Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CoD4, PS3 ja 7.1 Surround Äänet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arucard-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: CoD4, Ps3 ja 7.1 Surround Äänet!

Omilla luureilla kuuluu suuntaäänet todella selkeesti ja niitä ei oo "viritetty" mitenkään, vaan tälläkin hetkellä kiinni näytössä. Sama myös pelattaessa puuceella.

Stereokuulokkeet testissä. Testin parhaan hintalaatusuhteen ja 4**** sai Koss SB45 jonka saa halvimmillaan hintaan 27. Veti vertoja äänenlaadussa voittaneelle Sennheiser Pc350-mallille jotka Tunnetulla taisi olla? Koss SB45 - Kuulokkeet (mikrofonilla) - Arvostelut - MBnet

Äänen laadusta en osaa sanoa mitään? Mikrofonin takia itse hankin paremmat kuulokkeet. Entisen Fatalityn kuulokkeiden mikrofooni ei vaan toiminut omassa käytössäni. Tarvitsin mikrofoonin josta puheääni välittyi muidenkin kuultavaksi kun pelailin illalla.

Ite pelailen olohuoneessa muun perheen mentyä nukkumaan. Vaimo on turhan herkkäuninen, joten joudun puhumaan mikkiin todella hiljaa.

Fatality:
+Äänet toimii musta ihan hyvin.
-Mikkiin hiljaa puhuessa muut ei meinaa kuulla mun ääntä ollenkaan saati et saisivat siitä selvää jos edes huomaavat et yritän puhua. Normaali puheäänellä puhuttaessa mikki toi ihan normaalisti, mut usein eukko heräs ja alko rähjäämään.

Sennheiser Pc350
+Äänet toimii hyvin.
+Mikrofoni on todella herkkä toiset kuulevat varmaan pelkän kuiskauksenkin. Mikrofoonin säädön olleessa asteikolla 5 luulen että myös hengitykseni kuuluu mikistä. Ainakin testipalkki liikkuu pelkästä hengityksestä. Mikrofoni on myös laadukkaan näköinen. Ainoa miinus mikissä on se et muutaman kerran olen unohtanut laskea sen otsalta alas, jolloin kukaan ei kuule minua.

Tietysti mä en ole oikea henkilö sanomaan kuuluuko mun ääni nykyään paremmin. Sitä sais kommentoida muut.

Mutta mä lopetan keskustelun tästä aiheesta. Ketjun tarkoitus kaiketi alun perin oli keskustella 7.1 äänistä.

Sennheiser PC 350
Valtteri Hyttinen: Hifi-tuotteistaan tunnettu Sennheiser onnistuu myös pelaajille suunnatuissa kuulokkeissa. Soundi on kirkas ja ilmava bassotoiston kouraistessa syvältä. Erottelevuutta on eniten ja äänikuva aukeaa hyvin. Suuret ja miellyttävät kupit peittävät korvat täysin, mutta korvien ympärille kohdistuva paine on lievä. Sennheiserit sulkevat ulkopuoliset äänet ulos kiitettävästi. Kuljetettavuutta haittaa suuri mikrofonipuomi, joka ei taitu kokoon muun setin mukaan. Sennheiserit sopivat erinomaisesti myös musiikin kuunteluun, mutta valtavan mikrofonipuomin takia vain kotioloissa.

Rasmus Wickholm: Sennheiser suoriutuu tasaisen varmasti erityyppisestä musiikista. Bassoissa on tiukkuutta, muttei samanlaista muhkeutta ja potkua kuin Razerissa. Ääni on laadukas, tarkka ja puhdas, mutta väritön ja neutraali, mikä saattaa - kuunneltavasta musiikista ja kuuntelijan sointimausta riippuen - estää tunnelmaa nousemasta aivan huippuunsa. Mikrofonin äänenlaatu on testin paras. Puheen kaikki taajuudet kuuluvat hyvin ja kohinaa on erittäin vähän.

Lähde http://www.mbnet.fi/tuoteseuranta/tuotekortti.aspx?id=4114

Onkohan nyt tullut jotakin uutta headsettiä myytiin joka toimisi?
Tai löytyykö tuota X-tactic Digital PS3 headsettiä jostai kenties halvemmalla?

Ruvennu tuo meikäläisen "säätö" noitten "surround" äänien kanssa ruvennu hatuttaa ku joutuu olla tietokoneellakin kaikki ihme ohjelmat päälä. Ja muutenki headsetti vissiin hajalla ku kuuluu ihme naksutusta joka 10 sekunnin välein.

Vaikka nyt Ps3:n hajalla ni ois ajatus ostaa uutta headsettiä.

