Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Civilization VI

JTahti

Well-Known Member
  • Vuoropohjainen strategiapeli
  • Steam (Win, Mac, Linux) 21.10.2016
  • Switch: 16.11.2018
  • PS4, XB1: 22.11.2019
  • Konsolifin pelisivu
Julkaisutraileri:
 
Viimeksi muokattu:
Se ensimmäinen Sid Meyerin Civilization, jota pelasin Amigalla, jätti lähtemättömän vaikutuksen. Hieno peli, vaati paljon taktista suunnittelua ja silmittömän räiskimisen sijaan taisteltiin älyllä. Yhteiskunnallisia asioita käsittelevistä peleistä esimerkiksi Sims ei silloin oikein iskenyt ja Railroad Tycoon oli mielestäni kovin yksipuolinen, mutta Civikassa oli sitä jotain. Ajan kanssa ei ole monia vuoropohjaisia strategiapelejä tullut pelattua ja tänäkin päivänä pystyn laskemaan ne lähes yhden käden sormin. Falloutit ykkönen ja kakkonen, Divinityt, Pillars of Eternity, Settlers, Laser Squad, Space Crusade... siinäpä ne taitavat ollakin jos en laske shakkipelejä mukaan.

Jaksaisikohan tästä vielä kiinnostua uudemman kerran, lukuisia pelisukupolvia myöhemmin? Taidanpa tutustua.

Edit. Ahaa, tämä onkin vain Switchille. Noh, antaa ajatusten olla tässä.
 
700 tuntia rikki civissä. Tulisi vaan uusi lisäri :)
Toivomuslistalla ovat luonnonmullistukset, saasteet ja sellaiset. kiitos.
 
Löytyykö foorumilta pelaajia, jotka ovat hankkineet Switch version? Jos kyseessä on hyvin tehty porttaus, niin lähtee ostoon Nintendon laitteelle.
 
Löytyykö foorumilta pelaajia, jotka ovat hankkineet Switch version? Jos kyseessä on hyvin tehty porttaus, niin lähtee ostoon Nintendon laitteelle.
Metacriticin, tosin tässä vaiheessa vasta neljä arvioita, mukaan on. 94%. Tuolta puuttuvista Nintendo Life antoi ysin.

https://www.metacritic.com/game/switch/sid-meiers-civilization-vi/critic-reviews

Online-peliä tuossa ei ole.

Switch puuttuu edelleen ja tätä peliä tullut seurattua mielenkiinnolla. Bussi- ja junamatkat hupsahtavat kuin siivillä hyvän vuoropohjaisen strategian kanssa ja 3DS:n Fire Emblemit alkavat olla aika puhki.
 
Civilization VI now supports cross-platform cloud saves on Steam and NintendoSwitch. Link your 2K Account, tick the multi-platform cloud save box in options, and you're good to go!
Civ Twitter
 
Rupesin pelaamaan tutoriaalia ja tässä ei ole näköjään tallennusmahdollisuutta lainkaan. Kun olin pelannut tunnin niin peli kaatuu.

Hah, mulla kävi sama, joskin olin ehtinyt pelaamaan reilusti yli tunnin. Jossain kohdin mikään nappi ei tehnyt enää mitään, eikä pelailua pystynyt jatkamaan millään keinolla. Todella huono ensikosketus oli kyllä. Liian pitkä tutoriaali ilman tallennusta ja koko homman kaatuminen. Jee.
 
Tämä on todella hyvä peli ja tallennus toimii, muttei tutoriaalissa. Eikä tutoriaali nyt niin pitkä ole. Suosittelen kaikille strategiapeleistä pitäville. Kaverin kanssa TV äärellä pelatessa saa illan kulumaan mukavasti... ja menee siinä samalla muutama olutkin,
 
Skippasin tutoriaalin ja valitsin create game. Ensimmäinen kysymys on että choose ruleset. Vaihtoehdot ovat Standard Rules, Expansion: Rise and Fall ja Expansion: Gathering Storm. Ostin siis dlc bundlen alennuksesta ennen pelin käynnistämistä. Tuosta saa vaikutelman että vain yksi dlc voi olla käytössä kerrallaan, mutta Reddit kyselyn mukaan jos valitsee Gathering Stormin niin sitten molemmat dlct on mukana. Valitsin Gathering Storm säännöt.

 
2020061716035400-e1a738jan.jpg

Tuossa on mun seitsemän kaupungin valtio vuonna 225 jkr. Viimeksi tullut kunnolla pelattua Civiä 1990-luvulla kun pelasin Civ kakkosta. Oon vähän pihalla noitten uskontojen kanssa kun semmoisia ei ollut Civ kakkosessa. Sitten kampuksen rakentamisen kanssa oli sähläystä, kun en tajunnut että pitää odottaa sen valmistumista eikä se valmistukkaan heti nappia painamalla. Australia on ollut mukava naapuri. Ei ole tullut sodittua niitä vastaan. Otin warlord vaikeustason.
 
2020061716035400-e1a738jan.jpg

Australia on ollut mukava naapuri. Ei ole tullut sodittua niitä vastaan.

Australia on sotaisa perkele. Parempi tehdä itse ensimmäinen liike. Kanada myös aivan sotahullu kansa. Tuntuu ainakin, että näiden kanssa joutuu aina painimaan kun vastaan tulevat.
 
Itse palasin myös Civ I ja Civ II pelien jälkeen sarjan pariin tähän kyseiseen peliin. Kokeilin kylmiltään pari peliä pelata, mutta on tämä sarja sen verran muuttunut MS DOS ja Windows ajoista että pitänee lukea joku opas ennen kuin tajuaa kaikkia hienouksia :D olikos kukaan sitä tutoriaalia pelannut, avaako se miten paljon asioita?
 
Itse palasin myös Civ I ja Civ II pelien jälkeen sarjan pariin tähän kyseiseen peliin. Kokeilin kylmiltään pari peliä pelata, mutta on tämä sarja sen verran muuttunut MS DOS ja Windows ajoista että pitänee lukea joku opas ennen kuin tajuaa kaikkia hienouksia :D olikos kukaan sitä tutoriaalia pelannut, avaako se miten paljon asioita?
Nontutorialissa käydään vaan perusasiat läpi. Pelaamalla ja häviämällä sitä oppii ja kun lukee niitä kehityspolkujen eri kohteita, niin niistä näkee sen , mitä ne avaa.
 
Ylös Bottom