Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Clan Warsit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NorseTKU
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Clan Warsit

No väsäilin sit vielä ainaski tuon Ravenin mapin kun innostuin!:rolleyes:

Tostakin näkee aika jänniä juttuja tälleen...esim tuo A:lla oleva vasemmanpuoleisen ryhmän pitkä matka tuonne pyramidille. Ja se kuinka helppoa tuosta pyramidilta on lähteä isolla hyökkäysporukalla kummalle kirjaimelle tahansa jos sen saa!:eek:

Jotenki tuntuu kun tuota silmäilee että B olisi joukkueen voimin ehkä hivenen parempi puolustaa kovan vastustajan eessä.
 
Vastaus: Clan Warsit

Kauheat taktiikkapalaverit täällä. Mutta tähän väliin pitää vähän älähtää. Kalikka kalahti kato. :P

Joukkueenjohtajana huomasin tuossa eilisiltana, että yksinkertaiset ja nopeasti komennettavat taktiikat toimii. Ei mitään monimutkaisia ja/tai monisanasia komentoja. Parhaiten meillä toimi se )B(-matsi, jossa en edes alkanut mitään monimutkaista kehitellä. Puolustettiin siis Syr Daryan A:ta. Alkuun pistin ryhmät omille alueille. Tkun ryhmä piti tunnelin pään ja painui tunneliin jos oli tarve, Escolle osoitin takavasemman tunnelilta alkaen ja samalla selustan tarkkailun. Sharkonen sai kohteekseen A:n etupuolen ja Deri piti etummaista ammusvarastoa.

Aika pian näiden komentojen jälkeen mulla pimeni mikki (palvelinpään ongelma, koska XMB:n puolella toimi ok ja palautui lobbyssa), joten jouduin antamaan komennot tekstinä SVER-tsättiin. Jolloin piti homma pitää yksinkertaisena taas kerran. Toistin lähinnä jo antamani ohjeet ja homma piti loppuun asti.

Monimutkaisesta taktiikasta ja sen toimimattomuudesta taas voidaan ottaa malliesimerkkinä hävitty hyökkäys KEQ:ä vastaan. Liikaa säätöä ja kuuntelin jopa liikaa ryhmyreiden ehdotuksia. Yritys hyvä, mutta lopulta homma kusi pakan hajoamiseen.

Näillä opeille paras edetä. Taktiikkakartat on hyvä asia ja apu etenkin joukkueenjohtajalle, mutta niiden soveltaminen vaatii yksinkertaistamista. Varsinkin puolustuspäässä. Eilisen perusteella voin sanoa, että hyökkäyksen koordinoiminen on helpompaa, kuin puolustuksen. Mutta mitä vähemmän strategiassa on liikkuvia osia, niin sitä helpompi niiden muokkaaminen on lennosta.

Clan Wars-peleissä johtajan vastuu muuttuu aivan eri painopistealueella, kuin normaalissa pelissä. Kartan seuraaminen ja omien miesten sijoittuminen siellä on tärkeää. Tappojen keräämisen saa unohtaa aivan kokonaan. Sainkohan koko JJ-peliajan aikana parikymmentä yhteensä, assisteja saman verran tms. Myös ryhmänjohtajan tilanne muuttuu täysin. Karttaa on siellä seurattava enemmän, samoin tilannetta missä omat miehet on. Eli jos haluat tappaa ja murhata ja tuhota vihollista ilman häiriötekijöitä ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ ILMOITTAUDU EDES RYHMÄNJOHTAJAKSI.

Muutama sananen eilisen pohjalta. Mikrofonin käytöstä voisin kirjoitella kans, mutta nyt en ehdi. Täytyy mennä huutamaan.
 
