Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Tuo eilinen huoltokatko ei valitettavasti auttanut Splinter Cell - Chaos Theoryn trophyjen synkkausongelmaan, joten tietääkö kukaan mihin asiasta voisi ottaa yhteyttä?
Ensimmäinen kontakti tällaisessa ongelmassa voisi tosiaan olla pelin julkaisija. Lisäksi voit lähettää asiasta tietoa Suomen viralliselle PS-tuelle (fi-hotline <ät> nordiskfilm.com), josta tieto kulkeutuu eteenpäin SCEE:lle.

Uskoisin, että tuo korjaantuu muutamassa päivässä. En nyt muista, minkä pelin kanssa oli aikanaan sama ongelma, ja se kyllä fiksattiin suht. nopeasti. Kaikkihan tosiaan johtuu siitä, että pelin Trophy-tietoja ei jostain syystä löydy PSN:n palvelinpuolelta, joten synkkaus kosahtaa siihen. Noin muutenhan pelin kuin pelin Trophy-tiedot ovat PSN:n puolella jo hyvissä ajoin ennen julkaisua, mutta tässä on taas vaihteeksi käynyt jokin kämmi.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Kiitokset TT-2k:lle pikaisesta vastauksesta, sähköpostia lähtee pian nordiskille ja ubille. Toivottavasti saavat ongelman hoidettua nopeasti ja kieltämättä aika käsittämättömiä ongelmia voi välillä trophyihin liittyen tulla.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Euroopan PS.Blogista löytyy nyt vähän juttua God Of War Collection II:sta. 480x272-tarkkuudella olevien ja 30 kertaa sekunnissa ruutuaan päivittävien pelien tuominen 1080p-tasolle 60 fps:llä ei ollut ihan helppoa. Pelkkä tarkkuuden nosto ei todellakaan riittänyt, vaan hahmomalleihin piti upottaa moninkertaisesti lisää polygoneja, tekstuureista tehtiin tarkempia, ja jopa esirenderöidyt välivideot renderöitiin uudestaan.

It was pretty demoralizing for us to play the game in beautiful HD and hit a cinematic trigger where Kratos looked like he was rendered through a dirty sock, so we realized we would just have to bite the bullet and properly re-render all cinematics in full 1080p. To do this we ported all of our cinematic scenes to the PS3 and, months and terabytes of data later, had every single frame re-rendered in HD through the new Collection’s engine. From there we had to up-rez all of the post production effects and re-composite every single cinematic again in HD, giving us a final result that blended seamlessly with the in-game quality.
Niin, ja tämähän tosiaan tukee 3D:täkin, jota varten ruudulle on heitetty vähän ylimääräisiä efektejä (savua, sumua, jne).

Jos ei huvita lukea tekstiä, katso sitten tämä lyhykäinen vertailuvideo, josta erot alkuperäisiin PSP-versioihin käy hyvin selvästi ilmi.

[video=youtube;aT2gObG3Dsc]http://www.youtube.com/watch?v=aT2gObG3Dsc[/video]

Lähde: PS.Blog (EU)
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ainakin tuon mukaan Ready At Dawnin tiimi on panostanut aika paljon näihin PS3:n Chains of Olympus ja Ghost of Sparta -julkaisuihin (AKA God of War: Origins Collection). Tavallaan se on siinäkin mielessä ymmärrettävää, että pelit saavat nyt paljon uutta yleisöä ja jossain vaiheessa joku Ready At Dawnin heppu taisi vähän puhua PSP:n piratismista yms (taisivat jopa olla vähän kyllästyneitä PSP-pelien kehitykseen ja kaipasivat uusia haasteita). Tämä kokoelma on pieni käyntikortti koko yhtiölle, jolla varmasti on vähintään joku uusi PS3-peli mielessä (tai jopa multiplatform)..
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Äh, Splinter Cell -peleissä (ainakin Chaos Theory) ei ole invert camera -optiota (eli alas on ylös ja ylös on alas). Jotenkin pidin sitä itsestäänselvyytenä, sillä tämä on ensimmäinen peli jossa moisen puuttumiseen törmään. Myös alkuperäisissä Splinter Cell -peleissä tuo optio ilmeisesti oli, joten sen puuttuminen remakeista on kaksin verroin oudompaa. Ja koska monet pelaavat invertillä, on sen puuttuminen kolmin verroin oudompaa.

Ei ole varaa sotkea aivoja, vaan odottelen pätsiä, joka pienen googlettelun perusteella on ehkäpä jossain vaiheessa tulossa:

"Firstly I'm sorry to hear that so many of you are facing issues because of the absences of the inverted axis," Ubisoft's international product manager Akshay Paul wrote on the EU PlayStation Blog.

"I have forwarded this to the concerned people and they are looking into this."

