Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Sain pelin tänään. Onneks ostinki. Tää on selvästi parempi kuin MW2. Ja varsinaiseen nettipeliin en ole vielä edes päässyt. :)

Yksinpeli: Aivan mahtavaa menoa ollut tähän mennessä. Tätä voi jo verrata CoD4:n yksinpeliin, on sen verran laadukas tekele. (Spoilerissa juttua noin parin ekan tunnin ajalta:)
Alku oli ihan jees, muttei kummoinen. Sitten kun päästiin sinne lentokoneeseen, niin huhhuh! Ja Sierra Leone -kenttä tuo mukavaa vaihtelua, kun Afrikassa ei monissa peleissä kyllä olla. Ja nää hiippailutehtävät on aina just parhaita, vaikka oli sillä jeepin lavalla olevalla MG:lläki hauska räiskiä vaan pitkin hökkelimajojen seiniä. Nyt läpäisin tuon tehtävän ja katsotaan miten tästä etenee.

Spec Ops: Survival on aivan loistava lisä peliin. Aattelin ekaksi, että eikö tätä oo nähty jo aiemmin muissa peleissä, että kuka tätä jaksaa? Mutta kyllä kun nuo aallot on niin vaihtelevia, ne vaikenee koko ajan ja tässä nousee vielä nuo levelitkin, niin tää on todella koukuttavaa puuhaa. Ja kun niitä tehtäviäkin on yhteensä 16 ja useita eri vaikeustasoja valittavana. Pelattiin se eka tehtävä läpi (Resistance) ja siinäki meni jo puoli tuntia, mutta jouduttuun oikeestaan lopettamaan kesken, kun kaverin piti mennä syömään. Itse niitä Spec Ops -tehtäviä ei oo vielä tullut pelattua, ootellaan että kaveri hommaa mikin. :p Mutta ne oli kyllä parhaita jo MW2:ssa, niin voin kuvitella saman tässäkin.

Moninpeli: Vielä kokonaan testaamatta. Se "pääruoka" siis vielä edessä.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Minusta on mielenkiintosta että ennen päivitystä mp ei pätkiny yhtään mutta päivityksen jälkeen on melko paljonki tullu vastaan ns. kuminauha efektiä. Ja muutenkin vanhat codi ongelmat ovat tuntuneet nostavan päätä mukaan lukien alltime inhokkini "kulmantaaksekuolemat".

Yksinpelistä oli nyt tarkotus puhua. Ensimmäisenä täytyy vähän kritisoida ratkaisua että pelissä ei paljoakaan pohjusteta tarinaa aiempien pelien kertomuksilla. Itse olen kyllä pelannut molemmat aiemmat MW kampanjat mutta jopa minulla oli hankaluuksia ymmärtää tarinaa välillä. Ja vaikka loppua kohden tarina vähän selkenee, ei voi olla huomaamatta että juoni on vaan tekosyy järjestää hirveää ryminää näytölle. Rytmitys ei ainakaan minun mieleen ole, kokoajan on 110 lasissa. Muutama vähän pidempi suvantokohta olisi mielestäni parantanu kokemusta huomattavasti. Tämmösenään vähän reilu 5h mitä peli kelloon jäi lukemaksi, ei minusta ole liian lyhyt aika, tai olisi jos peli ei muuta sisältöä tarjoais. Jos pelin pituus olisi enemmän olisi over the top toiminta alkanut tuleen liiaksi korvista ulos.

Tarina tosin ei ole hirveän syvällinen ja kierättää paljon perus kliseitä ja juonenkäänteet on arvattavia ja monesti hoksasin miettineeni että varmasti käy niin ja näin ja samantien näin kävi. Tästä huolimatta kylläpä tuo sen 6h kantaa ja sitoo trilogian yhteen. Kaikki vaan tuntuu tutulta ja kertaalleen nähyltä, toki steroideilla pumpattuna. Jos muita trilogian osia ei ole pelannut niin pelaaja on kyllä aivan ulkona aluksi. Tämä lisäksi pelattavat hahmot vaihtelee niin kovaa tahtia että ei hahmoista opi välittämään, paitsi tietenkin vanhoista tutuista.

