Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops [X360] - keskustelu pelistä

Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Eilisen päivityksen jälkeen ehdin jo innostua, kun kokeilin pelata Team Deathmatchia ja peliseuraa löytyi parissa sekunnissa. Noh, riemua ehtikin kestää n.24 tuntia, koska tänään oon pitkin päivää yrittänyt saada peliä pystyyn ja 3 tunnissa oon päässy YHTEEN peliin! Siis YHTEEN! Eiköhän tää ollu sitten tässä. MW2 sisään! Ei sitä IW:tä oo turhaan pidetty parempana pelifirmana...
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Eilisen päivityksen jälkeen ehdin jo innostua, kun kokeilin pelata Team Deathmatchia ja peliseuraa löytyi parissa sekunnissa. Noh, riemua ehtikin kestää n.24 tuntia, koska tänään oon pitkin päivää yrittänyt saada peliä pystyyn ja 3 tunnissa oon päässy YHTEEN peliin! Siis YHTEEN! Eiköhän tää ollu sitten tässä. MW2 sisään! Ei sitä IW:tä oo turhaan pidetty parempana pelifirmana...
Taittaa johtua sun netistä D:? oon pelannu nyt 4 päivää ja YHTÄÄN lagia ei ole ollu vielä. (No okei, siellä oli joky ryssä hosti bambu netillään). Peli ei ole jäätynyt yms kertaakaan, mahtavasti toimii, kun ei hd telkkua omista miettii välillä että mikä helvetin palikka tuolla on mutta siihen se jää. Itellä 8 tai 10 meganen netti ei langattomana tietystikkään
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Taittaa johtua sun netistä D:? oon pelannu nyt 4 päivää ja YHTÄÄN lagia ei ole ollu vielä. (No okei, siellä oli joky ryssä hosti bambu netillään). Peli ei ole jäätynyt yms kertaakaan, mahtavasti toimii, kun ei hd telkkua omista miettii välillä että mikä helvetin palikka tuolla on mutta siihen se jää. Itellä 8 tai 10 meganen netti ei langattomana tietystikkään

Mulla kans 10/10 wlan-boxin kautta langattomasti. Ei lagia oikestaan ollenkaan.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Testatkaa paljonko bandwidth näyttää. Eli mänkää multiplayer > options > system info(painatte backia). Omat on seuraavanlaiset

Version number: 103
Connectivity information: A.B.C.D.E.F.G.H.I.J
Nat type: open
Bandwidth: 864Kbps
IP: erittäin salainen
Geographical region: 11

Nettinä 24/1, testit näyttää n. 18/0.85. Virallisia foorumeita kattelin ja jollain jenkkipetterillä huomattavasti hitaampi netti mutta bandwidthia monin verroin enemmän, 10000 vissiin maksimi. Niin ja lagaa täälläkin
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Mulla ainakin löytää pelit muutamassa sekunissa ja toimii ihan hyvin. Nettinä 10/1 ja NAT on auki. Mistäs muuten näkee ketä on hostina?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Version number: 103
Connectivity information: A.B.C.D.E.F.G.H.I.J
Nat type: open
Bandwidth: 6659Kbps
IP: en kerro
Geographical region: 11

Mulla on 10/10 Wlanin kautta.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Version number: 103
Connectivity information: A.B.C.D.E.F.G.H.I.J
Nat type: open
Bandwidth: 10000Kbps
IP: en kerro
Geographical region: 11

Liittymä 10/10 valokuitu.

Hostin näkee pelin alussa scoreboardilta. Se jolla yhteydet ensimmäisenä täydet on hosti.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Minun täytyy sanoa että ei ole kyllä juurikaan lagaillut itselläni Black Ops. Nyt pitää koputtaa puuta, mutta tällä hetkellä joku 85 matsia takana ja yhden käden sormilla voi laskea ne pelit, missä yhteys on yhtään hidastellut ja peliseuraa löytyy melko nopeasti aina. Sitä locale asetusta olen testaillut, mutta yhtä hyvin on toiminut sen kanssa ja ilman.