Vastaus: Clan Warsit

Itse saavuin riveihin vasta tappiomatsien jälkeen (sattumaako!? ;)) voittaviin matseihin. Heti tulikoe )B( vastaan oli ajoittain kovinkin hektistä. Viimiseen asti piti tarkkaan pitää se oma paikka ja silti ne pirulaiset saivat C:n auki muutamaksikymmeneksi sekunniksi. Hyvää peliä kaikilta ja hauskaa oli.

Assist-nauhoja tuntui ropisevan tilille huomattavasti enemmän kuin keskivertopelailussa? Taisin 2 vai 3 niitä eilen kerätä kun normaalisiti hyvä jos yhdenkään saa. Ensi kerralla mukana taas varmasti jos mitään oikean elämän juttua ei samalle kohdalle osu :)
 
Vastaus: Clan Warsit

Tuossa vielä tuo oma sabo mappi. Ryhmien rajat ovat melko suuret, mutta täytyy huomioida että hommahan keskittys nuitten rajojen kirjaintenpuoliseen reunaan tiivistäen joukkuetta.

T: Jeba
 
Vastaus: Clan Warsit

Asiahan on juuri näin Ukkis! Minä nyt ole vaan pikkasen viboissa kun en tuohon clan warsiin töitten puolesta päässyt ja innolla odotan seuraavaa, koska eipä ole enää ollut juuri nuo pisteiden keräykset mielessä pitkään aikaan ja random pelit alkaa olla aika tylsiä. Tällaiset fiilikset varmasti meillä monella varsinkin MAGin julkaisusta asti mukana olleilla. Eli vastustajissa pitää olla haastetta!

Nuita karttoja laittelin sen takia lähinnä että niistä näkee nuo muutamat sudenkuopat niin hyökkääjän kannalta kuin puolustuksessakin. Varsinainen pelihän muuttuu tilanteiden mukaan ja kukaan ei sitä voi suunnitella etukäteen. Ryhmittymistä kylläkin mutta juuri se homman easynä pitäminen on varmasti se juttu mitä pitää viljellä! Varsin hyvä esimerkki siitä että tilanteet muuttuu on toi mikin häikkä Ukkiksella!
Ukkis oli varmaan ensin :eek: sitten :mad: sitten :confused: sitten taas :cool:. ja homma skulasi! Vai kuinka?:D
 
Vastaus: Clan Warsit

Virallisilta foorumeilta myös tämä seuraava, UJ! Klaanin johtaja, klaanin johon olen jo aiemmin luvannut Raven-accountini siirtää. Menen antamaan oppia niiden uusille tulokkaille... :
I played against a platoon of you guys yesterday. You decided to duck hunt us on SVERs Sabo map.
I took the opportunity to run around knifing all the hunters :) GG guys!
 
Vastaus: Clan Warsit

Noista puolustus paikoista. Mielestäni ainakin ryhmän johtajien / kaikkien muidenkin pelaajien tiedossa pitäisi olla jotkin vakio puolustus suunnat heti alkuun. esim joka kentässä alfa Edestä bravo vasen laita charlie oikea laita Delta kohde. Eli kun peli alkaa jokainen tietää heti mihin ensi alkuun juoksee. Sen jälkeen muutoksia voidaan tehdä joukkueen johtajan/ryhmän johtajan käskystä.

Mutta tuollaisella aloituskompinaatiolla ei ainakaan heti alkuun jää tyhjää paikkaa mistä puskevat heti läpi. Nyt pelissä meni mielestäni ainakin minuutti kaksi kun kaikki palloili pallo hukassa että minne menisi. Sen jälkeen johtaminen sujui mielestäni hyvin. Jatkossakin voisi ryhmät pitää muuten nuo paikkansa mutta delta säntäilisi sinne missä apua tarvitaan kunhan kohde miinoitettu kunnolla. Ja pitää muistaa irroittaa jostain ryhmästä pari kaveria viemään miinat myös C:lle. Sekin voisi olla tuon Delta ryhmän heiniä. Eli heti startissa A/B ja C:n miinoitus ja sitten minne määrätään.

