Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Colin McRae Rally 3 kommentit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roisto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

roisto

New Member
Jees!
Sain juuri äsken Colin kolmosen käpälään. :D Nyt pitäis jaksaa duunissa vielä nelisen tuntia ennen kuin pääsee kotio rankomaan...
 
Tuetut ratit ovat näemmä Logitech Driving Force sekä Logitech GT Force. Pelin mukana tulee jostain syystä irrallinen suomenkielinen manuaali, ei ole mahtunut näköjään pakkauksen sisään. Maahantuojalta käväsin ruokatunnilla hakemassa, firman kautta saa kivasti tilattua näin etukäteen..
 
Ei voi kyllä muuta sanoa kuin että tosi jees. Colin kakkoseen verrattuna ei kyllä mielestäni niiiiiiin hirveen paljon graffan suhteen ole parannusta? Ajettavuus ja kaikki muu pelissä on kyllä ihan helmeä, ja varsinkin vaurionmallinnus näytti jo ekan ek:n puolessa välissä olevan hyvällä mallilla :p Joo siis kyllähän pelit on saatavissa joitain päiviä ennen vaikka jälleenmyyjille maahantuojat painottavatkin että missään nimessä ei saisi pistää myyntiin ennen virallista julkaisupäivää. Itse hankin pelin suoraan omaan käyttöön joten sen takia pääsin jo tänään pelin huumaan...
 
Ensivaikutelma lupaa hyvää. Olen nyt kokeillut peliä vasta Dualshockilla, rattikommentit myöhemmin.

Ekan championshipin kolmen ekan stagen jälkeen auto oli aika rusinana... Ajomallinnus ei anna paljoakaan virheitä anteeksi. Auto ei tunnu leijuvalta ainakaan jos vertaa edellisiin Kilinkolineihin. Säätöjä löytyy melkoisen paljon.

Vaurioiden automaattikorjaus kolmen stagen jälkeen kummaksuttaa. No, ehkäpä tällä on haettu pelaamisen iloa lisää kun aikaa ei mene auton korjaamisen säätämiseen tai sitten uudelleenlatailuun, kun auto on niin päreinä ettei voisi oikein jatkaa kisaa kilpailukykyisenä.

Äänimaailma toimii hyvin. Konepeltinäkymässä "istutaan" moottorin päällä. Ohjaamonäkymässä eri kolinat ja tärskyt kuuluvat mainiosti oikeista suunnista.

Haastetta pelistä löytynee, nimittäin vaikeustasoja on kolme: normal, hard, very hard.

Miksikähän eurooppalaisen pelinkehittäjän PAL-pelissä on surureunat??? :mad:
 
KOOSTE

nyt muutaman tunnin kokeiltua...

Ensivaikutelma lupaa hyvää...
Peli on nyt todella rakennettu 'Kilin Kolinin' ympärille, joka on pers...no, jätän sanomasta.

Välianimaatiot ihan siistejä, mut eihän niitä jaksa katsoa kuin kerran. +Meinasi nauru irrota kun vedin Suomen pätkiä läpi ja yhden railakkaan hypyn jälkeen konepelti lennähti auki. Vedä nyt siinä sit T.Mäkinen tyyliin, no seuraavaan hyppyy laukaisin vielä kovempaa ja kas konepelti lähti omille teilleen ja ajo alkoi taas sujua :D eli autojen hajoaminen on kyllä loistavaa osat putoilee, ikkunat rikkoutuu yms.

Grist lukee nuotteja edelleen (joskin harvoin) siihen tyyliin et en ihmettele ukko sai lähteä. esim hyppy täys...ja sit just kun oot nypyn harjalla sankari paukattaa, JYRKKÄ vasen, ja herran haltuun :confused:

Vaikeustasoja on kolme
normal, hard, very hard. Pitää ajaa eka normaalilla, hardilla läpi jne..

Vaurioiden automaattikorjaus kolmen stagen jälkeen.
eli itse ei huoltotauoilla voi vaikuttaa mitä korjataan. Aluksi harmittaa, lopuksi ei haittaa yhtään.

telemetrioita tiirailemaan
no juu, loppujen lopuksi aika turha = kyllä sen tuntee pers'tuntumalla milloin homma toimii... mut 3:sta ajosta voi vertailun jälkeen valita 'parhaat' säädöt napin painalluksella.

