Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: Ghosts

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The FinGuy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Call of Duty: Ghosts

Parina ekana päivänä en kokenut yhteyksissä mitään ongelmaa, mutta äsken tämä peli tuntui aivan pelikelvottomalle. Hengiltä ei meinaa saada mitään, vaikka pääsis selänpuolelta yllättämään...

Sama onkelma rahikaisella, tuntui äskenkin että itse sai upottaa kunnolla luoteja kun taas toinen tappaa samalla senkunnilla kun näkee. Alkupäivät meni hyvin yhteyksien puolesta, nyt peli melkein pelikelvoton.

Perus codi. Mitään muuta en odottanutkaan joten ei sen suurempia pettymyksiä. Mapit vaikuttivat aluksi todella sokkeloisilta, mutta nekin alkavat jo aueta. Tuota avattavien squad memberien määrää en oikeen ymmärrä. Mitä hyötyä niitä on olla noin monta, kun kerran kaikille pitää erikseen kerätä levelit ja aseet yms.?

Perus codi. Mitään muuta en odottanutkaan joten ei sen suurempia pettymyksiä. Mapit vaikuttivat aluksi todella sokkeloisilta, mutta nekin alkavat jo aueta. Tuota avattavien squad memberien määrää en oikeen ymmärrä. Mitä hyötyä niitä on olla noin monta, kun kerran kaikille pitää erikseen kerätä levelit ja aseet yms.?

Ainakin eri perkit ja aseet alussa auki. Luultavasti niillä 200 pojon tyypeillä kaikki auki.

Miten saan NAT typen openiksi kun se on strict? Sieltä reitittimen asetuksista koittanut laittaa niihin port start - end kohtiin kaikenmaailman lukuja mitä netistä löytänyt mutta ei mikään tunnu auttavan. Ja Zyxel merkkinen vehje toi on

Miten saan NAT typen openiksi kun se on strict? Sieltä reitittimen asetuksista koittanut laittaa niihin port start - end kohtiin kaikenmaailman lukuja mitä netistä löytänyt mutta ei mikään tunnu auttavan. Ja Zyxel merkkinen vehje toi on
Mulla oli aiemmin liian pitkä nettijohto jonka takia NAT-type oli strict, vaihdoin noin metriseen sen ja pelaa loistavasti. Kannattaa kokeilla jos on pitkällä piuhalla kiinni.

Mulla oli aiemmin liian pitkä nettijohto jonka takia NAT-type oli strict, vaihdoin noin metriseen sen ja pelaa loistavasti. Kannattaa kokeilla jos on pitkällä piuhalla kiinni.

Ja jos tuo ei auta niin foliohattua kannattaa myös kokeilla. Ja hifi-palstoilta tuttua virtajohdon kääntämistä pistorasiasta. Tuolla konstilla Isac Eliotkin alkaa kuulostamaan musiikilta, kuulemma, itse en ole kokeillut...

^ selkokielellä:
Tuo nettipiuhan pituus ei vaikuta millään tavalla nat asetuksiin.

En tiedä mistä johtuu mutta kun pelaan boxilla niin olen jatkuvasti 1v1 tilanteissa "jäljessä". Ammu ensin, kuole ensin tyyppisesti.
Noh, oon tässä nyt jauhanu viis tuntia pc:llä ja ero on kun yöllä ja päivällä tohon konsoliversioon. Tappoja tulee silloin kun pitääkin ja jos kuolen niin kuolen ihan omasta syystä. Toisin kun boxilla.
Pelaan siis koneellakin ohjaimella. Joka on yllättävän "helppoa".

En tiedä mistä johtuu mutta kun pelaan boxilla niin olen jatkuvasti 1v1 tilanteissa "jäljessä". Ammu ensin, kuole ensin tyyppisesti.
Noh, oon tässä nyt jauhanu viis tuntia pc:llä ja ero on kun yöllä ja päivällä tohon konsoliversioon. Tappoja tulee silloin kun pitääkin ja jos kuolen niin kuolen ihan omasta syystä. Toisin kun boxilla.
Pelaan siis koneellakin ohjaimella. Joka on yllättävän "helppoa".

