Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Black Ops

Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

HC:ssä Flak Jacket estää myös kuolemalta jos vetäsee kleikan ohi tai tulee tuubista epäsuora osuma.

Pari kertaa ihan härösti bugittanu kuollu vaikka flak jacketti ollu päällä ja kranaatti monen metrin päässä. Kleikkaan en ole kertaakaan kuollut vaikka joussut parhaimmillaan kolmenkin peräkkäisen läpi HCssä :D
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Muutama kysymys nyt kun ensimmäinen prestige on niin sanotusti huulilla.

1. Voiko kaikki rahat tuhlata ennen prestigelle siirtymistä, koska rahathan eivät säily vai maksaako prestige jotain?
2. Prestige leaderboardsin voi ilmeisesti ostaa ensimmäisen prestigen jälkeen ja se maksaa 50 000?
3. Prestigen jälkeen säilyviä asioita:
- Emblemit?
- Titlet?
- Aseet?
4. Säilyvätkö aseiden attachmentit ja pro perkit, eli kannattaako niihin tuhlata ennen prestigelle siirtymistä?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Muutama kysymys nyt kun ensimmäinen prestige on niin sanotusti huulilla.

1. Voiko kaikki rahat tuhlata ennen prestigelle siirtymistä, koska rahathan eivät säily vai maksaako prestige jotain?
2. Prestige leaderboardsin voi ilmeisesti ostaa ensimmäisen prestigen jälkeen ja se maksaa 50 000?
3. Prestigen jälkeen säilyviä asioita:
- Emblemit?
- Titlet?
- Aseet?
4. Säilyvätkö aseiden attachmentit ja pro perkit, eli kannattaako niihin tuhlata ennen prestigelle siirtymistä?

1, 3 ja 4. Kannattaa tuhlata koska menetät ne. Ostat emblemin osia ja niitä playercardin pohjia koska ne on ainoat mitä säilyy. Itse prestige ei maksa mitään.

2. Voit sä sen ostaa mutta sillä ei tee yhtään mitään.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

1, 3 ja 4. Kannattaa tuhlata koska menetät ne. Ostat emblemin osia ja niitä playercardin pohjia koska ne on ainoat mitä säilyy. Itse prestige ei maksa mitään.

2. Voit sä sen ostaa mutta sillä ei tee yhtään mitään.
Kiitos vastauksesta.
Sellainen tarkennus vielä, että aseet ja niiden attachmentit siis säilyvät? Eli pääsen käyttämään esimerkiksi Ak-47:aa flamethrowerilla tai China-Lakea heti kun pääsen prestigen jälkeen taas tekemään classeja, jos olen ne ennen prestigeä ostanut?
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kiitos vastauksesta.
Sellainen tarkennus vielä, että aseet ja niiden attachmentit siis säilyvät? Eli pääsen käyttämään esimerkiksi Ak-47:aa flamethrowerilla tai China-Lakea heti kun pääsen prestigen jälkeen taas tekemään classeja, jos olen ne ennen prestigeä ostanut?


Eivät säily. Kaikki alkaa alusta.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Eilen tuli hommattua ps3 ja black ops löytyskö alottelevalle konsoli fps pelaajalle peli seuraa =) PSN ID: Shayer90
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Pitäisikö saada jo uusia camoja, titlejä, perkkejä, aseita, tikkareita ja pikkuvelikin. "Black Ops2" saisi myös jo ilmestyä, vai mitä...
Olisiko pieni maltti taas paikallaan, pelin ilmestymisestä on tasan kaksi viikkoa aikaa ja nyt jo pitäisi saada uusia mappeja.
Jos yhtään lohduttaa, niin mikäli tämä vähänkin MW2:n mukaan menee, niin puoli vuotta saat vielä odottaa ja vasta sitten saadaan käyntiin keskustelu siitä, mitä rahastusta se karttapakettien myyminen onkaan. (Nuorten janttereiden kannattaa alkaa jo nyt ottaa viikkorahasta pieni siivu säästöpossuun).
Ensimmäinen map pack julkaistiin MW2:lle 4.5. ja itse peli julkaistiin päivän erolla samaan aikaan Black Opsin kanssa.
Jos kartat tympii jo nyt, niin kannattaa kokeilla kaikkia eri pelimuotoja ja myös niitä Wager match-pelimuotoja.

Kaikkee pitää olla. Tai jos vaik pitäs kuukauden tauon, ja pelais bc2:ta tai mw2:ta missä paremmat kartat siis mun mielipide älkää ruvetko hyppii seinille.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Kaiken emblemiin liityvän lisäksi prestigelle mennessä säilyy ainakin myös aseisiin ostetut emblemit ja clan tagit.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

HC Puolesta en tiedä mutta normi puolella se flak jacket suojaa kleikoilta, tuubeilta ja naateilta aivan perkeleesti. Suosittelen käyttämään sitä melkein pelimuodossa kuin pelimuodossa.

