Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops Cold War

Läpi meni kampanja PS5 aikaan 8 tuntia. Todella hyvä kampanja mielestäni ja yllättäväkin. Tämä on kaikista call of duty peleistä paras. Grafiikoiltaan hienoa katseltavaa. Tuli heti aloitettua uusinta kierros veteraani vaikeustasolla.

Hauskasti itsellä ihan päinvastaiset fiilikset ja heittämällä huonoin pelaamani codin kampanja. Ja itseasiassa myös huonoin nettipeli.... betan perusteella jäi kauppaan, mutta kun kilpailusta voitin palkinnoksi niin onhan sitä nyt pitänyt sitten testailla.

Codin äänimaailma on aina ollut vähän tuhnun kuuloista räiskyttelyä, mutta viime vuonna tuntui että aseissa oli ensi kertaa jopa hiukan potkua. Nyt ollaan taas menty takaisin vanhaan ja äänet kuulostavat muoviselle. Räjähdykset, helikopterit, kaikki. Visuaalisella sarallakin ollaan tehty outoja laimennuksia, kun ei plasma roisku eikä raajat napsahtele poikki räjähdyksistä. Edes napalmi ei käristä vihulaisia tummanpuhuviksi, vaan raadot makoilevat tulen seassa vaatteet kuin pesukoneesta tulleina. Ihan tulee pleikka 2 medal of honorit ja codit mielen. Räjähdyksistä ei myöskään tule "efektiä" jos ei nää vaikka sitä hetkeä kun auto esimerkiksi räjähtää. Heittää kranaatin -> kääntyy selin -> auto räjähtää -> käntyy takasin -> tuli, savu yms. puuttuvat ja taivaalta putoaa koomisesti pikimusta auton roju. Myös räjähdyksen äänet tuntuivat usein jopa puuttuvan kokonaan. Tehtävät jotenkin tosi unohdettavia. Yhtään hyvää ei ollut koko pelissä. Jotenkin codiin sopimattomia tehtäviä? Tutkitaan todisteita? Valitaan dialogia vaihtoehtoja?Eh... En tiedä oliko se tekoäly(?!) vai mikä, mutta tämä oli myös heittämällä helpoin codi koskaan. Vaikeimmailla aloitin ja pelleilin kokoajan 360 hyppyjä snipalla, juoksentelen haulikolla, puolustuskohdissakin yleensä riitti kun heitti proneen ja joi kokista. Aina oli hyviä suojia ettei tarvinut edes pelata. Viholliset kestivät ehkä muutaman kudin aiempaa enemmän? Jotenkin ihan perus räiskyttelyssäkin oli erilainen fiilis sen flown kannalta. Kaikki tuntui jotenki puolivillaiselle. Joskus tulee käytävällä vastaan laatikko missä on savuja? Savuja? Mitä ihmettä niillä tekee kun kävellään 10m leveetä putkea? Sitten saattaa tulla 100m laatikko missä on fläsyjä? Ihan niin kuin olisi ollut tilaisuus heittää niitä savujakaan mihinkään. Löydät kirjahyllyn takaa "salaisen huoneen". Kaikki aseet jotain ihan perus torrakoita mitä on on ollut jokaisella rivivihollisella. Ainoa erikoisuus oli sinko, jonka räjähdys ei tehnyt vahinkoa vihollisiin :D Siis se helikopterille lentely tehtäväkin oli jotenkin tosi aneeminen. En osaa edes selittää mikä, mutta jotenkin tuntui että olisi vain sellaisella ampuradalla kokoajan enkä vietnamin sodassa. Ja siis juu, codi kyseessä eikä mikään battlefield. Mutta olen ensimmäisen blopsin tainnut kolmesti pelata lävitse ja cod4:n kanssa omia suosikkeja kumpainenkin. Nissä oli muistettavia kenttiä ja hyvä meininki. Eikä muissakaan ole tämmöistä taisteluväsymystä käynyt, vaikkeivat ne kaikki kauhean häävejä ole olleetkaan. Ehkä se oli uusien ideoiden puute ja kierrätyksen maku mikä tässä mätti? Viime vuoden MW:ssä oli raskaasti panssaroituja "supervihollisia". Arvatkaas mitä tässä oli. Viimeisen kentän about samassa kohdassakin. Yritän joutessani paraikaa tehdä vertailuja 11v vanhan cod waw demon pelikuvavideon ja tämän "punaisten ovien viidakkokentän"välilllä selvittääkseni tippuvatko viholliset samalla animaatiolla puusta jääden köyden varaan roikkumaan... Joku tässä nyt ei vaan toimi.

