Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Castlevania: Order of Ecclesia

noose01

KonsoliFIN Alumni
Eikö tästä tosiaan ole ketjua olemassa?
No nyt on.

Usa-versiota pitäisi alkaa saamaan huomisesta lähtien, Japani-versiota saa jo, tosin se on kalliimpi. Linkki (ei affi)

Edelliset NDS-versiot oli mielestäni rautaa ja tällä on melkoiset ennakko-odotukset.
Kirjoitelkaapas mietteitä kunhan peliä saatte kouraan.
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Play-Asiassa preparing order tilassa ollut eilisestä lähtien. Aikaisemmat DS:n Vaniat koneen parhaimmistoa ehdottomasti. Joten odotukset ovat korkealla tämän suhteen. Saattaa kyllä jäädä vähän XO:n pelien jalkoihin nyt alkuun.

Ehkä tämän voisi säästää vaikka pukin konttiin itselleen.
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Perinteisesti tullut nämä kannettavien Castlevaniat ostettua, ja myös ne konsolit juuri näiden pelien vuoksi. Varmasti tulee Ecclesiakin jossain vaiheessa pelattua, mutta eipä mitään suurta innostusta löydy, kun saman toistoa pelisarja on ollut jo kymmenen vuotta.
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Portrait of Ruinia juuri pelailen ja varmasti tulee tämäkin katsasteltua. Harmi vaan jos voi pelata vain tuolla ämmällä eikä yhtään ruoskanheiluttajaa tarjolla. Olen ymmärtänyt että vain naisella pelataan(?)
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Portrait of Ruinia juuri pelailen ja varmasti tulee tämäkin katsasteltua. Harmi vaan jos voi pelata vain tuolla ämmällä eikä yhtään ruoskanheiluttajaa tarjolla. Olen ymmärtänyt että vain naisella pelataan(?)

En ole vielä niin pitkälle pelannut, että osaisin vastata kysymykseesi, mutta itse olen tavallaan tyytyväinen tähän hahmon vaihdokseen. On ihan hyvä, että päähahmona toimii välillä nainenkin, eikä aina se sama miespuolinen ruoskankäyttäjä. Miettikkää nyt: Ruoskaa heiluttava nainen..:eek: Kuitenkin päähahmo vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta noinkin. Eniten olen kyllä yllättynyt
pelialueen rakenteen muutoksesta. Linna on heivattu ainakin tuosta alusta mäkeen ja pelissä seikkaillaan kartalla, jossa on vaikka minkänäköistä paikkaa. Glyph-systeemikin vaikuttaa ihan toimivalta.
Hyvä pelihän tämä on, ei siitä pääse mihinkään, mutta saa nähdä yltääkö ihan Aria of Sorrowin tai Portrait of Ruinin tasolle.
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Portrait of Ruinia juuri pelailen ja varmasti tulee tämäkin katsasteltua. Harmi vaan jos voi pelata vain tuolla ämmällä eikä yhtään ruoskanheiluttajaa tarjolla. Olen ymmärtänyt että vain naisella pelataan(?)

Läpi on tullut pyöritettyä mutta ruoskaa ei toistaiseksi ole löytynyt. Muita hyviä välineitä vihollisten eliminoimiseksi tosin on hyvin tarjolla.
Päähahmo on mielestäni DS Castlevania pelien paras (vaikka onkin tatuoitu pitkäsaappainen goottityttö).

Ja ihan muuten vain: Suomenkielinen Castlevania Order of Ecclesia arvostelu
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Varmasti tulee Ecclesiakin jossain vaiheessa pelattua, mutta eipä mitään suurta innostusta löydy, kun saman toistoa pelisarja on ollut jo kymmenen vuotta.

Ecclesia uudistaa pelityyppiä keskittymällä suoraviivaisiin toimintakenttiin, jotka tuovat osittain mieleen vanhat Castlevaniat, joissa liikuttiin sivuttaissuunnassa kentästä toiseen. Uusi Glyph-järjestelmä on myös tehokas ja mahdollistaa mm. taistelemisen pelkällä magialla vanhan ase ja lisäkyky -tyylin lisäksi.

Isompia uudistuksia löytyy Wiin Castlevania Judgmentista, joka pistettiin tappelupeliksi, ja johan fanit älähtivät. Mutta pelin julkaisun jälkeen mielipiteet ovat nousseet. Tosin siitäkin löytyy ilmeisesti Lament of Innocence -tyylinen linnamoodi. Lisäksi Judgmentin ja Ecclesian yhdistämällä saa avattua Judgmentiin pelattavaksi DS-pelin päähahmo Shanoan. Tällöin ilmeisesti täytyy olla sama alueversio peleistä.
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Tietääkös kukaan, mistä johtuu pelin kohtuu heikko saatavuus Suomessa? Hintaseurannassa löytyy vain 3 kauppaa, joilta peli löytyy enkä muutenkaan ole onnistunut löytämään peliä mistään päin Tamperetta.
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Tietääkös kukaan, mistä johtuu pelin kohtuu heikko saatavuus Suomessa? Hintaseurannassa löytyy vain 3 kauppaa, joilta peli löytyy enkä muutenkaan ole onnistunut löytämään peliä mistään päin Tamperetta.
Huono saatavuus johtuu ihan siitä, ettei peliä ole vielä julkaistu kaikkialla euroopassa. Konami of Europe on tyypilliseen tapaansa onnistunut söhlimään Order of Ecclesian julkaisun jotenkin niin, että peli on ollut marraskuun alusta saatavilla ilmeisesti ainakin Saksassa, Ranskassa ja Italiassa, mutta suurin osa muista euromaista joutuu vielä odottamaan pitkälle ensi vuoden alkuun.
 
Vastaus: Castlevania: Order of Ecclesia

Kolme tähteä on kyllä ehdottomasti maksimi mitä muutamalle viimeiselle DS:lle tulleelle Castlevanialle voi antaa, mutta kuten tuossa arvostelussakin taisi lukea, kylmiltään jos peliä pelailee voi pisteitä ropista pelille aika tavalla enemmän.

Itse jätin pelin kesken kun alkuinnostus lopahti. Samaa wanhaa, wakaasti.
 
Ylös Bottom