Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Call of Duty: WWII

Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Syy miksi hyppypomppupaska puskee ulos korvista löytyy tämän listan läpikäyneiltä:
2014 Call of Duty: Advanced Warfare
2015 Call of Duty: Black Ops III
2016 Call of Duty: Infinite Warfare
Huom. pelimekaniikka oli niin paskaa, ettei tähän tarvittu kolmea peliä enempää.

Tähän kun vielä lisätään toimivat hyppyjä hyödyntävät moninpelit Titanfall ja Titanfall 2, niin uudet CoDit tuntuvat vielä huonommilta. Tähän oli tultava muutos. Aikakaudella ei ole väliä, vaan pelimekaniikalla. Nyt mennään toiseen maailmansotaan ja rehelliseen sotimiseen. Se on tuon yo. jätteen jälkeen erittäin virkistävää.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Nyt mennään toiseen maailmansotaan ja rehelliseen sotimiseen. Se on tuon yo. jätteen jälkeen erittäin virkistävää.

Äärimmäisen tylsään ja jo nähtyyn. En usko Call of Dutyn kuitenkaan uudistavan tätä osaa mekaniikkaansa niin, että sillä olisi merkitystä genren kehittymisen kannalta. Nyt otetaan takapakkia, kilpailijoiden kiriessä kauas horisonttiin.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Äärimmäisen tylsään ja jo nähtyyn. En usko Call of Dutyn kuitenkaan uudistavan tätä osaa mekaniikkaansa niin, että sillä olisi merkitystä genren kehittymisen kannalta. Nyt otetaan takapakkia, kilpailijoiden kiriessä kauas horisonttiin.

Miksi aikakausi vaikuttaa lajityypin kehittymiseen? Call of Duty 4 otti ison harppauksen kustomoitavine hahmoluokkineen, perkkeineen, leveleineen ja avattavine aseineen, eikä aikakausi ollut siltikään mitään uutta. Miljö voi siis olla nähty, mutta se ei automaattisesti tarkoita sitä, ettei mitään uudistamista tapahtuisi. On syytä katsoa pelkkää miljöötä syvemmälle.

Lisäksi Call of Duty ei ole viime vuosina muutenkaan ollut tunnettu lajityyppinsä edelläkävijä, vaan se suosittu valinta, jonka kaikki tuntevat. Silloin on hankala ottaa isoja edistysaskeleita, kun riskeerattavaa on niin paljon.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Lisäksi Call of Duty ei ole viime vuosina muutenkaan ollut tunnettu lajityyppinsä edelläkävijä, vaan se suosittu valinta, jonka kaikki tuntevat. Silloin on hankala ottaa isoja edistysaskeleita, kun riskeerattavaa on niin paljon.

Se voisi olla lajityyppiä voimakkaasti eteenpäin vievä. Säilyttäen peruskaavan toimivana räiskintänä, tuoden kuitenkin siihen uusia ideoita (vrt. Titanfall). Polkeminen paikallaan, tai kuten nyt - ottamalla askeleita taaksepäin, annetaan tilaa muille. Lämmittää hetken ja kylmää lopulta.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Se voisi olla lajityyppiä voimakkaasti eteenpäin vievä. Säilyttäen peruskaavan toimivana räiskintänä, tuoden kuitenkin siihen uusia ideoita (vrt. Titanfall). Polkeminen paikallaan, tai kuten nyt - ottamalla askeleita taaksepäin, annetaan tilaa muille. Lämmittää hetken ja kylmää lopulta.

Voisihan se olla vaikka mitä, mutta riskit näin suositulle pelisarjalle ovat vähänkin isompiin muutoksiin luultavasti liian suuret. Ensimäiseen Titanfalliin on vähän paha verrata, kun kyseessä on entisten CoD-visionäärien pienemmän studion ensimmäinen peli. Irtiotto CoDista ja tietynlainen erilaisuus oli pakollista uuden IP:n näkyvyyden ja kiinnostavuuden takaamiseksi.