Iteltä löytyy tämmöset. Tilasin vielä tuolta jimssistä, ja kesti 2pv, että saapuivat. Ihan loistavat kuulokkeet, joka sentin arvoiset! :)

Iteltä löytyy tämmöset. Tilasin vielä tuolta jimssistä, ja kesti 2pv, että saapuivat. Ihan loistavat kuulokkeet, joka sentin arvoiset! :)

Juu multakin löytyy tuommoset, kyllähän ne on tosi hyvät, kuuluu erittäin tarkasti että mistä suunnasta vihollinen tulee ja musiikkia kuunnellessa aina tulee hymy huulille :)

Tuossa tuli kateltuu parit arvostelut eri kuulokkeista kuten Turtle Peach, Tritton ja sitten nää Sharkoon X-tactic...

Ja arvosteluissa kyllä kehuttiin tuota että kuulee jopa dead slence:n ja mistä päin kaveri tulee.
Mutta tosin turtle peach ja tritton arvosteluissa mainittiin että kuulokkeet ovat stereo, eli vasen ja oikea kuuloke. Ja tämä nyt on jo tullut koettua ja suuntasin kohti 5.1/7.1 ääniä.

Tästä syystä varmaan ostan nuo Sharkoon X-Tatic Digital (Rev 3) Dolby Digital PC/PS3/Xbox 360 kuulokkeet. Täytyy tässä kuitenki rahaa säästää kun ties jos vaikka joudun maksaa tuon PS3:n korjaamisesta.

Joo steelit on tosi hyvät suosittelen. Koht kumminki fedu tulee tänne pitään saarnaa että ei mitään tommosia vaan sennhaisserit niinku limppu sanokin.

Älkää hitto puhuko noista "surround"-kuulokkeista, herätätte fedun viel!

On topic: iteltä löytyy Sennheiser HD555 kuulokkeet. Mikki erikseen eikä kuulopuheiden mukaan hirveen laadukkaasti välity meikäläisen kertomukset muille...

Mulla on KOSS SB49 stereoluurit yhdistettynä kotiteatteriin ja mielestäni suuntaäänet kuuluu loistavasti. Asetuksena teatterissa on HP(Head Phone) Theatre. Jos kotiteatterin laittaa HP 2-Ch asetukselle niin siinä meni suuntaäänetkin samalla. Eli jos omistat kotiteatterin jossa on kuulokelähdölle surround-asetus, ei noilla 5.1 luureilla saa mitään lisähyötyä.

Tarpeeks kovalle vaan, niin kuuluu Ninja Pro / dead silence. Kuulo saattaa lähteä, mutta tosipelaaja on valmis uhrautumaan!

Pakkohan se on sitten herätä.

Ensinnäkin Arulle, älä missään nimessä osta mitään mainitsemistasi "5.1/7.1" kuulokkeista, koska tuo on täyttä humpuukia. Jos haluaisit aidon surround tilan niin noitten kuulokkeiden tarvitsisi olla huoneen kokoiset eli yhteen kuulokesettiin ei todellakaan saa luotua aitoa surround tilaa, eikä edes hirveän hyvää epäaitoa sellaista.

Ongelmana noissa "pelikuulokkeissa" on se, että ne on valmistettu enemmän kuin kahdesta komponentista, mikä huonontaa niitten laatua ja ne ovatkin usein pirun helposti rikkuvia. Äänenlaatu on mitä huonoin verrattuna laadukkaisiin hifi kuulokkeisiin, joita saa jopa halvemmalla. Eli hyvissä kuulokkeissa on yksi tai kaksi komponenttia. Kaksi kaiutinta on tarkoitettu ihmisen aivoille, koska meillkin on kaksi korvaa. Tuo 4 kaiutinta yhdessä kuulokkeessa ei kertakaikkiaan toimi läheskään niin hyvin, uskokaa pois.

Olen tästä jauhanut, joskus CG:ssä aikamoiset esseet, mutta samapa tuo, kun ei se mahdu normaali pelaajan kaaliin jostain syystä. Ei ammattilaispelaajat käytä laneilla niitä "surround" kuulokkeita siksi, että ne ovat parhaita. Heidän on pakko käyttää niitä sponsorisopimusten vuoksi, vähän kuin Beckhamin pitää käyttää Adidaksen nappiksia tai Ronaldon Nikejä.

Eli lähdetään nyt tosiasioista liikkeelle. Paras mahdollinen tapa luoda mahdollisimman aito "surround" tila kuulokkeisiin on vahvistin. Vahvistin luo sen digitaalisesti ja mitä paremmat kuulokkeet sinulla on laadultaan, sitä mageemmalta se kuulostaa. Koska en jaksa ruveta jauhamaan lisää, voin kertoa mikä on kaikista mahdollisista äänisysteemeistä parhain. Ostat laadultaan loistavat hifi kuulokkeet eli Sennheiser HD555 tai Audio Technica ATH-AD700. Jos sinulta löytyy ennestään vahvistin, käytä sitä, koska usein niistä löytyy "game" asetus, mikä vahvistaa juuri suuntaääniä lisää. Jos sinulta ei löydy, osta vahvistin/äänikortti/tai joku muu miksauslaite, niitä on sekä halpoja, että kalliita.

