Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call Of Duty: Advanced Warfare

Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Exo launcherilla ammuttavat kranaatit yms. tuntuvat olevan kaikki aika turhia. Vika voi tietysti olla myös pelaajassa. :)
Onko nämä muilla käytössä?
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Exo launcherilla ammuttavat kranaatit yms. tuntuvat olevan kaikki aika turhia. Vika voi tietysti olla myös pelaajassa. :)
Onko nämä muilla käytössä?

Lähinnä tulee käytettyä Semtexiä/Frag hardpointissa tai momentumissa. SnD:ssa tulee käytettyä melko paljon stunia niin pystyy tarkastelemaan hyvin onko siellä nurkan takana joku :) CTF:ssä on kanssa hyvä olla stuneja, koska jos vastustaja saa lipun niin saa aika hyvin hidastettua kaveria niillä :)
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Muutama kysymys olisi prestige-modesta: 1. Säilyykö jo ansaitut kypärät yms. asusteet prestige-modessa? 2. Jos valitsen permanent unlockiin jonkun primary weaponin, niin säilyykö myös siihen jo ansaitut tähtäimet yms. härpäkkeet? 3. Onko prestige-modesta ylipäätänsä jotain hyötyä?
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Muutama kysymys olisi prestige-modesta: 1. Säilyykö jo ansaitut kypärät yms. asusteet prestige-modessa? 2. Jos valitsen permanent unlockiin jonkun primary weaponin, niin säilyykö myös siihen jo ansaitut tähtäimet yms. härpäkkeet? 3. Onko prestige-modesta ylipäätänsä jotain hyötyä?

1. jep
2. muistaakseni ei
3. onhan se cool :p

Tiedän monia pelaajia, jotka eivät hanki yhtäkään prestigeä. Joka prestigessä pelaajan pikkukuva muuttuu automaattisesti ja card emblemin voi vaihtaa uuden prestigen kuvan eli kyse on lähinnä kosmeettisista seikoista. Jotkut vaan haluaa levelöidä itsensä sinne max prestigeen ja röyhistellä sillä :)
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Muutama kysymys olisi prestige-modesta: 1. Säilyykö jo ansaitut kypärät yms. asusteet prestige-modessa? 2. Jos valitsen permanent unlockiin jonkun primary weaponin, niin säilyykö myös siihen jo ansaitut tähtäimet yms. härpäkkeet? 3. Onko prestige-modesta ylipäätänsä jotain hyötyä?

1. Kyllä
2. Ei
3. Saat uuden create a classin kunnes niitä on kymmenen. Ja jossain vaiheessa tuli jotain kypärää tms.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Kenelläkään vielä tietoa mitä tämän päivän patch piti sisällään?
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Kenelläkään vielä tietoa mitä tämän päivän patch piti sisällään?

Tarkkaan en tiedä, mutta ilmeisesti ase balancia, spawn juttuja yms..

Domination on nyt ainakin pilattu aivan täysin kun siinä saa enemmän pisteitä tapoista. Se 50pojoa oli hyvä niin porukka oikeesti pelasikin sitä objektiivia, mutta nyt vaan stna istutaan jossain nurkassa odottamassa, että joku juoksee ohi!!

Niin ja ei se BAL:n nerffaaminen mitään vaikuttanut. Pystysuuntaista recoilia on nyt pirusti, mutta riittää kun tähtää polveen niin recoili hoitaa lopun. Eli edelleen jengi juoksee balin kanssa pääosin.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Gripin kanssa rekyyli on aika pientä. Long rangena se vika bursti ase toimii parhaiten, mut on tuo bal edelleen aika OP. SMG:tä pitäisi parantaa, tällä hetkellä ei mitään järkeä käyttää.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Jos tuo tosiaan oli se iso patch mitä lupailtiin niin itku. BAL edelleen ihan liian tehokas ja melkein kaikilla on se käytössä. Spawnit oli menneet ainakin FFA:ssa vielä huonommaksi ja yhteydet on vielä huonommat kuin ennen patchia. Että eihän tuo nyt ihan putkeen mennyt.

Ja tosiaan patch noteja ei ole vielä näkynyt.

EDIT: Patch notet

It’s been exactly one month since we’ve launched Call of Duty: Advanced Warfare and it has been an amazing time celebrating with fans. It’s been so much fun playing the game in the wild and watching the community surprise us with new ways to play as the Advanced Soldier. We also used this time as an opportunity to focus on the little things that would make a big difference to our community. Since day one, we’ve had consistent online uptime stability and global dedicated server coverage, and we’ve rolled out several important updates to make the game even better.



