Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Clan Warsit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NorseTKU
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Clan Warsit

en mä sitä tarkoita että ymmärtääkö ne, mutta kun näkyy että siellä on joku KFS, jos puhuu jotain. Proxy-chat näyttää sen...

mielestäni tuo taistelupari on parempi vaihtoehto kuin yksinäinen taistelija koska parina he voivat elvyttää toisiaan ja näin onnistumis mahdollisuudet moninkertaistuvat

en mä sitä tarkoita että ymmärtääkö ne, mutta kun näkyy että siellä on joku KFS, jos puhuu jotain. Proxy-chat näyttää sen...

Omasta mielestä proxy-chat ei näytä puhujaa ruudulla, mutta omituinen mölinä paikassa, jossa pitäisi olla vain omia, toimii varoituksena viholliselle.

Ninja-agentti voi tietysti hämäyksenä puhua änglantia "OMG.. those KFS guys are coming from the right side!! Everyone there, quick, quick!!" samalla kun iskujoukko tulee toisesta suunnasta :D

Itse olen samaa mieltä Deriwonin kanssa siitä, että kommandoiskussa on erityisen tärkeää olla puhumatta sanaakaan ja ampumatta laukaustakaan ennen kuin on itse kohteella / se hallussa.

Tosin kaikkein toimivin ratkaisu olisi tietysti taistelupari, joka painaisi mikkinsä mutelle (ainakin ps3:n oman mikin saa kätevästi yhellä napin painalluksella tähän tilaan) ja menisivät äänettömästi ennalta suunnitelmaansa reittiä. Tai sitten niin, että "vanhempi" taistelupareista juoksee edeltä ja nuorempi seuraa.

Tämä kuitenkin mielestäni vaatisi jonkun verran taisteluparilta harjoittelua ja yhteisymmärrystä, joten tähän ekaan klaanimatsiin voi olla parempi kommando Deriwon yksinäisenä sutena.

Seuraavaan kertaan (jos niin pitkälle päästään) toki voitaisiin sopia joku/jotkin taisteluparit, jotka aina käskystä lähtisivät tekemään annettuja tehtäviä.

(Taisteluparin tehokkuudesta saatiin Laapon kanssa pari päivää sitten oiva esimerkki. Oltiin kahdestaan Valorin aqu hyökkäyksessä mortarin takana, ja pidettiin sitä kautta spawnautuneita sotureita kolmatta minuuttia kuolleena. Itse sain 20-30 kaveria kaadettua (19 jo putkessa) ja Laapo varmaan kutakuinkin saman verran. Aina kun toinen kuoli, niin toinen nosti pystyyn ja homma jatkui. Tietenkään se ei klaaneja vastaan ole näin tehokasta, mutta kyllä kaksin saa(voi saada) eksponentaalisesti enemmän aikaan kuin yksin.)

1. Taisteluparit hieno idea, mutta toimiiko käytännössä? Itse sanoisin, että heti taktiikoiden / JJ:n ohjeiden jälkeen tärkein asia on varusteet. Ei kaikki tarvitse tunnistinhäiritsintä. Tarvitaan kranaatteja, viuhkamiinoja, kaasua ja tulivoimaa.

2. Miten olisi esim. yksi tulivoimaryhmä, joilla ei ole ollenkaan tunnistinhäiritsimiä tai äänenvaimentimia, vaan silkkaa tulivoimaa mukana? Ehkä raskaampaa suojausta. Tyyliin haulikot, armoria, lääkintä, kranaatit, myrkkykaasut? (Itse voisin AK103+GP25:n kanssa automaattisesti kuulua tulivoimaryhmään)

3. Olisiko liikaa pyydetty, jos muutamalle taistelijalle saisi mukaan 3p tilaa vievän miinaharavan?

4. 1 tai 2 AGVK -sniperia tarvitaan. Eikös sillä saa Light+ (120hp) -sotilaan kaadettua ja insta-bleedoutattua kertalaakista?

Puolustus

Raven mapissa puolustetaan B:tä

Valor mapissa puolustetaan B:tä

Sver mapissa puolustetaan A:ta

Hyökkäys

Raven mapissa hyökätään B:lle

Valor mapissa hyökätään B:lle

Sver mapissa hyökätään A:lle
-----------------------------------------------------------

Eli yhteenveto aina B:lle paitsi omassa kartassamme (sver) aina A:lle.

Mielestäni tuon verran voisimme tosiaan harrastaa taktiikkaa, ja katsotaan miten tällä menee.

