Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Catan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juhai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

juhai

New Member
Nythän on julkaistu tämä lautapeliin Settlers of Catan perustuva peli, onko jollakin jo kokemusta siitä? Yleisin hinta näytti ainakin MBNetin hintaseurannassa olevan 15 euroa, houkuttelisi kyllä kovasti. Itse ainakin tykkään siitä lautapelistä.

Vastaus: Catan

Yleensä en välitä tämänkaltaisista mutta tämmöinen kyllä voisi toimi Gagella oikein mainiosti. Pitää saada jostain se QD että housut pysyy ylhäällä puhelinta mukana kuljetettaessa.

http://www.n-gage.com/catan/

Ohhoh, Kettlers of Satan on kyllä kova juttu. Melkein yhtä kova kuin Civilization ja Pathway to Glory 2. Missä nämä pelit olivat kun N-Gage julkaistiin?

Knight sanoi:
Pitää saada jostain se QD että housut pysyy ylhäällä puhelinta mukana kuljetettaessa.

Heh, piti ihan punnita tuo oma N-Gage: 141 grammaa. Minun housut on pysyneet oikein hyvin ylhäällä. Muutenkin tykkään tästä enemmän kuin QD:stä. Pidän N-gagen litteästä muotoilusta, QD on vähän liian sämpylämäinen. Jopa sidetalking on minusta oikein rento ominaisuus. :p

(Sorry, offtopic itse aloittamassani aiheessa hehe...)

EDIT: palataan aiheeseen, tässä tietoa aiheesta ihan kotoisella suomen kielellä:

http://www.n-gage.com/fi-FI/games/gamedata/catan.htm

- Juha

Peli oli niin halpa, että pakko oli ostaa jo ihan huvikseen. Tosin asiaa auttoi myös se, että viime aikoina on tullut pelailtua niitä vanhan kunnon lautapelejä ja Settler of Catan edustaa parhaimmistoa silläkin saralla.

Tässä muutaman pelin Catania pelattuani täytyy lyhyesti todeta, että toimii. Rentoa noppapelimeininkiä, siis oikeastaan suora "käännös" lautapelistä (vai miksikä sitä pitäisi sanoa... siis eihän siinä alkuperäisessä varsinaisesti lautaa ole, vaan se muodostetaan niistä laatoista... no kummiskin). Kuten monesti on sanottu muidenkin viime aikaisten pelien kohdalla, niin just tämmöisiä pelejä olisi Nokian pitänyt heti laittaa markkinoille.

Bluetooth-moninpeli on, mutta itse olisin kaivannut myös hotseat-mahdollisuutta. Sekä Arenaa ois voinut hyödyntää vähän muullakin tavoin kuin pelkästään pistelistojen pidolla, mutta ihan jo hintansa puolesta suosittelen tutustumaan.

Hotseat taitaa olla mahdottomuus pelin mekaniikan takia. Pelissähän käydään kauppaa toisten pelaajien kanssa. Kai tämä olisi mahdollista toteuttaa hotseat-monipellinä, mutta aika kankeaa se taitaisi olla. Itselleni oli pahin pettymys tuo N-gage Arena moninpelin jättäminen pois. Teknisiä esteitä ei tälle pitäisi olla, sehän on todistettu jo Pathway to Gloryssa.

juhai sanoi:
Hotseat taitaa olla mahdottomuus pelin mekaniikan takia. Pelissähän käydään kauppaa toisten pelaajien kanssa. Kai tämä olisi mahdollista toteuttaa hotseat-monipellinä, mutta aika kankeaa se taitaisi olla.

Totta muuten puhut, en itse ottanut tuota huomioon. Kaupankäyntihän on tossa melko keskeisessä osassa, enkä tosiaan itsekään osaa kuvitella miten se toimisi sujuvasti hotseat-moodissa.

Eipä ole n-gagelle tullut pelejä oikein ostettua vähäänaikaan, mutta hintaansa nähden vaikuttaa varsin varteenotettavalta peliltä. Ja sivujen tutkiminen alkoi houkuttaa pelin ostoa.

Ylös Bottom