Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops Cold War

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itelle MW2019 jätti todella pahan maun suuhun, kun menivät tiettyjä hyväksi toimivia ominaisuuksia poistamaan tai muuttamaan. Esim. Scorestreakit lähtivät veke, passiivinen Ghost-perkki, map vote puuttui ja prestige systeemin kans poistivat. Omalla kohdalle MW2019 oli huonoin codi jota oon pelannu ja oon jokaista codia pelannu enemmän tai vähemmän siten CoD4:sta lähtien.

Jo ekassa matsissa tässä Alphassa tuntui hyvältä että nämä tietyt ominasuudet tuotiin takaisin. Kill Confirmedissa kävi jopa järkeen käydä hakemassa ne tagit, kun saa nopeammin scorestreakkien tuomat tappovehjeet taivaalle. Jos oli kämppereitä, ei ne UAV:tä päässyt piiloon Ghostilla. Loistavaa.

Kun matsi loppui, lobby pysyi vielä pystyssä ja tuli map voting ruutu esiin. Hienoa, ei tule enää sellaista tilannetta että joutuu joitain Piccadillyn kaltaista kuraa pelaamaan uudelleen.

Hyvältä vaikuttaa ainakin itselle, vielä toivon että tuovat valmiiseen peliin prestige systeemin takaisin.
 
Paikoitellen melko sahalaitaista grafiikkaa ja suttuisia tekstuureita (PS4 Pro). Esim. viime vuoden Modern Warfare on paljon paremman näköinen. Onkohan tämä uusi tehty vähän enemmän jo uuden konsolisukupolven laitteet mielessä?
 
Näyttää siltä että SBMM pilaa tämänkin pelin ainakin kommenttien perusteella, täytyy pistää testiin tänään mutta en ymmärrä miksi tuo roskakasa systeemi pitää tunkea joka peliin kun kukaan siitä ei pidä. Kuulemma vielä agressiivisempi kuin MW vastaava.

Muutama erä perus multiplayeriä takana ja 3 matsia sitä isompaa modea, oli kyllä hemmetin hauskaa pelata. Varsinkin tuo iso mode toimi kerrassaan loistavasti, pelaajamäärä on täydellinen ja kartat toimii. Vaikka pelaaminen ei kovin hyvin sujunut oli silti pirun hauskaa, kontrollit on täydelliset ja ampuminen on helppoa. Uusi point/kill streak systeemi toimii loistavasti koska paska pelaajakin voi auttaa tiimiään, ja se uusittu systeemi kun sinua ammutaan on ihana, ei enään kuva hypi mihin sattuu kun ammutaan kohti. Kartta äänestys ja pysyvät lobbyt on takaisin. Kyllähän tämä tuo hauskuuden takaisin peliin lailla jota ei ole nähty blops 2.

Miinuksia on tietysti ruudunpäivitys ja 720p resoluution josta ei saa mitään selvää. Teknisesti tämä versio on kamala, onko sitten panostus next genissä ja PCllä. Ainakin Digital Foundryn videolla PC versio näytti vaan niin 100 kertaa paremmalta.

Tätä kun pääsee pelaamaan PCllä sen 200 FPS niin voi pojat.

MW kömmähdykset on taakseppäin jäänyttä elämää, tämä peli rokkaa.

Ainiin unohtu mainita että pelin äänimaailma on huikea, todella jykevät räjähdykset ja aseiden äänet.
 
Viimeksi muokattu:
Uusittu mw oli parasta codia sitten cod 2 ja mw 1. Huomaa että Treyarchin tekele tämä. Suttuista ja ”huono valo, ruma kattaus” grafiikka, hahmot kuin visulahden vahakabinetista. Siitä huolimatta tämäkin pökäle myy varmasti miljoonia ja evoluutio kehittyy taas rakettireppuihin. Quickscopet ja dropshotit teki taas paluun.
Positiivista että lobby pysyi kasassa sen pari tuntia ja map vote löytyi.
 
On vain hyvä että Treyarch tekee täysin erillaisen tekeleen niille jotka eivät pitäneet MW:sta, jos se oli parempi niin pysyy sen parissa. Jos haluaa jotain nopeatempoisempaa ja hauskempaa tarjoaa tämä uutukainen loistavaa viihdettä.
 
Näyttää siltä että SBMM pilaa tämänkin pelin ainakin kommenttien perusteella, täytyy pistää testiin tänään mutta en ymmärrä miksi tuo roskakasa systeemi pitää tunkea joka peliin kun kukaan siitä ei pidä. Kuulemma vielä agressiivisempi kuin MW vastaava.

