Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)
Jep, sama. Tosin itse lähdin suunnistamaan vain kenttää taaksepäin, enkä tallentanut ja tsekkasin kaikki ruumiit, jotta ne on piilotettu tarpeeksi hyvin. Siirtelin sitten suunnilleen kaikki ruumiit "jotenkin vähän paremmin" ja koitin mennä serverihuoneeseen -> toimii. Ja itse asiassa kenenkään ei tarvii edes nähdä niitä ruumiita. Tässä Splinter Cell ykkösessä on se ongelma, että peli "skannaa" koko edellisen pelialueen, kun ylität tietyn rajan ja jos joku ruumis ei pelin mielestä ole piilotettu, tulee automaattisesti hälytys. Tai näin siis luin ainakin Wikipediasta. Kuullema kakkososan jälkeen tämä ongelma on korjattu ja tekoälyä on parannettu sen verran, että vartijoiden pitää itse löytää nämä ruumiit.
Itse olen nyt siellä Mo Tsouk Bo Meats (en edes vaivaudu kirjoittamaan sitä oikein) -mestassa. Koko paikan mennyt tähän saakka ilman hälytyksiä JA ilman tyrmäämättä ketään, mukaanlukien koko sen pakastinhuoneosuuden. Oli kyllä vaikeaa, sen sanon... Ei mitään spoilausta juonesta, vain itse pelaamisesta:
En löytänyt edes netistä apua tähän kohtaan, eikä missään puhuttu mitään, että turretin ohi pääsisi kattopalkeista. Joten sinänsä olo on palkitseva, kun hokasin tämän itse.
Nyt on tullut Splinter Celliä tahkottua viime päivinä pienissä pätkissä ja vastaan on tullut hippasen ärsyttäviä bugeja, joihin en muilla pelaamillani alustoilla (Xbox, PS2) ole törmännyt:
...
- CIA-kentässä tuli jatkuvasti hälytyksiä serverihuoneen jälkeen, vaikka pistin huolellisesti tajuttomat hemmot piiloon varjoihin. Rupesin selvittämään asiaa ja huomasin, että yksi toimistotekijöistä laittoi hälytyksen päälle koska raadon jalasta törrötti muutaman pikselin pala seinän läpi. Latasin aikaisemman saven, laitoin raadon toisaalle ja ei enää hälytyksiä.
Jep, sama. Tosin itse lähdin suunnistamaan vain kenttää taaksepäin, enkä tallentanut ja tsekkasin kaikki ruumiit, jotta ne on piilotettu tarpeeksi hyvin. Siirtelin sitten suunnilleen kaikki ruumiit "jotenkin vähän paremmin" ja koitin mennä serverihuoneeseen -> toimii. Ja itse asiassa kenenkään ei tarvii edes nähdä niitä ruumiita. Tässä Splinter Cell ykkösessä on se ongelma, että peli "skannaa" koko edellisen pelialueen, kun ylität tietyn rajan ja jos joku ruumis ei pelin mielestä ole piilotettu, tulee automaattisesti hälytys. Tai näin siis luin ainakin Wikipediasta. Kuullema kakkososan jälkeen tämä ongelma on korjattu ja tekoälyä on parannettu sen verran, että vartijoiden pitää itse löytää nämä ruumiit.
Itse olen nyt siellä Mo Tsouk Bo Meats (en edes vaivaudu kirjoittamaan sitä oikein) -mestassa. Koko paikan mennyt tähän saakka ilman hälytyksiä JA ilman tyrmäämättä ketään, mukaanlukien koko sen pakastinhuoneosuuden. Oli kyllä vaikeaa, sen sanon... Ei mitään spoilausta juonesta, vain itse pelaamisesta:
Siellä toisessa pakastinhuoneessa on se turretti ja kolme vihollista. Turretin ohi ei pääse mitenkään huomaamatta. Mutta hetkinen! Kattopalkkiin voikin tarttua, kun hyppää tietyltä tasanteelta. Joten näin pääsin turretin ohi sen huomaamatta. Ongelmana oli, että vaikka huone oli täynnä savua, näkivät viholliset minut täydellisesti. Aloin sitten kehittelemään suunnitelmaa trial and error -tyylillä. Lopulta ammuin diversion cameran ensimmäisen tyypin luo seinään ja laitoin tämän tutkimaan aluetta. Sitten nopeasti toinen diversion camera keskimmäisen tyypin seinään ja viheltelin. Kiipesin äkkiä pakastimien välissä olevalle tasanteelle ja siitä nopeasti kattopalkkiin ja jalat ylös. Möngin kattopalkissa hyvin hitaasti, tai no.. niin nopeasti kuin Sam vain pystyy. Kerkesin juuri ja juuri mennä ovesta ennen kuin se toinen tyyppi palasi paikalleen ja olisi heti nähnyt minut. Menin oven läpi ja turretin yli. Sitten piti vain ajoittaa niin ettei toisessa huoneessa oleva tyyppi näe minua, koska olin silleen jo aiemmin tunaroinut. Lopulta menin tämän tyypin ohi, hiljainen pudotus maahan ja loppu on historiaa.
En löytänyt edes netistä apua tähän kohtaan, eikä missään puhuttu mitään, että turretin ohi pääsisi kattopalkeista. Joten sinänsä olo on palkitseva, kun hokasin tämän itse.