Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Castlevania: Lords of Shadow [X360]

KJZeod

Member
Kojima-Announces-Castlevania-Lord-of-Shadows.jpg


Kehittäjät: MercurySteam ja Kojima Productions
Julkaisija: Konami
Lajityyppi: Toimintaseikkailu
Julkaisuaika: 7.10.2010 (X360, PS3)
Demo: 28.9.2010
Moninpeli: Ei
Kotisivut: Konami | Castlevania: Lords of Shadow

Uusi 3D-Castlevania julkaistaan tänä syksynä. Pelin tuottajan David Coxin mukaan Lords of Shadow on uusi alku pelisarjalle, eikä kuulu alkuperäiseen Castlevania-jatkumoon. Siitä huolimatta peli ottaa inspiraatiota aiemmmista sarjan peleistä: Nessin Castlevaniasta ja Super Castlevania IV:stä. Musiikin säveltää Óscar Araujo 120-henkisen sinfoniaorkesterin kanssa, ja kolmannes musiikeista on Araujon aiempien osien mestariteoksista uudelleensovittamia versioita - eli nostalgiatrippejä luvassa. Pelin tyyli on ajan hengen mukaisesti synkempi. Entäs suuri Hideo Kojima? -Toimii neuvonantajana.

Tällä kertaa ohjastetaan Valon Veljeskuntaan (Brotherhood of Light) kuuluvaa Gabriel Belmontia. Pääaseena toimii pyrokineettinen ketjuruoska "The Combat Cross", mukana ovat myös perinteiset pyhät vedet ja heittokirveet. Hahmoa kehitetään komboliikkeillä ja erilaisilla kyvyillä tapetuista vihollisista saaduilla kokemuspisteillä. Vaikuttaa hyvinkin paljon Dante's Inferno -tyyliseltä meiningiltä. Tosin traileri antaa kuvan monipuolisemmasta, eeppisemmästä ja viimeistellymmästä kokonaisuudesta.

[video=youtube;RGAy6jrRUaY]http://www.youtube.com/watch?v=RGAy6jrRUaY[/video]

Vielä pari gameplay-videota tämän vuoden E3:sta.

[video=youtube;GTE_lvWMFJM]http://www.youtube.com/watch?v=GTE_lvWMFJM&feature=channel[/video]

[video=youtube;XkGLCi6U2CU]http://www.youtube.com/watch?v=XkGLCi6U2CU&feature=channel[/video]

IGN:n kuvagalleria - Castlevania: Lords of Shadow
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Nostellaanpas tätäkin täältä ylemmäs, kun demo on tulossa 28.päivä tätä kuuta

Tämmöistä oli David Cox:in twitterissä:

Will there be a demo today or next week?

Yes week before release !!

Itse ainakin odotan peliä kovasti ja on mukavaa, että tulee demo

Onkos muuten tietoa Suomen julkaisupäivästä, kun Discshop väittää, että tulisi vasta 31.10.2010?
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Onpa varsin eriskummallista, että näin vähän kiinnostuneita tästä pelistä ollaan tai ainakin tämän threadin perusteella. Itse laitoin viime viikolla ennakkotilauksen enkä muista milloin olisin peliä näin innolla odottanut! Johtunee osaksi tietysti Castlevania-faniudesta. Vielä muutama viikko!

EDIT: Puolenkuunpelit.com sanoo julkaisupäivämääräksi 8.10.
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Nostellaanpas tätäkin täältä ylemmäs, kun demo on tulossa 28.päivä tätä kuuta

Mahtavaa, päivittelen tuohon aloitusviestiin myös tiedon.

Onkos muuten tietoa Suomen julkaisupäivästä, kun Discshop väittää, että tulisi vasta 31.10.2010?

Itse löysin tuon 7.10., en tosin muista enää mistä. Sitä myös tukisi tuon demon julkaisuaika. Enkä ainakaan missään ole nähnyt uutisista joka olisi kertonut pelin myöhästymisestä. Voihan se toki olla myös täällä pohjolassa 8.10. perjantaina, mutta todennäköisesti kuitenkin sillä viikolla pääsemme Castlevaniaan käsiksi.
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Alkujaan en ollut kovin otettu pelistä ilmaantuneiden kuvien vuoksi, mutta sittemmin on kiinnostus noussut sen verran että ostoslistalle pelin raapustelin. Varon toivomasta liikoja.