Scriptatut tapahtumat ovat taas todella hienoja ja niiden vuoksi pystyy putkijuoksun hyväksyyn. Silti aina kun ei juosta ja ammuta tuntuu että jää pelkäksi statistiksi ja tuntuu ettei omilla teolla ole mitään väliä. Räiskintä toimii hyvin ja taistelutovereista tuntuu kerrankin olevan apua, tällä kertaa ei tarvi ite tappaa joka ikistä vihua. En tiedä johtuuko siitä että on tullu pelailtua codeja aiemminkin mutta tuntuu että tällä kertaa ei loputtomia vihollis massoja tullut vastaan oikeastaan kertaakaan. Saattaa tosin johtua siitä että tuli edettyä aika rivakasti kokoajan, eikä tullut jäätyä jähimään paikoilleen. Veteraania en vielä oo kerenny kokeileen, siinäpä tuo aiemmissa on nostanu päätään.

Yhteenvetona taas...

Pros:
-Toimintaa reilusti
-Juoni sitoo hyvin trilogian kasaan
-Teknisesti toimiva
-Wow! kohtia

Cons:
-Ei "tapahtunut edellisessä jaksossa"-koostetta
-Ei suvantokohtia
-Juoni todella kevyttä kauraa
-Juonikäänteet arvattavia
-Kaikessa muussa kun räiskinnässä statistin rooli

Moninpelistä vielä muutamia huomioita enemmän pelattuna, nyt noin vuorokauden verran tuota mäiskänny. Pelihän on todella koukuttava ja on helppo ja nopea päästä pelaamaan pari matsia vaikka aikaa olisikin vähän. Edelleen kenttien tylsyys ja yksulotteisuus vie peli-iloa.

Edelleen mielipiteet ovat allekirjoittaneen omia eikä kenenkään tarvitse ottaa mielipiteistä itseensä. Toivottavasti tästä on edes jollekkin viihdettä.

Kiitos ja näkemiin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Fiilikset pelistä on aika hyvät mutta.. Alkaa ärsyttää noi quickscopet kun ei niitä vastaan oo mitään jakoo. Ja tuntuis että joka pelissä on ainakin 50% just näitä Lasse Virenejä jotka kipittää snipun kanssa pitkin kenttää ja paukuttaa 30-5 tapot. Toi liimatähtäin pitäis oikeesti ottaa pois niin tätä peliä vois pelata niin kuin sitä mielestäni pitäisi.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

^Joo-o, enpä nyt tiedä onko kyse liimatähtämistä, toiset vaan on tässä(kin) parempia. Reaktiot, kontrollien hallinta ja taktiikoiden osaaminen on ne mikä loppukädessä ne statsit ja voittajat kaksinkamppailussa ratkaisee. Mä oon keskivertopublaryynääjä ja annan mielelläni tunnustuksen kaiffoille jotka kykenee hassuttamaan meikäläisen pelin suomin keinoin, mitä mä voin aivan yhtä hyvin käyttää.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Fiilikset pelistä on aika hyvät mutta.. Alkaa ärsyttää noi quickscopet kun ei niitä vastaan oo mitään jakoo. Ja tuntuis että joka pelissä on ainakin 50% just näitä Lasse Virenejä jotka kipittää snipun kanssa pitkin kenttää ja paukuttaa 30-5 tapot. Toi liimatähtäin pitäis oikeesti ottaa pois niin tätä peliä vois pelata niin kuin sitä mielestäni pitäisi.

Kyllä kuule ne on joutuneet sitä harjoittelemaan. Monet ovat harjoittaneet jo useamman pelin ajan. Voit itse koittaa lähteä sen snipun kanssa tuonne jos tuntuu, että se on niin helppoa. Viisaammat ja enemmän näitä pelanneet sanoo, että sniputusta on helpotettu ja niin voi varmasti ollakin mutta kyllä mä silti sanon, että et sä kuikkaskopeile(tai ihan millä tavoin sitä kivääriään haluaakaan käyttää) tuosta noin vaan.

Itse ainakin olen tässä pelissä huomannut, että jos et pelaa korttejasi oikein se kivääri kädessä niin henki menee alta aikayksikön.

Toisaalta kyllä nämä tietynlaiset snipun kantajat saavat minunkin hermoni sauhuamaan ääliömäisyydellään.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tätä viestiä en kohdista keneenkään kirjoittajaan, ihmettelen vain näin yleisesti ajateltuna, kun itse tykkään L118A:lla pelata.