This week we’re rolling out our biggest title update yet with a ton of exciting enhancements for Advanced Warfare coming to Xbox One and PlayStation 4 versions, with similar changes coming to the PC, Xbox 360, and PlayStation 3 soon. We’ve included weapon balancing tweaks, fixes and improvements for emblems, improvements within the Player Lobby (including a new way to view your Armory), map exploit fixes, spawn improvements, connectivity optimizations, improvements to our anti-cheat measures, and even more.



Thanks for the community feedback – the dialog and collaboration with fans has helped make this update possible. Please keep it coming!


Game Update: Xbox One, PlayStation 4



Security and Anti-Cheat Updates:

Multiple fixes for invalid player data, which allowed custom "super" classes.
Added offensive emblem policy message to emblem editor main page and save pop-up.
Added additional enforcement for offensive player-created emblems.



Store Updates:

Polish and fan requested improvements.


Emblem Updates:

General Emblem Editor polish and fan requested improvements. Including colors, layers, etc.
Added ability to set an emblem as your clan emblem.


UI Updates:

Added support for new upcoming AE4 weapon, including challenges.
Fixed issues with invites between Multiplayer and Exo Survival modes that would exclude Splitscreen party leader is unable to invite anyone to their party.
Fixed issue where newly unlocked items were not showing up in the new items list.
Safe Area adjustments for Spectator HUD.
Added categories to Armory. (All Loot, Redeemable Loot, Time Limited Loot, and Permanent Loot)
Fixed issue where Armory Page Count displays incorrectly and added time remaining information for all Time Limited Loot Items.
Fixed an issue where the scoreboard on the after action report was not highlighting the active player.
Added indication of how many modules a Scorestreak can have based on player’s rank level.
Updated lobby status info for System Link games while in the firing range.
Fixed an issue where the “Completed” text would show up on locked calling cards, after scrolling over an unlocked/completed calling card.
Updated Multiplayer Main Menu to include Friends list option by default.
Updated Prestige menu flow experience and information displayed.
Added the ability to customize Scorestreaks within the Scorestreaks selection menu.


In-Game Updates:

Fixed Momentum mantle prompt overlapping with 2X indicator
Fixed issue with the “Taking” icon overlapping the flag icons in Momentum Splitscreen.
Fixed issue with the Reinforcement icon overlapping HUD while playing in Splitscreen.
Added “RELOAD”, “LOW AMMO”, and “NO AMMO” HUD notifications on all Weapon Loot.
Fixed stretched weapon loot icon in Killcam feeds.
Fixed issue where 1st players progress in Exo Survival would be lost when signing into a Splitscreen local play.
Fixed Lynx ammo count issue.
Fixed Care Package trap module exploit.
Fixed threat indicator issue with friendly MDL projectiles and the Crossbow Bolts
Fixed Goliath pod down on planted bomb.
Fixed Goliath getting stuck issues.
Fixed Goliath players out of world exploit.
Fixed issue where the Ameli - Chicanery Elite variant would remain locked after permanent unlock via Prestige.
Fixed rare issue where MDL projectiles would not explode.
Fixed an exploit where the Minimap would be visible when you paused during a Killcam, Fixed issue where players being invited into a bonus playlist while the game is still installing, which would cause a crash when loading Atlas Gorge.
Fixed issue when rapid supply package from a supply drop appear locked and expired.
Fixed rare visual affect issue when ADS with the Sniper, ACOG, Variable Zoom, and Ballistic scopes would not appear correctly.


Clan Updates:

Widened the Clan Invite Details window to accommodate long clan names.
Added warning message when transferring ownership of Clan.
Added Clan member position display label to the Clan Roster


Challenge Updates:

Fixed Far Sighted” challenge requiring four long shot medals instead of the three to complete
Fixed an issue with the “Super Star” challenge, where it did not prompt the player that 6 or more people are needed to complete the challenge.
Fixed an issue with the “Crushing Victory” challenge where it would not track properly when there are less than 6 players in the match.