Miten niin otetaan askeleita taaksepäin? Vinkki: vastaus ei saa olla, että siksi kun aikakausi on toinen maailmansota.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

gameplay video

Eli vastauksena kysymykseen miksi muka otetaan askeleita taaksepäin, linkkasit videon jossa pelataan asteittain etenevää pelimuotoa, jollaista ei ole ainakaan käsitykseni mukaan CoDeissa nähty vähään aikaan. Stationary-aseita pystyi korjaamaan, eikö tämänkin ole uutta? Ilmeisesti myös esteitä pystyi rakentamaan suojaamaan puolustettavaa kohdetta, eikä tämäkin ole uutta? Lisäksi valloitettavat kohteet, kuten silta, rakentuivat dynaamisesti. Tämäkin muuttaa peliä sitä mukaa missä vaiheessa sillan rakennus on. Kaikki tämä muutaman minuutin videosta.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Ensimmäinen gameplay-video minkä tästä pelistä näin ja vaikuttaa todella paljon paremmalta kuin viimeisimmät jetpack-avaruus-laser-codit. Jos tosiaan on 10-20 vuotta sitten tullut viimeksi ww2-teemaisia pelejä niin ei voi kyllä sanoa että näitä olisi ollut liikaa. Nykyinen Codijonne-sukupolvi ei ole tainnut pelata ww2:ta vielä ollenkaan.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Syy miksi II maailmansota puskee yhä vielä korvista ulos löytyy tämän listan läpikäynneiltä:

Pitkä lista peleistä ja filmeistä, joista suurin osa on vähintään yli kymmenen vuotta vanhoja.

Aika ontuvaa perustelua. Pelaako näitä listaamiasi pelejä enää kukaan? Nämähän ovat esihistoriaa, varsinkin kun koko ajan tulee uutta, parempaa pelattavaa, vai mitä?
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Ensimmäinen gameplay-video minkä tästä pelistä näin ja vaikuttaa todella paljon paremmalta kuin viimeisimmät jetpack-avaruus-laser-codit. Jos tosiaan on 10-20 vuotta sitten tullut viimeksi ww2-teemaisia pelejä niin ei voi kyllä sanoa että näitä olisi ollut liikaa. Nykyinen Codijonne-sukupolvi ei ole tainnut pelata ww2:ta vielä ollenkaan.

World at War vuonna 2008. Se on viimeinen toiseen maailmaansotaan sijoittuva CoD. Yhdeksän vuotta on pitkä aika. Silloin ala-asteella temmeltäneet lapset ovat nyt CoDin tärkeintä kohdeyleisöä. Aikakausi voi siis olla tosiaan isollekin osalle pelaajista täysin uutta. Siinä ei meidän naavapartojen mielipide paljon paina.

Lisäksi gameplay-video, jonka Nisu linkkasi tarjosi myös uusia juttuja, kuten edellisessä viestissäni listasin. Joten kyllä siellä mietitään sarjaa eteenpäin, vaikka meille vanhemmille jäärille aikakausi voikin vaikuttaa kovin tutulta.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Aika ontuvaa perustelua. Pelaako näitä listaamiasi pelejä enää kukaan? Nämähän ovat esihistoriaa, varsinkin kun koko ajan tulee uutta, parempaa pelattavaa, vai mitä?

Tämä.

Nisun jutut vaan vahvistivat sitä käsitettä, että sieltä on tulossa uutta ja uljasta Codia muutaman vuoden tauon jälkeen.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Vaikka itselläkin ikää jo 24 vuotta, niin ainoa pelaamani toiseen maailman sotaan sijoittuva peli on Cod WaW. Innolla odotan tätä uutta codia ja varmasti odottaa moni muukin. Hassua on se, että näillä foorumeilla omia mielipiteitään esitetään faktoina. Jos nisu sä olet tuota mieltä, niin varmasti kaikkien muiden ei tarvitse olla sitä mieltä, että nyt otetaan takapakkia ja kaikki on huonosti. Sellaisen kuvan ainakin itsestäsi annat.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Hassua on se, että näillä foorumeilla omia mielipiteitään esitetään faktoina. Jos nisu sä olet tuota mieltä, niin varmasti kaikkien muiden ei tarvitse olla sitä mieltä, että nyt otetaan takapakkia ja kaikki on huonosti. Sellaisen kuvan ainakin itsestäsi annat.

