Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops [X360] - keskustelu pelistä

Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Onko noin? Mw2 en ole huomannut asiaa. nyt vaihdoin todellakin sitten vasta classia kun rundi oli alkanut

Hmm. No enpä muista varmaksi tuota mw2:ta, mutta wawin aikaan oli ainakin ja siitä jäänyt mieleen että vanha "ominaisuus" kyseessä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Kyseessä on nimenomaan bugi ja killstreakit ei todellakaan pidä kadota kesken s&d, demolition tai capture the flag erien. Mulla on tapahtunut tuota myös pakettien kanssa, mutta usein miten toi toimii oikein. Cod 4:ssä ominaisuutta ei tosiaan ollut, mutta siinä koko killstreak rakenne oli muutenkin eri (mm. killstreakit eivät pinoudu vaan korvaavat toisensa). MW2:sta asti killstreakit ovat säilyneet erien välillä, ja näin myös tässä aina kun ei bugita.

Ei riko peliä, mutta taas yksi harmillinen pikku bugi monien vastaavien joukossa mikä harmittaa/ärsyttää.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Lagiongelmat ovat selvästi vähentyneet. Matsiin joiniminen ainakin itselläni onnistunut kivutta, ja warppailut ovat rajoittuneet pariin hassuun matsiin viime aikoina.

Jännä, miten pommin plänttäämisen yhteydessä on kaikkea sekoilua. Modern Warfare 2:ssa pomminviritys-animaatio käynnistyi plantin jälkeen uudestaan tietyissä tilanteissa. Black Opsissa taasen se pomminviritys-ääni jää luuppaamaan plantin jälkeen.

G11 pienemmällä kiikarilla tuntuu omassa käytössä todella tehokkaalta työkalulta. Sen verran oudon näköinen ase, että piti ihan wikipediasta käydä toteamassa, että moinen on ihan oikeastikin olemassa :)
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Lieneekö mitään tyydyttävämpää kuin hedut Ballistic Knifellä tai Tomahawkilla?

Matsit menee meitsillä usein huikeaksi sniikkailuksi, kun tavoitteena on nöyryyttää vastustajaa edellä mainituilla vehkeillä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Tuossa aika hyvin summattu fiilikset tästä pelistä
YouTube - Black Ops Sucks! (Commentary)

Henk. koht. en ymmärrän tätä valituksen paskamyrskyä. Onhan se nyt ottanut laantuakseen, kun nuo päivitykset korjasivat suurimman osan pelin lageista/bugeista, mutta ei peli itsessään ole mielestäni huonosti tehty. Päinvastoin.

Tästä tulee hyvin paljon mieleen Call of Duty 4 joka taas muistutti FPS-genren aateliaa eli Counter-Strikea. Toiminta on selvää ja nopeaa. Kaikki turhakkeet on jätetty pois tai sitten yhdistelty pienemmäksi kokonaisuudeksi.

Jotkut taisivat vaan niin kovin kiintyä siihen MW2:sen meininkiin: liiku - ota granaatinheitin - tähtää oikeaan kohtaan taivaalle ja anna paukkua. Juoksusnaipperit olivat sitäkin ärsyttävämpi ominaisuus.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Tänään sain viimeinkin pelin käsiini kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Heti peli asentamaan kovolle ja 40% kohdalla alkoi jo pelko hiipiä että tuleeko disc read error kun lootan asema hidasti vauhtia ja sitten taas kiihdytti ja hidasti ja tuota jatkui loppuun asti. Oli pisin asennus ikinä.
Koko peli ei kiinnostanut tippaakaan ekan trailerin jälkeen kun ajattelin että tämä on taas joku tylsän militaristinen menneisyyteen sijoittuva cod. Sitten katsoin gametrailersin arvostelun ja heti alussa kun pikkasen selitettiin juonta niin johan mielenkiinto heräsi. Sitten katsoin vielä youtubesta prestige unboxing videoita ja alkoi se himottaa joten ei muuta kuin prestige tilaukseen.
Sitten cdon.com lähetti tietenkin pleikan version ja arvoin että lähetänkö takaisin vai en. Päätin että perkele en lähetä koska haluan sen rc auton koristeeksi ja koska kyseisestä puljusta oli jo ps3 versiot loppu niin ajattelin että pahimmassa tapauksessa on jo lootankin versiot loppu siinä vaiheessa kun minun palautus käsitellään. Jotenka tein ehkä tyhmän päätöksen ja tilasin lootalle hardened version ja päätin myydä tuon pleikan version.
Viime viikon maanantaina tuon tilasin ja nyt viimein tänään sain käsiini, mutta oli se sen arvoistakin sillä kyseessä on paras cod yksinpeli ikinä. Ajoneuvo kohtaukset ei ohjattavuudella paljoa kiitosta kerää, mutta se itse tarina oli loistava. Kunnon brutaalia väkivaltaa joka saa suupielet korviin ja kevyttä mindfuckia fight clubin hengessä. Pitkästä aikaa räiskintä jota pelatessa ei missään vaiheessa ala miettimään että loppus nyt jo.