Pelin demo julkaistiin PSN:ssä pari päivää sitten ja frameratesta on jälleen huoleksi asti. Tässä videopätkässä analysoidaan pelin rullailu ja seuraavanlaiset statsit joku keräsi: Avg:24.928fps Min-Max:17.0-33.5fps Tear:0.000%

24 ei ole liian vähän, mutta se on auttamattoman vähän tämmöiselle pelille. Kyseessä on toki PS3 eikä XO:n tilanteesta voida vielä sanoa. Toivottavasti rullaa rahtusen paremmin, vaikka olisikin tearinkia.
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

oliko local cooppia? ois aika sopivan näkönen sellaiseenkin toimintaan

googlettelin niin tuli vaikka mitä tietoa ja pelitki meni sekasin.. :)
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Useamman kertaa on nyt tullut tuo sutaistua ja kyllähän tämä ihan kelpopeliltä vaikuttaa. Tyypilliseen tapaan ehdin jo vähän huolestua ruudunpäivitysjutuista mitä noita netin viestiketjuja erehtyi lukemaan. En taisteluiden aikana kertaakaan kokenut mitään sellaista mikä ei olisi ollut omasta viitsimättömyydestä tai reagoimattomuudesta johtuvaa. Se toimi. Se rullaa. Välidemoissa freimien lähinnä huomasi takkuavan. Tämä on ihan hyvän näköinen, mutta omaan makuun ehkä liian... rapea. Tekstuurien bumpmäpit palaa verkkokalvoille melko terävinä ja puiden lehvusto on melkoista sahalaitahelvettiä. Suunittelua on suitsutettu melko paljon, mutta tämän perusteella on mahdotonta sanoa juuta tai jaata. Ainakin ruudussa vilahtanut naiskasvo onnistui olemaan äärimmäisen mitäänsanomaton ja päähahmo näyttää hölmöltä riikinkukolta. Äänipuoli oli ihan toimivaa. Sävellykset olivat tunnelmallisia, mutta esim. torjuntaefektin pienenpieni *räps" oli melko antikliimaksista kuultavaa kun hevosen kokoinen susiolento hyökkää koko massallaan kimppuun. Sanalla voisi myös sanoa kirjoitetusta dialogista joka varmaan sai teatterihistorian omaavan Picardin kiemurtelemaan, mutta nämä juonijutut nyt on päivänselviä asioita kun peleistä puhutaan, joten mitäpä niistä sen enempiä.

Tärkein eli pelattavuus vaikutti olevan ihan kondiksessa. Väisteleminen oli loputtomasti paremmin toteutettu kuin Dante's Infernossa, jossa toisen tatin käyttö suuntaväistöihin saattoi vaikuttaa paperilla hyvältä, mutta oli pelkästään työlästä käyttää. En pitänyt yhtään siitä ettei kameraa saanut liikuttaa tässä Castlevaniassa. Huonoinkin liikuteltava kamerasysteemi on parempi tämmöisissä peleissä kuin fixed. Kiinteä kamera estää hahmottamasta tilannetta kun viholliset ovat selin ja ties miten päin, eikä näe että isku on latingissa tai muuta. Ihan liikaa tuossa demossakin tuli pataan kun ei yksinkertaisesti tajunnut mitä viholliset aikoivat huomion ollessa muualla. Ninja Gaidenin tyyppistä vammausta ei ainakaan vielä tässä ollut. Tällä meinaan sitä, että vihollinen suorittaa hyökkäyksen kameran ulkopuolella ja siihen pitäisi sitten jotenkin ehtiä reagoimaan kun se on jo tulossa. Kentät olivat todella suppeita, eikä sitä osaa sanoa, että olisiko liikuteltava kamera enemmän kuitenkin tässä tapauksessa vain haitaksi. Kuvakulma on melko kaukana pelihahmosta ja vihollisten liikkeiden tajuaminen oli oikeasti jopa helvetin hankalaa. Päähahmo tuntui myös olevan ikävästi irtaallaan ympäristöstään. Enslavedin ketjussa oli puhe irrallisista hahmoanimaatioista, niin kyllä tässäkin tuommoinen bulkkimallin juoksenta tuntuu jotenkin hengettömältä, olipa sitä sitten alla lautaa tahi mutamälliä.