Championchip(uramoodi)
=3 kautta perättäin fordilla tavoitteena mestaruus. Voittamalla kisoja saat lisää autoja+uusia osia(turbot, kevyempi kori, iskareita, renkaita jne.). käytössä siis vain Ford Focus siis MUILLA AUTOILLA EI PÄÄSE AJAMAAN 'KAUTTA' LÄPI! Mukava lisä ns. semiautomaatti vaihteisto eli normaaliautomaatti mut voi vaihtaa myös halutessaan manuaalilla. Esim. toimiii 'loistavasti' tyyliin vaihda itse ylöspäin manuaalilla ja antaa koneen hoitaa alaspäin vaihtamiset.

Hyvä idea(minusta) on että jos on pisteissä ykkösenä = lähdet ekana, et näe pätkällä väliaikapisteessä +/- eroja, olethan ensimmäinen reitillä. Pistää muuten yrittämään kympillä kun ei tiedä onko varaa löysäillä :D Tietenkin jos lähdet esim. kolmantena näet vertailun kahteen edellä menevään...

yksittäispätkä ajot ja kaksinpeli
- ei auton säätömahdollisuuksia?? en ainakaan löytänyt?
- ei semiautomaattilaatikkoa
- moninpeli myös kuin kakkosessa, eli voidaan ajaa peräkkäin.

Lopuksi
ajettavuus 'OK', mut esim. championchip moodin vetämistä 1600 kuutioisilla jää kaipaamaan?! + kuten joku jo totesi: WRC II:sta odotellessa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Dualshockilla ajelu onnistuu ihan kivasti, ohjausnopeuden säädöillä (slow, standard, fast) pystyy vaikuttamaan tuntumaan.
Rattikommentit (GT Force) tämän illan jälkeen.

Auton hajoaminen on todellakin tehty hyvin, hämmästys oli suuri, kun konepelti pamahti silmille hyppyrissä ja sitten mentiikin jo metsäliiton puolelle. Ovetkin saa muuten irti :D

Se, että väliaikoja ei näe on ihan hyvä juttu. Stagelle lähtiessä ei todellakaan tiedä onko ajettava rystyset valkoisina vai saako höllätä. Harmittavasti kokonaistilanteesta ei saa kovin hyvää käsitystä, kun tilanne rullataan melko nopeasti ruudun alalaidassa edellisen kilpailijan lähtiessä lähtöviivalta.

Ohjaamonäkymä on melko suppea, niinkuin arvelisin sen olevan myös todellisuudessakin. Haastetta ainakin löytyy.

Efektit ovat hienoja, auringonsäteet ja se sade! Ne joilla on peli, kokeilkaapa Japanin ekaa stagea (Stages-valikon kautta) ohjaamonäkymällä. Mulla ei tullut ajamisesta ainakaan mitään kun jäin ihastelemaan tuulilasia, pyyhkijöitä ja sadepisaroita.
Myös replayt näyttävät hienoilta.

Nyt lippunauhat ja kepit eivät ole enää tehty maailmankaikkeuden kovimmasta aineesta. Tosin kaikki puuvartiset kasvit ovat. Pensaista pääsee "rytinällä" läpi mutta odotappa kun vastaan tulee pieni puu (lue: tonnin painoinen betonimöhkäle), niin kops ja vauhti pysähtyi siihen. Eihän puiden katkeamisen toteuttaminen voi olla niiin vaikeaa, eihän??? :eek:
Kyllähän säären paksuisetkin (ja paksummatkin) puut menee oikeasti poikki että napsuu, kun ralliautolla pamautetaan päin sataaviittäkymppiä :D
 
Juukato...3

DF toimii kuin unelma, voisin sanoa että on paras pelituntuma mitä ikinä pleikkarilla on ollut! :cool:

Äiti tulee mieleen kun ajaa sisäkuvakulmasta ja vääntää suomen hiekkateitä tai ruotsin jäätikköä nelipyöräluisussa. Saapa vaan nähdä kuinka kauan logitech kestää tuota rassausta. No, onneksi takuu on olemassa. :D

Haastaa hyvin asennettuna pöytään ja hyvällä istuimella perseen alla jopa pelihallien (ralli)(/ajo)pelit. (Todellakin...) Mutta mitähän WRC2:lla on tähän sanottavaa...? Sehän nähdään marraskuun puolessa välissä...kö?