Lisää bonusta satelee vielä siitä tietokoneesta jota pääsee räpläämään ja joka toimii jopa usb näppiksellä. Pakko jossain vaiheessa tutkia kaikki sähköpostit ja muut mitä sieltä löytyy ja pelata koko zork läpi. Tosin tuon tulen pelaamaan ohjeiden kanssa sillä ei noita vanhoja teksti seikkailuja jaksa ilman mitään ohjeita koittaa läpi vääntää.

Ja mitä tuohon prestige versioon tulee niin yllätyin tuon rc auton laadusta. Oletin että se on samaa tasoa kuin mun eka nikko joskus 90 luvulla jossa oli kaasu sekä ohjaus joko täysillä tai ei ollenkaan, mutta tuossahan on melkein analoginen ohjaus sekä kaasu. Lisäksi hieno ominaisuus on se että tuon ohjaimen video ruudun saa pois päältä jos sitä ei tarvitse jolloin ohjaimen patterit kestää pitempään.
Olihan se muutenkin kiva ajaa ympäri kämppää sängyssä löhöten katsoen vain ohjaimessa näkyvää videokuvaa. Se vaan harmittaa kun tämä mun 33.5 neliön lukaali on pikkasen liian pieni että tuosta pääsisi kunnolla nauttimaan.
Jotain on kyllä tuossa tehty oikein kun pian 30v mies joka on yli kolme vuotta ajanut ihan niillä oikeilla kunnon rc autoilla innostuu vielä tuollaisella leikkimään. Kiva pieni ykityiskohta on se että autosta on tehty sen näköinen että se olisi oikeasti hiukan ottanut osumaakin.
Lisäksi paketista löytyvä mitali on oikeasti todella komean näköinen omassa rasiassaan jota ei jostain syystä edes näytetä hardened ja prestige pakettien myynti kuvissa.

Pari kuvaa auton "naarmuista" ja mitali kotelossaan:
blops.jpg

blops2.jpg
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Onko kenellekkään sattunut sellaista bugia, että Villa moninpelikentässä ei challengien tai contract:sien suoritettuuaan tule sitä korvia hivelevää musiikkia, vaan pelkästään teksti? :confused:
Kyse on juuri nimenomaan tosta kentästä, sattunut jo kahdesti ettei tule tota musiikkia. En ole asentanut kovalevylle kun on vanha 20g pro. :cool:
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Omat fiilikset noin 20h moninpelin ja Hard-tason yksinpelin jälkeen:

Moninpeli todella erilainen alkuunsa verrattuna MW2 (ensimmäinen COD mitä itse pelannut aktiivisesti), ehkä tönkömpi, mutta tottumiskysymys enemmän. Selkään tuli alussa niin että oikein hävetti ja vieläkin tulee huonona päivän. Nyt tosin päässyt enemmän peliin kiinni ja homma sujuu varsin mukavasti ensimmäisen Prestigen lähestyessä.
Sniperien ja ihmisohjusten lähes täydellinen poissaolo on tehnyt moninpelistä mielekkäämpää, kun ei tartte ihmetellä jatkuvasti että missä puskassa istuu rölli odottamassa kiikaripyssyn kanssa tai joka nurkan takaa juoksee ranger-mies haulikot tanassa ampumaan sua otsaan. Eniten tullut pelattua Dominationia ja HQ:ta, mutta paljon myös TDM:ää.

Yksinpeli oli mainio, paljon parempi juoneltaan kuin MW2. Tosin jossain välissä hieman sekava, kun väsyneenä pelasi niin ei itsekään välillä tiennyt missä mennään. Ajattelin ehkä Veteranilla kokeilla vielä jossain vaiheessa, josko menis ilman kovaa vitutusta läpi.

