Laitetaanpas nyt jonkinlaisia fiiliksiä n. 6 tunnin mp-pelailun jälkeen.
Hieman on jäänyt nuo squad-tsydeemit, killstreakit ym. uudet ihme härpäkkeet kyllä epäselviksi, enkä myöskään ymmärrä miksi tuhlaisin niitä unlockaus-pisteitä johonkin uuteen pelihahmoon, kun en hahmoani itse edes näe? Jos joku tietää asiasta jotain mitä minä en tiedä, ja niistä hahmoista on jotain ihan oikeaakin hyötyä, kertokaa pliis mullekin. Noin muuten aseet, perkit ja muu create a classiin liittyvä sälä vaikuttaisi aika geneeriseltä codi-hutulta (mikä ei siis välttämättä ole huono juttu).
Tähän mennessä olen monien muiden tapaan huomannut yhden piirteen, mikä ghostsissa poikkeaa aiemmista codeista melko selkeästi: karttasuunnittelu. Graafisesti ghosts on codiksi ihan hyvälaatuinen, karttojen visuaalinen ilme sen sijaan ei miellytä ainakaan omaa silmää lainkaan. En tiedä millaisen maanis-depression kourissa karttasuunnittelijat ovat rypeneet, kun joka perhanan mäppi on sitä samaa pirun tylsää harmaus-ruskeus-ankeutta. Bonuksena pelaajat ovat vielä aivan saman värisiä kuin ne mäpit, niin ettei niitä erota sieltä taustasta kuin vasta muutaman metrin päästä (onko muillakin ollut tätä ongelmaa vai olenko vain vammainen?). Oli miten oli, mäpit eivät lookiltaan miellytä ainakaan omaa silmää. Merkittävämpää kartoissa on kuitenkin niiden layoutit, eivätkä nekään ole itseä miellyttäneet. Codien tavaramerkki on ollut jo pitkään karttasuunnittelu, jonka ansiosta matsit ovat intensiivisiä ja vähänkin kokeneemman pelurin on mahdollista päätellä tiimiläisten sijainnin perusteella vastustajien tulosuunta. Mapin keskustaan (domin b-lipulle) on ollut yleensä muutama kulkureitti, joita kontrolloimalla on voinut hallita koko matsia. Nyt on päätetty pistää koko roska uusiksi kertalaakista; kulkureittejä on nyt niin monta, ettei itse spidermänikään pysyisi kartalla vihujen tulosuunnasta (erityismaininta sille tankkitehdas-kentälle, VMP!).
Veikkaan, että ovat tällä muutoksella pyrkineet menemään hieman bäfän suuntaan, nyt kun uuden konsolisukupolven myötä 9vs9-pelit ovat 60fps:llä mahdollisia. Monimutkaisemmilla kentillä voittaminen vaatii enemmän tiimityösketelyä ja ne sopivat isompiin matseihin. Karttasuunnittelu on ollut kuitenkin yksi codin määrittävistä tekijöistä, eikä muutos omasta mielestäni ainakaan lyhyellä kokeilulla ole ollut hyvä.