Muuten oli hienot pelit. randomeja vastaan oli läpihuutojuttuja kuten yleensäkin mutta saatiin painia myös kunnolla. noissa claani matsissa ja todistettiin ettei me ihan mitään heittopusseja olla :D
 
Vastaus: Clan Warsit

Mutta tuollaisella aloituskompinaatiolla ei ainakaan heti alkuun jää tyhjää paikkaa mistä puskevat heti läpi.

Tosin rintama on silloin ohut ja välimatkat ryhmien välillä suuret. Tällöin yhteen kohtaan (keskeltä suoraan kohteelle) kohdistuva hyökkäys esim. kolmen squadin voimin menee läpi heittämällä samalla kun yksi squad "uhrataan" valehyökkäykseen toiselta laidalta.

Tuota ehkä voisi hyökkäyksessä joskus testata itse, eli ei yritä mitään kaikkien valmiiksi odottamaa sivustakoukkausta, vaan "Uraa"-huutojen kaikuessa paineleekin isolla joukolla suoraan keskeltä läpi.
 
Vastaus: Clan Warsit

Tuota ehkä voisi hyökkäyksessä joskus testata itse, eli ei yritä mitään kaikkien valmiiksi odottamaa sivustakoukkausta, vaan "Uraa"-huutojen kaikuessa paineleekin isolla joukolla suoraan keskeltä läpi.

Randomeita vastaan tuota taktiikkaahan käytetään ennätysaikaa yrittäessä ja jos rehellisiä ollaan niin randomeita vastaan se on käytännössä aivan sama mistä mennään, jos mennään porukalla. Kohde saadaan joka tapauksessa valloitettua.

Näissä klaanimatseissa taas tullaan siihen, uskalletaanko tuota kokeilla. Ensimmäinen hyökkäys on se kaikkein tärkein. Se on nimittäin meiltä kaikista helpoin koordinoida kaikki yhteen paikkaan ja samalla vastustajalla ei vielä kaikki ole kerennyt asettua oikeisiin paikkoihin. Sivuihin ei vastustaja kuitenkaan ole sijoittanut koko rintamaansa puolustamaan, kun taas keskeltä suuremmalla todennäköisyydellä törmää isompaan vastarintaan.

Pähkinänkuoressa, klaanipeleissä näkisin suurena riskinä lähteä keskeltä puskemaan verrattain taktiikkaa, jossa nuollaan jomman kumman kartan sivua tietäen, ettei sieltä kentän rajojen ulkopuolelta ainakaan ketään tule vastaan. Tosin, jos eka vyöry epäonnistuu, tämän jälkeen toki keskeltä ryntääminen(kin) tulee potenttiaaliseksi vaihtoehdoksi.
 
Vastaus: Clan Warsit

Olen tuossa aivan samaa mieltä ja lisäisin vielä hyökkäyksissä semmoiset reitit tuohon jotka sisältävät suuria avonaisia alueita. Tai sitten joukun täytyy osata käyttää niitä hyväkseen siten että osa porukkaa menee aukon toista ja osa toista puolta. Sama kyllä pätee myös puolustuksiin. Aukko paikat ovat epäedullisia vihulle ja niitä tulisi pystyä käyttää puolustajan hyväksi blokkaamalla sivut ja pakottamalla vihu tulemaan siitä mistä se meille on edullisinta. Hyvä esimerkki tämmösestä paikasta oman sabo puolustuksen B kirjaimen takana oleva "aukio rakennusten välissä".
 
Vastaus: Clan Warsit

Ja tuohon msorvarin viestiin vielä jotta juuri näin sen pitäs olla! Kaikilla pitäs olla oman ryhmän paikka ja ensimmäinen tehtävä tiedossa ennen kentälle menoa.