Loppu: Hei ihan lopussa heräsi pieni innostus ja oli saatu mukaan jotain oikeasti kiinnostavaa uutta ja siistiä! Eläköön. Tai uutta ja uutta, oli blops2 kampanjassakin ainakin jo jotain valintoja, mutta siistiä nyt ainakin. Pääsi halutessaan vaihtamaan leiriä ja ampumaan Woodsin, Masonin ja Adlerin. Kohtuu siistiä hei. America fuck yeah sai köniin? Harvemmin tälläisiä loppuja on saatu todistaa isoissa tripla-A tekeleissä. Siitä iso plussa. Perään heti pieni miinus, että niillä todisteiden tutkailuilla ei ollut muuta vaikutusta kuin loppuvideossa maininta. Olisi ollut mielestäni myös siistimpää jos olisi voinut jo alusta saakka vaihtaa puolta ja yrittää sabotoida tehtäviä, mutta ei liikaa jottei luottamus kokonaan lopu. Splinter Cell: Double Agent meinkiä.
 
Viimeksi muokattu:



Tupla xp:tä taas luvassa vaan ei sitä tärkeintä eli tupla weapon xp:tä. Kunnon Full Retard meininkiä taas Treyarchilta. Mua ei taas huvita yhtään mikään.
 



Tupla xp:tä taas luvassa vaan ei sitä tärkeintä eli tupla weapon xp:tä. Kunnon Full Retard meininkiä taas Treyarchilta. Mua ei taas huvita yhtään mikään.

Mitäs jos tohon heittää vielä tokenin? Lisääkö vieläkin enemmän?
 
Niinhän siinä sitten kävi kuten spekuloinkin, eli CW:n tuleminen pilasi Warzonen. Tällä hetkellä pelin asetasapaino on täysin pielessä ja pelaaminen on loppunut koko meidän kaveriporukalla kuin seinään. CW:n puolelta tuli 3 täysin OP-asetta kaikille mahdollisille etäisyyksille. Ensimmäinen ongelma on Diamatti pistooli, joka on kuin aiemmin ongelmainen Renetti potenssiin kaksi. Diamatti on jo yksistään lähitaistelussa ylivoimainen, mutta toki sen saa vielä akimbona, jolloin täysissä suojissa oleva vihollinen tippuu silmän räpäyksessä jos vaan painaa napit pohjaan kun vihollinen on ruudulla. Tämän jälkeen tulee MAC-10, joka on sekä SMG että AR -luokissa ja etäisyyksissä täysin ylivoimainen sisältäen pienimmän mahdollisen rekyylin ja suurimman mahdollisen TTK:n myös AR-etäisyyksille. Lisäksi toki iso lipas nopealla lataamisella. Ja kirsikkana kakun päälle tulee DMR14, joka sekin on täysin ylivertainen lähes kaikille etäisyyksille, jos nyt ei aivan lähelle. DMR14:stakaan ei tietenkään ole rekyyliä ja siinä on todella nopea tulinopeus ja 30 panoksen lipas. Tästä huolimatta se on snipuetäisyyksille asti 2-shot kill ase. Aseella saa tapettua kaukaisista helikoptereista ja autoista vaikka koko tiimin spammaamällä kuteja suurinpiirtein sille suunnalle. Bullet velocity ja bullet dropin pienuus on jotain mitä ei ole vielä missään snipussa tai marksmanissa nähty. Tehosta kertoo jotain sekin, että downattuun kaveriin joutuu normaaleilla aseilla yleensä tiputtamaan vielä lippaallisen, että kaveri kuolee lopullisesti. DMR:llä ei yleensä ehdi osua maahan asti kun on jo kuollut lopullisesti.