If a patch is possible, it will take a minimum of six to eight weeks before it is released, Paul said. We'll know by next week, hopefully.

"I cannot provide any concrete information right now, however I can assure you that this query is being looked into.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Väitätkö, että "suuri yleisö" huomaa eron näissä 30fps vs 60fps -asioissa (jotka muutenkin vaihtelevat pelikohtaisesti - pelit rakennetaan hyvinkin erilailla)? Vähän epäilen. Sitä paitsi molempia löytyy edelleen ihan uusistakin peleistä.
Eihän tässä ollut kyse mistään "suuren yleisön" huomiokyvystä. Itse huomaan selvän eron ja se riittää. Ei 30 fps tee mistään pelistä missään nimessä täysin epäpelattavaa, mutta vielä kerran pointti niin, että rautalanka taipuu: PS2-tasoiselta grafiikalta PS3:lla ei 60fps voi olla liikaa vaadittu. Ja tietty riippuu pelistä, miten tuon vaikutukset ilmenevät. Autopeli alle 60fps jää ostamatta, koska mielestäni ohjaus kärsii tästä selvästi, mutta joku Uncharted-tyylinen peli kelpaa vallan mainiosti myös 30fps:lla.

Ekassa Splinter Cellissä tähtäys on ajoittain todella hermoja raastavaa tökkivämmän ruudunpäivityksen takia, varsinkin kun onnistuminen voi olla siitä yhdestä millintarkasta ja oikein ajoitetusta laukauksesta kiinni.

Mutta ei siinä mitään, pelaan trilogian silti läpi nautiskellen, vaikkakin nauttisin enemmän, mikäli pelikokemus olisi sulavampi.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Täällä lyhyttä kommenttia siihen, että miksi "Silent Hill 4: The Room" ei ole mukana tulevassa HD-kokoelmassa (jolloin siinä olisi ollut 3 peliä muutenkin):

(producer Tomm Hulett) "We really wanted to focus on the we knew fans cared the most about since we needed to put in the effort to put them in HD, redo the sound, and do all these things, we didn’t want to give them something we weren’t sure they wanted 100%"

Eli ilmeisesti ei luotettu täysin siihen, että SH4 kiinnostaisi tarpeeksi monia faneja HD-muodossa.. Mutta ehkä tulevaisuudessa jos kokoelma myy.

( Why Isn't Silent Hill 4 In Silent Hill HD Collection? | Siliconera )

Täällä taas asiaa SH2:n ja 3:n uudesta ääninäyttelystä HD-kokoelmassa:
Exclusive Interview: Troy Baker-The New James Sunderland | The Gaming Liberty.com
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

onko noissa splinter celleissä missään cooppia? tai mp?
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

onko noissa splinter celleissä missään cooppia? tai mp?

Sanottu jo useampaan kertaan: Ei ole co-op/mp-pelimuotoja.

***

EDIT: Aiemmin ketjussa (viestit 132/136/138) koostin jotain "infopakettia" PS2 vs Xbox-versioiden eroista (Splinter Cell -pelit) arvostelujen ja infon perusteella. Osaako joku vastata näihin kysymyksiin paremmin nyt kun HD-versio julkaistu:

*Splinter Cell (eka):

-PS2-versiossa oli uusi alkuintro (Sam Fisherin taustaa valotetaan nyt enemmän) ja tiettyjen kenttien suunnittelua on hieman muutettu (suoraviivaistettu ja tavallaan helpotettu). PS2-version vaikeustasoa on myös hieman muutenkin helpotettu, koska nyt saa tulla kolme hälytystä per kenttä (vs 1 Xbox-versiossa).
-PS2-versiossa on ylimääräinen kenttä "levyllä" ("Nuclear Power Plant", eli tapahtuu ydinvoimalan alueella).

Mites HD-versiossa?

*Splinter Cell: Pandora Tomorrow:

-PS2-versio on taas asteen "helpompi", koska checkpointteja on enemmän.
-PS2-versiossa on ylimääräinen "Indonesian Jungle" -kenttä "levyllä".

Mites HD-versio?

*Splinter Cell: Chaos Theory:

-PS2-versiossa on taas pientä kenttäsuunnittelun viilausta. Joitakin isompia kenttiä on esim. jaettu pienempiin osiin (ja huoneisiin, käytäviin).

Mites HD-versio?