Täytyy makustella, mutta eiköhän tämä hankintaan mene. Ehkä sitten alennuksesta viimeistään. Pelityylillisesti tuli tavallaan mieleen tuo jumaluustapaus nimeltään Bayonetta. Tässä saa nimittäin väistellä melko kärppänä, mutta tosin siitä syystä, että viholliset menee kameran eteen tai pelaaja on vihollisen edessä eikä yksinkertaisesti näe mitä tapahtuu. Sux.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Ei kyllä meikäläistä hirveesti demo säväyttänyt. Aika tahmeelta tuntus ruudunpäivitys ja taistelusysteemikään mistään parhaimmasta päästä. Saas nähä tuleeko hoidettua...
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Pikkasen tuli testailtua ja hemmetin hyvältähän toi vaikuttaa, mutta kamera tuntuu olevan liian kaukana aina välillä. Tuntuu, kuin pelaisi jollakin kääpiöllä, kun kuva näytetään niin helkutin kaukaa.
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Kivasti metan keskiarvokin näyttäisi olevan yli kahdeksankymmentä. Todennäköisesti tulloo napattua tämäkin taskuun tuosta kun joutaa, tämän tyyliset pelit on heikkouteni vaikka olen ihan susipaska näissä. :D
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Todennäköisesti tulloo napattua tämäkin taskuun tuosta kun joutaa, tämän tyyliset pelit on heikkouteni vaikka olen ihan susipaska näissä. :D

Vähän sama juttu. Kusen yleensä näissä peleissä ihan kypällä vähäsenkin vaikeammilla taisoilla, mutta aina kumminkin tykänny näitä pelaa.

Tää vakuutti Quick Look: Castlevania: Lords of Shadow - Giant Bomb vaikka kuvakulmat tosiaan oli mielenkiitoisia välillä. Toinen peli mikä tulee varmaan napattua jossain vaihees on Enslaved.
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Aika jännä kun sanotaan että toisen tatin käyttö väistelyyn on työlästä. Minusta se olisi ollut se luonnollisempi systeemi, varsinkin kun se toinen tatti tuntui olevan tyhjän panttina.
Mutta tää tuleekin vanhalta God of War-fanilta.
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Näin pari chapteria ritaritason vaikeusasteella pelattuani voisin sanoa, että Castlevania Lords of Shadowilla on hyvin pätevät tsäänssit vuoden peliksi. :cool:
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Pitänee testata demoa. Jo pelkkä Kojima Productionsin nimi tuo varmuuden siihen, ettei kyseessä ole aivan susipaska tekele. Tuo lukittu kamera kyllä epäilyttää aika kerpeleen vahvasti, ei sen oikein hack 'n slasheihin luulisi istuvan. Koskaan ainakaan pelannut yhtäkään ko. genren peliä, jossa moinen rajoitus olisi. Mutta katsellaan. Eiköhän tämä paras 3D-Castlevania ole joka tapauksessa, mutta sehän ei vielä paljoa vaadi.
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Ekan Chapterin pomo. Kai. Täytyy kyllä suoraan sanoa, että mitähän helvettiä taas. Jokusen kertaa tuli kokeiltua, mutta hermokahvit se on keitettävä. Hienoa kuolla monta kertaa sen vuoksi, että hahmottaisi mitä tapahtuu ja pitäisi tehdä. Pomojen pitää haastaa, mutta ei tällä tavalla. Ruutu heiluu, ruudulla on kameraan jäänyttä paskaa kun se on muka hienoa eikä pientä hahmoa senkään puolesta näe, sitten tulee satunnaisesta suunnasta jotain paskaa joka tappaa kerrasta. Ei siinä mitään, mutta ne freimit heiluu oikeesti jossain 10-20 tietämillä. Yritä siinä sitten nauttia pelaamisesta. Ei ole pelkästään pomo kopioitu suoraan
Shadow of the Colossuksesta
vaan ovat tuoneet mukana myös matalan ruudunpäivityksen. Edm. pelissä tämä ei kuitenkaan haitannut, sillä matsit jotenkin toimivat ja hitaus toi jonkinlaista eeppisyyttä tuohon fantastiseen peliin. Saattoi johtua siitä että kameraa pystyi liikuttelemaan ja havannoimaan mitä ympärillä tapahtuu.