Hyvä hankinta kaikenkaikkiaan, myös vikoineen. Kyllä ne korjataan ajallaan, itse en jaksa ressata juurikaan näistä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Oliskohan nimeks pitäny laittaa Camp Ops ? Koko päivän ollu vaan camppaajia tosin niitä on hauska jahdata :p Anti-camp luokkaan kuuluu hacker niin hyvin tietää missä on claymore , siellä ukko , flashia ja puukko
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Olis kiva nähdä lisää kuvia siitä autosta :) Sikälis jos se tähän ketjuun on sallittua postata.

Eipä siinä paljoa näkemistä ole. Perus muovi rimpula. Omaan silmään näyttää silti kivalta tuossa kajarin päällä.

rcxd.jpg
[
rcxd2.jpg

rcxd3.jpg

rcxd4.jpg

Tänään tuli vedettyä hardened tasolla läpi eikä se nyt niin paha ollut mitä luulin. Loppua kohden alkoi kyllä jo kyrsimään ne jatkuvat loppumattomat spawnit. Veteranilla en todellakaan yritä. Jos huomenna jaksais koittaa millasta se moninpeli on. Onneksi voi botteja vastaankin pelata jos heti alkaa oikeat ihmiset ketuttaa tai muuten vaan lagaa pelikelvottomasti. Sitten kun jaksaisi vielä alkaa sitä terminaalia tutkimaan. Siinä saattaa kyllä mennä tunti jos toinenkin.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Nyt kun peliä on tullut pelattua vähän enemmän (lähdin just ensimmäiselle prestige-kierrokselle), niin pakko sanoa että patchi pelasti aika paljon. Sen verran ainakin, etten myynyt peliä heti. Enemmän tässä nyt on hyvää kun huonoa, mutta isot miinukset tulee aseiden alitehoisuudesta (pahimmillaan kun vastustajalla on Last Stand-perk) ja kaikkien aikojen huonoimmasta spawnaus-systeemistä. PS. pakko sanoa, että tuli kyllä helvetin hyvä fiilis, kun ensimmäistä kertaa kävin Hacker Prolla ansoittamassa vastustajan care packagen ja muutaman sekunnin päästä kuului pamaus ja 2 vastustajan ukkoa räjähti kappaleiksi :D Onko muuten kukaan törmänny sellaseen ongelmaan, että kun yksin yrittää päästä TDM-peliin, niin haku kestää pirun kauan? Jos pelimuodon vaihtaa johonkin muuhun, niin peli löytyy melkein heti...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Mikähän tohon lagiin voisi olla syynä kun netti on kuitenkin 24mb eikä taustallakaan pyöri mitään nettiohjelmia? Sitten kuitenkin jos kavereiden partyn kautta mennään niin ei ole lagia.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Tänään aivan tautista lagia ja katkeilevia servuja...
Noin 3 pelaamista, lähes 10 katkennutta matsia servun kaatumisen takia. Connection Error -> koko porukka takas lobbyyn. Ei paljon kiinnosta pelata kuin noin puolet matseista saa loppuun asti pelattua.
Eikä ole netistä kiinni, aiemmin toiminut aivan mainiosti mutta eilen illalla ja tänään kusee pahasti.:mad:
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Ei mulla noin pahasti oo lagannu koskaan. Tänään oli muutama peli jossa oli vain yks vajaa täydet palkit ja kävi vällillä punasellakin. Yleensä oli ihan täydet vihreät. Prkl. ku mulla ei oo mahdollista saada lisää upstreamia tohon mun liittymään, ku sitä on vaan 1,088M. Sais vaikka pariin megaan sen niin pääsis paremmin houstaamaan ja sitä kautta tulis parempia rundeja. Annex M (adsl2+ modulaatio) antas 2,5M, jos vaan mun operaattorin rauta ei olis niin skeidaa et antaa maksimiks vähän reilun megan.

Ja asiaan. En kyl tiedä mitä tästä pelistä mietin. Oon cod:n nettipeleistä tykänny aina, yksinpeleistä en oikeastaan ikinä, vaikka veteranilla muutaman niistä läpäissytkin. Black opsia oon vetäny vaan netissä. Jotenkin nuo muutokset pro perkkien suhteen ja rahalla ostettavien juttujen suhteen tuntuu tarpeettomalta. Tavallaan ei mitää aiheetta ole näistä kuitenkaan nurista. Siinähän noita tulee sitten hissukseen osteltua mitä millonkin. Täytyy vaan tottua tuohon uuteen systeemiin.

