Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty Declassifed

jarno27

Member
Näytä liitetiedosto 10305

Nimi: Call of Duty Declassified
Kehittäjä: Nihilistic Software
Julkaisija: Activision
Alusta: PS Vita
Julkaisupäivä: 13.11.2012
Pelimuoto: Yksinpeli, moninpeli 4-4

Vitan ensimmäinen Call of Duty. Ihmettelin miksi tästä ei vielä ole tehty ketjua. Kuitenkin, ilmestymispäivä on myös huomenna 13.11.2012, kuten Black Ops 2sen.
Saa nähdä lyökö Nihilisticin tekemänä itsensä läpi vai kokeeko samanlaisen kohtalon kuin Resistance Burning Skies.

[video=youtube;jHIh4qn8xO8]http://www.youtube.com/watch?v=jHIh4qn8xO8[/video]
Gamescom 2012 traileri

[video=youtube;XSLofcFcwYk]http://www.youtube.com/watch?v=XSLofcFcwYk[/video]
Uutta pelikuvaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Itselleni suurin kysymysmerkki on ollut pelin kehittäjä Nihilistic. Vaikka itse pidin Resistancesta, niin olihan se niin kertakäyttötuote kuin peli ikinä vain voi olla.

Vitalounge.com: Exclusive Black Ops Declassified user impressions

"Yes, I’ve played Resistance: Burning Skies. In my opinion, Nihilistic did a much better job with Black Ops Declassified"

“I just want to say that I’m happy I purchased this. It’s CoD on the roadfor me. I travel a lot, so this fills the void when I’m not able to be on my console. I think Nihilistic did a great job, and with a few patches (background music, hostiles enemy AI improvement (as mentioned above) its going to be a great game. Here’s hoping they provide customer support and listen to us Vita users!"

Eli netti-huhujen mukaan peli on laadukkaampi kuin Nihilisticin edellinen Vita-FPS Resistance. Toivottavasti näin on myös.

Tavallaan on hiukan sääli, että niinkin hyvä ja laadukas laite kuin Vita on, niin järjestään kaikki AAA-nimekkeet tulevat BBB-luokan tekijöiltä, olkoonkin että esim. Uncharted oli oikeasti hyvä peli nevahöörd tekijältä. Saas nähdä.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Eli netti-huhujen mukaan peli on laadukkaampi kuin Nihilisticin edellinen Vita-FPS Resistance.

Tässä Vitan CoDissa ei kai ole kunnon yksinpelikampanjaa (viisaammat voivat täsmentää), mikä on aika kehno päätös mielestäni. Paukut on kai laitettu siihen että online-puoli vetää.

Ehkä peli on laadukkaampi sinänsä kuin Vitan Resistance, mutta ainakin siinä oli kunnon yksinpeli.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Tässä Vitan CoDissa ei kai ole kunnon yksinpelikampanjaa (viisaammat voivat täsmentää), mikä on aika kehno päätös mielestäni. Paukut on kai laitettu siihen että online-puoli vetää.

Ilmeisesti kampanjasta ei voida puhua ainakaan perinteisessä mielessä juonikuvioineen kaikkineen. Yksinpelikokemus koostuu yksittäisistä tehtävistä luultavasti samalla tavoin kuin Unit 13:ssa. Itse kuitenkin tykkäsin tuosta Unit 13 -tyylistä käsikonsolikäytössä. Kentät olivat lyhyitä rykäisyitä, joihin pystyi helposti palaamaan paremman pistepotin toivossa. Nähtäväksi tosin jää, miten homma käytännössä hoidetaan CoDin osalta. Aika lailla matalaa profiilia tämä on pitänyt.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Mä tykkään aika paljon näin muutaman pelin pelanneena.

Yksinpelissä on operaatio- ja aikatehtäviä. Ainakin. Unit 13:n henkisiä.

Verkossa peliseuraa. Pelien katkeilua, jostain selittämättömästä syystä. Vanhaa kunnon taistelua kaipasinkin ja tämä tuntuu tällä hetkellä vastaavan tarpeeseeni hyvin silloin kun peli pyörii. Unitin verkkopeliä en ole kokeillut.

