esimerkiksi tuon Big Surf Islandin. Tuoko tuo Big Surf Island paljonkin lisäsisältöä esimerkiksi yksinpeliin?

Jos on vielä aktiivisia pelaajia niin lisäilkää PSN.
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Tuli hankittua tuo Burnout Paradise the ultimate box. Sisältääkö se nuo DLC:t? Esimerkiksi tuon Big Surf Islandin. Tuoko tuo Big Surf Island paljonkin lisäsisältöä esimerkiksi yksinpeliin?
Sisältää osan DLC:stä moottoripyörät mukaanlukien mutta ei varsinkaan tuota Big Surf Islandia ja sen mukanaan tuomaa lisäsisältöä. Myös leffa- ja miniatyyriautot pitää ostaa erikseen, jos täydellistä paratiisikokemusta halajaa. Tuossa mielessä jopa tuo Ultimate Box lienee enempi lähempänä tavanomaisen pelin perusversiota. Matkalle jääneestä DLC:stä ei kokemusta mutta ihan jo tuollaisenaankin Paradise City on varsin monipuolinen ja viihdyttävä mesta.
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Sisältää osan DLC:stä moottoripyörät mukaanlukien mutta ei varsinkaan tuota Big Surf Islandia ja sen mukanaan tuomaa lisäsisältöä. Myös leffa- ja miniatyyriautot pitää ostaa erikseen, jos täydellistä paratiisikokemusta halajaa. Tuossa mielessä jopa tuo Ultimate Box lienee enempi lähempänä tavanomaisen pelin perusversiota. Matkalle jääneestä DLC:stä ei kokemusta mutta ihan jo tuollaisenaankin Paradise City on varsin monipuolinen ja viihdyttävä mesta.

Hyvä tietää. Jotenkin tuo termi ultimate kuulosti korvaani että olisi kaikki DLC:t mutta ei se mitään. Varmaankin hankin nuo lisä-osat.
 
Vastaus: Burnout Paradise -peliapuketju [PS3]

Sellaista kysyisin että saako tuohon kartalle merkattua että minkä kilpailun haluaa ajaa ja laittaa navigoinnin siihen kilpailuun? Eli tietää minne ajaa.
Toinen kysymys että miten kartalla näkyvät jo läpäistyt kilpailut?

EDIT: Näennä niihin ilmestyy sellainen merkki että suoritettu. Eventsissä ei näkynyt kuin muutama kisa jotka olen ajanut. Onko tuo ajoneuvokohtainen suoritus? Kuinka näkisin kaikki kilpailusuoritukset kartailta? Olen jo ajanut varmaankin sellaiset 20 kilpailua.

EDIT: Kuinka voin verrata kilpailuista saamiani tuloksia muihin ystävälistallani oleviin pelaajiin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sinänsä väärä ketju että nyt puhun PS4 remastered versiosta ps5:lla pelattuna (en tiedä onko mitään eroa kummalla laitteella pelaa). Tähän ketjuun löysin Googlen kautta koska ikinä en ole ymmärtänyt miten tää konsolifinin etsi toiminto toimii. Tuntuu että sillä ei löydä oikeaa ketjua sitten millään. No any way. Pelihän on loistava mutta mun on pakko valittaa siitä että se ei enää ole putkessa. Nyt tässä on avoin kaupunki mikä on ideana loistava mutta.... Kisat on todella nopeita ja reittejä useita eli itse joudun pysäyttämään kisan vaan katsoakseni minne mennä. Ei oikein toimi burnoutissa. Lisäksi tuo tappaa sen ns.momentumin ja useasti johtaa seinään. Arcade ajojen pitäisi aina olla putkessa ennemmin kuin heittää kokonaista kaupunkia silmille. Ei siinä, hiton kova peli/sarja edelleen
 
Samaa mieltä että tuo avoinmaailma ei tässä nappaa yhtään tässä pelisarjassa.. oikeastaan ainoa avoimen maailman tälläinen kaahailupeli joka on toiminut meikäläisellä niin on Driver San Francisco mutta se perustuukin siihen jujuun että siinä voi vapaasti pomppia menemään ja sitä kautta tekee siitä aivan erilaisen pelin, toki sitäkin pystyy aika perinteisenekäkin kaahailuna halutessaan pelaamaan. Eikös Need for Speed pelisarjassakin tullut jokin tätä (Paradiseä) aika paljon vastaava viritelmä..
..aiemmat Burnoutit tosiaan paljon parempia kuin tämä.