Mikähän mahtaa olla se tapa, jolla sniperit saavat pelata jotta kaikki olisivat tyytyväisiä? Itse en todellakaan pidä näistä quickscope-ramboista jotka juoksevat muna huurussa pyssy kädessä ympäri kenttää tehden mukahienoja tappoja, sillä se ei mielestäni ole "oikea" tapa pelata sniperillä. VAIKKA peli ei yritäkään olla realistinen, lainaan silti aina-niin-luotettavaa Wikipediaa.

"Sotilasorganisaation tarkka-ampuja pyrkii aiheuttamaan pelkoa sekä paniikkia viholliselle, mutta ennen kaikkea henkilö- ja kalustotappioita pitkältä etäisyydeltä. Tarkka-ampuja pyrkii naamioitumaan ja valitsemaan kohteensa huolella, jotta saavuttaisi yhdellä luodilla suurimman mahdollisen haitan viholliselle."

Tuo on juuri se tyyli millä itse pelaan. Etsin suojaisan rakennuksen/puskan/nurmikon, josta on hyvät näköetäisyydet eri suuntiin. Tappojen jälkeen tulee itkupotkuparkuviestejä joissa minut haukutaan "***** kämpperiksi", joten opastakaahan nyt tätä kämpperiä kädestä pitäen miten sniperillä pitää pelata... :)
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tätä viestiä en kohdista keneenkään kirjoittajaan, ihmettelen vain näin yleisesti ajateltuna, kun itse tykkään L118A:lla pelata.

Mikähän mahtaa olla se tapa, jolla sniperit saavat pelata jotta kaikki olisivat tyytyväisiä? Itse en todellakaan pidä näistä quickscope-ramboista jotka juoksevat muna huurussa pyssy kädessä ympäri kenttää tehden mukahienoja tappoja, sillä se ei mielestäni ole "oikea" tapa pelata sniperillä. VAIKKA peli ei yritäkään olla realistinen, lainaan silti aina-niin-luotettavaa Wikipediaa.

"Sotilasorganisaation tarkka-ampuja pyrkii aiheuttamaan pelkoa sekä paniikkia viholliselle, mutta ennen kaikkea henkilö- ja kalustotappioita pitkältä etäisyydeltä. Tarkka-ampuja pyrkii naamioitumaan ja valitsemaan kohteensa huolella, jotta saavuttaisi yhdellä luodilla suurimman mahdollisen haitan viholliselle."

Tuo on juuri se tyyli millä itse pelaan. Etsin suojaisan rakennuksen/puskan/nurmikon, josta on hyvät näköetäisyydet eri suuntiin. Tappojen jälkeen tulee itkupotkuparkuviestejä joissa minut haukutaan "***** kämpperiksi", joten opastakaahan nyt tätä kämpperiä kädestä pitäen miten sniperillä pitää pelata... :)

Hyvä postaus. :) Faktahan on se, ettei tätä peliä voi pelata niin, että kaikkien naama paistaisi kuin se kuuluisa Naantalin aurinko. Jos pelaat sniperilla nimenomaan realistisesti (eli Wikipedian lainauksen mukaisesti), olet kämpperi. Sitten jos pelaa tuolla munaravi/quickscope-/noscope-rambo -tyylillä, niin se nyt vaan on... Syvältä... Itse tykkään kanssa pelata nimenomaan "realistisella" tyylillä. Varsinkin Mission on loistava mappi sniperilla pelaamiseen, ja oikealla sijoittumisella sekä vähänkään tiimipelaamalla saa kovia pistesaldoja. Eräänkin Kill Confirmed -matsin pelasin, ja olin tiimin taustajoukoissa tukemassa sniperin kanssa. Ihan hyvällä prosentilla sai vihuja napsittua ja kaverit poimivat laattoja. Statsit oli jotain 41-10 ja matsin kolmanneksi paras taisin olla. Että kyllä "oikein" pelaamallakin saa kerättyä hyviä pisteitä. Ja eihän sitä tietenkään samassa nurkassa/puskassa kannata koko matsia makoilla. Järkevästi liikkumalla ja "spottipaikkaa" vaihtamalla saa yllätettyä monesti nämä "varmaa" tappoa hakemaan tulleet. :)