Se on kyseisen henkilön tyyli kirjoittaa. Tämä on aikaisemminkin noussut tapetille. Ärsyttävää, mutta vuosien saatossa hiljaisesti hyväksytty. Pitää vaan osata lukea rivien välistä, että kyseessä on oma mielipide, luultavasti...

Tässä se kuitenkin nähdään, että kahden kympin paremmalla puolella oleville kavereille toinen maailmansota voi olla moninpelitantereena varsin tuore kokemus. Jopa näin kolmekymppisenä tämä tuntuu suhteellisen tuoreelta, kun viimeisestä aikakauteen sijoittuneesta pelistä on vierähtynyt hyvä tovi.

On virkistävää nähdä mitä ovat keksineet vuonna 2017 julkaistavaan toisen maailmansodan peliin. Nähtiinhän se jo viime vuonna Battlefield 1:n kanssa, että nykypäivänä voidaan tehdä onnistunut moninpeli aikakautenaan maailmansota.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Monoliitti-listaus WW2 peleistä...

...Nyt Activision mene sieltä mistä aita on matalin ja kansa hurraa.

Eiköhän tämä ole jo pikkuhiljaa käsitelty että sinulle ei napostele?! Varsinkin kun olet aiheesta tähän ketjuu jo postannut. Peli on nyt WW2 ja sillä sipuli, tämä ei varmaan tässä vaiheessa enää ollut kenellekään uutinen. Jos on kuitenkin polttava kuumotus keskustella juuri tästä aiheesta verraten eri COD pelejä ja niiden eroja/aikakausia vuosien varrelta ehdotan geneeristä "COD pelien kehitys" tms. ketjua jossa voidaan jatkaa ko. dialogia. Itselläkin voisin innolla osallistua siihenkin keskusteluun ja vahvoja mielipiteitä ON, mutta tuo marina ei nyt vaan suoranaisesti kuulu aiheeseen jonka otsikko on COD WW2_eikä ketään muutenkaan kiinnosta.

Eli jos sallinette palataanko aiheeseen. Otetaan keskusteluihin vaikkapa juuri nuo uudet ominaisuudet joihin Dragonfly viittasi.

  • Ainakin omalle kohdalle pari CODia skipanneena asteittain etenevä on kyllä uutta jos ei sitä HQ tms. pelimuotoa COD3 lasketa. Todellakin ilolla tervehdin tämä tyyppistä pelimuotoa.
  • Konekiväärin asetus tuelle ennalta määritettyihin paikkoihin, nice!
  • Tosiaankin olin katsovinani että rakensi seinän ennalta määritettyyn paikkaan jolloin tottakai altistaa itsensä hetkeksi mutta jos kaveri suojaa sen aikaa mikä siinä. Sen jälkeen on helpompi puolustaa jos yksi reitti jää pois, peukku tällekin.
  • Ei vapaasti säädettäviä perkkejä vaan jotain ennalta määritettyjä kiinteitä settejä eri "hahmoluokille" - hyvä niin ei tarvi säätää...

No itse en montaa videota vielä ole ehtinyt syväluotaamaan, joku Youtuber on todennäköisesti käynyt kaikki suurennuslasilla jo läpi. Näistä eroista joku ehkä tehnyt jo videoanalyysit?

....Kyllä tämä omalle silmälle näyttäisi aikalailla Day 1 kamalta, varsinkin kun heti siinä heti julkkarin jälkeen muutaman päivän päästä mahdollisesti laittaa Xbox One X tulille ja voi kokea tätä perustoimivaa räiskyttelyä 4K@60 FPS & HDR enabled -> Kyllä kiitos! Yksinpelithän ovat olleet CODeissa aina myös ihan jeppis kamaa myös, Zombie ei nyt erityisesti omaa juttua mutta ehkä pieninä annoksina menettelee. Kai tämä taytyy ennakkoon laittaa, niin pääsee tuossa syyskuun alussa ottamaan savut Betan muodossa.

