Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Nyt on tullut Splinter Celliä tahkottua viime päivinä pienissä pätkissä ja vastaan on tullut hippasen ärsyttäviä bugeja, joihin en muilla pelaamillani alustoilla (Xbox, PS2) ole törmännyt:

  • CIA-kentässä tuli jatkuvasti hälytyksiä serverihuoneen jälkeen, vaikka pistin huolellisesti tajuttomat hemmot piiloon varjoihin. Rupesin selvittämään asiaa ja huomasin, että yksi toimistotekijöistä laittoi hälytyksen päälle koska raadon jalasta törrötti muutaman pikselin pala seinän läpi. Latasin aikaisemman saven, laitoin raadon toisaalle ja ei enää hälytyksiä.
...

Jep, sama. Tosin itse lähdin suunnistamaan vain kenttää taaksepäin, enkä tallentanut ja tsekkasin kaikki ruumiit, jotta ne on piilotettu tarpeeksi hyvin. Siirtelin sitten suunnilleen kaikki ruumiit "jotenkin vähän paremmin" ja koitin mennä serverihuoneeseen -> toimii. Ja itse asiassa kenenkään ei tarvii edes nähdä niitä ruumiita. Tässä Splinter Cell ykkösessä on se ongelma, että peli "skannaa" koko edellisen pelialueen, kun ylität tietyn rajan ja jos joku ruumis ei pelin mielestä ole piilotettu, tulee automaattisesti hälytys. Tai näin siis luin ainakin Wikipediasta. Kuullema kakkososan jälkeen tämä ongelma on korjattu ja tekoälyä on parannettu sen verran, että vartijoiden pitää itse löytää nämä ruumiit.

Itse olen nyt siellä Mo Tsouk Bo Meats (en edes vaivaudu kirjoittamaan sitä oikein) -mestassa. Koko paikan mennyt tähän saakka ilman hälytyksiä JA ilman tyrmäämättä ketään, mukaanlukien koko sen pakastinhuoneosuuden. Oli kyllä vaikeaa, sen sanon... Ei mitään spoilausta juonesta, vain itse pelaamisesta:

Siellä toisessa pakastinhuoneessa on se turretti ja kolme vihollista. Turretin ohi ei pääse mitenkään huomaamatta. Mutta hetkinen! Kattopalkkiin voikin tarttua, kun hyppää tietyltä tasanteelta. Joten näin pääsin turretin ohi sen huomaamatta. Ongelmana oli, että vaikka huone oli täynnä savua, näkivät viholliset minut täydellisesti. Aloin sitten kehittelemään suunnitelmaa trial and error -tyylillä. Lopulta ammuin diversion cameran ensimmäisen tyypin luo seinään ja laitoin tämän tutkimaan aluetta. Sitten nopeasti toinen diversion camera keskimmäisen tyypin seinään ja viheltelin. Kiipesin äkkiä pakastimien välissä olevalle tasanteelle ja siitä nopeasti kattopalkkiin ja jalat ylös. Möngin kattopalkissa hyvin hitaasti, tai no.. niin nopeasti kuin Sam vain pystyy. Kerkesin juuri ja juuri mennä ovesta ennen kuin se toinen tyyppi palasi paikalleen ja olisi heti nähnyt minut. Menin oven läpi ja turretin yli. Sitten piti vain ajoittaa niin ettei toisessa huoneessa oleva tyyppi näe minua, koska olin silleen jo aiemmin tunaroinut. Lopulta menin tämän tyypin ohi, hiljainen pudotus maahan ja loppu on historiaa.

En löytänyt edes netistä apua tähän kohtaan, eikä missään puhuttu mitään, että turretin ohi pääsisi kattopalkeista. Joten sinänsä olo on palkitseva, kun hokasin tämän itse. :p
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Jep, sama. Tosin itse lähdin suunnistamaan vain kenttää taaksepäin, enkä tallentanut ja tsekkasin kaikki ruumiit, jotta ne on piilotettu tarpeeksi hyvin. Siirtelin sitten suunnilleen kaikki ruumiit "jotenkin vähän paremmin" ja koitin mennä serverihuoneeseen -> toimii.