Tiedän, peliä saa ja pitää pelata kaikilla pelin sallimilla keinoilla. Ainut vaan, että tuo quickscopettaminen on tehty tässä pelissä varsinkin naurettavan helpoksi. Aim-assist eli se "liimatähtäin" on minusta tässä pienempi kuin Mw2:ssa ja BOpsissa, mutta silti pidemmillekin matkoille quickscopettamalla saa liian helposti tappoja. Saa toki väittää muutakin, mutta minä en ainakaan usko. :D

Toki löytyy myös oikeasti taitavia pelaajia, jotka ovat petoja snipun kanssa. Silti mitä itse olen sniperilla pelannut, niin kyllä olen useamman 1vs.1 -taiston voittanut kuin hävinnyt (lähitaistelussa), vaikka omasta mielestäni en mikään huippupelaaja sniperin kanssa olekaan.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Peli päälle viikko ollut myynissä, ja jo yli 1600 bännätty haksaamisesta ja cheattaamisesta :D
No hyvä että valvonta vörkkii.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jatkoa vielä tuonne aiempiin kommentteihin yksinpelistä: paras yksinpeli koko Call of Dutyn historiassa. CoD4 on päihitetty. Piste. Ja nyt nukkumaan ja huomenna tarina loppuun, jäin tehtävään, jossa olen menossa...
...pelastamaan Venäjän presidenttiä.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hmmh.. Jatketaanpas vielä vähän nillittämistä tuosta Elite palvelusta.

Onko täällä vielä porukkaa, kenellä ei ole Founder Statusta? Itselläni ei tosiaankaan vieläkään ole Founderia vaikka aktivoin Eliten jo heti julkaisussa. Olen siis ollut 8. päivästä lähtien Premium. Olen tehnyt kaikki mitä siellä FAQ:ssa käsketään (logata nettisivulle, pelata multiplayer peli). Olen loggaillut joka paikkaan, mutta ei vaan tule Founderia. Alkaa jo tosissaan huolettamaan, että missaanko sen. Otin jopa tuonne supporttiin yhteyttä, mutta kappas, siellä joku noheva "asiakaspalvelija" pisti suoran copy/pasten tuolta Eliten omasta FAQ:sta. Hohhoijaa sanon minä, siitä olikin kaameasti apua:rolleyes:

Tulipa nyt pistettyä suoraan viestiä twitterin kautta jollekkin support henkilölle, josko alkaisi jotakin tapahtumaan.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itselläni ei tosiaankaan vieläkään ole Founderia vaikka aktivoin Eliten jo heti julkaisussa.

Siis siellä on melkoinen ruuhka ja moneen kertaan jo todettu asioiden tapahtuvan nyt viiveellä. Hardened Editionin ostaneet saavat statuksen ensimmäisenä ja sen jälkeen tulevat PSN Storesta Elite-premium jäsenyyden lunastaneet. Portaittain.

Peli päälle viikko ollut myynissä, ja jo yli 1600 bännätty haksaamisesta ja cheattaamisesta :D
No hyvä että valvonta vörkkii.

Olisi toivottavaa aina esittää jonkinlainen lähde tälläisille tarkoille "fakta" väittämille.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

^ Facebookin COD: MW3 virallisilta sivuilta.
(Ei siis ole ihan kenenkään randomin tekemät)
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Siis siellä on melkoinen ruuhka ja moneen kertaan jo todettu asioiden tapahtuvan nyt viiveellä. Hardened Editionin ostaneet saavat statuksen ensimmäisenä ja sen jälkeen tulevat PSN Storesta Elite-premium jäsenyyden lunastaneet. Portaittain.

No juuh, ehkä vähän hätäilen, antakaa anteeksi!:eek:



Olisi toivottavaa aina esittää jonkinlainen lähde tälläisille tarkoille "fakta" väittämille.

https://twitter.com/#!/fourzerotwo/status/137327656420122624 Robert itse kirjoitteli twitterissä näin
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Pelasin aamusta kampanjaa veteraanilla, meinas olla aika haastava se Back on the Gridin Technical commander. Aika eläimellistä menoa, kun toteutustapaa ei voi juurikaan muuttaa, mutta silti doable ja hemmetin hauskaa.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mitäköhä nyt oikee tapahtuu. Ensin peli tilttaa täysin, jonka jälkeen ku menen takas on tullut patchi 1.4 ja nyt ei enää pääse mihinkään online palveluun?