Tyyliin omassa sabossa: Alfan paikka varustetäydennyspaikka B vasemmalla sivulla.
Bravo kohteella. Charlie oikea sivusta tarkkailkaa myös tunnelia. Delta piippuhylly valmiina vetäytymään kohteelle.

Noh myönnän että meni vähän turhan sotilaalliseksi nyt tuo teksti!:D
 
Vastaus: Clan Warsit

Ajattelin vain tuota ensimmäisen hyökkäyksen tärkeyttä ja tuli ajatus mieleen, eli delta ryhmä tekee harhautuksen ja jää esim punaviivalle ampumaan tuuri tappoja jolloin jää vaikutus että vastassa onkin randomit jotka eivät uskalla tulla taistelemaan, tällä välin muut ryhmät ottavat pitkän reitin sivustaan ja hyökkäävät armottomalla voimalla. No tämä nyt oli vain idea joka sattui tulemaan. :D
 
Vastaus: Clan Warsit

Yksi juttu mitä meidän kannattaisi miettiä hyökkäyksissä on savukranaattien käyttö. Näitä en ainakaan lauantaina kovin useasti nähnyt käytössä. Niiden avulla voisi jonkinlainen harhautus onnistua. Eli esim. yhden ryhmän miehet ottaisivat kaikki savuja ja myrkkynaatteja mukaan ja pitäisivät mekkalaa jollain puolella karttaa, kun loput kolme ryhmää hiippailisivat jostain muualta. Toki sama taktiikka ei pure kovin monta kertaa, joten välillä sieltä savun keskeltä pitäisikin tulla täydet neljä ryhmää.
 
Vastaus: Clan Warsit

Tuossa on ideaa eli savua joka puolelle tuhoton määrä ja sensor jammereita muutamalla kaverilla jolloin vastustajalla ei hajuakaan mistä hyökkäys tulee ennen kuin ryhmä puskee jostain savun läpi. Tosin kun on klaani sodista kysymys niin osaava klaani saattaa tuossa hieman vetäytyä ja odottaa mitä taphtuu ennen kuin rupeaa toimimaan. Mielestäni kokeilemisen arvoinen juttu kyllä. mutta mielestäni silloin pitäisi tosiaan myös laitoja savustaa jotta punaisilla täplillä ei ole mitään hajua missä porukka liikkuu.
 
Vastaus: Clan Warsit

Mulla meni viime Clan Wars pelillisesti niin surkeasti, kun koko ajan seurasin karttaa tai olin kohteella. Joten jos seuraavat Clan Warssit saadaan aikaan, en mielelläni ole Joukkuejohtaja tai ryhmänjohtaja. Pelaan selvästi paremmin jos mun ei tarvitse miettiä suurempaa kuvaa, vaan saan pelata "omaa tuttua peliäni". Ja ne yksittäiset ninja-iskutkin jäi tekemättä kun en viitsinyt Joukkuejohtajana tai Ryhmänjohtajana lähteä toiselle kohteelle.
 
Vastaus: Clan Warsit

Hyviä ideoita!
1) Viivytetty hyökkäys, eli ei aivan samantien lähdetä täysillä päin, vaan 1 ryhmä räiskii kauempaa ja loput 3 rynnäköivät jonkin aikaa odotettuaan toisesta suunnasta.

2) Yhden ryhmän tai puoliryhmän voimin hämäyssavutus savuheitteillä ja kaasuilla, vihollisen katsellessa savuja ja hajanaisia laukauksia, 3 ryhmää hyökkää toiselta puolelta.
Jos ei heti onnistu, niin sitten samanlainen savutus, mutta hyökätäänkin savun keskeltä.

Toisaalta tuossa KEQ & V-C -hyökkäyksessä A ja B saatiin puhtaalla ryminällä melko helposti.
Ainakin 1) vaikea toteuttaa enää C:llä, 2) voisi toimia paremmin.