On tullu paljon käytettyäkin tuo flak jackettia, mutta ihmettelin, kun noita noobtubeja näky eilen niin paljon. Tavallisesti ei tule edes joka päivä vastaan yhtään. No sormet ristiin sattuman puolesta.

Ja on muuten työn ja tuskan takana tuo flak jacketin pro versio. Lähinnä noiden grenade throw back:ien takia. Vasta kasassa 3/5 ja tullut ihan uralla yritettyä. Objektiivi pelimuodoissa lipun tai vastaavan valtaaminen on hyvä paikka odotella kranujen tuloa. Harmittavan moni vaan viskoo sitä semtexiä.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

nonii ***** hienoo toine pleikkari jo paskaks.pelasin black opssii löi 2kertaa junntturaa ja sammutti pleika sit eikä enää lukenu levyjä mut vähän ajan pääst ei enää käynnistyny.Viimeks kävi cod4 kaa tää samajuttu entie onko pelistä kii vai onko vaa paskatuuri et yhtäkkii menee paskaks:D.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

VOI V*TTU! Nyt alkaa jo nakertaa nää bugit täs pelis.. Ainaki zombimoodissa.

Just tossa pelattii split-screenissä ja ensimmäistä kertaa ballistic knife tuli aarrearkusta jonka jälkee otin ps3-ohjaimen pois usb-latauspiuhasta jonka jälkee tulee vaa teksti että "please reconnect controller". Rämpättii vaik mitä niin ei tapahdu mitään. Sit vaik peli oli PAUSSILLA, niin silti homma jatku taustal ja 'GAME OVER'!. Täs koitettu metsästää sitä piiloettua trophya niin sinne meni :)

Lisäks jos netissä pelaa ja joku tyyppi lähtee pois pelistä niin 'host ended game'. Ykski idiootti lähti menee sen takia etten voinu pelastaa sitä ku 27 zombii on kimpus. EI host migrationia zombiemodessa, MIKSI!? Toivottavasti sais jotai patchii kehii et toimis edes kunnolla nää systeemit eihän tästä muuten mitään tule. Ei täs muuta...
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

VOI V*TTU! Nyt alkaa jo nakertaa nää bugit täs pelis.. Ainaki zombimoodissa.

Just tossa pelattii split-screenissä ja ensimmäistä kertaa ballistic knife tuli aarrearkusta jonka jälkee otin ps3-ohjaimen pois usb-latauspiuhasta jonka jälkee tulee vaa teksti että "please reconnect controller". Rämpättii vaik mitä niin ei tapahdu mitään. Sit vaik peli oli PAUSSILLA, niin silti homma jatku taustal ja 'GAME OVER'!. Täs koitettu metsästää sitä piiloettua trophya niin sinne meni :)
Mulla jämähti kans täs yks päivä kesken pelin (tais olla domination) ku loppu ohjaimesta akku. Otin toisen ohjaimen irti piuhasta ja yritin yhdistää ni ei mitään! Aikani kiroiltuani sammutin ohjaimen, latasin sitä ekaa ohjainta hetken ja yritin yhdistää ni sitte taas toimi.

Ihme sekoilua mut en tiiä voiko tästäkään nyt välttämättä BO:ta syyttää...?:confused:
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Eilen oli loistavat pelit suomiporukalla, vierähti peräti aamukuuteen asti. Ei vain malttanut lopettaa (tosin vain kaksi jäljellä noin klo viidestä asti).

Ryhmien hajoamisen kun kesti ja muutamat lagiset servut, niin vetovoimaa peleihin riitti koko illan. Hardcorea, TDM:ää, Sabotaasia, Dominationia, HQ:ta, SD:tä... ei missään vaiheessa tuntunut tylsältä, kun vaihdeltiin tarpeeksi usein.

Laitanpa muuten pienet kommentit kartoista:

Array - Tässä kartassa tulee enemmän kauko- kuin lähitilanteita. Taktisia kämppipaikkoja on paljon, liikkuminen huomaamatta melko vaikeaa. ilmatuella saa todella paljon tulosta aikaan, kun osaa vain käyttää sitä - sen verran avointa maastoa.

Cracked- Lähitilanteiden spesialisteille ja nopeille liikkujille. Suosii paljon taktista pelaamista (miinoja, tutkaa, hacker-perkkiä, lähitaisteluaseita). Mielestäni yksi parhaista mapeista Sabotaasi-pelimuotoa varten, hyvin tasapainossa. Muistuttaa aika paljon Cod4:n Ambush-kenttää, tehty vain hieman laajemmaksi ja ilman viemäriä.