Itsellä tuo ongelma tuli vasta tuolla alueella, jossa serverihuone sijaitsee. Hälyt tulivat vasta serverihuoneen jälkeen mennessä sinne Doughertyn koneelle; jemmasin toimistotilan käytävää tallustelevan raadon yhden toimistokubiikkelin seinän taakse, ja tämän seinän läpi jäi jalka pilkistämään. Aiemmilla alueilla jätin välillä raatoja pois varjoista, koska pidin huolen ettei alueella muita tyyppejä enää hiippaile.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Devil May Cry'kin sitten kääntyy HD'ksi. Näitä tippuu kyllä tasaisin väliajoin. Kunnolla päästään vauhtiin, niin saa ostella uudestaan kaikki PS2 -pelit HD'na. :D
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Jak-trilogian HD-versio näyttää entistä todennäköisemmältä. Viime kuussa kokoelma bongattiin Korean ikärajanarikan listoilta, ja nyt Jak & Daxter Trilogy Edition löytyy myös saksalaisen USK-organisaation listauksista.

The leak this time comes from the USK, Germany’s videogame rating organization. The collection will be titled Jax & Daxter Trilogy Edition in Europe.

Lähde: Siliconera
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Entinen Xbox-exclusive "Oddword: Stranger's Wrath" julkaistaan pian PS3:lle (PSN) Just Add Water -firman toimesta. Tietoa muutoksista alla:
Oddword: Stranger's Wrath HD PS3 complete • Eurogamer.net

Pelistä lisää vaikka täällä:
Oddworld: Stranger's Wrath - Wikipedia, the free encyclopedia

(Kehittäjä kommentoi jotain EG:n kommenteissa ja mainitsi myös mahd. 360-version:
"The filesize restricts us on XBLA, and MS red tape prevents us on Games on Demand. We ARE still talking to them, and if we can release it on the 360 we WILL.")
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

[video=youtube;7hxzdniiOg0]http://www.youtube.com/watch?v=7hxzdniiOg0[/video]

Pakko ostos!
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)


Jep. Loistavaa että saadaan kohta about kaikki Sony laadukkaat toiminta-tasohyppelyt uusintakierrokselle, varsinkin kun AA-luokan tasohyppelyitä julkaistaan nykyään vähemmän.

Olen muuten useammalta taholta lukenut maininnan, että Jak II olisi jotenkin "vaikea" peli. Muistavatko konkarit pitääkö paikkaansa?

EDIT: Tuli muuten aiemmin spekuloitua kuka hoitaa porttauksen, mutta se on siis "Mass Media Inc." ( http://www.massmedia.com/mm_index.html ). Firma on tehnyt viime vuosina palveluja (Midway ja Midway 2)** kai lähinnä Sonyn Home-palveluun ja vuonna 2007 Tetris Evolution -pelin Liveen. Kotisivu on jotenkin vanhahtava.

**= Wikistä...
The Midway is a carnival-style space that features ten mini-games with ten rewards for each mini-game in addition to a free personal space (Darla's Den). Users can purchase a "Gold Ticket" (50 tickets) to have access to all of the games until they're out of tickets. The space also features a random "free-to-play" mini-game that occurs every fifteen minutes in addition to one specific mini-game (Miz Fortune) that is free every five minutes. The Midway was released on July 1, 2010 in Europe and North America.