Kerpele...On se CilinColin vaan simpuran kova luu. :p
 
CMR3+DF=AIKAJEES

PC:n peleissähän saa tietääkseni melkein minkä tahansa ratin toimimaan, mutta voi tätä Pleikkarin säätämistä. Ongelmallista todellakin...

Mutta nyt näyttää siltä, että DF on saanut suosiota paljon (eikä suotta, ihan hyvä ratti mielestäni) ja sen takia Colinia varmaan myydään kohta ratin kanssa pakettina, kuten arvatenkin tulevaa WRC2:ta. Tai jopa pleikkari-ratti-peli-yhdistelmänäkin.

DF:sta löytyy kaikki riittävät / tarvittavat napit, hyväntuntuinen ratti ja polkimet (hieman liukuvat, mutta senkin saa ratkaistua järjenkäytöllä). Vaihdesiivekkeet voisivat olla MOMOn kaltaiset, niin että ne naksahtaisivat selvästi. (En tiedä, vaikuttaako tämä sitten osien kulumiseen?)

Vaihdekeppi -lue: käsijarru olisi loistava uudistus myöskin. Mieti nyt! Jykevä, sellainen joka ei jää käteen (Kuten Mäkisellä) saksan oikee neulansilmä, vasen penkanpohja-yhdistelmässä. :p

Ihme juttu vaan, että CMR3:ssa ei ole selvää kalibrointivalikkoa, vaikkakin peli hoitaa sen automaattisesti. :confused:

Pitää varmaan hakea Logitechille rattisuunnittelijaksi näillä ajatuksilla ja kokemuksilla. :D

Käykää kaupassa ja sanokaa myyjälle, että ratti, siis DF (tai jokin muu, mutta eipä niitä muita toimivia kuin logitech taida olla.), kiinni, ja sassiin. Ja Cilin pleikkariin.

Jos sen jälkeen edelleen mielipide tuntumasta on eri kuin mulla, niin veikkaan, että psykiatrilla käynti vain voi auttaa.

On peli todellakin hieno ajettava, vaikka aivan täysin se ei odotuksiani silti täyttänyt. (Uudistukset ovat pieniä ja kun sitä ChampionShippiä ei Saat*na saa ajaa muilla autoilla.)

Loistava kuitenkin, nyt kotiin rässään lisää. Tänään täytyy haastaa / koittaa kaveria vastaan. Viikon joutuu vielä Australian rallia odottamaan...Mutta nyt sen voi ajaa lähes kirjaimellisesti itse.

Voi tätä oloa olla Coli...Eikun Grönholm. Harmi kun pikkumaisuuden takia pelissä ei ole Pösön 206:ta. Liian hirveä tykki säälittävälle Focukselle.
 
Re: Colin Mcrae 3 & MOMO

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomba
Onko siis tosiaan niin ettei MOMO ratti toimi ollenkaan?

Ei helvetti, saa jäädä hyllyyn sitten koko peli, millään padilla
rupea autoa ajamaan...

Miksi näissä ylipäätään on rattituet aina ihmeellisesti tietyille
malleille vain, eivätkö ne kaikki USB-ratit ole periaatteessa samanlaisia?

Logitechin MOMO toimii!!!
Pelimoodi pitää vaan valita ratin painikkeesta.
 
Momo toimii, mutta jos ajaa manuaali vaihteistolla, pitää vaihtaa vaihteet ratin keskellä olevista napeista! Eli taka spedut eivät toimi :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Henkka
Momo toimii, mutta jos ajaa manuaali vaihteistolla, pitää vaihtaa vaihteet ratin keskellä olevista napeista! Eli taka spedut eivät toimi :(

Joo, noinhan se konfattu GT Forceakin varten manuaalin mukaan. Konffauksia ei pysty muuttamaan. :(
 
Jos kerran GT Force tuki on jälleen jätetty puoitiehen, niin taidanpa jäädä odottelemaan WRCII:a :mad:

Sony/logitech saisi kyllä järjestää jonkinlaisen hyvityskampanjan GT Force omisajille vaihdosta Driving Forceen, joka näyttää nyt tulleen 'standardi' ratiksi PS2:lle. Its ainakin luulin GT Forcen hankkiessani että tämä ratti TAATUSTI tulisi toimimaan parhaiten KAIKISSA tulevissa autopeleissä, mutta ensin V-Rally 3 ja nyt tämä, ***kele!
 