System info sanoo että bandwidthia 10000Kbps, nettinä siis 10/10 valokuitu Wlanin kautta. Kyllä tällä ilahduttavan usein on jopa hostiksi päässyt.

Itse pelistä todettava sen verran, että on maistunut paljon paremmin kuin aiemmat Codit, syytä en tiedä. Alkujärkytyksena grafiikkaa näytti jotenkin karulta, mutta nyt kun on pelaillut enemmän niin sehän näyttääkin miellyttävän terävältä jopa. Yksinpeli nyt oli mitä oli, kyllä sen läpi pelasi, mutta en välttämättä siihen enää palaa. Zombie-modi ihan hauska lisä, vaikka en sitä muutamaa peliä enempää vielä ole pelannut.

Moninpelistä oikeastaan ainut valituksen aihe löytyy jo paljon esillä olleesta spawnauksesta. Kaikista älyttömintä olen huomannut sen olevan Firing Range-kentässä, jossa kartan ylä- ja alareunan spawnit kusee aivan täysin. Alareunasta kun lähdet juoksemaan sen "tunnelin" läpi, niin ennenkuin olet ehtinyt ulos siitä on selkään ampumassa vihollinen joka spawnasi täsmälleen samaan kohtaan kuin sinä n. 2 s sitten. Ja sama voi toistua lukuisia kertoja.

Aseistus vaikuttaisi olevan mukavan tasaista, vaikka omaan käteen on tällä hetkellä juurtunut Famas. Claymoret on todella tehokkaita, mutta hackerin käyttö on auttaa tähän. RC-auto osaa olla melko rasittava, mutta onneksi sen sentään kuulee kilometrin päähän. Vielä kun osuisi siihen joskus :)

Itse olen tykästynyt hardlinen käyttöön yhdessä Spy plane/Counte-spy plane/Care package yhdistelmän kanssa, pystyy aika mukavasti auttamaan joukkuetta kun kokoajan tutka käytössä ja vastustajalla pimeänä. On tullut huomattua että porukka luottaa melko sokeasti tutkaan, joten näiden lisäksi decoy on hauska lisä. Sen kun heität niin on melko nopeasti pari vihua paikalla ihmettelemässä. Muutamassa pelissä olen kokeillut spy planen tilalla rc-autoa, ja voi herranen aika sitä autojen määrää kun vähän aikaa hardlinen kanssa pelailet. Ei niitä aina ehdi jäädä ohjailemaan niin niitä sitten saattaa kertyä mukava kasa ennen kuin tulee sopiva tilanne käyttää ne. Parhaimmillaan (vai pahimmillaan? :p) oon tainnu 5 autoa heittää kehiin putkella..

Hardlinesta vielä sen verran että tuo pro version challenge Share packages ilmeisesti tarkoittaa minkä tahansa lootan jakamista tiimikavereille? Myös Sam ja sentry itse caren lisäksi?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Kaikista älyttömintä olen huomannut sen olevan Firing Range-kentässä, jossa kartan ylä- ja alareunan spawnit kusee aivan täysin.

Ja tuon kylkiäiseksi vielä Nuketown. Siis voi pyhä jeesus. Nuketown on mappina ehdoton heikoin lenkki, mutta siihen päälle vielä tuo täysin järjetön spawnaus, niin johan on todellinen pommi kasassa.

Eilen tuli koettua todellinen FPS-helvetti kun 18 äijää mättäsi Nuketownia HC:na. Tarviiko perusteluja?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Ja tuon kylkiäiseksi vielä Nuketown. Siis voi pyhä jeesus. Nuketown on mappina ehdoton heikoin lenkki, mutta siihen päälle vielä tuo täysin järjetön spawnaus, niin johan on todellinen pommi kasassa.