Turpaanhan tuolla tulee, kuten aina kun sorrun räiskintää harrastamaan. Terapeuttista. Lähden jatkamaan taistelua.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Ok, nyt kun itse olen pelannut tätä peliä, niin voin vähän kertoa pelistä.
Peli on niin SURKEA kuin olla ja voi.
Yksinpeli kestää alle 1 h, luitte oikein alle 1 h. Se koostu 10 tehtävästä ja yhden tehtävän kesto on n. 3-8 min (aika usein menee 5 min) ja se oli sitten siinä.
Pelin grafiikka on ps2 tasoa ja pelattavuus on täys piiiiiiiip. Eli ne, jotka ovat harkinneet tätä peliä niin sanon ihan teidän kannalta,
että antakaa mielummin se 40-50 € hyväntekeväisyyteen kuin se, että menetätte hermot kotona :)
Pakko sanoa, että kyllä vetää päähän, sillä odotin tätä peliä 3 kk. En ole kokeillut moninpeliä, sillä toi 1 h kura sai riittää.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Mistä kolosta tämä Nihilistic oikein on tullut ja miksi se on saanut ydinosaamisekseen FPS-pelien kehittämisen Vitalle. Saakeli. Laite pystyy pyörittää käytännössä samaa pelimoottoria kuin isoveljensä PS3 ja se tarvitsisi vain kääntää alustalle. Mutta ei. Tehdään alusta saakka sitten itse pelkkää paskaa. Hitto. Criterion teki 98% saman pelin Vitalle kuin muille alustoille ja heti näkyi laadussa.

Jos forzan avautuminen pitää paikkaansa, niin Nihilisticin taru on nyt lopussa. Kolmatta mahdollisuutta ei voi enää tulla tällä alustalla. Tosin Limbo oli taasen toista mieltä ja tykkäsi pelistä. Eli tulisiko niitä arvosteluita jostain?

muoks:

First review: Pocket Gamer

40/100
Scuppered

Everything about Declassified is a massive middle finger to the fans. It's a £45.00 mistake for you to make this Christmas, driven to purchase it on a wave of excitement from Black Ops II on PlayStation 3 or Xbox 360.

It serves no purpose but to frustrate and annoy, with lacking single player, little use of the potentially fascinating BLOPS universe, and almost totally broken multiplayer.

Sillälailla...
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Jep, jännä nähdä miten pelaajat ottaa tän loppupeleissä vastaan.

Mä täsmennän itseäni tässä vielä sen verran, että ainoastaan kokeilin yksinpeliä ja sen jälkeen loikkasin pelastamaan maailmaa verkkoon, koska yksinpeliosuus ei ollut tässä pelissä ainakaan parin pelin perusteella ollut "se" juttu. PS3:n edellisestä Black Opsin yksinpelistä nautin suuresti. Tarina sisälsi niin paljon viittauksia elokuvamaailmaan, että virne pysyi naamalla koko aika (okei, se yksi bugikohta kismitti, kun hakkasin päätä pimeään seinään useamman tunnin).

Tämä peli tarjoaa kahdeksan pelaajan deatchmatchin verkossa, plus tiimipelejä. Jos peliseuraa ei löydy niin sitten alkaa harmittamaan ja mulla alkaa usko mennä koko pelikansaan ja käsikonsolien tulevaisuuteen, jos taas löytyy niin väijytellessä vihulaista voi viilata pikseliä;)

Jos siis törmäätte "goltsu" nimiseen taistelijaan niin antakaa suojatulta lipastamisen ajaksi:D
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Jos siis törmäätte "goltsu" nimiseen taistelijaan niin antakaa suojatulta lipastamisen ajaksi:D
Pyh, annetaan nappi otsaan korkeintaan... Olisi muuten ainoa hetki pelissä jolloin meikäläinen saisi napin laitettua muualle kuin omaan otsaansa.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Tehdään alusta saakka sitten itse pelkkää paskaa.

En tässä sinänsä voi kauheasti kommentoida peliä jota en ole pelannut, mutta ehkä nyt "pelkkää p**kaa" on turhankin yksioikoinen ilmaus (varsinkin jos et ole itsekään peliä pelannut). Meinaan Declassifed on perustaltaan online-peli ja niinpä se pitää arvostella se edellä. Itse olen lähinnä pettynyt ettei kunnon yksinpelikampanjaa ole koska online ei kauheasti kiinnosta.