E: no nyt toimii
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuli activisionin supportilta vinkki että tyhjennä konsolin välimuisti,loggaa ps:lla eliteen,mene myös pc:llä eliteen ja pitäs fouder tulla kun seuraavan kerran pelaa ja katsoo sitten eliten.NO EIPÄ TULLUT.Alkaa mennä kyllä niin selittelyn puolelle että.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jatkoa vielä tuonne aiempiin kommentteihin yksinpelistä: paras yksinpeli koko Call of Dutyn historiassa. CoD4 on päihitetty. Piste. ...

Pitäydyn lausunnossani. Yksinpeli on nyt paketissa ja oli kyllä melkonen vuoristorata. Eeppisiä kohtauksia oli vaikka millä mitalla. Todella hienoa, että yhdestä ainoasta pelistä löytyy jopa kaksi ehkä parasta ikinä kokemaani (scriptattua) pelikohtausta:

  • Turbulence-tehtävän lentokoneessa räiskimiset painottomassa tilassa ja ennen kaikkea se lentokoneen maahansyöksy, huhhuh!
  • Junan suistuminen kiskoilta siinä S.A.S.-joukkojen tehtävässä ja myös se ennen sitä ollut junan takaa-ajo jeepillä.

Juoni oli perhanan hyvä ja juonenkäänteitäkin riitti mukavasti.
Ne Yurin flashbackit MW1:n ja MW2:n tapahtumiin oli tosi "nostalgisia" ja valaisevia. Ja Soap, nouuu! Ja lopussa vielä Yuri'kin. :/ Onneks Makarov sai, mitä ansaitsi ja vielä kunnon kuoleman: ensin morasta kaulaan, sitten vielä tyyppiä vitusti turpaan ja lopulta.. no, juunou.
Yksinpelin osalta koko MW-sarjan paras peli ja pisteiksi antaisin täydet 10/10. Pituuskin oli juuri sopiva ettei alkanut puuduttamaan. Aikaa meni noin 6 tuntia, jos muistan oikein.


Ja tänään tuli sitten korkattua moninpeli. Ensikosketukselta katsottuna selvästi parempi kuin MW2. Enää ei ole koko ajan taivaalla jotain kopteria, UAV:tä, airstrikkejä, ydinpommia, ja muuta mukavaa. Luin netistä, että tässäkin olis koko ajan UAV päällä ym., mutta eipä se mun viidessä pelaamassani pelissä kyllä ollut kuin ihan sopivissa määrin aina silloin tällöin. Itsekin sain UAV:n jopa kahdesti tai kolmesti näillä amatööritaidoillani.

Team Deathmatchia kokeilin vasta ja enemmän muhun uppoo varmaan ne HC-muodot, kun vihut kuolee helpommin, mutta pitää nyt ensin pelata tätä normia vähäsen. Onneks en pelannut MW2:n moninpeliä paljon yhtään (varmaan vaan noin 10 h, jos sitäkään), niin kaikki challenget, aseet ym. on itelle täysin uutta, vaikka ne oliskin pelkkiä kopioita MW2:sta. Tottakai uuttakin on varmasti mukana. Ja erittäin suurena plussana pitää mainita tuo Cinema. Tuo pitäis löytyä kyllä aivan jokaisesta pelistä! Sinne tallentui nyt oma harvinainen neljän tapon putkenikin, joten pitääpä ottaa se sieltä vielä talteen tuonne Online Storageen, vai mikä olikaan. Samoin vois huvikseen tallentaa tuon ihka ensimmäisen matsini, jota voi sitten fiilistellä kuukausien päästä. :p
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jos joku tietää, mitä korjattiin 1.4 patchissa, niin kertoo sitten tänne :)

Pelannu nyt pari matsia ja lagittaa edelleen jollain tasolla, ja peli tuntuu samalta kuin ennen 1.4 patchia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ainaki itel lagit hävinny, mitä täs pari matsii kerenny ottaa. Spawni paikkoja ei ainakaa oo muutettu.
 
Vastaus: Call of Duty - Modern Warfare 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Blockkaskohan toi 1.04 patchi ainakin Outpostin wallbreachit?


I have been going over Bowling's twitter and there is a lot of mentioning of a glitch fix, bans, and hot fixes. Now I'm not saying that's part of the update (since apparently they can do all that without putting out a patch) I for one am hoping better connectivity, BUT so far I have yet to see any better connections.

1.04 Patch Released - Call of Duty Forums
 
Ylös Bottom