Enpä tiedä. Jotenkin meikäläisestä on muotoutunut semmoinen pelaaja ettei yksinkertaisesti jaksa huonosti toteutettuja juttuja peleissä ellei lankun toisessa päässä ole jotain poikkeuksellisen hyvää. Huonollekin pelille voi antaa paljon anteeksi, mutta tähän mennessä vastaan on tullut ainoastaan yksi hyvä juttu:
Pan ja sen ääninäyttelijä
. Picardin jutut tulee jo tässä vaiheessa itkuna perseestä ulos ja ne pätkät on hypätty surutta.

Luurit päässä pelatessa pääsee ihmettelemään tuota äänimaailmaakin. Monoääntä joka on väännetty tilaäänifilttereillä ympäristön ääneksi. Kuulostaa "upealta". Toivottavasti tulee edes jotain mielekästä vastaan tai muuten kyllä heilahtaa takasin kauppaan tämmöset rämmäleet. Osuudet ennen pomomatsia ovat olleet kanssa niin yksoikosia kuin olla ja vaan voi. Valehtelematta muutaman metrin levyisiä kaukaloita joissa ei ole kunnolla edes vihollisia. Siinä sitä sitten juostaan ohjatussa kourussa tai törmätään näkymättömään seinään jos vähänkään näyttää siltä että jonnekin pääsisi. Jotkut miljööt on ihan nättejä, mutta ei niin nättejä että niitä näin tekisi mieli tämän vertaa katsella. Tulee mieleen esirendatut pelialueet muinaisista peleistä. Yhtä interaktiivisia ja yhtä "kivoja". Ainut keino millä tämmöisen klaustrofobisen meiningin osaa selittää on se, että on tarkoituksena on tehdä 2D-peli 3D-miljöössä. Vähän sama juttu kuin ne ensimmäiset beat 'em upit joissa oli se maaginen "kolmas ulottuvuus", joka ei varsinaisesti tuonnut mitään peliin. Tämän pelin kenttiä kun katselee poikkileikkauksena niin ovat ehtaa kaksdeetä. Paitsi että vihuja ei ole jokaisella jalansijalla.

Taisteleminen on ihan toimivaa ollut toistaiseksi. Alkuunhan näissä kaikissa se on melko yksoikosta, mutta eiköhän tämä tästä. Sitä hautakiviä heiluttelevaa minipomoa vastaan oli jopa oikeesti hauska läiskytellä.

En kyllä osaa sanoa että minkä ihmeen takia sanoin Castlevania enkä Enslaved kassalla. Sen pelin demosta tykkäsin. Silti ostin tämän. Myyjä kaiveli peliä hyvän aikaa pinoista ja naaman edessä oli Enslavedia läjät. Että osaa ihminen olla tyhymä :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Pakko kysyä tältäkin puolelta vaikka omistan ps3 version. Heiluuko teillä ruutu/kamera ? Tässä rupeaa jo ihmettelemään että onko mun geimi rikki. Esim chapter 2 ensimmäinen kenttä ja lähinnä aina kun on jotkut hienot maisemat. Käsittämätöntä miten muuten hyvä peli pilataan tuollaisella kameralla.
 
Vastaus: Castlevania: Lords of Shadow [X360]

Pakko kysyä tältäkin puolelta vaikka omistan ps3 version. Heiluuko teillä ruutu/kamera ? Tässä rupeaa jo ihmettelemään että onko mun geimi rikki. Esim chapter 2 ensimmäinen kenttä ja lähinnä aina kun on jotkut hienot maisemat. Käsittämätöntä miten muuten hyvä peli pilataan tuollaisella kameralla.

Toi heiluminen kuuluu peliin.

Justiinsa meni peli läpi ja ehdottomasti tämän vuoden parhaimpia pelejä. (Muistakaa katsoa lopputekstien jälkeen tuleva pätkä)

Nyt vain odottelemaan dlc:tä ja jatko osaa, kun sekin on jo kehityksessä..
 
Ylös Bottom