Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cod4 multiplayer ongelma

Vastaus: Cod4 multiplayer ongelma

Jees eli nyt löyty taas tällänen kiva ongelma :D

Eli menin CoDiin ja pelailin siinä yhen mapin kavereiden kanssa.. joo ei siin mitään mutta sitten kun matsi loppu niin party hajosi.. Ja sitten kun painan "Find Game" niin tulee "Downloading game settings..." ja sitä jatkuu loputtomiin.. ja sama homma jos joku pistää kaverikutsua niin "Downloading game settings..." .
PS3 uudelleenkäynnistystä ja modeemin uudelleenkäynnistystä on jo kokeiltu, eikä auttanut mitään.. Nettiselain toimii normaalisti.. Taitaa vaan CoD:i vittuilla vai mikä on? :(
Muilla ollu samaa ongelmaa?

Joo ja uutta infoa...
Jos yrittää tehdä "private match:in" niin koko konsoli jähmettyy eikä edes ps nappula toimi. eli virtanappulasta kiinni ja takas..

Joo sain korjattua.. Siinä kun tuo "Downloading game settings" tuli niin otin ton nettipiuhan irti ja pistin kiinni muutaman kerran niin sitten taas rupesi pelittämään. että jos joku muu saa saman homman niin tolla menetelmällä sain toimimaan uudelleen.
 
Vastaus: Cod4 multiplayer ongelma

Mulla on vieläkin tän kyseisen pelin kanssa se ongelma että en saa hyväksyttyä kuin muutaman pelaajan kutsuja ja nyt se alkaa jo tosissaan harmittamaan.

Aluksi tilanne olis se että mulla oli NAT3 ja UPnP ei ollut päällä ja ei toiminut invit kuin muutaman kanssa. Laitoin reitittimestä UPnP:n päälle ja samalla vaihtui NAT malliin NAT2, tässä vaiheessa jo hieman tuuletin kun olin kuullut että tuolla NAT versiolla pitäisi kaiken toimia hyvin. No kävin niin että mitään ei muuttunut, sain edelleen hyväksyttyä kutsut vain niiltä samoilta muutamilta pelaajilta.

Olisiko jollain antaa vielä jotain vinkkiä miten tuon ehkä saisi korjattua, kun lähtökohta on se että en mielelläni disabloi reitittimen palomuuria? Itselläni alkaa jo neuvot käymään vähiin...
 
Vastaus: Cod4 multiplayer ongelma

Avaa PSN tarvitsemat portit muurilta?

Toi on hyvä idea jota olen harkinnut, mutta kun olen asiaa miettinyt niin miten yksittäisten porttien avaaminen voisi tätä ratkaista, sillä online toimii muuten ihan ok, monen pelin osalta ja siis jopa siellä cod4 puolellakin ne invit toimii joidenkin osalta, esim. en usko että mun reitittimessä on avattu dedikoituja portteja HC76:lle, kun sen kanssa invit toimii mainiosti, vai mistä se johtuu että ne invit toimii kun ne tulee häneltä, samoja linjoja ja samoista porteista se kommunikaatio hänekin kanssa luulisi tapahtuvan. Mutta nämä on siis mun pohdintoja ja jos tuosta porttien avaamisesta on todellakin hyötyä niin pakkohan sitäkin on kokeilla, olihan ne nämä portit jotka avata pitää:

Yleisesti käytetyt ja PSN:n edellyttämät portit:

TCP: 80, 443, 5223
UDP: 3479
TCP+UDP: 3658, 3478 (voice chat)
 
Vastaus: Cod4 multiplayer ongelma

esim. en usko että mun reitittimessä on avattu dedikoituja portteja HC76:lle, kun sen kanssa invit toimii mainiosti, vai mistä se johtuu että ne invit toimii kun ne tulee häneltä, samoja linjoja ja samoista porteista se kommunikaatio hänekin kanssa luulisi tapahtuvan.
Tietoliikenne on ihmeellinen asia. :)

Mulla on esimerkki noista mystisistä ongelmista.
Mulla oli aikoinaan veljeni kanssa samat modeemit (Telewellin EA-400) ja jos yritimme kahdestaan pelata verkkopelejä, emme päässeet samoihin huoneisiin. Socomeissa pääsimme samoihin peleihin, mutta jos olimme samalla puolella ja viimeisinä hengissä, emme voineet puhua keskenämme. Jonkun kolmannen piti olla elossa että pystyimme puhumaan.
Muuten kaikki oli kunnossa, mutta kun oli samat modeemit, homma tökki. Elisan eikä Telewellin tuellakin meni sormi suuhun moisen kanssa.
Homma alkoi toimia kun laitoin oman pleikkarini DMZ-alueelle.

Juu, nuo portit.
 
Vastaus: Cod4 multiplayer ongelma

Ei auta vaikka mitä tekisi, laitoin nyt pleikkarille kiinteän ip:n jonka määritin myös reittimille, joten kaikki portit ainakin oli auki, testasin kaverin kanssa eikä auttanut lainkaan. Kokeiltiin vielä niin että laitettiin kaverillekkin kiinteä ip, mutta silti sama homma. Kaikissa tapauksissa online pelaaminen toimi muuten ihan ok, mutta ei vaan saa hyväksyttyä niitä invejä. Alkaa riittämään mulle tän ongelman parissa säätäminen, ei auta mikään. No pääsen mä sentään pelaamaan onlinessa sekä kutsut toimii ainakin yhden henkilön kanssa, joten kai se siihen on vaan tyydyttävä.
 
Vastaus: Cod4 multiplayer ongelma

Mulla alkoin COD4:n kohdalla onkelmat viimeisimmän päivityksen jälkeen, ennen sitä peli toimi loistavasti netissä, nyt ei peliseuraa löydy...

Esim GT toimii netissä ihan hyvin.

Kaapelilaajakaista käytössä. Tosin ADSL tilattu.
 
Vastaus: Cod4 multiplayer ongelma

Mulla oli samoja ongelmia ei auttanut kuin vaihtaa modeemi. Nyt on TeleWell TW-EA 501 nyt on Nat 1 kun käytän portteja 3 tai 4.
 
Vastaus: Cod4 multiplayer ongelma

Mulla olisi sellainen ongelma että pelit löytää kyllä nopeeta ym mutta kun meet peliin niin siihen tulee semmoinen kelta,musta valko tatti ja lukee jotai yhteydestä.... Onko vika missä?? Kiitos jo etu käteen..
 
Ylös Bottom