Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

COD-skenekeskustelu

Arucard-

Member
Ajattelin tässä kehitellä tällaisen ketjun. Tuossa kun olen ollut jonkin aikaa poissa skenestä.

Eli oon nyt katellu vähän ympäri mestoja ja lueskellu hiljaa foorumeita läpi ja katellu miten hommat pyörii. Toki hyvin rajoitetusti voi ymmärtää jostain mistä ei tiedä yhtään mitään.

Nyt aukasen tässä itteeni mietityttävät asiat:

Eli mikä on CoD4 tilanne yleisesti? Varmasti tähän voi vastata monella tavalla. Mutta onko aktiivisuus todella tota mitä ladderit näyttävät? Vai mikä?

-----

Mitä on tapahtunut ConsoleMode:lle? Fedurre tuossa vissiin vielä joitakin servuja pyöritteli, mutta noin yleisesti, onko sielä puolen aktiivisuutta?

-----

Mikä tuon ConsoleGaming.eu:n RRCM on? Ileisesti muokkasivat ConsoleMODE:n jotenkin?
(Ja jos näin niin haluisin kuulla ihan Fedurrelta että mitä mieltä? © much? )

-----

Sitten tuohon ProMod häkkiin.. Eli, en nyt ole ite päässyt kokeilemaan, mutta moni varmaan miettiny ladder mahollisuutta? Ite ainaki luulisin että hack on niin monimutkainen että ei tule laddereissa käytettyä..? (tälle asialle olisi tietty oma topikki)

----

MW2:sta nyt sen verran et onko suomi klaanit kääntynyt nyt tän puolelle kokonaan, ja jos ei, niin ketkä vielä vetää CoD4:sta ku vanhat veteraanit? (Toki ymmärrän että sielä pelataan missä on aktiivisuutta, mutta ilmeisesti juuri SEN takia CoD4 ladderit potkii viimesiään?)

Tuossa nyt pari asiaa mistä voidaan keskustella/spekuloida. MW2:sta en nyt hirveästi jutunaihetta löytänyt kun tuon mikä nyt on meikää jotenki henkilökohtasesti ihmetyttäny.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Mikä tuon ConsoleGaming.eu:n RRCM on? Ileisesti muokkasivat ConsoleMODE:n jotenkin?
(Ja jos näin niin haluisin kuulla ihan Fedurrelta että mitä mieltä? © much? )

Tyhjentävän vastauksen osaan antaa vain tähän. Eli se on decerto v2 ilman attachmentteja. Hylkäsivät consolemoden sen yhden turneen jälkeen kokonaan.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Ainoo tapa miten mun mielest sais COD4:n aktiiviseks on ProModilla. Harva jaksaa pelata kunnolla vanhaa samaa, joten laddut on aika kuoleita. ProMod tarvii sen Resistancen ja 5 minuuttia sähläytäystä aina alussa joten moni ei edes vaivaudu.

MW2:sta pelataan, koska muitakaan aktiivisia kilpailullisesti pelattavia FPS pelejä ei ole tarjolla (BF ei oikeen lyönyt läpi...) MW2 alkaa puuduttaa monia nyt "jo" eikä sekään ole niin aktiivinen mitä voisi luulla. GB:s nyt saa kyl matsia melkeen aina, jos SD only kiinnostaa.

Red Dead Redemption tulee viemään jonkin osan codittajia pois, tosin taas kuinka kauaksi aikaa on eri asia.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Red Dead Redemption tulee viemään jonkin osan codittajia pois, tosin taas kuinka kauaksi aikaa on eri asia.

joo. Paitsiu, et tos repemptionis tuskin mitään klaanimatseja tulee (XD) niin ite varmaa meen va tarinan, ja palailen takasi codii. tuskin julkkaris ostan mut kumminnii näi.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Ainoo tapa miten mun mielest sais COD4:n aktiiviseks on ProModilla. Harva jaksaa pelata kunnolla vanhaa samaa, joten laddut on aika kuoleita. ProMod tarvii sen Resistancen ja 5 minuuttia sähläytäystä aina alussa joten moni ei edes vaivaudu.