Kaikki pienemmän koko luokan käskyt, kuten esim tuo kaksi miestä "soolohyökkäämään" muille kirjaimille kuuluu pelin sisällä joukkuejohtajan rooliin ja hänen käskystään niitä sitten toteutetaan. Jokainen peli on erilainen ja mielestäni joukkueenjohtajan tehtäviin kuuluukin lennosta keksiä erilaisia variaatioita jos hommat näyttävät menevän puihin.

Tänäänhän olisi oiva mahdollisuus kokeilla ideoita käytännössä, että kaikki taktiikan tuomat plussat ja miinukset tulisivat esille ennen lauantaita.

Omasta mielestä proxy-chat ei näytä puhujaa ruudulla, mutta omituinen mölinä paikassa, jossa pitäisi olla vain omia, toimii varoituksena viholliselle.

Ninja-agentti voi tietysti hämäyksenä puhua änglantia "OMG.. those KFS guys are coming from the right side!! Everyone there, quick, quick!!" samalla kun iskujoukko tulee toisesta suunnasta :D

Kyllä mun mielestä siinä näkyy, että ketä höpisee?
Ainakin näin olen usein olettanut, kun jonkun ninjan olen jostain yllättänyt.
Näkyy valkoisella siinä oikealla noi. Voiko joku vahvistaa vai pitääkö mennä optikolle? :D

Hyökkäyksissä muutenkin täytyy pitää mielessä, että ei turhaan ammuskele, ennen kuin on aivan pakko. Jos yksinäinen vihu tulee vastaan, niin puukolla alas jos mahdollista, niin ei tule ääntä. Kaikilla ei välttämättä mikkiä ole. Hyökkäyksissä en tahdo nähdä yhtään snipua esim. Ravenin kentän oikeassa reunassa olevilla raunioilla. Suurempi haitta kuin hyöty. Siinä kentässä yksi äijä kohteella on tärkeämpi kuin yksi snipu jossain kulmassa.

Saataisiinkohan tosiaan edes suurin osa täst porukast onlineen tänään tai huomenna? Saisi testailtua noit taktiikoit, otettuu eri loadouttei, hyökkäilys testailtuu eri reittei ja miten toimia yms? Esim. 32 äijää Sverin kentässä B:llä, se tunneli ei ole paras vaihtoehto silloin, vaan sieltä kielekkeen kautta silloin. Ainakin omasta mielestäni.
Muutenkin jos huvikseen vaan ammuskelee kun lähtee hyökkäykseen (varsinkin jos isolla porukalla menee), niin sillä turhalla ammuskelulla paljastaa koko porukan paikan vihollisille. Joku äijä kun on tarpeeksi lähellä tai niillä on se "mik-vit-äänitunnistin"...

Ryhmänjohtaja/joukkueenjohtaja, älkää antako käskyjä, jos vihollisia on vieressä, tai makaatte esim. kuolleena objektin lattialla. Vihollisilla voi myös olla suomalaisia riveissään, esim. KEQin riveissä vetelee hemcom, joka on suomalainen.

Ja kaikki voisi antaa vinkkejä hyvistä snipupaikoista puolustuksissa, jos tulee mieleen? Saataisiin kaikki parhaat snipumestat julki, autettaisiin näin niitä mahdollisia muutamia snipuja, ketkä otetaan mukaan kentille?

EDIT: Unohdin, KFS:llä on tänään peli-ilta... Eli kai siel äijiä on, mut noita taktiikoita yms vaikea testata, kun ei saada just tota porukkaa kasaan.

kyllä se näkyy jos vihollinen mikkiinsä puhuu. Se näkyy valkoisella tekstillä, nimi ja klaani. Oma ryhmäläinen näkyy keltaisella tekstillä jne.

Siksi heitin ehdotuksen että minä yksin, koska (okei no vähän ehkä itsekehuinen juttu), mutta en halua että minut huomataan, jos se toinen huomataan. Liikun paljon yksin muutenkin siksi ettei mun tarvitsisi muista huolehtia. Tässäkin asiassa toimisin niin, että menisin kohteelle, ottaisin haltuun ja sen jälkeen äkkiä piiloon. Saan viholliset takaisin kohteelle ja etsimään minua. Se ei onnistu jos siinä on oma klaanilainen ja se sattuu seuraamaan minua (tosin saa siellä toimia miten ite haluaa, mutta ei kannata varautua siihen että mä tuun ja nostan sut heti pystyyn jos makaat jossain keskellä tietä.)

1. Taisteluparit hieno idea, mutta toimiiko käytännössä? Itse sanoisin, että heti taktiikoiden / JJ:n ohjeiden jälkeen tärkein asia on varusteet. Ei kaikki tarvitse tunnistinhäiritsintä. Tarvitaan kranaatteja, viuhkamiinoja, kaasua ja tulivoimaa.