En nyt muista olenko tätä tiedustellut esimerkiks sen MW:n kohdalla jo, mutta mikä siitä SBMM:stä tekee niin kammoksuttavan? Eikö ole kiva että peli yrittää hakea oman tasoista seuraa? Saako jengi jotain kiksejä siitä että pyyhkii lattiaa tyypeillä jotka harjoittelee nappeja?

Mutta joo. Ketjun avasin vahingossa illalla ja silmille hyppäsi tieto että alpha on pelattavissa. Muutama tunti nyt takana jaa... mapit tuntuvat ainakin jotenki sekavilta. Tai sitten spawnit kääntyy kokoajan. Tai molemmat. Vaikka ollaankin(?) tekemässä paluuta tähän klassisempaan 3 linjan mappeihin, niin tuntuu että niitä line of sighteja muodostuu mallia reikäjuusto, eli joka paikasta näkee joka paikkaan. Varmasti vähän helpottaa kun oppisi paremmin kentät, mutta alkufiilis tämä. Dropshottaaminen tuntui aika kurjalle? Ei anna pitää tähtäintä yllä laskun aikana, että en nyt ihan hiffaa miten se on tehnyt paluun, sikäli kun se on koskaan poistunutkaan. Lähelle toimii, kinda sorta joskus. Quick scope tuntui kyllä vahvalle. Puukkodanille shoutout jos sattuu foorumia lukemaan :D Äijä veti kovaa settiä snipalla kyllä. Jäi smg välillä kakkoseksi. Ei onneksi aina... :cool: Onko se sitten hyvä asia että snipalla hoituu tapot maalla merellä ja puutarhassa, niin sen päättäkööt kaikki itse. Dead silu ei hiljennä omia askelia ainakaan itseltä? Toivottavasti edes muilta. Se joku hiekkadyynien valtaama aavikkokenttä (satelite?) oli muutaman matsin perusteella top 5 huonoimmat cod kentät heittämällä. Huonoja pelimuotoja pyöri, hardpoint ainoa järkevä mutta sitä ei saanut pelata kuin pari kertaa. S&D kiertoon niin nähtäisiin mikä on homman nimi. Myös MW:n alphasta asti mukana pyörinyt 2v2 mähinä loisti poissaolollaan. Se oli kyl loistava lisäys, kun sai nimenomaan sitä gunfighttia ottaa ilman sitä tdm ihanuutta että vihut on hukassa, hups ne ampuu selkään spawnit käänty hehe. Noh, ei sitten. Täytyy katsoa jos jaksaa vielä viikonlopun aikana jonkun pelin pelata. Yksin tdm on aika hampaat irvessä vääntöä.

Miten pleikalla sai muuten napattua talteen vaikka 2 viimeistä minuuttia? Muistaakseni sellainen oli, kun siitä mw:n alpha/betasta niitä napsin mutta en nyt tässä enään osannut. Sniif.
 
En nyt muista olenko tätä tiedustellut esimerkiks sen MW:n kohdalla jo, mutta mikä siitä SBMM:stä tekee niin kammoksuttavan? Eikö ole kiva että peli yrittää hakea oman tasoista seuraa? Saako jengi jotain kiksejä siitä että pyyhkii lattiaa tyypeillä jotka harjoittelee nappeja?

Mutta joo. Ketjun avasin vahingossa illalla ja silmille hyppäsi tieto että alpha on pelattavissa. Muutama tunti nyt takana jaa... mapit tuntuvat ainakin jotenki sekavilta. Tai sitten spawnit kääntyy kokoajan. Tai molemmat. Vaikka ollaankin(?) tekemässä paluuta tähän klassisempaan 3 linjan mappeihin, niin tuntuu että niitä line of sighteja muodostuu mallia reikäjuusto, eli joka paikasta näkee joka paikkaan. Varmasti vähän helpottaa kun oppisi paremmin kentät, mutta alkufiilis tämä. Dropshottaaminen tuntui aika kurjalle? Ei anna pitää tähtäintä yllä laskun aikana, että en nyt ihan hiffaa miten se on tehnyt paluun, sikäli kun se on koskaan poistunutkaan. Lähelle toimii, kinda sorta joskus. Quick scope tuntui kyllä vahvalle. Puukkodanille shoutout jos sattuu foorumia lukemaan :D Äijä veti kovaa settiä snipalla kyllä. Jäi smg välillä kakkoseksi. Ei onneksi aina... :cool: Onko se sitten hyvä asia että snipalla hoituu tapot maalla merellä ja puutarhassa, niin sen päättäkööt kaikki itse. Dead silu ei hiljennä omia askelia ainakaan itseltä? Toivottavasti edes muilta. Se joku hiekkadyynien valtaama aavikkokenttä (satelite?) oli muutaman matsin perusteella top 5 huonoimmat cod kentät heittämällä. Huonoja pelimuotoja pyöri, hardpoint ainoa järkevä mutta sitä ei saanut pelata kuin pari kertaa. S&D kiertoon niin nähtäisiin mikä on homman nimi. Myös MW:n alphasta asti mukana pyörinyt 2v2 mähinä loisti poissaolollaan. Se oli kyl loistava lisäys, kun sai nimenomaan sitä gunfighttia ottaa ilman sitä tdm ihanuutta että vihut on hukassa, hups ne ampuu selkään spawnit käänty hehe. Noh, ei sitten. Täytyy katsoa jos jaksaa vielä viikonlopun aikana jonkun pelin pelata. Yksin tdm on aika hampaat irvessä vääntöä.