MW2:sta pelataan, koska muitakaan aktiivisia kilpailullisesti pelattavia FPS pelejä ei ole tarjolla (BF ei oikeen lyönyt läpi...) MW2 alkaa puuduttaa monia nyt "jo" eikä sekään ole niin aktiivinen mitä voisi luulla. GB:s nyt saa kyl matsia melkeen aina, jos SD only kiinnostaa.

Red Dead Redemption tulee viemään jonkin osan codittajia pois, tosin taas kuinka kauaksi aikaa on eri asia.

Rupee vähän selkenee tää meininki. Ja juu, onhan se totaa et sama vanha ei loputtomiin jaksa kiinostaa, varsinkaan sillon ku kukaan ei mitää turnauksia, liigoja kunnon palkinnoilla tee. Eikä yleisesti kuuntele yhteisöä.

Ja ainu ladder sivusto mikä nyt tulee mieleen joka vois ottaa ProMod:n vastaan avokäsin olis ClanBase. Sinne kun pistäis vaikka kaikki 3 sääntö modausta ni luulis porukan innostuvan taas, mut harva jaksaa rupee vääntää tietäen mitä viime kerralla tapahtu.

Saa nyt nähä miten CoD4:lle käy. Ite en ainakaan oo luovuttamassa pelin suhteen ja tuun hakkaamaan sitä tässä vielä. Meinaan se on vaan fakta et hyvää peliä on turha lopettaa vaan koska tuli "päivitetty versio" joka kaiken lisäksi oli huono. Vähän niinku CS 1.6:n kohalla :/
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Meinaan se on vaan fakta et hyvää peliä on turha lopettaa vaan koska tuli "päivitetty versio" joka kaiken lisäksi oli huono. Vähän niinku CS 1.6:n kohalla :/

Joo joo cs 1.6 on sen mitä, 10v vanha peli, mutta se on HYVÄ peli. Cod4 ei ainakaan konsolilla ole semmoinen peli, jota jaksaisi loputtomiin pelata.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Joo joo cs 1.6 on sen mitä, 10v vanha peli, mutta se on HYVÄ peli. Cod4 ei ainakaan konsolilla ole semmoinen peli, jota jaksaisi loputtomiin pelata.

Näin tossa etusivulla, että joku oli tehnyt "skene" -ketjun, ei ollut vaikea arvata kuka...

Väärin, CoD4 on ainakin mielestäni peli jota jaksaa jauhaa kauan, jos ProModi saadaan kehitettyä mahdollisimman toimivaksi. Ihan hyvin voisi mielestäni tehdä ProModi ladderin ja PC:llä CoD4 tulee olemaan suosittu ja pitkään, mielestäni hyvin verrattavissa CS:ään.

Lähdetään nyt tosiseikoista, CoD4 ei tule olemaan aktiivinen CG:ssä oli sääntösettinä Decerto, CM tai RRCM (joka on mielestäni aivan turha, koska siinä on vain pari muutosta Decertoon, en ymmärrä miksi pitää nimetä sääntösetti sen mukaan vaikka se onkin varmaan enemmän "vitsi", kuten CG.ssä kaikki yleensäkin).

Mielestäni Aru kantsii ajaa ProModi sisään ClanBaseen heti kun se on "valmis". Hyvä valttikortti saada sinne nyt tiimejä, kun missään muualla hommista ei tule mitään. Modiin pystyy säätämään kaiken sopivaksi sääntöjen osalta, joten siitä tulee myös ClanBaseen sopivampi muutenkin. Veikkaan, että ProModin avulla voi siirtyä ClanBasen default ladder järjestelmään, joss pelataan se kaksi mappi oliko nyt kympin score limitillä tai jtn. Noi kantsii kysyä tarkasti ja pyytää jonkun osaavan tekemään jo valmiista tiedostosta hieman muunneltu.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Näin tossa etusivulla, että joku oli tehnyt "skene" -ketjun, ei ollut vaikea arvata kuka...

Väärin, CoD4 on ainakin mielestäni peli jota jaksaa jauhaa kauan, jos ProModi saadaan kehitettyä mahdollisimman toimivaksi. Ihan hyvin voisi mielestäni tehdä ProModi ladderin ja PC:llä CoD4 tulee olemaan suosittu ja pitkään, mielestäni hyvin verrattavissa CS:ään.

