Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CD-lukuongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Barca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Barca

New Member
Olen tehnyt XBOX:lla runsaasti soundtrackejä ja muutaman CD-levyn kans on käynyt sillai, että XBOX joko ei tunnista koko levyä tai sitten muutamia kappaleita levyllä. Olen puhdistanut CD:tä, mutta se ei aina vaikuta.
XBOX on lisäksi lukenut muutamia naarmusempia levyjä, mutta näissä ei edes kaikissa ollut vähäisiäkään naarmuja. Ei PS2:n kanssa tällaisia ongelmia ollut.. tosin en sillä usein CD:tä kuunnellutkaan.
Taidan sittenkin pitää vielä oikean CD-soittimen hyllyssä. Se soittaa ainakin kaikki CD:t.

Itselläni kävi sama ongelma The Prodigyn Experience -levyllä, joka on vuodelta 1992. Tosin saman aikakauden sinkut toimii hyvin, samoin muut levyni ovat tuntuneet toimineen ihan oikein. Sama juttuhan se tuntuu olevan noissa CD:issä kuin esim. DVD -leffoissa eli kaikki ei toimi.

Mahdollisuuksien mukaan kannattaakin siis hankkia laite/käyttötarkoitus. CD:ille CD-soitin, DVD:lle DVD-soitin ja peleille Dreamcast ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Mahdollisuuksien mukaan kannattaakin siis hankkia laite/käyttötarkoitus.
Ainakin nyt uuden kasettilain tullessa voimaan ja kopiosuojausten yleistyessä sellainen voi valitettavasti muuttua ihan arkipäiväksi. Kopiointisuojatut levyt ovat usein tarkoituksella "virheellisiä" tai huonolaatuisia, jotta niitä ei voisi lukea kuin tietynlaisilla laitteilla. Sama pätee toisinaan vähän vanhempienkin levyjen ollessa kyseessä.

Itse olen hommannut joka härpättimelle oman soittimen - Dream Castia en tosin omista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Itselläni kävi sama ongelma The Prodigyn Experience -levyllä, joka on vuodelta 1992. Tosin saman aikakauden sinkut toimii hyvin, samoin muut levyni ovat tuntuneet toimineen ihan oikein. Sama juttuhan se tuntuu olevan noissa CD:issä kuin esim. DVD -leffoissa eli kaikki ei toimi.

Tuossa CD:n iässä voi olla jotain perääkin. Kaikki nämä kolme toimimatonta oli 90-luvun alkupuolelta.

Ylös Bottom