Crisis - Tästä kentästä olen kuullut eniten negatiivista kritiikkiä, liekö syynä sen putkimaisuus ja lukuisat kämppipaikat tunneleissa? GL tuntuu myös olevan hyvinkin monella käytössä ja miinaan juokseminen ilman hackeria on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Oma suositus Crisikseen on lipunryöstö, tosin vertauspohjana vain eiliset hyvät pelit.

Firing Range - Pelin pienimpiä mappeja, pauketta riittää. HC:nä pelattaessa tästäkin kartasta saa erittäin taktisen, muuten tämä on lähes pelkästään rynnimistä, kyttäilyä ja jatkuvaa tähyilyä torneihin, rakennusten yläkertoihin ja ikkunoihin. Domination-pelimuodossa tässä riittää vauhdikasta menoa alusta loppuun asti.

Grid - Suosittelevat tätä karttaa erityisesti HQ:ta varten, mutta itse tykkään tästä melkeinpä missä tahansa pelimuodossa. Suosii paljon taktista pelaamista, lähitilanteita tulee paljon ja taitavimmat kaverit saavat myös snipuilla tulosta aikaan. Erityismaininta lukuisista reiteistä eri kohteille, hyvin tasapainotettu kenttä.

Hanoi - Rocks. Jostain syystä ihmiset eivät tahdo sitten millään äänestää tätä kenttää pelattavaksi, vaikka etenkin Dominationissa tästä saa todella paljon irti. Pieni ja intensiivinen mappi, tosin tietyillä alueilla tulee harmillisen paljon kyttääjiä vastaan, hakevat tappoputkia lahtaamalla varomattomia juoksijoita. Tiedä sitten onko sattumaa, mutta tässä kartassa olen nähnyt koirat melko usein. Sopivat kyllä hyvin näin pieneen kenttään. Lipunryöstössä tuli kerran koettua aika karu tilanne, kun vihu juoksi joukkueeni lippu kourassa vastaan ja monta koiraa jaloissa. Tuli kiire ampua kaikki kookoolla, ei ihan onnistunut.

Havana - Joo, kämppikää taloissa vielä vähän lisää ja miinoittakaa ne sisältä. Jatkuvasti tulee puukotustilanteita, porukkaa kylkeen/selkään ja saa olla jatkuvasti varpaillaan. Vaikka pidänkin lähitilanteista, niin tämä mappi ei vaan maistu. Jopa Crisis on mielestäni parempi kuin tämä. Jotain hupia sentään saa joskus, kun pääsee "siivoamaan" päätyparvekkeelta ne sniput pois puukon tai auton kanssa. Tai sitten se on vain "EVO" omalla kohdalla, ennen kuin joku muu ehtii sen sanoa.

Jungle - Pääsee ehdottomasti top3:een. Korkeuserot tarjoavat erittäin hyviä ampumispaikkoja ja suosivat taktista liikkumista. Kranaatinheittimet näyttelevät tässäkin suht isoa roolia, mutta niitä käyttäviä pelaajia vastaan pitää vain pelata oikein. Lipunryöstöä, Dominationia, TDM:ää ja Sabotaasia tullut kokeiltua tässä, kaikki toimivat. Singot ovat tässä lähes välttämättömiä, ilmatuesta on sen verran paljon harmia.

Launch - Monipuolinen kenttä, sopii useampiin pelimuotoihin. Mutta se lagi... jostain syystä juuri tässä kentässä tapaa melko usein pientä tökkimistä ja silloin tällöin on peli jäätynytkin kesken kaiken. Ground Waria ei voi ajatellakaan tässä mapissa tai muuten saa koko ajan vain tyytyä kyttäilemään, kun lähitilanteita voittaa niin huonolla prosentilla. Erityisen ärsyttävää on raketin lähteminen, kun koko tanner tärisee ja tähtäämisestä ei tule mitään. Jos toimisi teknisesti kunnolla, niin olisi erittäin hyvä, nyt se on "vain" hyvä.

Nuketown - Vanha kunnon Shipment (Cod4) tulee väkisinkin mieleen, tosin kontit ovat vaihtuneet kahdeksi taloksi. tätäkin mappia näkee harvoin, porukka ei taida oikein tykätä. Jakaa kovasti mielipiteitä, joko tykkää tai ei. Taktisen pelaamisen voi heittää romukoppaan, jos ainoa tarkoitus on ammuskella GL:llä vastapäisen talon ikkunaan, juosta ja puukottaa porukkaa ja viskellä kranaatit alle viiden sekunnin syntymähetken jälkeen. Taidolla voi pärjätä, mutta selviytyäkseen tarvitsee kosolti tuuriakin. Chopper gunner tai taistelukopterin pilottina oleminen ovat aivan karmeita tässä mapissa jos sellaisen onnistuu keräämään.