Lähdetään nyt tosiseikoista, CoD4 ei tule olemaan aktiivinen CG:ssä oli sääntösettinä Decerto, CM tai RRCM (joka on mielestäni aivan turha, koska siinä on vain pari muutosta Decertoon, en ymmärrä miksi pitää nimetä sääntösetti sen mukaan vaikka se onkin varmaan enemmän "vitsi", kuten CG.ssä kaikki yleensäkin).

Mielestäni Aru kantsii ajaa ProModi sisään ClanBaseen heti kun se on "valmis". Hyvä valttikortti saada sinne nyt tiimejä, kun missään muualla hommista ei tule mitään. Modiin pystyy säätämään kaiken sopivaksi sääntöjen osalta, joten siitä tulee myös ClanBaseen sopivampi muutenkin. Veikkaan, että ProModin avulla voi siirtyä ClanBasen default ladder järjestelmään, joss pelataan se kaksi mappi oliko nyt kympin score limitillä tai jtn. Noi kantsii kysyä tarkasti ja pyytää jonkun osaavan tekemään jo valmiista tiedostosta hieman muunneltu.

En nyt jaksa ite rupee tarkemmin miettiimään. Kun en tuota ProMod:ia ole kokeillut. Mutta kyllä ajatuksena ainakin olisi että meen takasin tuonne CB, laitan säännöt sinne ja pistän jonku Cup:n/Turneen pyörimään samantien.

Mutta tosiaan tarkemmista säännöistä ei ole tietoa, kun jos esim modista tosiaan tulee se ehta "ProMod" niin tarviiko kenties jotain sääntöjä sen suhteen että siitä tulisi sopivampi konsolille tms.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

ClanBase mainittu! Joko saa ottaa korkin pois? Menee nimittäin täysin mielenkiinto tästä topicista kun tää on taas kohta PS3 vs. PC läppää täys. Ja se jos mikä saa siman herahtamaan huulille.

Online shoottereita on nyt aika paljon mitä porukka tahkoo joten on selvää ettei COD4 kulta-aikoihin tulla pääsemään ennenkun tulee joku ihan turbohuippu peli taas. Siis sellainen jota kaikki pelaa kuten COD4 aikoinaan.

MW2 > WAW+COD4! :p
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

ClanBase mainittu! Joko saa ottaa korkin pois? Menee nimittäin täysin mielenkiinto tästä topicista kun tää on taas kohta PS3 vs. PC läppää täys. Ja se jos mikä saa siman herahtamaan huulille.

Online shoottereita on nyt aika paljon mitä porukka tahkoo joten on selvää ettei COD4 kulta-aikoihin tulla pääsemään ennenkun tulee joku ihan turbohuippu peli taas. Siis sellainen jota kaikki pelaa kuten COD4 aikoinaan.

MW2 > WAW+COD4! :p

Joo, kuten sanoin niin en tarkemmin rupee miettiimään asiaa, kun on tuo PS3:n vielä huollossa ja joutunu tässä vaan lukemalla foorumeita miettimään että minkälainen meininki.

Tosiaan jos tuo CoD4 puoli on mitä se näyttää olevan niin turha tässä on mitään edes yrittää enään.

oon ite henkilökohtasesti miettiny kauan tätä et miten porukka siirttyyy pelistä toiseen ja "ettii" sitä täydellisyyttä. Varsinki, et se pitää tehdä laddereissa. MW2 on hyvä esimerkki; Porukka rupes pelaamaan peliä heti julkasupäivänä ja olihan peli hyvä, en kiellä sitä. Sitten CG ja GB avas ladderit ja porukka ryntäs sinne, CoD4 jäi taakse. Nyt kuitenki OSA tajuaa et peli on ihan järjetön, mutta koska CoD4 puoli on niin epäaktiivinen heidän on "pakko" jäädä sinne MW2:n puolelle.