The Midway 2 was released on December 9, 2010 in Europe and North America and expands on from The Midway. Just like The Midway, it is a carnival-style space and adds ten more mini-games. The space also features the random "free-to-play" mini-game (occurring every 15 minutes) and the one specific free-to-play mini-game (Miz Fortune every 5 minutes).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Olen muuten useammalta taholta lukenut maininnan, että Jak II olisi jotenkin "vaikea" peli. Muistavatko konkarit pitääkö paikkaansa?
Ei se minusta mitenkään erityisen vaikea peli ollut, mutta siinä se avoin maailma aiheutti vähän turhankin paljon pelkkää paikasta toiseen juoksentelua ja välillä pitkiäkin välimatkoja vailla sen suurempaa tarkoitusta. Ihan kelpo peli, mutta pidin ykkösen rajoitetummasta maailmasta enemmän ihan pelimekaniikkaansakin puolesta. Jak II:ssa oli ehkä vähän liikaa yritetty ottaa GTA-vaikutteita.

Trilogiapaketti toivottavasti lopultakin korjaa osaltani sen puutteen, etten koskaan jaksanut pelata kolmatta Jakia läpi. Hankin pelin sen verran myöhään, että kohtaloksi tuli jäädä PS3:n tarjonnan alle.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Olen muuten useammalta taholta lukenut maininnan, että Jak II olisi jotenkin "vaikea" peli. Muistavatko konkarit pitääkö paikkaansa?

Oli siinä kakkosessa joitakin raivostuttavia kohtia. Yksi tulee mieleen erityisesti aikarajojen vuoksi. Ei se peli kuitenkaan kautta linjan mikään poikkeuksellisen hankala ollut. Tämä trilogiakokoelma kiinnostaa lähinnä ykkösosan takia, kun se oli mielestäni yksi PS2:n parhaista peleistä. Jatko-osien erilaiset vaikutteet hieman söivät tuota seikkailun ja tasoloikkimisen iloa.

Oli muuten aika epäonnistunut traileri, erityisesti musiikin puolesta. Hyh.
 
Kakkonen sai silloin aikanaan valitusta vaikeudestaan ja kolmonen oli tämän seurauksena mielestäni aivan liian helppo. Kakkonen oli mielestäni sopivan haastava. Ykkönenhän on ihan helvetin helppo, mutta silti mahtava seikkailu.

Kyllä ykkösen voisi pelata vielä uudelleen tästä collectionista, se on sen verran helppo ja lyhyt. Muuten tulee skipattua aika huolella lähes kaikki HD-julkaisut, jotka on pelannut jo aiemmin, koska uusiakin huippupelejä tulee niin paljon, ettei ehdi kaikkea pelata.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ubisoft onneksi taipui ja Splinter Cell -kokoelmaan on julkaistu invert-tuen tuova päivitys.

If you’re one of the gamers out there that think up means down and down means up, you may be happy to hear that the Splinter Cell HD Collection on PS3 has received a patch that now allows for an inverted aiming option.

Lisäksi mahdollisesti hyviä uutisia Silent Hill 2 -puristeille: tuleva Silent Hillien HD-kokoelma sisältää alkuperäisen SH2-ääninäyttelynkin. Pieniä tyrskyjä vesilasiinhan on aiheuttanut tietoisuus siitä, että HD-versioihin on tehty kokonaan uudet ääninäyttelyt. Valitettavasti Silent Hill 3:n kohdalla ei alkuperäistä dialogia ole saatavilla "teknisistä logistisista syistä".

Konami understands how the newly-recorded voice acting in the Silent Hill HD Collection offends your very being, and have included an option to switch it off. Unfortunately, “technical and logistical” constraints mean Silent Hill 3 only supports the new voices.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ubisoft onneksi taipui ja Splinter Cell -kokoelmaan on julkaistu invert-tuen tuova päivitys.
Uijuijuijui! Heittämällä päivän paras uutinen ja melkoinen yllätys sen lisäksi. En jaksanut uskoa, että Ubisoft tuolle mitään vaivautuisi tekemään, varsinkin kun muistaa miten eksoottisesti Beyond Good & Evilinkin kamera oli toteutettu. Toki siinä nyt oli eräänlainen invert mutta rikkihän sekin oli kun piti valita haluaako pelata pystysuunta vai vaakasuunta vinksallaan. Hieno homma, että pelaajia tällä kertaa kuunneltiin!
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Kakkonen sai silloin aikanaan valitusta vaikeudestaan ja kolmonen oli tämän seurauksena mielestäni aivan liian helppo. Kakkonen oli mielestäni sopivan haastava. Ykkönenhän on ihan helvetin helppo, mutta silti mahtava seikkailu.