Nuubituubittajia näkyi tänään jonkun verran ekaa kertaa mun peleissä. Vakuttais et se homma on saatu kuitenkin oikeaan balanssiin näissä peleissä.

Ite oon nyt pelaillu galil, famas ja m60 aseilla. Jotain tulosta ainakin tuntus tulevan myös skorpionilla ahtaissa kentissä.

No kyllähän tätä pelailee. Ei mikään voden peli todellakaan itelle. Antaisin varmaan jonkun maksimissaan 8/10. Täytyy pelata lisää, ehkä sit siellä prestigenappulan kohdalla alkaa oikeasti osaamaan arvioida tätä peliä kun on kentät ja niksit hallussa. Näin se on mulla ainakin ennen ollut joka cod:ssa, että hiukan ottaa aikaa. Nyt taitaa olla vastal lvl28 (hitaasti edetään, pitäs varmaan challengeja tutkia et miten sais nopeammin leveliä, mut eipä toi nyt oo niin paljo kiinnostanu).
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Tarinasta tekstiä vaikka se ei varmaan ketään kiinnostakkaan. Pari tuntia tänään sitä tietokonetta tutkein.
Sieltä löytyi esim nainen nimeltä evelyn cross joka on siis se nainen joka introssa lukee niitä numeroita ja polttaa röökiä. Kyseinen nainen myös tapasi kennedyn berliinissä kun kennedy piti siellä puhetta.
Kun loggautuu kennedyn tunnareilla koneelle niin löytyy sähköposti jossa cross varoittaa, että nyt on viimeinen tilaisuus alkaa toimimaan kuten "hän" haluaa. Ja tässä käytetään termiä "he" eli puhutaan jostain miehestä jolle cross työskentelee.
Päivää ennen salamurhaa kennedy on saanut vielä toisen mailin henkilöltä nimeltä john trent joka sanoo, että nyt on aika loppu ja lisää vielä että mitään ei voi voittaa ilman uhrauksia.

Lisäksi selviää, että kun pelin aikana kuulee niitä numeroita välillä ja sanat echelon tai ascension niin echelon tarkoittaa informaatiota. Sitä ei selvästi sanota että tarkoittaako tuo sitä että ne numerot antaa jotain uutta infoa ns. sleeper agenteille vai että antaako ne agentit jotain infoa koko operaation johtajille.
Ascension sitten taas tarkoittaa suoraa käskyä toimia jollain tavalla. Tuo sanahan kuuluu yhden tehtävän lopussa juuri kun ruutu feidaa mustaksi ja sitä ennen kuulee litanian numeroita.

Lisäksi löytyy vielä tekstiä vuodelta 1978 jossa puhutaan operaatiosta jossa weaverin siskon tytär on mukana ja hänen tavoitteenaan on vietellä mason ja pidättää se. Samoin myös hudson ja weaver taitavat tuon dokumentin perusteella olla jollain wanted listalla jostain syystä.
Taitaa olla jotain jatkoa tulossa vielä tälle pelille.

Varsinkin se tulee mieleen että ilmeisesti dragovich työskenteli vielä jollekkin muulle ( john trent) koska dragovich aivopesi steinerin kanssa masonin tappamaan kennedyn ja trent oli suoraan kennedyyn yhteydessä. Spekulointia spekulointia.
Se nyt kuitenkin on 99% varmaa että joko mason itse tappoi kennedyn tai sitten kuitenkin avusti kyseisessä tapahtumassa.

Ja joku vielä väittää että pelin tarina on paska ja tylsä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Kiitti tarinan avaamisesta! Kyllä mua ainakin kiinnostaa ja aikasemminkin olin sitä mieltä, että tässä on parempi juoni kuin MW2:ssa. Itse en vain hirveästi oo jaksanu boxin ohjaimella näpytellä sitä konetta. Tarvii vissii laittaa näppis boxiin ja selailla itekin. :D
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [XO] - keskustelu pelistä

Tuonoinnii, mikäs tää "kicked out" kuvio on tässä pelissä. Toisinaan HC-moodissa tulee kenkää. Viimeksi eilen oli loisto liidaus käynnissä, kunnes moinen taas tapahtui pitkästä aikaa. yks oma tuli puolivahingossa niitattua, mutten mä kyllä ainakaan omasta mielestäni sen kummemmin omia jyrännyt.
Onks se joku bugi vai mitäköhän?
 
Ylös Bottom