OFF TOPIC:

Voin melkein taata et ei tuu tulemaan mitään FPS peliä enään mikä päihittäisi CoD4. Meinaan se mitä nykyään voidaan ja tehdään gfraaffisesti ja teknillisesti on hieman liikaa FPS peliin. MW2 on graaffisesti siinä hyvällä rajalla, mutta teknillisesti se on kun roskapönttö, heitetty kaikki turha "ihmeellinen" päälle ja tanssittu ripaskaa et jopas tuli hyvä tuotos taas. (Älkää kommentoiko tähän kun ei liity topikkiin mitenkään)
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Niinh on vaik kuin monta peliä jota mielummin pelaisin kuin MW2 tai Cod4, mutta kun ei niissä oo muita pelaajia sitte.. On helpompi hyppää MW2, mitä suurin osa pelaa ja laittaa pelit/partyt pystyyn, kun ruveta ensin kerää 30min - +60min johonki toiseen peliin tarpeeks väkee että saa pelit käyntiin. Saati sitten mitään CW pelejä.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

En kyllä ymmärrä miten saatte näistä codeista noin hemmetin hyvän kuuloisia... Oma mielipide on että publaa en pelaisi hetkekään jollei matsi aktiivisuus olisi pleikkarin parasta.

Nelosen matsit oli juggernaut kakkaa pitkän aikaa ja ihan alkuun kill streak kuraa. Eipä tullut matseja pelattua tosin kun pari kuukautta ennen MW2:sta ja Julkasun jälkeiset muutamat kuukaudet. Olihan nelonen silti MW2:sta parempi, mutta huonosti menee jossei parempaa FPS peliä saada pleikalle.

(kommentoinpas kumminkin)
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

En kyllä ymmärrä miten saatte näistä codeista noin hemmetin hyvän kuuloisia... Oma mielipide on että publaa en pelaisi hetkekään jollei matsi aktiivisuus olisi pleikkarin parasta.

Nelosen matsit oli juggernaut kakkaa pitkän aikaa ja ihan alkuun kill streak kuraa. Eipä tullut matseja pelattua tosin kun pari kuukautta ennen MW2:sta ja Julkasun jälkeiset muutamat kuukaudet. Olihan nelonen silti MW2:sta parempi, mutta huonosti menee jossei parempaa FPS peliä saada pleikalle.

(kommentoinpas kumminkin)

tässä nyt varmaankaan mistään publasta puhuta, tai varsinkaan mistään matsista jossa kaikilla juggerit päällä.

Täytyy nyt katella miten homma pyörii kun saan ton PS3:n takasin. Miten on esim. ConsoleMODE:n laita ja miten ProMod vaikuttaa siihen, ainaki luulis et kaikki ConsoleMODE:n fanit on ProMOD:ssa täl hetkel vääntämässä.

Ja jos tosiaan CoD4 on mitä ladderit näytttää niin meikäläinen luvuttaa tän suhteen ja meen pelaamaan MH3:sta Wii:lle :D
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

tässä nyt varmaankaan mistään publasta puhuta, tai varsinkaan mistään matsista jossa kaikilla juggerit päällä.

Täytyy nyt katella miten homma pyörii kun saan ton PS3:n takasin. Miten on esim. ConsoleMODE:n laita ja miten ProMod vaikuttaa siihen, ainaki luulis et kaikki ConsoleMODE:n fanit on ProMOD:ssa täl hetkel vääntämässä.

Ja jos tosiaan CoD4 on mitä ladderit näytttää niin meikäläinen luvuttaa tän suhteen ja meen pelaamaan MH3:sta Wii:lle :D

Ensinnäkään ei mitään järkeä tehdä CB laddua missä olisi mitään näistä vanhoista sääntöseteistä, koska ne tulee olemaan yhtä suosittuja kuin jääkiekko keniassa. Voin jo tähän väliin kertoa, että esim. itseäni ei enää kiinnosta pelata juuri mitään muuta ProModin jälkeen (kaikessa hankaluudessaan silti parempi). Otetaan vielä huomioon kuinka suosittu saitti ClanBase on konsolipelaajilla niin voidaan todeta, elämä voittaa.

Turhaan lähdet mitään ClanBase juttua väsään, koska ei siitä tule mitään koskaan milloinkaan vaikka yrittäisit kuinka hikisesti mainostaa sitä joka toinen kuukausi kaikilla sivuilla. Se on hyvä että yrittää, mutta tuskin se tulee onnistumaan tai saat enintään 10 klaanin ladderin, tuskin sitäkään eikä siinä ole juuri järkeä, koska matsien hakuun saa käyttää puolipäivää monesti vielä huonoin tuloksin.

Odota, että pleikkari tulee takaisin, odota että ProModia kehitetään vielä hieman paremmaksi ja toivimammaksi ja sitten voit harkita ladderia sille IMO.