BeamNG.drivesssä on muuten skenaarioita ja niitä voi itsekin tehdä että peli muistuttaa niiden avulla niitä vanhempia Burnouteja halutessaan hyvinkin paljon.. toki se taipuu paljon ja moneen muuhunkin :) Tosin siinä vielä huomattavasti parempi fysiikka- ja kolarointimoottori sitten tarjolla.

Hieman yllättävällä taholla muuten Flatout 2 lähti jo hivenen tuollaiseen jopa Burnoutmaista tyyliä hakien, saatika sitten Flatout 3.. sekään ei siinä niin hyvin taasen toiminut ja hivenen hukkasi sitten itsensä taasen siellä suunnalla, eka Flatout todella mainio.. onneksi Wreckfest sitten tuli ja palasi niille raiteille mille kuului ja aivan huikea peli se :) kuten eka Flatouttikin.
 
Se oli NFS Most Wanted 2012.
Ovathan nuo tuon jälkeenkin julkaistut NFS-pelit melkein kaikki olleet avoimen maailman autopelejä. Minulle kyllä kelpaavat autopeleissäkin avoimen maailman pelit (suuri avoimen maailman pelien fani kun olen ylipäätään), vaikkakin nuo viimeisimmät NFS-pelit ovat toki olleet varsin keskinkertaisia. Forza Horizoneissa tai the Crew2:ssa sekä Motorfestissa homma on laadukkaampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Se oli NFS Most Wanted 2012.
Jep sehän se ! Tosiaan siinä vaan sit oikeast lisensoituja autoja sitten.. toki eri kaupunki ja sillain astetta ”realistisempi” näköinen grafiikka, kun Paradise enempi sellainen ”sarjakuvamainen” yleisilmeeltään.

Pitäis varmaan kumpaakin peliä huvin vuoksi testata pitkästä aikaa, pääsiskö ne yllättämään näin vuosien jälkeen ja onko ihan samasta muotista ajotuntuma kummastakin vai onko kenties jotain pientä eroa… mutt muistaakseni erittäin toisesta ”kopiot” ne pelit.. onko Most Wantedissa jotain uutta ja extraa haettu kun kuitenkin neljä vuotta uudempi peli.

Hämmentävää ! vielä että Criterion on tehnyt nuo kummatkin pelit ! Paradise (2008) ja Most Wanted (2012) ja tosiaan EA on kummankin julkaisija.

------------------------------

Onkohan tuo Need for Speed (2016) sitten tuollainen Burnout Paradise tyylinen kans ? Vähän uudemmilla graffoilla sitten vain !? Näyttäis sellainen kans löytyvät tuolla mutta aika olemattomiin pelailut silläkin jääneet. Olisiko sille järkeä antaa vielä jonkinsorttinen tilaisuus.

Löytyy jopa eka The Crew mutta eipähän tarvitse enää tuota pelata nyt kun siltä topselin tykkänään vetivät seinästä. Oli ilmestyessään ihan jees aikoinaan ja tuli jonkin verran kyllä pelattua eipä siinä. Sarjan uusimpia kans testannut mutta ei ne oikein ole iskeneet.. vähän sama homma Horizonin kanssa, hetken sitä vitosta jaksoi tahkota mutta sitten hiipunut aika tehokkaasti kyllä ajella ja sillain pidemmän päälle ei oikein imua tunnu meikäläiseltä sitä kohti löytyvän kutenkaan.. huomattavasti mieluummin sitten pelaa Motorsportia kuitenkin noista..