Radiation - Tässä kentässä tulee todella paljon 1vs1 -tilanteita läheltä ja periaatteessa missä tahansa voi joku yllättää tulemalla kylkeen tai selkään. Hengissä pysyminen on tuskaa, hermot menneet useamman kerran tätä pelattaessa. Tosin vain Dominationia tai TDM:ää. Kelpaa kyllä, mutta en niele purematta.

Summit - Talvimaisemakentät ovat aina olleet toimivia, niin tässäkin. Sopivasti korkeuseroja, paljon lähitilanteita, jopa snipuille on omat kyttäyspaikkansa. Tullut pelattua paljon lipunryöstömatseja, SD:tä, Dominationia, Sabotaasia ja Team Tacticalia juuri tässä mapissa. Monipuolisuus valttia tässäkin, suht pieni koko on suuri etu tämän kartan matseille.

Villa - Alkuaikoina Villa sattui tulemaan useampaan otteeseen pelikentäksi ja silloin tuli otettua niin pahasti turpaan, että pidin sitä aivan paskana kenttänä. Sittemmin se on osoittautunut ihan toimivaksi, erityisesti SD:nä tästä ei voi olla pitämättä. Pitkillä suorilla voisi olla enemmän rekvisiittaa, nyt sieltä löytyy vain parit hedelmäkärryt ja pari laatikkoa, joiden taakse suojautua. Sniput käyvät joskus hermoille, kun ei malta olla haastamatta niitä pienestä ovenraosta, kun kyttäävät ikkunoissa. Joskus tullutkin hätisteltyä ne pois liekinheittimen kanssa, se on kivaa...

WMD - Tässä ei ole koskaan tullut pärjättyä, kun en tunne mappia juuri ollenkaan. Erityisesti katoilla kyttäävät snaipperit ottavat päähän. Dominationina ok, muita pelimuotoja en ole täällä juurikaan jaksanut harrastaa, kun ei saa tulosta. Ehkä tässä oppii myöhemmin viihtymään, kun hahmottaisi ensin kentän kunnolla. Ei vaan viitsisi opetella ottamalla jatkuvasti turpaan.

Olisi kiva kuulla myös muiden mielipiteitä kartoista, eri pelimuotoihin sulautettuna.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä



WMD:stä, että monelleko katolle pääset mapissa? Nopeasti laskin yhden ja sinnekin loikkaamalla kaiteen yli. SD:ssä toimiva mappi. Tasanteita siellä on muutama jonne pääsee jäkittämään. Jos tykkää jäkittää.

Henk.koht. suosikkeja on Summit, Grid ja Radiation. Yhtään täysin sutta mappia ei ole, noh Nuketown, mutta sekin tarjoaa täydessä kurjuudessaan nautinnollisia hetkiä. Riippuen tietysti miten haluat pelata mappia. Hanoi on epämieluisin mappi mulle. Ei vaan toimi vaikka oma peli sujuisikin.

Mun näkökulmat tulee SD:n pelaamisesta, koska 98% ajasta menee sen parissa.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

WMD:stä, että monelleko katolle pääset mapissa? Nopeasti laskin yhden ja sinnekin loikkaamalla kaiteen yli.

Kiitos infosta, kertoo juuri kuinka vähän tunnen kyseistä mappia. Jotenkin vain tuntunut siltä, että aina tuli nappi otsaan jostain ylhäältä. Onhan siellä tosin ikkunoitakin, itse kun liikun paljon maanpinnan tasolla. Ylempänä käyn vain katsomassa mahdollisia ikkunatähystäjiä ja saatan samalla itse vilkaista jos joku kulkisi sattumalta ohitse.

Totta sekin, että jokaisessa mapissa on jotain toimivaa, mitään näistä ei voi lytätä tai sanoa epätasapainoiseksi. Aseet, taktiikat ja osaavat pelaajat ovat se isoin osa pelikokemukselle.
 
Vastaus: Call of Duty: Black Ops [PS3] - keskustelu pelistä

Perus-käkkimispaikka WMD:ssä on mäen päällä ylhäällä oleva ritilä, jonne menee portaat talojen välistä. Sieltä pääsee myös toisen talon katolle, joka tosin on aika hyödytön paikka. Normaalisti löydät sieltä pari XxskopezxX-brittiheliumia.
 
Ylös Bottom