Weapon Balancing Updates (Note: Adjustments affect base weapon and all loot variants):

Bal27: damage reduced, max damage range decreased, recoil adjusted
HBRa3: max damage range decreased
ASM1: max damage range increased
MP11: max damage range increased
EM1: damage increased
EPM3: damage increased, ads time decreased
XMG: damage increased, lockdown mode increased
Ameli: damage increased
Pytaek: damage increased



Scorestreak Updates:

Fixed an issue where the System Hack Graphic would remain on Broadcaster’s Screen, even after system hack event was over.
Fixed issue with Care package drone delivery if System Hack is activated at beginning of delivery.
Fixed issue with not being able to kill care package drone.
Fixed issue where all medals earned while operating a Scorestreak would not appear on players screen.
Fixed rare issue of players losing the ability to activate Scorestreaks when killed while moving a turret.
Fixed an issue where the player could have his weapon dropped after returning from controlling a Scorestreak.
Fixed issue where player wouldn’t be able to trigger game objects while using the ripped turret.
Fixed an issue with the Paladin where Friend or Foe overlay would remain on if you joined a Paladin Scorestreak and immediately exited Scorestreak.
Fixed issue where the player would get credited with assault drone challenges when they used a Map Based Scorestreak



Broadcaster UI Updates:

Added the bomb planting/defusing UI to the Broadcaster UI.
Adjusted scoreboard placement when viewing through Broadcaster.
Fixed issue where the bomb icon in the Broadcaster UI wouldn’t disappear when the bomb carrier planted the bomb.
Fixed issue where the match summary in the After Action Report wouldn’t update with Scoreboard for the broadcaster.
Updated HUD outlines for Broadcaster.
Fixed issue where Aim Down Sights overlays weren’t being displayed for Sniper Scopes.
Removed player rank information from being displayed in the Fullscreen scoreboard and the overhead names.
Added objective information to the Broadcaster scoreboard. This information appears in the gray bar beneath the teams’ scores.
CODVision is now brighter and easier to see. Added Broadcaster HUD UI elements including active player info, in-game scoreboard/status, mini-map highlights player with satellite (Uplink), persistent weapon info, and objective information in First Person Mode.
Added functionality for broadcaster settings to be remembered between rounds.
Added a subtitle to the broadcaster scoreboard that displays the current Hardpoint’s timer; or the current round number in Capture the Flag, Search & Destroy, and Uplink.
The primary timer in the broadcaster scoreboard is now yellow once the bomb has been planted. Will switch to red when timer reaches 10 seconds.



eSports Settings Changes:

Search and Destroy Silent Plant = Enabled
Spectating POV = First Person Only
Battle Chatter = Disabled
Uplink Respawn Delay = 5 Seconds
Hardpoint Respawn Delay = 2.5 Seconds
Team Kill Penalty = None
Friendly Fire = Enabled
Explosive Delay = None


Ranked Play Updates:

Remove Join in Progress.
Turning on Skill Based Matchmaking.
Turning off friendly fire.
Fixed issue where the player wouldn’t lose division points from abandoning the match by using the system close application option.
Initialize disconnect penalty as soon as the match starts.
Utilize latest eSports rule set:
Primary Weapons - All Specials
Secondary Weapons - All Launchers
Attachments - Tracker, Grenade Launcher, Akimbo
Wildcards - Bombardier
Exo Ability - Ping
Exo Launcher - Tracking Drone, Explosive Drone
Scorestreaks - UAV, Orbital Care Package, System Hack
Scorestreaks Modules - Bombing Run Care Package Upgrade, XS1 Goliath Recon, and All Support Modules.



Game Mode Specific Updates (Note: Adjusted score amounts for various events and objective modes.)

Search & Destroy:
Fixed rare Search & Destroy Killcam issue.
[Broadcaster] Added various Search & Destroy UI improvements.
[Broadcaster] Fixed the bug where the “Target A” and “Target B” in-world icons wouldn’t disappear when the bomb was planted.
Capture the Flag:
Removed the text that duplicates the information presented by the flag icons.
Adjusted spawn logic in Capture the Flag to make it less likely for players to spawn near their own flag.
[Broadcaster] Added a timer that displays the time remaining until the flag automatically resets when the flag is on the ground.
Uplink:
[Broadcaster] Added various Uplink UI improvements.
Added distance limitation to passing the Satellite Drone in Uplink. This prevents the players from passing it across the entire map. Also adjusted the required throw angle.
Fixed spawn points issue in uplink.
Hardpoint:
[Broadcaster] Added various Hardpoint UI improvements.
Altered Spawn logic to prevent cluster spawning near the Hardpoint.
Fixed rare Hardpoint location disappearing issue in Private Match.
[Broadcaster] Adjusted so that the broadcaster will now see a “Defend” icon appear on the HUD when the spectated player is standing in the Hardpoint.
Momentum:
[Broadcaster] Changed the team scores to display a list of flags with the current state of the flags.
[Broadcaster] The objective bar now displays the current state of the contested flag, and displays a bar that illustrates the current capture progress.