Mitä tarkoitat Kissa että huonosti, jos parempaa peliä ei tule. Varmasti ei tule enää parempaa peliä kuin CoD4. Mun mielestä potentiaalia on kaikkien aikojen parhaaksi FPS räiskinnäksi myös konsoleilla, mutta kaikki on sitten IW:stä kiinni. Mutta jos tarkoitit, että kumma jossei pelintekijät osaa suunnitella paremmin pelin toimivuutta kaikessa potentiaalisuudessaan, sitten ymmärrän. Kuten joku jo sanoi, on hauska kun "konsolinyypät" pystyy omin käsin modaamaan pelistä 100 kertaa paremman hetkessä verrattuna entiseen publapaskaan.

En oikeastaan ymmärrä miksi jostain pelaajasta pelaaminen voisi olla hienompaa, kun se on täynnä kaikkea verrattuna siihen, että peli olisi toimiva ja pelimuotojen ideat ja pelaajien taidot korostuisivat. Pelintekijät voisivat vaikka tehdä servut jotka hakee automaattisesti tason mukaan pelaajia vastaan niin ei tarvitsisi sitten kitistä ja kaikkeen varmasti totuttaisiin. Mutta hyvin se MW2 publakin on maistunut, ei siinä mitään. Silti uskon, että tekemällä pelistä ehkä hieman yksinkertaisemman, mutta toimivamman, voitaisiin saavuttaa todella pitkäikäisiä pelejä nettipuolella. Tällä tarkoitan 5-10 vuotta aina siihen asti, kun tekniikka on taas kehittynyt tarpeeksi, jotta saadaan uusi loistoteos uunista ulos.

On kuitenkin aika selvää, että IW (näillänäkymin ei moni muukaan) ei nykyistä menoa tule kehittämään toimivaa FPS räiskintää enää. Yksi magee vaihtoehto olisi, että jaettaisiin mod-työkalut myös konsoleille niin sitten voitaisiin luoda jotain toimivampaa, jossei pelinkehittäjiä se homma kiinnosta. Taisi kuitenkin mennä ohi aiheen rankasti, ja turhaan taas kirjoitan varmasti, ei ne asiat miksikään muutu.

Mun mielestä tällä hetkellä on vähän sellaista hiljaiseloa yleisesti klaanipeleissä, kaikki jauhaa jotain peliä, muttei niin ahkerasti välttämättä. CoD4 on todella epäaktiivinen ainakin CG:ssä juuri nyt, eikä RRCM tai mikään muu tule sitä muuttamaan. CG:ssä maksimissaan ehkä kymmenen randomporukkaa aktiivisia CoD4 puolella, tässäkin puhutaan lähinnä yhdestä-kahdesta viikonloppumatsista.

Edit:
Mielestäni voi pikkuhiljaa alkaa odottelemaan PS4 (jos tulee) tuloa ja sitten hämmästellä kun uusi laite pystyy luomaan taas jotain ennennäkemättömän aitoa jne. Ei mene enää kauaa kun pelataan 3D pelejä ja siitä muutaman askeleen päässä on se, että ollaan itse pelissä jollain illuusiolla. Ehkä siihen väliin mahtuu jopa pari hyvää FPS peliä.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

En kyllä ymmärrä miten saatte näistä codeista noin hemmetin hyvän kuuloisia... Oma mielipide on että publaa en pelaisi hetkekään jollei matsi aktiivisuus olisi pleikkarin parasta.

Nelosen matsit oli juggernaut kakkaa pitkän aikaa ja ihan alkuun kill streak kuraa. Eipä tullut matseja pelattua tosin kun pari kuukautta ennen MW2:sta ja Julkasun jälkeiset muutamat kuukaudet. Olihan nelonen silti MW2:sta parempi, mutta huonosti menee jossei parempaa FPS peliä saada pleikalle.