Mitä itse firmaan tulee, niin sen nimi muuttuu nStigate Gamesiksi joka ryhtyy tekemään pelkästään digitaalisia pelejä ja mobiilipeliosastoa. Yhtään peliklassikkoa sieltä ei tainnut tulla, lähinnä peruskauraa:

•Call of Duty: Black Ops Declassified (Vita)
•Resistance: Burning Skies (Vita)
•PlayStation Move Heroes (PS3)
•Zombie Apocalypse (PSN, XBLA)
•Conan (PS3, 360)
•Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects (GC, PS2, PSP, DS, Xbox)
•Starcraft Ghost (jäissä)
•Vampire - The Masquerade - Redemption (Win/Mac)
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Njoo, hiukan ehkä tuli kärkevästi oma mielipide esiin, mutta Nihilisticin näytöt Vitalla Resistance ja nyt Call of Duty eivät vain herätä minkäänlaista luottoa ko. firmaan, että esim. jos olisin Bioshockin omistava taho, niin suin surminkaan antaisi sitä heille "pilattavaksi". Kyllä tietyillä pelisarjoilla pitäisi olla tietty laadunvalvonta joka ottaisi kopin näistä.

muoks: starcraft ghost (jäissä), enpä ole yllättynyt jos jälki on ollut tätä samaa kuin esim. Resistancessa.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Mikä viestii pelin kiirehtimisestä markkinoille? Day 1 -päivitys tietysti! Okei, okei, on hyvä asia, että pelejä päivitetään, varsinkin kun tämä v1.01 korjaa monia verkkopelin ongelmia.

I don’t have it here at home, but improves sound, leaderboard, connectivity, adds ad hoc mode, collision issues, etc.

Thanks for verifying. Hopefully will go live soon. Lots and lots of fixes, and adds Ad Hoc MP feature.
Missä sitten mennään todella pahasti pöpelikköön? Päivityksen koko on kevyet 409 megatavua! Vitan muistikortit eivät ole ihan halpoja, eikä niiden kapasiteetti muutenkaan päätä huimaa, joten miltei puolen gigan päivitys on aikamoista suolaa haavoihin.

Samaan syssyyn Nihilistit ilmoittivat, että v1.02 on jo työn alla, mutta loput mahdolliset patchit ovat Activisionin vastuulla.

Nihilistic will also begin work on patch 1.02, with Activision handling all of the subsequent patches.

Lähde: PlayStation Lifestyle
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Kylläpäs sataa mielenkiintoista settiä Pocket Gamerin arvostelun kommenttikentässä. Osa porukkaa lyttää arvostelun täysin ja ovat täysin päinvastaista mieltä pelistä kuin nelosen antanut arvostelija. Vertailun vuoksi todettakoon, että pelin arvostellut henkilö arvio NFS:n iOS-version korkeimmin arvosanoin kuin Criterionin Vita-version. Vita-peleiltä vain odotetaan jotain aivan käsittämättömän kohtuutonta ja jos peli ei ihan yllä täysin samaa kuin PS3-versiot, niin...

Ilmeisesti vain kokeilemalla tietää osuuko ja uppoaako se itselleen.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

CALL OF DUTY: BLACK OPS DECLASSIFIED PLAYSTATION VITA REVIEW | The Vita Lounge

3/5

Kyllä jakaa mielipiteitä. Porukkaa ja arvostelijoita tuntuu nyt eniten kyrsivän se ettei tämä ole yksinpeliltään Black Ops 2 vaan peli on omanlaisensa kannettava sekoitus erinäisiä tehtäviä Unit 13 tyylisesti. Peliä joko fanitetaan tai vihataan. Metacriticin ka. 29 pistettä on kyllä totaalinen rimanalitus kun käyttäjäkommenteissa fiilis on positiivisempi. Eniten kyllä ihmetyttää Activisionin haluttomuus edes toimittaa medialle uutta kuvamateriaalia arvosteluita varten kun nyt niitä tehdään Gamescomin beta version pohjalta joiden jälkeen peli on kuitenkin kehittynyt jonkun verran. Luulisi että activisionille Call of dutyn pitäisi olla jonkinasteisen laadun tae. Ehkä tässä nyt nähdään se, että jos ei pressikittejä jaella runsaan lisämateriaalin kera niin perästä kuuluu... Olisivat nyt edes pressikuvat voineet laittaa jakoon...

Peliä voisi kokeilla vaihdossa... Täyttä hintaa en kuitenkaan maksa kokeilusta. Voi Kyllä yllättääkin. saas Nähdä...
 
Call of Duty Declassifed [Vita]

Baron: NeoGAFissa oli vähän selvitetty noita Metacriticin näennäisen hyviä käyttäjäarvosteluja. Todella suuri osa arvosanan 8-10 antaneista nimimerkeistä oli täysin uusia ja niillä oli käyty antamassa arvosana vain tuolle pelille. Tuo herätti epäilyksiä maksetuista lobbareista.

At least they spend a bit of their development budget on the Metacritic user review positive feedback campaign.