..vähän liikaa kaikkea siinä Motorsportissa, keskittyisivät vähän pienempään tekemään sillain että ne ajotuntuma jne… saatais aivan täydelliseksi viilailtua erinäisillä (tienpinta) alustoilla kaahaillessa ja sillain enempi fysiikoilta tuoda siihen miten auto reagoi erinäisiin esineisiin maailmassa jne… sitten olis aivan huikean hyvä peli mutta nyt se on pidemmän päälle vähän puuduttavan arcadea.

Blur oli aikoinaan muuten aivan makea peli :)
 

Liitetiedostot

  • 20240622_110236.jpg
    20240622_110236.jpg
    1,3 MB · Lukukerrat: 3
Viimeksi muokattu:
Criterion tosiaan teki pari NFS peliä, ajettavuudeltaan Burnoutia muistuttaneen Hot Pursuitin 2010 ja tuon Most Wantedin, jota kutsuttiin Burnout Paradise -kopioksi. Aika paljonhan niissä peleissä oli lopulta eroa. Suurin yhdistävä tekijä on tosiaan ajotuntuma, joka ei nyt ole ainakaan oma suosikkini, vaikka pelejä on tullut paljon pelattua ja niissä on sellaista hyvää, mitä ei löydy monista varsinkaan uudemmista autopeleistä. Most Wantedin floppauksen jälkeen Ghost otti pelisarjan haltuunsa ja peleissä tapahtui aika paljon muutoksia. Criterion tuli takaisin Unboundissa, mutta tämä uusi Criterion oli aika erilainen, koska Criterionin alkuperäiset keskeiset vaikuttajat ovat lähteneet studiolta yli 10 vuotta sitten ja Unboundin ydinryhmässä oli paljon Ghostilta siirtynyttä porukkaa.

Kannattaa tosiaan kokeilla molempia. Most Wanted toimii nykyään hyvin PC:llä uusillakin laitteilla, Burnout Paradisen saa remakena useimmille alustoille. Molemmat ovat audiovisuaaliselta tasoltaan mielestäni sellaisia, että kestää vielä pelata sen puolesta. Osassa tuon ikäluokan autopeleistä ikä näkyy paljon pahemmin.
Onkohan tuo Need for Speed (2016) sitten tuollainen Burnout Paradise tyylinen kans ? Vähän uudemmilla graffoilla sitten vain !? Näyttäis sellainen kans löytyvät tuolla mutta aika olemattomiin pelailut silläkin jääneet. Olisiko sille järkeä antaa vielä jonkinsorttinen tilaisuus.

Se oli aika erilainen peli ja siinä yritettiin tehdä jonkinlaista sarjan rebootia, vaikka edellisessä pelissä, Rivalsissa, oli jo monia samoja piirteitä. Lähinnä rebootia tehtiin tyylillisillä seikoilla, kuten sateisella ja pimeällä kaupungilla ja videopätkillä. Peleinä nuo molemmat ovat minusta hyvistä puolista huolimatta aika ikäviä pelata, koska varsinkin online- ja offlinekokemuksen yhdistämisessä on ongelmia ja pelit voivat ongelmien vuoksi olla jopa pelikelvottomia. NFS:ssä taisi olla vielä jotain ihan omia lisäongelmia ja bugeja, joiden vuoksi sen pelaaminen voi olla ikävää. Itse kyllä haluaisin noita pelata, mutta teknisten syiden vuoksi en ole koskaan päässyt pitkälle kummassakaan. Rivals on myös aika vaikea. Ajomallissa ei ole mielestäni noissa juuri mitään samaa kuin Criteonin aikaisissa tuotoksissa. Ghostin aikaisista NFS-sarjan peleistä olen tykännyt eniten Heatista ja Paybackista. Varsinkin Payback on saanut paljon haukkuja, mutta siinä oli ihan ok tarina ja mukavaa tekemistä sen keston ajaksi. Suuri osa huonoista arvioista perustuu pelin sen aikaiseen tilanteeseen ja lopulta osa ongelmista tuli korjatuksi.
Löytyy jopa eka The Crew mutta eipähän tarvitse enää tuota pelata nyt kun siltä topselin tykkänään vetivät seinästä. Oli ilmestyessään ihan jees aikoinaan ja tuli jonkin verran kyllä pelattua eipä siinä. Sarjan uusimpia kans testannut mutta ei ne oikein ole iskeneet.. vähän sama homma Horizonin kanssa, hetken sitä vitosta jaksoi tahkota mutta sitten hiipunut aika tehokkaasti kyllä ajella ja sillain pidemmän päälle ei oikein imua tunnu meikäläiseltä sitä kohti löytyvän kutenkaan.. huomattavasti mieluummin sitten pelaa Motorsportia kuitenkin noista..
Minulle The Crew 2 oli sarjan paras osa ja lopetin sen pelaamisen vasta kun turhauduin nopeasti Motorfestiin ja se vei peli-ilon koko sarjalta. Jos hakee leppoisaa ajamista ilman erityistä haastetta, The Crew -sarja oli hyvää viihdettä ja tekemistä riitti moneksi vuodeksi. Forza Horizonit olivat varsinkin kolmososan aikaan ehdottomia suosikkejani, mutta nelonen oli pieni pettymys ja paloin loppuun pelatessani vitosta eikä sitä tule juuri pelattua ollenkaan. Pelisarjasta on hukattu hauskuus ja motivaatio pelata pitempään. Nyt olisi iso tarve saada jokin mukava vapaan maailman kevyt rällästelypeli, jota jaksaisi pelata, mutta sellaista ei taida olla edes kaukaisemmassa näköpiirissä.