Toimii varmasti, mutta vaatii harjoittelua, joten tähän klaani-iltaan sitä ei kannata alkaa rueta ottamaan. Enemmän haittaa varmasti kuin hyötyä ilman treeniä.

Ei tietenkään tarvita tunnistinhäiritsintä kaikille. Esim ojektia puhtaasti puolustavat voivat melkeinpä kaikki olla ilman. Kyllä se vihu tietää, että siellä sakkia on.

2. Miten olisi esim. yksi tulivoimaryhmä, joilla ei ole ollenkaan tunnistinhäiritsimiä tai äänenvaimentimia, vaan silkkaa tulivoimaa mukana? Ehkä raskaampaa suojausta. Tyyliin haulikot, armoria, lääkintä, kranaatit, myrkkykaasut? (Itse voisin AK103+GP25:n kanssa automaattisesti kuulua tulivoimaryhmään)
Puolustuksessa nimenomaan tälläisen ryhmän pitäisi hääriä objektilla. Tosin nytkun ei tiedetä, mitä kelläkin on ostettuna ja varsinkin laitettuna load-outteihin, tämä on vaikeampi toteuttaa. Itse pyrin tekemään tähän iltaan viisi täysin erilaista load-outtia ja auttamaan ryhmääni aina sillä load-outilla minkä parhaaksi nään / käsketään.

3. Olisiko liikaa pyydetty, jos muutamalle taistelijalle saisi mukaan 3p tilaa vievän miinaharavan?

Hyökkäyksessä nimen omaan olisi tärkeää saada myös miinaharavat käyttöön. Puolustuksessa ei niinkään. Jos puolustuksessa objektilla kuollaan vihujen miinoihin, on peli jo ennen sitä hävitty.

4. 1 tai 2 AGVK -sniperia tarvitaan. Eikös sillä saa Light+ (120hp) -sotilaan kaadettua ja insta-bleedoutattua kertalaakista?

Tähän asti samoilla linjoilla, mutta tästä olen eri mieltä. JOS snipereitä on, niin ehdottomasti tiputtamaan vastustajan sniputtajat. 120hp light+ sotilaat saa insta-bleedattua myös puukolla ja shotgun/AR/LMG:llä/tier1 snipulla pääosumilla, minkä lisäksi kyseiset soturit ovat huomattavasti monipuolisempia kentällä.

Jatketaan keskustelua

Itse olisin kyllä taistelijaparin kannalla tossa kommandotoiminnassa. Jos se eka äijä saa sut lasautettua nurin ni kusessa ollaan. Taistelijaparin kanssa toinen pääsee nostamaan helposti ylös ja kuolemiakaan ei pitäisi niin helposti tulla kun käytännössä on se 2 rynsesteriä ampumassa kohti vastustajaa.

Itse pelaan defaulttina Acoustic locator & Sensor jammer elektroniikalla tappiin levutettuna eli voin hyvin tulla sinne porukan keskelle pyörimään ja tarjoamaan elektroniikan "suojaa".

no joo ja eihän siinä ole ajatuksena saada se kohde takaisin, vaan nimenomaan saada vihollinen hajaantumaan takaisin kohteelle. Saada muutamat pois sieltä toiselta hyökkäyslinjalta.

Vielä sen verran haluaisin toppuutella, että mielestäni kuitenkin kannattaa meillä pitää se pääpaino nyt siinä pääobjektin puolustamisessa. Deriwon ja Rausku molemmat ovat erittäin tärkeitä pelaajia kaatamaan vihuja siellä pääkohteella, mihin tulvii vastustajia joka suunnasta. Lisäksi pääkohteella teidät nostetaan molemmat aina ylös takaisin taisteluun, jos vihu ei vaan saa bleedoutattua.

Kommandohyökkäys toimii ikään kuin oljenkortena, jos vihu näyttää pääsevän läpi puolustuksemme ja pläntäämään kirjainta. Tällöin painetta voisi heittää sinne unohdetulle kirjaimelle, joka voisi pelastaa meidät.

Jos taas puolustus pitää pääkirjaimella, ei mielestäni kannata tappajiamme lähettää pois haahuilemaan kirjaimelle, jonka valtaaminen voi kuitenkin olla hyvinkin hankalaa.

vaan nimenomaan saada vihollinen hajaantumaan takaisin kohteelle. Saada muutamat pois sieltä toiselta hyökkäyslinjalta.

Nimenomaan, ja jos sinä ja vaikka rausku olette pois meiltä, niin aika paljon pitää saada vihun ukkoja pois pääkohteelta, että tuo on järkevä vaihtokauppa.