Map Specific Updates

Note: Many of the following updates apply to all maps, and are directly improved based on the findings of our security team and via community response to exploits.

Fixed player out of world exploits throughout. [Applies to Exo Survival.]
Fixed Aerial Assault Drone and Recon Drone out of world exploits throughout.
Fixed rare spectate cam issue.
Fixed rare Tactical Insertion exploit in Infected.
Fixed Warbird out-of-bounds exploit.
Fixed various clipping issues with the Goliath.



Exo Survival Global Updates:

Fixed issues with the score number in the Exo survival after action report.
Fixed an issue where players would get “Share Package” medals using a partners Goliath Scorestreak.
Fixed automatic revive issues at the start of the next round.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Päivityksessä oli mukana tuo domissa enemmän pojoja niin tapoista kuin lipuistakin - itse pelaan enimmäkseen domia ja totesin tänään, että pakko alkaa pelaileen vaikkapa hardpointia tms. En ole meinaan koskaan joutunut pelaamaan kokonaista erää niin, että vihut spammasivat kokoajan systemhackia - kuulokkeet lens lattialle ja peli meni hetkeks tauolle............. balissa en itse huomannut mitään eroa aiempaan.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Voiko tässä pelissä pelata story modea split screen co-oppina? Vai onko pelkkä se zombiräiskintä mahollisuus?
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Mites tässä pystyy PS4:lla pelaamaan näppiksellä ja hiirellä?
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Päivityksessä oli mukana tuo domissa enemmän pojoja niin tapoista kuin lipuistakin - itse pelaan enimmäkseen domia ja totesin tänään, että pakko alkaa pelaileen vaikkapa hardpointia tms. En ole meinaan koskaan joutunut pelaamaan kokonaista erää niin, että vihut spammasivat kokoajan systemhackia - kuulokkeet lens lattialle ja peli meni hetkeks tauolle............. balissa en itse huomannut mitään eroa aiempaan.

Palautetta kuunneltu ja system hack saa säätöä.

Lähde
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Onko tuo näppiksellä ja hiirellä pelaamisen syy kenties se, että on niin surkea, ettei pärjää tavallisille sääntöjen mukaan pelaaville ohjainpelaajille simppelissä osoita ja ammu -shootterissa?
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Onko tuo näppiksellä ja hiirellä pelaamisen syy kenties se, että on niin surkea, ettei pärjää tavallisille sääntöjen mukaan pelaaville ohjainpelaajille simppelissä osoita ja ammu -shootterissa?

Kenties. Tai jos se heistä tuntuu oikelta tavalta pelata FPS. Itse en käyttänyt Cronusmaxia siihen tarjoitukseen kuitenkaan. Itsekkin entinen PC pelaaja, otti aikansa opetella pädillä. Mutta kun oppi, en näe siinä mitään vaikeata enään.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare [Hype]

Lisää ufomeininkiä.
Olisi aika jo palata kultaiselle 1940 luvulle ja turhat kikkailut pois.
Mutta tämähän ei tule enää toteutumaan kuin päiväunissa, eli uskollisena codi fanina joutuu moninpelinä pelailee niin kauan kun aseet näyttää aseilta.


Tässähän on nyt arvuuteltu että onko vuonna 2015 ilmestyvä Call of Duty: World at War II. Twitterissä Treyarchin porukka twiittailee epäilyttävästi toiseen maailmansotaan littyviä artikkeleita/tarinoita, ei kuulemma usein tällä tavalla twiittaile. Myös on ollut vahva olettamus että seuraava CoD sarjan lippulaiva tulee olemaan Black ops III. World at war on yksi suosikki CoD, ja Black ops II ehkäpä paras kaikista. En malta odottaa mitä sieltä tulee ja enkä usko että tulen pettymään. Treyach onnistunut yllättämään positiivisella tavalla joka kerta.
 
Vastaus: Call Of Duty: Advanced Warfare

Onko muilla tullut Ranked matcheissa samankaltaisia bugeja vastaan kuin minulla? Eli "playoffien" alkaessa pitäisi voittaa kaksi ottelua kolmesta, mutta se on ihan sama voittaako vai häviääkö sillä aina joutuu aloittamaan pronssilta! Välillä en ole saanut edes 100 pistettä täyteen kun peli ilmoittaa että pitäisi voittaa ne kaksi ottelua, jotta pääsisi seuraavalle tasolle!
 
Ylös Bottom