46 of the 85 written user reviews are reviews done by accounts that were specifically created for COD Blops Declassified.
(Just for context, other games hover around 10% single-review-accounts.)

Earlier I compiled a few of those. (There are more now. The positive one-review accounts accounted for more than 67% of all reviews at that point.)

Samalla oli myös laskeskeltu, että pelin kehitysaika oli vain viisi kuukautta.

@supererogatory
If my math is correct, CoD Vita had like a four-five month development cycle.

superannuation ‏@supererogatory

They didn't really start development until around when Resistance shipped and wrapped up early last month. So May to October.

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

No ei sen kehittäminen ole silloin voinut maksaakaan paljoa peetäkään. Tulee jotenkin fiilis, että rahat pois tyhmiltä... Pakko edelleen sitä voimallisemmin ihmetellä, että miten Sonylla voi olla varaa moiseen perceilyyn? Tämä nyt oli se tuhannen dollarin pelisarja jolla olisi voinut vakuuttaa pelikansa koneen FPS-kyvyistä.

Offtopic: Onko Killzone: Mercenaryn parissa Guerrilla vai aloittaako Nihilistic nyt sen kehittämisen saadakseen sen valmiiksi viiden kuukauden kuluttua?
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Pohjanmaan flikka ei vieläkään ole saanut käsiinsä tätä. :mad: Kaupoissa myydään vain ei oota, vaikka julkaisusta jo kaks päivää. Kyllä bopsi2sta löytyy.
Tiedä sitten mikä fipa on tullut, kun ei saapunut vain tänne päin maailmaa ko. versio. Luultavasti kyllä taitaa kritiikin perusteella vielä jäädä sitten tuonnemmaksi ko. pelin hankinta, joten viälä pelaajat saa rauhan mun puukolta.

"Istuuko" peli muuten kyllä käteen pädi-sotimisen jälkeen?
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

Tämä peli tarjoaa kahdeksan pelaajan deatchmatchin verkossa, plus tiimipelejä. Jos peliseuraa ei löydy niin sitten alkaa harmittamaan

Itse itseäni lainaten on pakko todeta, että seuraa on löytynyt ja pelaaminen maittaa edelleen. Sitten kun verkkopeli suostuu toimimaan. Pahaa bugausta ollut pari päivää itse verkkopelin käynnistämisestä. Heittää lobbyyn, sammutta laitteen ja kerran on peli jäätynyt. Näistä piirteistä en pidä:mad: Toivottavasti saavat viikonlopuksi homman toimimaan.

Mä piirun verran innoissani tästä pelin saamasta suuresta lokakuormasta, koska tämä kannustaa mua tutustumaan ns. huonojen pisteiden peleihin. Mä nimittäin vein vaihdossa Resistancen, koska se oli mun mielestä kamalan karu ja sillä on metacricissä tällä hetkellä tuplasti enemmän pisteitä:) En pelannut sitä myöskään tosin läpi ja tämä kamaluusarvio perustuu siis vain noin viiden tunnin pelailuun.
 
Vastaus: Call of Duty Declassifed [Vita]

"Istuuko" peli muuten kyllä käteen pädi-sotimisen jälkeen?

Kontrolleista en löydä valittamista, mutta jos pudotetaan tuo "Istuu" sana pois ja ajatellaan pädi-sotimista verkossa yleensä laitteen ominaisuudet huomioiden niin nyt on havaittu Vakava Puute: intuitioon pohjautuva joukkuepeli on haastavaa. Näin viikonlopuksi kun stressitaso on laskenut normaaliksi niin ajattelin siirtyä moodistä "Tapa kaikki" hieman koordinoidumpaan "Tapetaan yhdessä kaikki" joukkuepeliin niin jäin kyllä kaipaamaan jonkinlaista joukkueen sisäistä kommunikaatiota. Kartalla liikkuvien kolmioioden seuraaminen on toki osittain sitä ja kyllähän joukkuetoverin sieltä erottaa ja jos sattuu hyvä ryhmä samalle puolelle, niin hyvällä tuurilla jonkinlaista ryhmätyötä pääsee syntymään. Jää mun makuun valitettavasti hieman liikaa sattuman varaan:( Tämän lisäksi puolenyön paikkeilla oli taas havaittavissa niitä kirottuja verkko-ongelmia.

Alkuinnostuksen hieman laannuttua joudun valitettavasti toteamaan, että tässä pelissä on ehdottomasti parannettavaa. Tällaisenaan tämä ei ole ratkaisu verkkosotaan.
 
Ylös Bottom