Tamsen optisella tähtäimellä äänenvaimentimen kera ja kranu putki. mukaan mahtuu vielä tunnistinhäiritsin ja kranut. Siinä on tulivoima johon olen itse mieltynyt.
Räjähteiden kanssa vaan varovasti tiiviissä ryhmässä:D

Vielä sen verran haluaisin toppuutella, että mielestäni kuitenkin kannattaa meillä pitää se pääpaino nyt siinä pääobjektin puolustamisessa. Deriwon ja Rausku molemmat ovat erittäin tärkeitä pelaajia kaatamaan vihuja siellä pääkohteella, mihin tulvii vastustajia joka suunnasta. Lisäksi pääkohteella teidät nostetaan molemmat aina ylös takaisin taisteluun, jos vihu ei vaan saa bleedoutattua.

Nimenomaan, ja jos sinä ja vaikka rausku olette pois meiltä, niin aika paljon pitää saada vihun ukkoja pois pääkohteelta, että tuo on järkevä vaihtokauppa.
Tarkotin tolla omalla elektroniikka loadoutilla sitä että siellä omien seassa pyörin kun kerta tapissa ovat niin saa lähellä olevat squadilaiset ne samat edut ;)

Ja kaikki voisi antaa vinkkejä hyvistä snipupaikoista puolustuksissa, jos tulee mieleen? Saataisiin kaikki parhaat snipumestat julki, autettaisiin näin niitä mahdollisia muutamia snipuja, ketkä otetaan mukaan kentille?

Vinkki
Varsinkin tuota alinta nuolta suosittelen koittamaan sniputtajalla, saa kivasti vasemmalta juokseviä hirviä kaadettua, nyt sinne peli-iltaan prkl.

tulen kanssa tänäänkin pelailemaan, mutta vasta noin 21:30, mutta kyllä treenajia varmaan siihenkin aikaan vielä riittää jos noita taktiikoita kokeillaan.

Ja aulassa varmaan kuulee mitkä todettu hyväksi ja mitkä voidaan unohtaa.

pääasia että ryhmän johtajat oppivat taktiikat sillä me rivimiehethän tehdään mitä käsketään, oman hengenkin uhalla :D

Seuraavaan kertaan (jos niin pitkälle päästään) toki voitaisiin sopia joku/jotkin taisteluparit, jotka aina käskystä lähtisivät tekemään annettuja tehtäviä.

(Taisteluparin tehokkuudesta saatiin Laapon kanssa pari päivää sitten oiva esimerkki. Oltiin kahdestaan Valorin aqu hyökkäyksessä mortarin takana, ja pidettiin sitä kautta spawnautuneita sotureita kolmatta minuuttia kuolleena. Itse sain 20-30 kaveria kaadettua (19 jo putkessa) ja Laapo varmaan kutakuinkin saman verran. Aina kun toinen kuoli, niin toinen nosti pystyyn ja homma jatkui. Tietenkään se ei klaaneja vastaan ole näin tehokasta, mutta kyllä kaksin saa(voi saada) eksponentaalisesti enemmän aikaan kuin yksin.)[/QUOTE]

Oli ehdotttomasti yksi parhaista 3 minuuttisista Mag-urani aikana.

Liputan vahvasti taisteluparien kokeilemisen puolesta ainakin jossain kohtaa, niin hyvin se tuntui siinä kohdassa toimivan. Kun sitä jonkin verran parit reenais niin varmasti jälki olis turmiollisen hyvää. Ei toki ole kaikkia varten ja jotkut pelaajat ovat vain parempia(lue. Deri) kun saavat mennä ns. Yksinäisenä sutena.

Ei toki ole kaikkia varten ja jotkut pelaajat ovat vain parempia(lue. Deri) kun saavat mennä ns. Yksinäisenä sutena.

Mä oon ninja ja kommando samassa paketissa. "Mä hoidan tän..." kuuluu monesti ja sit kuolen. Mutta homman hoidin silti. :)

Olen nyt lähettänyt sille Darkjudg3sille (Clan Wars vetäjä) viestii foorumilla ja PSN. Toivotaan et se nyt lähettää mulle kutsun ajoissa eikä sit vasta kun pelit alkaa lauantaina.

Virallinen aloitusaikahan on 23.00, mut se on sanonut, että varmaan aiemminkin pelejä saa, että heti kun porukka on kasassa, niin ilmoitusta vaan chattiin. Eli mitä aiemmin saadaan meiän porukka kasaan, sitä parempi! Eli 21.00 vois olla hyvä aika kokoontua, sit siihen yks sabo lämmittelyks ja sit katsomaan vastustajia.

Ylös Bottom