Itse olen kuullut taas juuri päinvastaisia kommentteja. Myös itselläni pyörii Xboxilla todella sulavasti.

Peli alkaa muutenkin tuntua jo ihan hyvältä kun mappeja alkaa vähän tuntemaan. Ehkä vähän jopa yllätyksenä kun aluksi tuntui sen verran huonolta. Varsinkin kun jättää free for all, tdm ym. pelimuodot missä todella huonot spawnpaikat. Pelailen lähinnä Bliziä, dominationia ja Search and Rescueta.

Ei todellakaan mitään Call of duty pelisarjan eliittiä, mutta ihan pelattava näin Battlefieldin rinnalla.

Tänään tuli päivitystä kun starttailin peliä ja ainakin pelinaikainen Mute-systeemi muuttui. Respoista en osaa sanoa, sen verta vähän aikaa pelasin.

Äsken tuli euronewsilta pitkä uutinen pelistä.
Vähän meni ohi niin en kuullut tarkkaan, mutta jotain myynti ennätyksiä tehnyt.
Sitä en kuullut oliko kyse pelisarjan myydyimmästä vai kaikista peleistä myydyin...

Nyt on BF4:n ja Ghostin yksinpelit pelattu. Ghost vie yksinpelin osalta selvän voiton. Muistettavia kohtia on Ghostissa BF4:sta enemmän. Moninpelin puolella näitä pelejä vaikea vertailla. Ghost on edelleen hengästyttävää "juokse ja ammu siinä samalla menoa"..."ja kuole lähes koko ajan menoa", kun taas BF4:ssa tahti on paljon rauhallisempi. Itse pelasin pc:llä nämä ja graafisesti Ghost on edellisiä codeja edellä. Grafiikan tajuaa kokeillessa edellisiä osia. Ilmassa lentää kaikenlaista roskaa, tekstuurit järkyttävän tarkkoja!, valaistus erittäin hienoa ja efektit myös. Myös siitä plussaa, että autot ja hahmot erittäin hyvän näköisiä. Autot eivät näytä lainkaan pienoismalleilta, vaan sopivan kokoisilta ympäristöön nähden. Hahmoissa on myös mukavasti oikean kehon tavoin raskauden tuntua.

Hieman ihmetyttänyt Ghostin arvosanat ja se, että peliä on haukuttu täysin samaksi kuin aiemminkin. Mielestäni moninpelikarttojen suurentuminen tekee kuitenkin "juokse ja ammu siinä samalla" menosta erilaista, koska välimatkat ovat kasvaneet. Kentissä on myös paljon eri reittejä edetä ja niinpä pelissä tapahtuu paljon enemmän tilanteita, joissa vihuja ammuskelee selkään (varsinkin muut ampuvat minua selkään). MW3:ssa tuntui, että alkoi jo hiffata miten codeja pelataan, mutta Ghostin kanssa tuntuu koko ajan saavan enemmän tai vähemmän turpaan. Tosin laskenkin itseni melko casuaalipelaajaksi. Mielestäni Ghost on raikas tuulahdus codirintamalla. Jotkut moninpelikentät tosin ovat liian isoja normaaliin deathmatchiin, koska haahuilua tulee välillä liikaa, siitä miinusta.

Itsekin tulin hankkineeksi Ghostin tässä viikolla. Yksinpelistä on takana vain pintaraapaisu, mutta moninpeliä on taas tahkottu "jo" noin yhdeksän tunnin edestä. Kampanja vaikuttaa ainakin alun perusteella ihan lupaavalta ja pelaan sen varmaan mielenkiinnolla läpi. Tässä vaiheessa kamppiksesta on kuitenkaan vaikea sanoa mitään syväluotaavampaa.

Moninpeli on vienyt tässä vaiheessa sen suurimman huomion. Alkuun olin toki ihan ulapalla. Jopa niin pahasti, että joiltain suomalaiselta pelaajalta tuli turhautunutta viestiä. Siinä vaiheessa toki pelasimme kavereiden kanssa splittinä netissä. Kenelläkään ei tietenkään tässä vaiheessa ollut oikein tuntumaa peliin, joten tietäähän sen miten hommassa käy.