(kommentoinpas kumminkin)

Teillä ketkä on Socom yhteisön nähnyt ja peliin tuhansia tunteja uhranneet (ite en pelannut ikuna) , hakevat sitä fiilistä todennäköisesti lopun elämänsä. Sitä selittämätöntä pelaamisen riemua ja palvontaa. En minäkään enää MW2 julkaisun jälkeen saanut ihan samaa "boneria" kun silloin kun COD4 julkaistiin. Se voi olla ettei sitä enää milloinkaan tulekaan. Ei Socom-faneille eikä COD-faneille. Ehkä IW:n jälkeläinen jonka Jason West ja Vincent Zampella perustivat, tekevät jonkun uuden messias FPS-pelin tai zitte Zipper tekee Socom 4:sta loistoteoksen. Molempi onnistuu kun kuuntelee skeneä. Mut minusta on ajan hukkaa laittaa kaikkia munia siihenkään koriin. Ehkä se ensimmäisen "jumal-pelin" taika ei kestä kun sen yhden kerran... Omat verkkosotani aloitin Ressu:FOM pelillä ja vaikkei se sen kummallisempi ollutkaan, ihmeellinen suhde mulla siihen vieläkin vaan on.

En sitte tiedä mikä olis parempi FPS-pleikalle kun MW-sarja. Kaikissa muissa on, liian alhainen FPS, liian kapea FOV, huono ohjaus, tai jotain muuta. Tosin BF:BC2 en ole demoilua enempää pelannut mut onko siitä kilpapelaamiseen ollenkaan. Veikkaan etteiole, johtuen siitä että suurin osa pelaajista jotka räiskii vetää MW2:sta.

Pakko se ny vaan näitä on pelata kun ei muutakaan vielä ole. Itse kyllä olen tarjontaan tyytyväinen ja siksi mä kuitenkin pelaan näitä verkkopelejä kun tapaan siellä mun hyviä kavereita. Ilman heitä en todennäkoisesti juurikaan pelaisi moninpelejä. Hyviä yksinpelejä on liikaakin kesken.

Se miks konsolilla ei oikeaa skeneä pääse syntymään on MATCH MAKING, modien puute(promod on kyllä hyvä yritys) ja se että samankaltaisia pelejä ja ylipäätänsä hyviä pelejä tulee koko ajan liikaa. Sekin osaltaan repii porukkaa joka suuntaan.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

@Fedurre

Joo, siis ei oo aikomustakaan tässä tehdä yhtään mitään. Ihan vaan kun PS3:n saan ni siinä kattelen pelaamalla matseja ja privaa yms. et millanen aktiivisuus yleisesti vielä CoD4 puolella on. Ja jos toi ProMod (final) hack sit yllättää jotenki positiivisesti ni voi sit miettiikkin jotakin.

Mut tosiaan kuten sanoin niin jos tää nyt on just tätä itteään niin meikäläinen on poissa pelistä. Saas nähä JOS sit joskus joku tekee taas jonku edes kohtalaisen FPS pelin taas.

Mut näin aluks jaksaa katella tätä menoa vielä.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Teillä ketkä on Socom yhteisön nähnyt ja peliin tuhansia tunteja uhranneet (ite en pelannut ikuna) , hakevat sitä fiilistä todennäköisesti lopun elämänsä. Sitä selittämätöntä pelaamisen riemua ja palvontaa.

Täytyy kyllä sanoa että naulan kantaan osuit. Socomit nostaneet riman todella korkealle, mutta Socom: Confrontation oli kaikkine bugeineen se PS3:sen taitoa vaativin peli, mitä itse olen pelannut. Pidin sitä myös hyvänä pelinä matseissa, mutta openit oli hirveämpää kun COD:ssa.

MW2 openit ovat todella puuduttavia ja niistä en itse ainakaan opi enään mitään. Tietenkin osa syy on MATCH MAKING ja niinkun sanoitkin jo, ei tätä suomi yhteisöä pääse totetuttamaan samalla tavalla kun Socomeissa. Todellakin kaipaan peleihin sitä suomalaisten kanssa pelailua ja kuolleena rupattelua. Socom2:ssa suomi openit oli melkeinpä tasokkainta euroopassa, se olikin varmasti syy siihen miksi pienessä suomi yhteisössä kehittyi ajan kanssa todella paljon hyviä pelaajia.