Nuketown on aika mahtava. Varsinkin jos haluaa mukavasti expaa. Helposti joka matsissa yli 40 fragia, eikä kuolemiakaan kerry pahemmin. Ei sitä koko ajan tosin jaksa, mutta aina välillä on mukava pistää aivot narikkaan :).
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Kaverin kanssa pelatessa mietittiin muutama suurin epäkohta Black opsissa, jotka korjaamalla peli olisi ainakin omasta mielestäni lähellä täydellistä moninpelikokemusta:

1. Spawn-systeemi

Ei vihollinen kerta kaikkiaan saa syntyä 10 metrin säteelle ja/tai taaksesi. Turhan monta harmittavaa kuolemaa tulee sen vuoksi, että vihollisia syntyy kuin sieniä sateella lähimaille.

2. Last stand / Second chance / mikäseoli

Jokseenkin turha. Joko käyttöön kaikille automaattisesti (huono vaihtoehto) tai pois kokonaan.

3. Ammut vihollista -> juoksee ja puukottaa

Omasta mielestäni pelin suurin epäkohta. Ei voi olla niin, että vihollinen on 5m päässä, ammut häntä ja hän silti pystyy voittamaan tilanteen puukottamalla. Ei ole vihollisen vika, vaan pelin.

Nämä fiksaamalla olisi peli omasta mielestäni askelta lähempänä täydellisyyttä. Toki muitakin pieniä valituksen aiheita voi löytyä, mutta nämä nyt ne suurimmat. Pystyyhän näiden kanssa elämään, mutta kivempi olisi ilman. Korostan vielä sitä, ettei peli missään nimessä ole huono - päinvastoin, pitkästä aikaa nettipelaaminen on aidosti hauskaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Pitää nyt ihan sanoa, että eikö ole edes "vähän" siistiä että ihan Suomen armeijan rk-62:n on päässyt peliin mukaan :) Eli toi Galil on lisenssillä tehty versio suomen iki-omasta rynkystä. :) Ei muuta, jatkakaa :D
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Pitää nyt ihan sanoa, että eikö ole edes "vähän" siistiä että ihan Suomen armeijan rk-62:n on päässyt peliin mukaan :) Eli toi Galil on lisenssillä tehty versio suomen iki-omasta rynkystä. :) Ei muuta, jatkakaa :D

Ahaah .. en sitä sitten tällä prestigellä enää ostakkaan :)

Elpresador suuttui: http://www.youtube.com/watch?v=PkhSHpI2mio
muakin vähän kyllästyttää tuo samainen seikka.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Tämä on varmasti todella tyhmä kysymys joidenkin mielestä, mutta: Miten Emblemiä voi muokata? Sain jo tuon tausta muokattua, mutta en löydä mistään emblemin muokkaus-valintaa. Onko se jossain 20 levelillä sitten? :)
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Tämä on varmasti todella tyhmä kysymys joidenkin mielestä, mutta: Miten Emblemiä voi muokata? Sain jo tuon tausta muokattua, mutta en löydä mistään emblemin muokkaus-valintaa. Onko se jossain 20 levelillä sitten? :)

Kun meet sinne muokkaukseen niin ostat aina yhden kerroksen ja sieltä haluamasi kuvion.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Kun meet sinne muokkaukseen niin ostat aina yhden kerroksen ja sieltä haluamasi kuvion.

Kiitän ja kumarran, piti vähän tutkia sitä menua, mutta löysin lopulta oikean paikan ja löin siihen tutun hymiöni. :)

Mitenkäs. Mitkä ovat teidän mielestä parhaat perk ja ase yhdistelmät?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Mitenkäs. Mitkä ovat teidän mielestä parhaat perk ja ase yhdistelmät?

AK47u, ghost pro, sleight of hand pro, hacker pro = invincible.

Oikeastaan ihan sama mitkä perkit on, kuhan on vaan toi pyssy. Sais Treyarch tehdä jo jotain tolle. Olis myös kiva, jos noita snipoja pystyis oikeasti edes käyttämään.
 
Ylös Bottom