Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call Of Duty: Advanced Warfare

Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Tunnelmia multiplayeristä, kun tunteja on takana työpäivän verran (- pakollinen ruokatunti)... Muuten ollut kyllä mielestäni huippupeli, mutta vastaan on tullut muutama matsi, missä porukka kyttää ainoastaan jossain nurkassa, että pääsee lasauttamaan hengen pois. Matsien muodostus saisi olla myös älykkäämpi. Joissain kentissä, missä pätkiminen on ollut sietämätöntä ja sen vuoksi lähtenyt pelistä, niin tuolla matchmaking systeemillä on jokin pakkomielle heittää samaan peliin takaisin. Näin on käynyt parhaimmillaan kolme kertaa sen jälkeen kun on jostain ottelusta lähtenyt lätkimään. Myöskin monet pelaajat tuntuvat olevan kiekkoammunnan mestareita, ilmasta tulee tapettua yllättävän monesti. On sitä itsekkin joskus saanut vihun listittyä kesken ilmalennon, mutta tätä tapahtuu harvoin. Liekkö porukka pelaa auto aimit päällä? Liekköhän kuin yleistä? Ainakin itsestä tuntuisi täydeltä huijaukselta pelata aimit päällä.

Eli tämmöiset tunnelmat. Eli ei kuitenkaan paljoa pahaa sanottavaa, menee kyllä mielestäni kovasti plussan puolelle.

Luulen että tuon auto aimin käyttö on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Itsekin käytän koska muutkin jne...
Kyllähän tuolta ilmastakin saa onneksi porukan napattua, jos olisi yhtään vaikeampaa jäisi pelaamatta kokonaan. Jo aiemmissa peleissä on itseäni ärsyttänyt suunnattomasti kaikki hyppelijät ja nyt siihen annetaan vielä oikein työkalu! Noh, onneksi tässä on nuo Classic-pelimuodot, joihin olenkin nyt jämähtänyt. Jotenkin ei maistu vielä nuo tulevaisuuden härpäkkeet.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Eikös aimi ole multissa aina päällä? Aimin saa vaan yksinpelistä pois päältä.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Onhan tämä codi vaikeampi ainakin omasta mielestä kuin mikään osa joka on tätä ennen tullut, ihan vain sen takia että tuo exohyppy tuo yhden dimension lisää pelimaailmaan, missään codissa aikaisemmin ei ole tullut yhtä paljon lyijyä ylhältä kuin tässä. Moni puhuu camppereista ja niitähän nyt on joka codissa mutta kyllä ainakin tdm mitä nyt olen eniten pelannut on tosi liikkuvaa, harva istuu koska on niin helppo tulla takaapäin, ylhältä tai alhalta kuin muutenkin tuntuu siltä että aina on joku takana.

Autoaimista on turhaa sen enempää valittaa, jos ei käytä niin ei käytä ei siinä sen kummempaa, veikkaan että 99% pelaajista käyttää sitä.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Pystyykö playercardissa näkyvän PSN ID:n väriä jotenkin vaihtamaan?
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Millon tuo seuraava päivitys tulee? Peli on hyvä, mutta kärsii edelleen lagaamisesta. (PS4)
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Jotenkin tuntuu, että lagaamista ei ole läheskään niin paljon kuin julkaisun aikoihin.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Moninpeliä takana 10 tuntia ja tässä muutama sananen omasta kokemuksesta.

PC:llä tuo lagikompensaatio syö pelihalua todella paljon. Omalla ruudullani olen aivan tasan tarkkaan ehtinyt esim. kontin taakse piiloon ja sitten lähtee henki. Killcamissa olin vielä täysin näkyvillä. Aivan kamalaa. Miten tätä ei saada korjattua, kun joka saamarin peli on tässä sarjassa kärsinyt samasta ongelmasta?! Sitten tulee näitä ''ammu ensin, kuole ensin'' - tilanteita. Kokemuksen perusteella vihu voi ottaa kolme lipasta päähän ja itse ei kestä kahta luotia varpaaseen. Tai parhaimmillaan ei saa edes hitmarkkia.

Sitten tuo matchmaking. Miten voi olla, että joka matsi on luuserit vastaan mestarit. Pelaan vain ja ainoastaan Hardpointtia. Ja joka matsi päättyy 250-0, tai 0-250. Ottelut eivät ole ikinä tasaväkisiä. Ja lisäksi peli onnistuu lähes aina tiputtamaan meikäläisen siihen joukkueeseen, joka teurastetaan. Vaikka miten kovasti sitä yrittääkin, niin ei noita matseja saa yksinään käännettyä voitoksi. Jos tämä peli tarvitsee jotain, niin playlistin, jossa ei voi olla partyja. Yksinään pelaavia pelaajia tuo matchmaking rankaisee tällä hetkellä niin kovalla kädellä.

BAL vaikuttaisi olevan tällä hetkellä melko op ase. Joka saamarin sotilas hyppii BAL kädessä.