Matsit tietenkin näissäkin asia erikseen, mutta liikaa onnetar peliä, viive, yhteys ongelmat ulkomaalaisia vastaan ja tähtäämisen helppous on näitä suurimpia ongelmia miksi en pidä cod sarjaa Playstation:in puolella minään kummoisena. Toki taso erot ne tässäkin näkyy, siitähän ei pääse mihinkään.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Täytyy kyllä sanoa että naulan kantaan osuit. Socomit nostaneet riman todella korkealle, mutta Socom: Confrontation oli kaikkine bugeineen se PS3:sen taitoa vaativin peli, mitä itse olen pelannut. Pidin sitä myös hyvänä pelinä matseissa, mutta openit oli hirveämpää kun COD:ssa.

MW2 openit ovat todella puuduttavia ja niistä en itse ainakaan opi enään mitään. Tietenkin osa syy on MATCH MAKING ja niinkun sanoitkin jo, ei tätä suomi yhteisöä pääse totetuttamaan samalla tavalla kun Socomeissa. Todellakin kaipaan peleihin sitä suomalaisten kanssa pelailua ja kuolleena rupattelua. Socom2:ssa suomi openit oli melkeinpä tasokkainta euroopassa, se olikin varmasti syy siihen miksi pienessä suomi yhteisössä kehittyi ajan kanssa todella paljon hyviä pelaajia.

Matsit tietenkin näissäkin asia erikseen, mutta liikaa onnetar peliä, viive, yhteys ongelmat ulkomaalaisia vastaan ja tähtäämisen helppous on näitä suurimpia ongelmia miksi en pidä cod sarjaa Playstation:in puolella minään kummoisena. Toki taso erot ne tässäkin näkyy, siitähän ei pääse mihinkään.

Totta, itse olen kuitenkin sitä mieltä että JOS CoD4 olisi toteutettu oikein tai olisi modikalut annettu käyttöön myös konsolilla, olisi se ohittanut minkä tahansa pelin kilpailullisuudessa/skillissä/klaanipelinä/minä tahansa 100-0. Onneksi voi edes jotenkin nauttia kilpailullisuudesta tolla ihme hackilla, mutta sekin on vaan sitä, että random pelaajat pelaa keskenään ilman kummempaa tiimityöskentelyä ja välillä jopa ilman järkevää ajatusta. Ainakin hyvä, että ampua pitää osata, koska sitä aimassistia ei ole, eron kyllä huomaa tajuttoman hyvin. :D

Arucard-, kyllä se sinänsä pitäisi yllättää positiivisesti sillä ulkoasulta se on kuin ProMod PC:llä (myös korkea FPS on pystytty simuloimaan loistavasti muuttamalla gravitaatio ym. asetuksia ilman, että peli kärsii yhtään siitä) ja todella monet tärkeät tekijät on pystytty muokkaamaan täysin samoiksi. Sitten kun ClanBaseen laittaa ylimääräiset rajoitukset (joita ei pysty modaamaan) kuten 1 sniper per tiimi yms. niin varmasti tulee hyvä.

Pidän yhä CoD4:n mappeja yhtenä suurena tekijänä pelin todella hyvään onnistumiseen kilpailullisella puolella, en vain tiedä mihin nämä taidot katosivat MW2 kohdalla, siinä meni vain kaikki pieleen kerta kaikkiaan järkevän pelattavuuden kannalta. Varmasti siinäkin modikaluilla olisi saanut hyvää aikaan, mutta...

Mielestäni se kertoo MW2:n kohdalla jo paljon, että pelissä pysyy todella helposti mukana vaikka peliaikaerot olisivat todella suuria. Toki peli on osittain CoD4:sta, mutta silti.
 
Vastaus: COD-skenekeskustelu

Ihan vaan ajatuksena. Jos kerran nää modaukset, promod yms. jne. on NIIN tärkeitä juttuja mitä ilman ei pelinautinnosta ole tietoakaan ja jossa joka yksityiskohtaa on hiottava viimeseen asti, että on varmasti r000 niin eikö olisi vaan helpompaa ostaa se PC ja pelata siellä missä nää jutut on helpompi toteuttaa ja jo valmiina? Kuitenki kokoajan vertailukohtana on se PC missä kaikki on auvoisesti ja pyrkimys on mallintaa samaa keinolla millä hyvänsä PS3:lle. Miksi? Pleikalla kaikki on nyyppiä, publat hirveetä, ei taito ratkase jne. ja PC:llä taas kaikki ihanteellisesti niin miksi pitää hakata päätä seinään?
 
Ylös Bottom