Aikahan näissä monimutkaisemmissa taktiikoissa ja hämäyksissä tulee helposti vastaan.
Ensimmäisessä hyökkäyksessä onnistuu, mutta sen jälkeen porukka kuitenkin hajoaa jonkin verran ja uudelleen kokoaminen yhteen paikkaan voi kestää.

Kaikkien opeteltavat perustaistelumenetelmät menevät sitten ehkä liian rankaksi :D.
 
Vastaus: Clan Warsit

Mulla meni viime Clan Wars pelillisesti niin surkeasti, kun koko ajan seurasin karttaa tai olin kohteella. Joten jos seuraavat Clan Warssit saadaan aikaan, en mielelläni ole Joukkuejohtaja tai ryhmänjohtaja. Pelaan selvästi paremmin jos mun ei tarvitse miettiä suurempaa kuvaa, vaan saan pelata "omaa tuttua peliäni". Ja ne yksittäiset ninja-iskutkin jäi tekemättä kun en viitsinyt Joukkuejohtajana tai Ryhmänjohtajana lähteä toiselle kohteelle.

Deri, ei kannata ruoskia itseä liikaa, koska rj tai jj:n hommia ottaessa vastaan täytyykin lähteä siitä, että lankojen käsissä pitäminen menee pisteiden edelle. Pelillinen menestys voi tulla täten mm )B( voitolla, kuin omilla pisteillä.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että henkilökohtaisella tasolla pisteistä jäin minäkin hirveän kauas siitä, mitä normaalisti pelaan. Jatkuva karttaan vilkuilu, oman ryhmän hallussa pito ja ohjeistus ja tilanteen raportoiminen jj:lle vie hirveästi pois omasta (piste)pelaamisesta. Täten jos halukkaita löytyy, voin minäkin oman rj paikkani halukkaalle luovuttaa.

Menipä miten tahansa toivon, että jatkossakin Clan wars-pelimme pysyvät yhtä nöyränä, eikä kukaan ajattele tappoja/kuolemia, vaan koko joukkueen parasta. C:lle kun mennään, niin sitä kans mennään, eikä pysähdytä piileksimään ensimmäisten luotien osuessa ja hakemaan tappoja piileksimällä. Sen sijaan, varsinkin C:lle hyökätessä tarvitsemme vielä enemmän munaa joukkueena ryntäämiseen, että hommaan tulee oikea tappamisen meininki.

Edit: Ottiko kukaan siis peleistä videokuvaa ? Eniten toki kiinnostaisi tuo )B( matsi, mutta kaikki muutkin pelit olisi todella mukava nähdä uudelleen ja katsoa nyt keskittyen, että mitä oikein missäkin tapahtui.
 
Vastaus: Clan Warsit

Edit: Ottiko kukaan siis peleistä videokuvaa ? Eniten toki kiinnostaisi tuo )B( matsi, mutta kaikki muutkin pelit olisi todella mukava nähdä uudelleen ja katsoa nyt keskittyen, että mitä oikein missäkin tapahtui.
Tuo )B( löytyy ainakin minulta ja taisin olla teikäläisen squadissakin.
Mistään suoristuspätkästä ei ollut kyse, vaan parin tietyn spotin sinnikkäästä pitämisestä bipodeilla.

Pistän jossain vaiheessa nuita jakoon tai näkyville.
 
Vastaus: Clan Warsit

Uhka pistä ihmeessä kaikki klaani matsit mitä otit niin kokonaisuudessaan youtubeen. Puhuin tuolla virallisilla foorumeilla, että meillä saattaa jollain löytyä kyseisiä pelejä, ja siellä on vastapuolenkin kaverit kiinnostuneita näkemään kyseisiä otteluita.

Ilman muuta, jos olet väsäämässä jotain hienoa editointiversioita, niin tee toki se myös. Mutta itseä ainakin kiinnostaa katsella näitä tiukkoja vääntöjä ihan alusta loppuun asti :)
 
Ylös Bottom