Onhan tämä toki ollut homman juju jo Modern Warfarenkin kohdalla. Aina kun tulee uusi seasoni, niin porukkaa kannustetaan ostamaan uudet aseet tai battle passit suorituksineen riistohintaan, koska ne on aina olleet ylivoimaisia tai niihin on "vahingossa" sisältynyt joku pikku bugi, mikä tekee ko. aseista ylivertaisen. Ikäänkuin ne aseet koodattaisi kuten oikeat aseet rakennetaan, että niihin tehdään erilaisia piippuja ja panoksia ja koskaan ei aivan tiedettäisi mitä tapahtuu ennenkuin niitä kokeillaan käytännössä. Tosiasiallisesti nuo on kuitenkin numeroilla koodattu (tekee damagea sen ja sen verran sille etäisyydelle), joten jo pelkästään numeroita tarkkailemalla tietäisi tehneensä OP aseen. Mutta nyt tämä Pay to win -mentaliteetti on CW:n kohdalla mennyt kyllä niin törkeäksi, että ihan mietityttää onko pelin myynnit todella jääneet näin heikoiksi?

Tämän lisäksi vielä pitkästä aikaa hauska ja toimiva resurgance trio poistettiin pelilistalta täysin varoittamatta ja korvattiin jo ennestään pienelle Rebirth islandille sijoittuvalle miniroyale quadille missä hypätään ihan naurettavan pienelle alueelle. Tästä sitten päästään uuteen ihan naurettavaan huonoon gulagiin ihan ennätysnopeasti. Ja sen jos/kun klaaraat niin tiput ilman aseita takaisin keskelle 4:n hengen ryhmiä. Hengissä maahan selviäminen olisi todellinen suoritus, jos joskus niin pääsisi käymään. Kauppapaikat on tietenkin oikeita kuoleman loukkoja. Niinpä yleensä pelit loppuukin pian kun heti kuoleman jälkeen porukka lähtee pelistä eikä jää odottamaan jotain sellaista mitä ei kuitenkaan tapahdu.

Onhan tämä peli vuoden sisään ollut pari kertaa pelikelvoton. Mutta ei vielä kertaakaan näin totaalisen pelikelvoton. Aikamoinen suoritus. Vielä kun tämä saatiin aikaiseksi lomakaudella, jolloin olisi ollut aikaa pelata...
 
Niinhän siinä sitten kävi kuten spekuloinkin, eli CW:n tuleminen pilasi Warzonen. Tällä hetkellä pelin asetasapaino on täysin pielessä ja pelaaminen on loppunut koko meidän kaveriporukalla kuin seinään. CW:n puolelta tuli 3 täysin OP-asetta kaikille mahdollisille etäisyyksille. Ensimmäinen ongelma on Diamatti pistooli, joka on kuin aiemmin ongelmainen Renetti potenssiin kaksi. Diamatti on jo yksistään lähitaistelussa ylivoimainen, mutta toki sen saa vielä akimbona, jolloin täysissä suojissa oleva vihollinen tippuu silmän räpäyksessä jos vaan painaa napit pohjaan kun vihollinen on ruudulla. Tämän jälkeen tulee MAC-10, joka on sekä SMG että AR -luokissa ja etäisyyksissä täysin ylivoimainen sisältäen pienimmän mahdollisen rekyylin ja suurimman mahdollisen TTK:n myös AR-etäisyyksille. Lisäksi toki iso lipas nopealla lataamisella. Ja kirsikkana kakun päälle tulee DMR14, joka sekin on täysin ylivertainen lähes kaikille etäisyyksille, jos nyt ei aivan lähelle. DMR14:stakaan ei tietenkään ole rekyyliä ja siinä on todella nopea tulinopeus ja 30 panoksen lipas. Tästä huolimatta se on snipuetäisyyksille asti 2-shot kill ase. Aseella saa tapettua kaukaisista helikoptereista ja autoista vaikka koko tiimin spammaamällä kuteja suurinpiirtein sille suunnalle. Bullet velocity ja bullet dropin pienuus on jotain mitä ei ole vielä missään snipussa tai marksmanissa nähty. Tehosta kertoo jotain sekin, että downattuun kaveriin joutuu normaaleilla aseilla yleensä tiputtamaan vielä lippaallisen, että kaveri kuolee lopullisesti. DMR:llä ei yleensä ehdi osua maahan asti kun on jo kuollut lopullisesti.