Tällä hetkellä en ole enää niin pahasti hukassa, kun karttoja ja yleistä meininkiä on ruvennut hieman hahmottamaan. Pelimuodoista domination on muodostunut omaksi suosikiksi. Siinä täytyy kuitenkin koittaa pelata tiimin kanssa yhteen hiileen, alueita vallatessa tai vastaavasti puolustaessa. K/D-ratiolla ei ole tässä niin suurta merkitystä, vaikka on toki suureksi hyödyksi, jos osaa pitää itsensä mahdollisimman hyvin hengissä. Päättömällä juoksulla en ainakaan itse koe saavuttavani mitään, vaan olen koittanut löytää hieman rauhallisemman lähestymistavan. Vielä kun olisi nopeammat refleksit, niin pelaaminen sujuisi varmasti kivuttomammin.

Tähän mennessä kuitenkin ihan positiivinen ylläri. Vähän extempore hankintahan tämä kuitenkin oli. Kokemus aiemmista versioista on jäänyt myös aika laihaksi, joten siinä mielessä harjoiteltavaa on vielä paljon. PS3-versiossa on mukavana bonuksena myös tuo upgreidaus mahdollisuus PS4-versioon. Sen ehkä joutuupi käyttämään sitten kun pleikkari saapuu talouteen.

Ite en tässä CODissa oo päässy tuntumaan ollenkaan. aina vihuina on partyt tai muuten vaan ne kovimmat pelaajat.

Blops2 sentään vajaa 100k tappoa ja vähän vajaa 3 K/D:lla tuli väänneltyä, eli en minä nyt surkein ole enkä loistavakaan.

Paranee paranee. Toki edelleen on vähän haahuilua mapeissa ja pientä viivettä 1vs1 tilanteissa, mutta ei jälkimmäisestä päästä ikinä eroon. Toisaalta, joskus viive on myös minulle eduksi. Mutta muuten, ihan hauskaa räiskintäähän tämä on ja mukavaa vastapainoa Battlefieldin taktisemmalle ja rauhallisemmalle temmolle. Molempien pelisarjojen ystävä olen, ja tätä pelaa mielellään silloin, kun haluaa päästä nopeasti räiskimään ja vaikka ihan vaan hetkeksi.

Pikkasen olen jäänyt kaipaamaan BO2:sen nerokasta scorestreakkeihin perustuvaa perkjärjestelmää. Itse en juhli niinkään k/d-tilastojen kärjessä, joten pistesaldo saisi kasvaa vähän reilummin muistakin toiminteista kuin vain tapoista.

Yksinpeli korkkaamatta, mutta monipelin perusteella voisin varauksetta suositella räiskinnän ystäville.

Paranee paranee. Toki edelleen on vähän haahuilua mapeissa ja pientä viivettä 1vs1 tilanteissa, mutta ei jälkimmäisestä päästä ikinä eroon. Toisaalta, joskus viive on myös minulle eduksi. Mutta muuten, ihan hauskaa räiskintäähän tämä on ja mukavaa vastapainoa Battlefieldin taktisemmalle ja rauhallisemmalle temmolle. Molempien pelisarjojen ystävä olen, ja tätä pelaa mielellään silloin, kun haluaa päästä nopeasti räiskimään ja vaikka ihan vaan hetkeksi.

Pikkasen olen jäänyt kaipaamaan BO2:sen nerokasta scorestreakkeihin perustuvaa perkjärjestelmää. Itse en juhli niinkään k/d-tilastojen kärjessä, joten pistesaldo saisi kasvaa vähän reilummin muistakin toiminteista kuin vain tapoista.

Yksinpeli korkkaamatta, mutta monipelin perusteella voisin varauksetta suositella räiskinnän ystäville.

Niin ristiriitaisia ovat eri pelaajien kommentit pelistä, että kyllä se on kait tämä hommattava kun on nyt tullut jo melkoisen pitkä taukokin codeista pidettyä. Erityisesti odotan noita isompia mappeja uuden sukupolven isommilla pelaajamäärillä.

Ylös Bottom