Miten pleikalla sai muuten napattua talteen vaikka 2 viimeistä minuuttia? Muistaakseni sellainen oli, kun siitä mw:n alpha/betasta niitä napsin mutta en nyt tässä enään osannut. Sniif.

Okei ehkä se ei tämän pelin kohdalla ole niin paha koska joka rundilla ei haeta uutta matsia vaan jengi pysyy kasassa. Mitä itse olen ymmärtänyt drop shotista niin sitä on nerfattu aikalailla joten se ei ole ollenakaan niin paha kuin MW oli.

Videon voi tallentaa share nappia painamalla ja sit muokkaa videota lyhyemmäksi siihen tarkotetulla apilla. Se on viimeiset 15 minuuttia jotka se tallentaa joten en ole varma saako suoraan jotain 2 minuutin pätkiä.
 
Videon voi tallentaa share nappia painamalla ja sit muokkaa videota lyhyemmäksi siihen tarkotetulla apilla. Se on viimeiset 15 minuuttia jotka se tallentaa joten en ole varma saako suoraan jotain 2 minuutin pätkiä.
Ei edes tarvitse käyttää share factorya tuohon leikkaamiseen, painaa vaan options -nappia haluamansa videon kohdalla ja sieltä valitsee 'trim'.

Ja asetuksista voi muuttaa kuinka pitkää videota järjestelmä tallentaa, olikohan 1-30 min., en tarkalleen nyt muista.

Mutta mutta, olikohan kellään tietoa onnistuuko tuo split-screen pelaaminen tässä? Kyselin aikanaan MW:n ketjussa myös asiaa, mutta en koskaan saanut vastausta. :)
 
Miten pleikalla sai muuten napattua talteen vaikka 2 viimeistä minuuttia? Muistaakseni sellainen oli, kun siitä mw:n alpha/betasta niitä napsin mutta en nyt tässä enää osannut. Sniif.

Täällä kaksoisnapautuksella Share-näppäintä, tallennetaan pelikuvaa tunniksi eteenpäin. Suosittelen.
 
Ihan jees oli Domination isoilla mapeilla kun pari erää pelasin. On tämä vähän erilainen kuin MW. Kaipa tämä tulee hankittua.
 
Ei edes tarvitse käyttää share factorya tuohon leikkaamiseen, painaa vaan options -nappia haluamansa videon kohdalla ja sieltä valitsee 'trim'.

Ja asetuksista voi muuttaa kuinka pitkää videota järjestelmä tallentaa, olikohan 1-30 min., en tarkalleen nyt muista.

Mutta mutta, olikohan kellään tietoa onnistuuko tuo split-screen pelaaminen tässä? Kyselin aikanaan MW:n ketjussa myös asiaa, mutta en koskaan saanut vastausta. :)

Ainakin asetuksissa oli kohta jossa kysyttiin että jaetaanko ruutu pysty- vai vaakasuunnassa.
 
Ainut missä peli pyörii hyvin tällä hetkellä on perus multiplayer PS4 Pro, isot mapit yskähtelee molemmilla ja perus pleikalla aika pahasti. Perus MP yskähtelee perus pleikalla myös. No aikaa on vielä pari kuukautta näitä versioita parantaa.

 
Odotetusti tämä laivakenttä tuntui ensimmäisellä vedolla parhaimmalle näistä. Vaihtelua, kun mennä voi vaijerilla, jetillä tai sukeltaen. Napalmipommituksen maalitus veti hymyn naamalle. Kyllä tämä parempaa on kuin mitä aiemmin striimin seuraamisesta päätteli.
 
Huonolle alkoi kuulostamaan siinä vaiheessa, kun selvisi, että tämä tehdään vanhalle moottorille. Ja huonollehan tämä nyt vaikuttaa. Peli on kuitenkin tässä vaiheessa jo pääosin valmis ja "ongelmat" on niin perusteellisia, että ne eivät ole muuttumassa valmiiseen peliin.