Ymmärrän, että hankala arvioida vaikeustasoa tms jos ei ole aiempia osia pelannut, mutta kokeillaan..
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Nopeana huomiona se, että "Medal of Honor: Frontline" löytyy nyt myös PSN storesta vajaan 10 euron hintaan. Mutta peli siis käsittääkseni löytyy kaikista PS3:n Medal of Honor (2010) -julkaisuista - ei pelkästään LE/Tier 1.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Tämä ei ihan ketjun otsikkoon täsmää, sillä God Of War Collection II:n pelithän ovat kotoisin PSP:ltä. Joka tapauksessa Digital Foundry on julkaissut parin sivun mittaisen kiinnostavan katsauksen siihen, kuinka alunperin vaivaisella 480x272-tarkkuudella ja 30 ruutukuvan sekuntivauhdilla pyörineet PSP-pelit on saatettu 1080p@60 fps -aikaan. Niin, ja onhan mukana 3D-tukikin, joskin tuolloin ruudunpäivitysnopeus puolittuu takaisin kolmeenkymppiin.

In conclusion, Ready at Dawn has done some phenomenally good work here. The basic notion of PSP games designed for a miniscule 480x272 screen working well at full 1080p may well seem crazy, but the reality is that the HD remastering undertaken by the developer has resulted in exactly the kind of result we want to see from this kind of endeavour: Ghost of Sparta and Chains of Olympus have been liberated from the technical constraints of the original hardware and take on new life on the PlayStation 3. In short - a highly recommended release.
Ready at Dawn on ottanut ensimmäisen GOW-kokoelman kritiikistä sen verran opikseen, että alkuperäiset CGI-välivideot on esirenderöity uusiksi HD-tarkkuudella, jolloin ne eivät enää samalla tavalla erotu joukosta. Tuonpa vuoksi BD-levyltä tilaa haukataankin peräti 18 gigaa, vaikka PSP-versiot olivat vain n. 1,5-1,7 gigatavua per peli.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ready at Dawn on ottanut ensimmäisen GOW-kokoelman kritiikistä opikseen..

Tarkennuksena (just-in-case), että "ekan" GoW-kokoelman porttasi Bluepoint Games. Ja eipä tuo paljon muuta kritiikkiä saanutkaan osakseen kuin nuo SD-laatua olevat välivideot..

Mutta hienoa että tunnetusti PS3-nihkeä DF antaa tunnustusta silloin kun HD-versiot ovat erittäin hyvin tehty/portattu. Tällä kertaa jopa 3D esitetään hieman positiivisemmassa valossa vs nämä Eurogamerin "3D on mukana jos nyt jollain sattuu sitä tukeva tv olemaan" -kommentit arvosteluissa.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Taas yksi huhu osui simmuun, tällä kertaa "Devil May Cry PS3 collection".. Tämä varmaan viittaisi Devil May Cry 1-3 -peleihin, jotka nähtiin Playstation 2:lla v. 2001-2005. Devil May Cry 4 olikin sitten multi..

..lisää todistusaineistoa ja tällä kertaa 360 on myös listattu mukaan:
Devil May Cry 1, 2, And 3 Rated By ESRB For The PS3 And Xbox 360 - G4tv.com

**

Ja tuleva "God of War: Origins Collection" -setti (Euroopassa: God Of War Collection - Volume 2) on saanut ihan mielenkiintoisen extran (ainakin niille faneille, jotka ovat pelin tekijöitä vuosien varrella seuranneet):
http://blog.us.playstation.com/2011...onus-content-detailed-roundtable-reflections/

Samainen blogi muuten varmistaa, ETTEI PSP-saveja voi hyödyntää PS3-versioiden kanssa (tuskin tätä kovin moni edes toivoi, mutta nyt sekin on varmistettu):
"The PSP saves are not transferable to PS3."
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ensimmäinen pienen luokan MEGATON-ilmoitus Tokyo Game Show -tapahtumasta.

Square Enix announces an HD version of Final Fantasy X for PS Vita and PlayStation 3.

Lähde: IGN
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ensimmäinen pienen luokan MEGATON-ilmoitus Tokyo Game Show -tapahtumasta.



Lähde: IGN


Tuon pelin tahkoamisesta on kulunut sen verran, että ostoon menee. Kun ei PS3:n japeroperintama ole hirveästi häikäissyt. Oletan, että tulee trophy tuella...
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Jumakekkuli. PS2 versio löytyy toki FFX mutta hiivatti soikoon HD + trophytuki. Tämä tuote tulee myymään ja paljon. Yksi kappale päätyy meikäläiselle myös.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

PS2 versio löytyy toki FFX mutta hiivatti soikoon HD + trophytuki. Tämä tuote tulee myymään ja paljon.

Oliko Final Fantasy 10 sarjan eka peli PS2-alustalle? Ei mennä asioiden edelle, mutta jos tämä myy hyvin niin lisää HD-versioita voi olla tulossa.. Aiemmat kuitenkin PS1:llä, joita ei välttämättä ihan tuosta vain nähdä HD:nä & trophyilla. Mutta PS2-versiot ovat eri asia.
 
Ylös Bottom