Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cities: Skylines II

Carloff

Member
Nimi:city2.jpg

Cities: Skylines II​


Kehittäjä: Colossal Orderin
Julkaisija: Paradox Interactiven
Alustat: PS5, Xbox Series X|S, PC
Lajityyppi: Kaupunkirakentelu
Julkaisu: 24.10.2023

Löytyykö mielipiteitä ko julkaisusta/pelistä kannattaako PS5:lle hankkia vai olisiko parempi ostaa PC:lle heti kättelyssä. Pelannut nykyistä PS4 versiota jonkun matkaa... Grafiikkamainos videoissa näyttää ihan hyvältä ja muutenkin ulkoasu, mutta miten konsoli jaksaa pyörittää? Tietysti on myös mukava kuunnella ko lajityypin pelaajien mielipiteitä nykypäivänä.
Juuri tulleen tiedon mukaan konsoliversio siirtyy ensi kevääseen.. Ehkä nyt sitten PC on se nyt vaihtoehto....:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Toi on kyllä harmi kun PS5 versio venyy ensi vuoteen. Ite testaan tämän game passin kautta pc:llä. Ykköstä olen pelannut pleikkarilla jonkun verran, jossain vaiheessa ei vaan enää jaksanut. Mutta mielenkiinnolla tämän uuden kokeilen.
 

Reilu kuukausi ja risat käytetty tämän parissa siinä toivossa, että Colossal Order saisi päivityksiä kasaan. Mutta jossain kohtaa pitää vaan viheltää peli poikki. Skylines II on kunnianhimoinen idea, joka toimii välillä, mutta vaatii vielä pitkän savotan päästäkseen sille tasolle, jota Colossal Order ja pelaajat siltä odottavat. Tämän olisi pitänyt olla Early Access -peli.
 
Ykkös-osa on yksi mun suosikki-pelejä mutta tähän ei tee mieli koskea. Bugit ja suorituskykyongelmat ovat tietysti suurin syy mutta epäilyttää myös pelin "epä-simulaatiomaisuus". Pelissä ilmeisesti on tietynlainen "safe-mekanismi" joka estää kaupunkia epäonnistumasta. Eli kun numerot menee miinukselle niin "safe-tila" puuttuu peliin ja tekee sen että niillä numeroilla ei olekaan enää mitään merkitystä... :rolleyes:
Tuo tarkoittaisi siis sitä että peli ei edes ole simulaatio vaan pelaaminen olisi lähinnä kartan koristelua.
 
Ykkös-osa on yksi mun suosikki-pelejä mutta tähän ei tee mieli koskea. Bugit ja suorituskykyongelmat ovat tietysti suurin syy mutta epäilyttää myös pelin "epä-simulaatiomaisuus". Pelissä ilmeisesti on tietynlainen "safe-mekanismi" joka estää kaupunkia epäonnistumasta. Eli kun numerot menee miinukselle niin "safe-tila" puuttuu peliin ja tekee sen että niillä numeroilla ei olekaan enää mitään merkitystä... :rolleyes:
Tuo tarkoittaisi siis sitä että peli ei edes ole simulaatio vaan pelaaminen olisi lähinnä kartan koristelua.
Vaimolla on nyt 11 tuntia takana tätä ja ei ole suorituskykyongelmat vaivanneet eikä bugejakaan ole näkynyt. Ehkä hyvää tuuria, mutta joka tapauksessa kokemus pelin parissa on ollut teknisesti hyvä. Safe-mekanismista en tosin osaa sanoa. Kerran vaimo ainakin aloitti uuden kaupungin kun vanha meni "pieleen", mutta vierestä seuratessa ainakaan minun mielestä pieleen mennyt kaupunki ei ollut täysin konkurssissa. Oli safe-mekanismia tai ei, niin tuntuu että kyllä tässäkin voi rakentaa kaupungin hyvin tai huonosti.
 
Vaimolla on nyt 11 tuntia takana tätä ja ei ole suorituskykyongelmat vaivanneet eikä bugejakaan ole näkynyt. Ehkä hyvää tuuria, mutta joka tapauksessa kokemus pelin parissa on ollut teknisesti hyvä. Safe-mekanismista en tosin osaa sanoa. Kerran vaimo ainakin aloitti uuden kaupungin kun vanha meni "pieleen", mutta vierestä seuratessa ainakaan minun mielestä pieleen mennyt kaupunki ei ollut täysin konkurssissa. Oli safe-mekanismia tai ei, niin tuntuu että kyllä tässäkin voi rakentaa kaupungin hyvin tai huonosti.
No mun tiedot on pelkästään nettikeskustelujan varassa joten niihin täytyy suhtautua suolan kanssa. Paradox-forumilla käytiin pitkiä keskusteluja asiasta ja CO vähän kyllä vahvisti asiaa. Eli vastaus kyselyihin oli kutakuinkin näin: "CS2 ei ollut koskaan tarkoitus olla tarkka simulaatio vaan antaa pelaajille "joustavuutta" pelata haluamallaan tavalla." Tuon tietysti voi käsittää ihan miten vain mutta...Ei se ainakaan rohkaise simulaatioiden ystäviä. :)
 
Vaimolla on nyt 11 tuntia takana tätä ja ei ole suorituskykyongelmat vaivanneet eikä bugejakaan ole näkynyt. Ehkä hyvää tuuria, mutta joka tapauksessa kokemus pelin parissa on ollut teknisesti hyvä. Safe-mekanismista en tosin osaa sanoa. Kerran vaimo ainakin aloitti uuden kaupungin kun vanha meni "pieleen", mutta vierestä seuratessa ainakaan minun mielestä pieleen mennyt kaupunki ei ollut täysin konkurssissa. Oli safe-mekanismia tai ei, niin tuntuu että kyllä tässäkin voi rakentaa kaupungin hyvin tai huonosti
Mulla varmaan 20h enkä ole suorituskyvyssä huomannut ongelmia vaikka kaupunki on jo pirun laajasti levinny ympäriinsä, ainoot mukamas bugit on että joku maasto saattaa mennä tien päälle mutta kun twiikkaa maastoa ni sekin häviää. Todella hyvä peli omasta mielestä.

Helppohan tämä on, rahaa on ku roskaa pienen alun jälkeen ja voit tehdä periaatteessa mitä haluat, CS1 oli haastavampi.
 
Lisää anteeksinpyyntöjä ja konsoliversion lykkäystä. Myöskin DLC tulee ilmaiseksi siitä tulleen negatiivisen palautevyöryn takia.

 
Ylös Bottom