Kyllä ykkösen voisi pelata vielä uudelleen tästä collectionista, se on sen verran helppo ja lyhyt. Muuten tulee skipattua aika huolella lähes kaikki HD-julkaisut, jotka on pelannut jo aiemmin, koska uusiakin huippupelejä tulee niin paljon, ettei ehdi kaikkea pelata.

Ykköstä en ole koskaan kokeillut, kakkosen taisin lainata silloin duunikaverilta... jooo, siinä oli joku ajastettu ajohomma siksak-ympäristössä :mad:, ohjain lensi seinään ja palautin pelin. Mutta mutta nyt voisi hoidella ykkösen, ja ajan kanssa kakkosenkin.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Onkos muilla ollut ongelmia tuon Splinter cell kokoelman quick saven kanssa ?
Mulla se joskus heittää pelistä pihalle xmb -valikkoon, kun yrittää latailla quick savea :confused:
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

[video=youtube;7hxzdniiOg0]http://www.youtube.com/watch?v=7hxzdniiOg0[/video]

Pakko ostos!

Ihmetyttää eikö tätäkään peliä saatu edes 1080p resoille?
Koska ei tuo 720p ole mielestäni riittävä hyppäys siitä 420p
Joka se oli ps2 (Komponenttivideo johdolla pelatessa)
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ihmetyttää eikö tätäkään peliä saatu edes 1080p resoille?
1080p-tilassa pikseleitä on 2,25-kertainen määrä verrattuna 720p-tilaan. Se ei siis ole mikään nappia painamalla tapahtuva juttu. PS2 oli arkkitehtuuriltaan myös hyvin erilainen konsoli verrattuna PS3:een, ja niin hämmentävältä kuin se kuulostaakin, oli se joiltain osin (esim. partikkeliefektit) jopa PS3:a "tehokkaampi".

Koska ei tuo 720p ole mielestäni riittävä hyppäys siitä 420p
Joka se oli ps2 (Komponenttivideo johdolla pelatessa)
Ensimmäisen Jak & Daxterin PAL-versio tuki vain lomitettua 576i-tilaa (ja 16:9-laajakuvaa). Kaksi seuraavaa Jak-peliä pyörivät PAL-versioina joko 576i:nä tai lomittelemattomana 480p-tilassa.

Lähde: Wikipedia
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ihmetyttää eikö tätäkään peliä saatu edes 1080p resoille?

Tiedät varmaan, että lopulta suurin osa PS3/360-peleistä ei ole 1080p-resossa. 720p on aika standardi ja itseasiassa usein "natiivireso" on oikeasti vieläkin alhaisempi - tietyllä kikkailulla sitten saadaan tuo 720p. Resolukuja ei kannata liikaa miettiä vaan pelata pelejä ja luottaa omiin silmiinsä. Joku Alan Wake näyttää aika hyvältä, vaikka sen natiivireso on 960x540.
 
Vastaus: Classics HD -julkaisut (vanhat PS2-pelit PS3:lle - HD ja trophyt)

Ite oottelen tota Jak trilogiaa :) Omistan ton Jak 3 ps2 ja se on ainut Jak peli minkä oon läpässy :/ Millasetkohan trophyt pelissä on ? Itse ainakin veikkaisin Jak 3 yhden trophyn, jossa pitäis kaikki 600 orbsia kerätä. Minkälaisia trophyjä te luulette, että pelit sisältävät ?
 
Desmi: Pidetään luulot mahassa ja odotellaan ihan rauhassa virallista Trophy-listausta. Ei siihen enää niin pitkä aika ole.
 
Ylös Bottom