Aiempaan viestiini viitaten, tietääkö joku onko tuo tekniikkapuolen oletus vahvistettu jossain vai vellooko vielä ilmassa? Pyöriikö 4K@60 FPS Xbox One X konsolilla? Entä HDR? CODin tavaramerkki on 60 FPS ja Titanfall 2 myös pyörähtää 60 FPS Scorpparilla joten kai tuo on aika turvallinen oletus? Mutta vahvistus ei ole osunut silmään.

HDR suhteen on epäilyksiä enkä varsinkaan siitä ole nähnyt vahvistusta, tosin ero on ainakin omalla telkalla niin marginaalinen että oikeastaan aika sama. Peli ei muutenkaan yritä tykittää liiaksi ulkonäöllä, mutta ei se pahalta näytä silti. Ja kuten mainittu paljon mukavampi katsella reaalimaailman juttuja neon väristen talojen sijaan. Tässä tulee ihan nostalgiset fiilikset, oi niitä aikoja kun vuonna 2005 löi julkaisupelin COD2 Xbox 360 konsolilla tulille_se oli NIIIN hieno. Pääsee kokemaan tuo saman fiiliksen uudelleen Xbox One X kanssa, ei ehkä ihan niin voimakkaana mutta kuitenkin. Tulee jättämään ison muistijäljen ensimmäisenä uutena 4K kokemuksena.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

On virkistävää nähdä mitä ovat keksineet vuonna 2017 julkaistavaan toisen maailmansodan peliin. Nähtiinhän se jo viime vuonna Battlefield 1:n kanssa, että nykypäivänä voidaan tehdä onnistunut moninpeli aikakautenaan maailmansota.

Itse odotan hyvinkin innolla mitä sieltä on tulossa, koska kerrankin on syytä ostaa cod sitten vuoden 2007 jälkeen. Oma cod sarjan pelaaminen päättyi cod 4 modern warfare osaan ja sen jälkeen tämä saaga on vain mennyt alamäkeä. Tämä on vain minun mielipide.
No sen jälkeen on pomppoiltu hyvinkin moneen suuntaan, jos ajallisesti ajatellaan näin yrittäen miellyttää pelaajia.

Varmaan ennakkotilaus pitää laittaa vetämään, että pääsisi betaa pelaamaan
[emoji4]
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Kauhean nuoria poikia te, joilla on kokemusta vain World At Warista, kun puhutaan CoDin toisesta maailmansodasta! ;) Itse olen pelannut ihan niitä kahta ensimmäistäkin, omistanutkin molemmat, joista CoD ihan oikeasti alkoi! CoD 1 ja 2 sisälsivät myös oikein hyvän, mielenkiintoisen ja aikakauden tapahtumia kunnioittavan yksinpelin, jotka pelasi mielellään! CoD 1 ja 2 olivat myös aikanaan graafisesti melko näyttäviä...
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Harmi vaan että todennäköisesti tässäkin pelissä automaattiaseet dominoi koska niillä pystyy ampumaan kauas ja tarkasti liikkeestä.
 
Vastaus: Call of Duty: WWII [03.11.2017]

Kauhean nuoria poikia te, joilla on kokemusta vain World At Warista, kun puhutaan CoDin toisesta maailmansodasta! ;) Itse olen pelannut ihan niitä kahta ensimmäistäkin, omistanutkin molemmat, joista CoD ihan oikeasti alkoi! CoD 1 ja 2 sisälsivät myös oikein hyvän, mielenkiintoisen ja aikakauden tapahtumia kunnioittavan yksinpelin, jotka pelasi mielellään! CoD 1 ja 2 olivat myös aikanaan graafisesti melko näyttäviä...

Kyllä vanhoissa codeissa vietiin Quaken moottori niin äärimmilleen ku olla ja voi :D voisin kyllä pelata call of duty kakkosen vieläkin xbox one:lla läpi jos sen jostakin saisin ja ykkösen jos pc:n vielä omistaisin :D
 
Ylös Bottom