Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cave Story (WiiWare)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JTahti

Well-Known Member
  • 2D Metroid / Castlevania tyyppinen peli
  • Yksinpeli
  • Julkaisupäivä 10.12.2010
  • Hinta 1000 Nintendo pistettä
  • Saatavana myös pc:lle ilmaiseksi
Tämä on kuitenkin vähän isomman kaliiberin WiiWare julkaisu, joten paras tehdä tälle oma ketju. Metacritic huiskii jotain 90 pojoo. Arvosteluissa on kommentoitu peliä tyyliin, että jos tämä olisi julkaistu 8-bit aikakaudella niin tämä olisi aikakautensa parhaimpia pelejä ja on tämä nytkin hyvä.
Nintendon latauspalveluissa Cave Story ja joululauluja - Uutiset - NintendoFIN
[MEDIA]837[/MEDIA]

Olen jo pelannut vähän matkaa eteenpäin. Ihan hyvältä näyttää.

Vastaus: Cave Story (WiiWare)

Latasin ja kokeilin myös (Demo-versio myös saatavilla)

Tykkäsin paljon ulkoasusta, ja kivana pikku lisänä pystyi valitsemaan haluaako pelata 8-bit grafiikoilla vai nykyaikaisilla grafiikoilla. Nopea kokeilu kuitenkin oli, ja itse pelaamiseen en tarkemmin vielä ehtinyt paneutua. Täytynee tutkia tätä tarkemmin lähitulevaisuudessa :)

Pirun hyvä. Ensimmäiset kymmenen minuuttia aiheuttivat meh-reaktion mutta kun tykitys pääsi käyntiin, niin homma alkoi pelittämään. Tallennuspaikkojen runsaus on tällaiselle haastavalle retroilulle mukava yllätys.

Jos nyt jostain pitää valittaa, niin jaaritteluja tällaiseksi toimintapläjäykseksi on liikaa. Tai no kyllä ne kerran lukisi mutta kuollessaan ne samat tekstit täytyy usein käydä lukemassa ts. naputtelemassa läpi uudestaan.

Läpi meni kuudessa ja puolessa tunnissa. Nettitietojen mukaan pelissä on myös joku extra vaikea salakenttä, mutta sinne en osannut mennä. Jäi jotain huomaamatta. Destructoidin arvostelussa lukee että WiiWare versiossa voi valita vaikeustason. Helppo, originaali ja vaikea. Peli suositteli helppoa vaikeustasoa niille jotka ensi kertaa pelaavat Cave Storya, joten otin sen. Originaalivaikeus on sama kuin pc:ssä ja vaikean kohdalla kone sanoi että ei suositella ensikertalaisille.

Kyllä tämä ihan hyvin maistui. Paras WiiWare peli mitä olen pelannut tänä vuonna.

Itse kans kokeilin tuota demoa ja ihan hyvältä peliltä tuo vaikutti.Täytyy varmaan ostaa/ladata tuo jossain vaiheessa.

PC:lle latasin kun ilmaiseksi sai pelin kotisivuilta. oikein mukava on, jostain syystä pelaan tätä vain pienissä erissä.

Vastaus: Cave Story (WiiWare/3DS)

WiiWare-versio ekstroineen on varmaan Cave Storyn paras versio, mutta onko kukaan kokeillut 3DS-versiota ja vertautuuko se edullisesti/negatiivisesti Wiin julkaisuun? On aika vaikea kuvitella, että pelin charmi toimisi ihan yhtä hyvin 3D-grafiikoilla.

Ylös Bottom