Monilla saiteilla on ollut puhetta esimerkiksi Astro A40 Mixamp:sta (vain se, ei kuulokkeita mukaan) yhdessä loisto hifi kuulokkeiden kanssa eli noista mitä edellä mainitsin, unohtakaa X-taticit, Steelseriesit, Turtle Beachit, Trittonit yms. Panostakaa laatuun kuten Sennheiser, Audio Technica, AKG tai vaikka KOSS. Tärkeintä on, että kuulokkeet ovat stereo kuulokkeet eikä mitkään "surround" yritykset.

Tohon ostatte sitten kylkeen laadukkaan clip mikin, niin ei varmasti ole samoja ongelmia kuin Kaasulla tai vaikka minulla. Täytyy auttaa sitten, jos tulee jotain kysymyksiä, kun varmaan tulee, morjesta.

kyllä se fedu vaan silleen on et jos pelkkään pelikäyttöön on tarkotus kuulokkeita hommata, niin noi sharkoonit todellakin toistaa ne suunnat paljon paremmin kun sennheiserin hd555 ja paremmin kun sennheiserin pc350! itselläni on ollut kaikki nämä mainitut ja ehottomasti pelates parhaat olis noi sharkoonit, mutta kun niissä on vain se yksi piilevä huonous. ei viittis joka kuukaus olla uusii tilaamassa kun entiset hajoo.

ps. omalla kohdalla myös satuttivat korvia jonkin verran ja kaikessa muussa käytössä senhheiserit on paremmat

En tiedä näistä jutuista selvästikään yhtä paljon kun sä, mutta kun koneella joskus pelatessa kunnon äänikortilla mun steelserieseistä (siberia) tuli kyllä aika jytkyt äänet, ihan toista kun pleikalla pelaillessa, kun multa tulee äänet suoraan telkkarista. Siis surround kuulokkeet ovat täysin humpuukia, vai ettei ne vain toimi ehkä ihan täysin/hyvin tällä tyylillä(suoraan telkkariin piuhat) vai ettei niistä ole ollenkaan sitten hyötyä oikeastikaan? :confused:

En tiedä näistä jutuista selvästikään yhtä paljon kun sä, mutta kun koneella joskus pelatessa kunnon äänikortilla mun steelserieseistä (siberia) tuli kyllä aika jytkyt äänet, ihan toista kun pleikalla pelaillessa, kun multa tulee äänet suoraan telkkarista. Siis surround kuulokkeet ovat täysin humpuukia, vai ettei ne vain toimi ehkä ihan täysin/hyvin tällä tyylillä(suoraan telkkariin piuhat) vai ettei niistä ole ollenkaan sitten hyötyä oikeastikaan? :confused:

Ei Steelseriesit ole "surround" kuulokkeet vaan (stereo) niissä on juuri se halpa äänikortti mikä luo 7.1 tilan, mutta tuo onnistuu vain juuri PC:llä, koska PS3 ei tuo sellaista äänikorttia eikä 7.1 digitaalista tilaa. Siksi Siberiat ym. Steelit on jopa suosittuja PC:llä, mutta sielläkin ylivoimaisesti paras tapa on ostaa sisäinen 7.1 digital surround äänikortti ja laadukkaat stereo kuulokkeet.

Kyllä se vaan on niin damn, että jos ostat sen vahvarin tai jonkun muun mixaus vehkeen kylkeen niin kuulet 100% varmasti paremmin stereo kuulokkeilla (kuten mainitsin edellisessä viestissäni), kuin millään humpuukilla. Voin varmasti käyttää omaa systeemiäni myös esimerkkinä eli minulla on halpis kuulokkeet (stereo) ja vahvistin game modella ja kuulen joka ikisen äänen suunnan siten ettei ole epäilystäkään mistä se tulee (myös Dead Silence erittäin selvästi). Tässä täytyy vielä ottaa huomioon, että vahvistimeni on todella vanha ja kuulokkeeni keskinkertaiset.

Heitäppäs fedu mulle vähän linkkejä noihin vaihvistimiin, kun itse en sellaista osaa etsiä. Paljonko sellaisesta suht ok vahvistimesta joutuu tänäpäivänä edes maksamaan?

Heitäppäs fedu mulle vähän linkkejä noihin vaihvistimiin, kun itse en sellaista osaa etsiä. Paljonko sellaisesta suht ok vahvistimesta joutuu tänäpäivänä edes maksamaan?

Pelikäyttöön niin toi Astro A40 mixamp on varmaan ihan riittävä, mutta kannattaa tutustua ensin paremmin mitä joutuu sen kanssa säätään. Sitten jos muutenkin tarvit vahvaria niin kannattaa suunnata varmaan kysymään jostain MuroBBS:stä tai juuri äänentoistoon tarkoitetuilta foorumeilta, etsivä löytää ja oppii nopeasti.

Saa toki ostaa pelikuulokkeitakin, mutta ktuen sanoin, laatu sekä äänen, että koko vekottimen kesto on usein todella huono. Hyvät hifikuulokkeet ekstää helposti sen 10 vuotta kun taas X-Taticit pari viikkoa, näin kärjistetysti sanottuna.

Ylös Bottom