Eli kaks codin peruselementtiä on kustu totaalisesti. Muuten peli on jees. Aseet on hauskoja ja mapit toimii jne jne...

Yksinpelikampanja oli kyllä tässä tekeleessä mainio ja suosittelen pelaamaan!!
Aloitetaan nyt vaikka ihan siitä, että Kevin Spacey tietää mitä tekee ja Irons on kyllä mahtava hahmo.
Tehtävät olivat todella monipuolisia. Pelissä oli myös sitä perusräiskintää, mutta mukana oli myös runsaasti hiippailua, ajokkeja ja hollywood-actionia. Eikä saa unohtaa tietä, jonka ylitystä Conan O'Brien joutui yrittämään yli 50 kertaa :'D
Tarinastakaan ei jaksanut välittää, kun tehtävillä oikeasti oli paljon enemmän sisältöä ja tarjottavaa, verrattuna muihin aiempiin codeihin.
Kampanjasta löytyy kyllä yksi tekninen vika (ainakin PC:llä). Eli välivideoiden aikana peli lataa seuraavaa tehtävää. Sen seurauksena videot tökkivät ihan järkyttävästi. Videot lähtevät pyörimään nätisti, kun tehtävä on latautunut, mutta äänet eivät ole enää synkissä videon kanssa.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Aikas paljon samaa mieltä. Nettikoodi on tässä kuten melkein kaikissa muissakin peleissä todella surkee. Itse et voi oikeestaan mitenkään vaikuttaa asiaa koska henki lähtee. Oot ollut nurkan takana jo 2s kun kill camissa et ole ja kaveri ampuu sut.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Noissa gun fighteissa aika paljo vaikuttaa oma pingi mikä se on, ainaki muissa codeissa huomannu ku törmäs jossai GB matsis johonki kunno connection pelaajaa, ni sillähä tuo pingi oli jotain 10 luokkaa, ni hyvinhä semmosella pystyy melttaamaan :D Oma pingi on semmonen 20, että pystyn kyllä useasti ihan hyväksymään, että oma ampuminen on välillä ollu aika hanurista, minkä takia häviää gunfightin.
 
Jos 10 vs 20 pinginen tulee vastakkain, niin ei siinä ole yhtään eroa. Mutta sitten kun samassa pelissä on niitä 10-500 pingisiä pelaajia, niin eks se isompi pinginen saa aina sen edun.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Jos 10 vs 20 pinginen tulee vastakkain, niin ei siinä ole yhtään eroa. Mutta sitten kun samassa pelissä on niitä 10-500 pingisiä pelaajia, niin eks se isompi pinginen saa aina sen edun.

Ei tosiaankaan. Mitä pienempi pingi, sitä parempi.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Pystytkö perustelemaan vai mutuiletko?

Ping on muistaakseni vasteaika eli kuinka nopeasti käskyt menee perille(korjatkaa jos oon väärässä), eli tottakai mitä pienempi ping sitä parempi.

E. Nyt muistinkin että onlinen yhteyspalkkien kohdalla lukee "ping" mutta siinä tottakai mitä enemmän pykälää on sitä paremmat yhteydet. En ymmärrä miksi se on nimetty pingiksi kylläkään?
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Totta kai olisi parempi että kaikilla olisi mahdollisimman pieni ping. Mutta kyse oli siitä että saako pelaaja etua pienestä vai isosta pingista. Tähän kysymykseen vastaaminen vaatii paremmat perustelut kuin pelkkä "totta kai".
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Jos sulla on pieni ping niin saat kuvan nopeampaa ruutuusi, käsittääkseni... Joku insinööri vois nyt tulla lyömään lusikan soppaan.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Nykyään isolla pingillä pelaava saa käytännössä etua, koska peleissä käytetään lagin kompensointia (tasapainotusta).
Lyhyesti tämä tarkoittaa sitä, että se jolla on on parempi pingi ampuu turhaan huonommalla pingillä olevaan pelaajaan, koska osumat eivät rekisteröidy ennen kuin huonolla pingillä olevan pelaajan clientti vastaa tuohon tapahtumaan ja näin ollen iso pinginen pääse ampumaan vähän "jäljessä" ampujaa. Siksi kaikki FPS - moninpelit pitäisi olla serveripohjaisia ja lagille ei pitäisi tehdä mitään. Tällöin ne joilla on paskat yhteydet itse kärsivät siitä ja warppailisivat pitkin kenttää eikä silloin huonolla yhteydellä voisi pärjätä niille hyvällä pingillä oleville joilla peli vastaa heti tapahtumiin. Kiitos konsoleiden ollaan tässä tilantessa, että nettissä pelaaminenkin on täysin randomia. Ennen oli sentään latency - rajatkin servereille. PRKL!

Nyt kaveri jolla on todella huono latency voi pilata muidenkin pelit, koska Lag compensation.
 
Ylös Bottom