Tietysti ilmeisin pettymys tulee audiovisuaalisesta annista. Grafiikat, graafiset efektit, ääniefektit, aseiden äänet, juoksuanimaatiot, aseanimaatiot ja kaikki on ihan eri tasoa kuin Battlefield-sarjassa on ollut jo vuosia tai mitä CoD-sarjassa oli Modern Warfaressa. Tai siegeenkin verrattuna, joka on sekin vanha kuin konsolisukupolvi. Ei kyl minusta viittaa siihen, että nyt olisi keskitytty next geniin. Tuskin next-genissä on pelien tarkoitus näyttää ja kuulostaa tämän genin alkupään peliltä - toivottavasti.

Tuo ei toki ole kaikki kaikessa, mutta se, että pelituntuma ja pelattavuus on niinkään sukupolven vanhaa ja sen verran jäljessä kilpailijoista on jo sitten pahempi homma. Peli myös tuntuu todella vanhalta. Mietinkin Modern Warfarea pelatessa, että miten nämä CoDit ovat jääneet oikeastaan kokonaan pelaamatta. No nyt muistan. Koska pelaaminen ja räiskintä tuntuu kököltä. Tässä pelissä rynnäkkökiväärillä ampuminen tuntuu joltain softisaseella ampumiselta. Ei kuulosta eikä tunnu miltään eikä näytä olevan kovin tappavaa.

Aseissa ei ole mitään tuntumaa. Ja jos BF:ssä ja MW:ssäkin snipubalanssi on vähän hakusessa, niin tässä se on ihan karmeaa. Konetuliaseella saa nakuttaa reilusti ihan vierestäkin ja snipu tappaa nopeasti lähelle ja kauas. Voi kun uskaltaisivat, vaikka joskus jättää sniput kokonaan pois jostain pelisarjasta, kun ei niitä saada kuitenkaan balanssiin.

Kyllähän peli sinänsä on ihan pelattava. On varmasti olemassa kurjeampiakin räiskintöjä. Mutta sitten taas, on todella vaikea miettiä miksi pelaisin tätä kun on niin monia parempiakin pelejä, jotka omistaa jo.

Miksi Warzone on tähän sitten sotkettu millään tasolla? Sitä ei pysty ymmärtämään. Eihän nämä pelit voi "keskustella keskenään" millään tasolla.

Mapit olivat pelaajamäärään nähden ihan älyttömän isoja. Hardpointissa toimii ihan ok tietysti, mutta se nyt on pelimuotona, niin huono, että jos peli on siinä parhaimmillaan, niin silloin se on mitä se on.

Mitä sitten itse odotin? No olisin kyllä kieltämättä odottanut, että keinolla tai toisella tässä olisi käytettyä modernia Modern Warfaren pelimoottoria. Siitähän se suurin pettymys nyt kaikkinensa johtuu, että näin ei ole. Cold War ja Black Ops -pelisarja olisi voinut sitten keskittyä vaikka vähän tiiviimpiin ja yksinkertaisempiin mappeihin ja pelimuotoihin verrattuna Modern Warfareen. Ne kuitenkin näyttävät olevan MW:n puolellakin todella suosittuja. Ja ei minua toki olisi haitannut perkkien ,killstreakkien ym. muuttaminen BLOPS-säännöstön mukaiseksi. Voi vaikka ollakin, että ne ovat tässä paremmin, mutta ei ne ole peliä määrittäviä tekijöitä itselle siinä määrin missä pelituntuma ja pelattavuus. Tai edes se audiovisuaalinen anti siltä osin, että tuntuuko peli enemmän peliltä vai sodalta.
 
En itsekään tajunnut tuota vanhan pelimoottorin käyttöä, MW oli pitkästä aikaa peli jossa aseenkäsittely toimi ja loi jonkinlaisen Wau efektin.
 
Vanhan pelimoottorin käyttö voi johtua siitä että Treyarch sai vuotta lyhyemmän kehitysajan kuin alunperin piti, eivät halunneet tämän takia alkaa opettelemaan uuden moottorin käyttöä.
 
Tuli tänään vedettyä alkuperäinen Black Ops läpi, tarina oli kertakaikkiaan loistava edelleen ja edes muistanut kaikia koukeroita mitä siinä oli. Jos saavat tähän uutukaiseen yhtä tasokkaan tarinan mutta pelattavuus ja mekaniikat nykypäivää niin aiai mitä herkkua luvassa.
 
Vanhan pelimoottorin käyttö voi johtua siitä että Treyarch sai vuotta lyhyemmän kehitysajan kuin alunperin piti, eivät halunneet tämän takia alkaa opettelemaan uuden moottorin käyttöä.
Mm sitten olisi voinut jättää varmaan pelin julkaisematta imo. Mutta kyllähän jengi tuota peliä ostaa. Harmi, alkuperäinen blops oli todella kova. Ei vain jaksa enää yhtäkään codia joka on käytännössä ollut sama jostain vuodesta 2012
 
Ylös Bottom