Blur oli aikoinaan muuten aivan makea peli :)
Olin Blurin tekijöiden aiempien pelien fani, mutta Blur jäi kokematta lähinnä hajonneiden Xbox 360 -konsoleiden synnyttämän muutaman vuoden konsolipelitauon vuoksi. Harmittaa, koska nyt sitä on varmaan vaikea päästä enää kokemaan. Luulisin myös, että peli on käynyt vanhaksi, kuten on käynyt Project Gotham -sarjan peleille. Metropolis Street Racer oli aikoinaan tajunnan räjäyttävä kokemus ja se sai innostumaan autopeleistä. Sitä ennen pelasin paljon mätkintäpelejä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun rupesin vähän pelailemaan tuota Most Wanted 2012, se on aika paljon sellainen peli, mitä olen kaivannut jo jonkin aikaa. Huonoja puolia löytyy. Epätarkka ajomalli yhdistettynä törmäyksiin eli sama vika kuin Paradisessa. Vain kaksi kameraa, auton takaa ja ihan asvaltin pinnasta. En tykkää yleensä ajaa auton takaa, mutta tässä se on ainoa järkevä vaihtoehto. Poliisit ovat vähän tylsiä. Melko helppoja, mutta ei kiinnostaisi koko ajan leikkiä poliisien kanssa, vaan olisi hauskempi ajaa kisoja. Kaupunki on kuitenkin hieno ja kiinnostava ympäristö. Yksi parhaista mitä muistan autopeleistä. Puuhastelu autojen kanssa on ihan mukavaa. Näitä vanhoja NFS-sarjan pelejä näkee PC:llä tosi usein alessa parilla eurolla ja minusta ne kannattaa kerätä kokoelmaan vaikka niitä on paljon haukuttu. Kannattaa myös verestää muistoja, jos pelaamisesta on kulunut useita vuosia. Ennen tällaisista rällästelyistä oli ylitarjontaa ja siksi porukka kyllästyi niihin mutta nyt ei ole enää. Vaikka en tykkää törmäilyonnettomuuksista niiden vaihtoehtona oleva kimpoilu autojen ja esteiden kyljistä on kuitenkin ehkä tylsempää ja se vie pois haastetta nykypeleistä. Tarkkuutta vaativissa peleissä pitäisi olla tarkat kontrollit ja sen kun saisi korjattua. Toisaalta onhan realistista, että jos ajaa kaasu pohjassa, aika nopeasti menee auto ruttuun.
 
Ylös Bottom