Onhan tämä toki ollut homman juju jo Modern Warfarenkin kohdalla. Aina kun tulee uusi seasoni, niin porukkaa kannustetaan ostamaan uudet aseet tai battle passit suorituksineen riistohintaan, koska ne on aina olleet ylivoimaisia tai niihin on "vahingossa" sisältynyt joku pikku bugi, mikä tekee ko. aseista ylivertaisen. Ikäänkuin ne aseet koodattaisi kuten oikeat aseet rakennetaan, että niihin tehdään erilaisia piippuja ja panoksia ja koskaan ei aivan tiedettäisi mitä tapahtuu ennenkuin niitä kokeillaan käytännössä. Tosiasiallisesti nuo on kuitenkin numeroilla koodattu (tekee damagea sen ja sen verran sille etäisyydelle), joten jo pelkästään numeroita tarkkailemalla tietäisi tehneensä OP aseen. Mutta nyt tämä Pay to win -mentaliteetti on CW:n kohdalla mennyt kyllä niin törkeäksi, että ihan mietityttää onko pelin myynnit todella jääneet näin heikoiksi?

Tämän lisäksi vielä pitkästä aikaa hauska ja toimiva resurgance trio poistettiin pelilistalta täysin varoittamatta ja korvattiin jo ennestään pienelle Rebirth islandille sijoittuvalle miniroyale quadille missä hypätään ihan naurettavan pienelle alueelle. Tästä sitten päästään uuteen ihan naurettavaan huonoon gulagiin ihan ennätysnopeasti. Ja sen jos/kun klaaraat niin tiput ilman aseita takaisin keskelle 4:n hengen ryhmiä. Hengissä maahan selviäminen olisi todellinen suoritus, jos joskus niin pääsisi käymään. Kauppapaikat on tietenkin oikeita kuoleman loukkoja. Niinpä yleensä pelit loppuukin pian kun heti kuoleman jälkeen porukka lähtee pelistä eikä jää odottamaan jotain sellaista mitä ei kuitenkaan tapahdu.

Onhan tämä peli vuoden sisään ollut pari kertaa pelikelvoton. Mutta ei vielä kertaakaan näin totaalisen pelikelvoton. Aikamoinen suoritus. Vielä kun tämä saatiin aikaiseksi lomakaudella, jolloin olisi ollut aikaa pelata...
Yawn. Ei kyllä ole vaikuttanut Warzoneen mitenkään, eli ongelma voi olla pelaajassa.
 
Päivitystä on tulossa Warzoneen:


Dmr pitää kyllä hakata nopeasti piipouun. Tänään vasta testasin kun valituksia nähnyt ja onhan se ihan hullu ase. Snipun teho, "loppumattomat" ammukset ja rämpyttää menemään, ni jengiä tippuu vaan.
 
Pelaako Xbox One ja Series X pelaajat keskenään netissä tätä? Crossplay on pois päältä, mutta mites Cross Gen?
 
Ylös Bottom