Juu tuli vedettyä kiliniä tohon puol kahteentoista... Normal modella tsämppiönsipiks ekal yrityksellä..Sit kyllä vaikeutuu kun siirrytiin tokan kauden aluks englantiin.

Kommentteja:

Graffa

Ei oo ollu koskaan kolinin parasta antia, kuitenkin ihan riittävä. Vieläkin ne saatanan puskat joista ei voi ajaa läpi--> perseestä. Mukavaa oli, että lippusiimoista pystyi ajamaan läpi.

Pätkät

Pätkät on kyllä tän pelin suola. Siis ehdottomasti parhaat ja haastavimmat pätkät mitä löytyy mistään pelistä ikinä. Nuotti tulee suht hyvin, pieniä bugeja toki löytyy. Jouheus on valttia

Ajettavuus

Tosi hyvä, aluks oli melko suuriakin vaikeuksia...ja romua tuli. Mutta tossa 4-5 vedon jäkeen rupes pysyy ehjänä. Täytyy kyllä sanoa, että myös tämä puoli on rallipelien parhaimmistoa. Todella hyvä. Vielä ku saa viripalikkaa ni auto kulkee ihan eri tavalla. MG Metro kulkee jo ihan liikaa näin aluks. Hypyissä WRC oli parempi, mutta vauhti ja tuntuma lyövät laudalta kaikki vanhat rallipelit

Peli oli kyllä aluks ihan sikana liian helppo, mut japanissa otetaanki sit jo luulot pois ihan normaalitasollakin. Mitä nyt illalla ajoin englantia, niin se oli kyllä ihan räkävaikee. Valikot on mun mielestä ihan liian kankeet ja sillä telemetrialla ei tee persettäkään. Myöskään autot eivät hajoa tarpeeksi helposti.

Todella typerää on, että uramoodia ei voi ajaa millään muulla autolla läpi ku voordilla.

jiedfh
 
Pahin puute pelissä on koko mestaruussarjan ajaminen moninpelinä. 2.0:sta se löytyi, mutta tässä voit kilpailla kavereitasi (tai siis yhtä) vastaan vain yksittäisillä pikataipaleilla. On se perkele kun ajopelit suunnitellaan ainoastaan yksinäisiä nörttejä varten. GT3:sen ratti toimii, mutta ilman feedback forcea tai tärinöitä (maxiasetukset päällä) tai sitten ne ovat säälittävää tasoa kun en niitä huomannut. Muuten ajettavuus on ihan jees, tai ainakin parempi kuin WRC:ssä. Mutta vieläkin kaipailen GT3:sen ralliosuuksien tasoista tuntumaa ajamiseen.
 
Re: Re: Colin Mcrae 3 & MOMO

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hdj
Logitechin MOMO toimii!!!
Pelimoodi pitää vaan valita ratin painikkeesta.

Huomasin itsekin heti ohjeista että siinä käsketään painamaan ratin A-nappia kun näytöllä kysytään aktiiviohjainta.

Mutta missä vaiheessa sitä aktiiviohjainta kysytään ja mitä ruudussa silloin lukee???
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan vvarpa
Itse rallia ajavana voin sanoa, että GT3 rallimodella ei ole mitään tekemistä ralliautoilun kanssa. Ellei sitten tarkoituksena ole ollut hakea jotain jääratafiilistä ylitehoisella takatuupparilla.:confused:

Joo, rallia on ajettu jne. Oikeaa rallituntumaa tuskin löytyy Colinistakaan, ja perä tosiaan lentää hiukan turhan herkästi, mutta sitä tuntumaa että alla on "oikeasti" joku ilmaa raskaampi auto, sitä tuntumaa kaipaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lade
Joo, rallia on ajettu jne. Oikeaa rallituntumaa tuskin löytyy Colinistakaan, ja perä tosiaan lentää hiukan turhan herkästi, mutta sitä tuntumaa että alla on "oikeasti" joku ilmaa raskaampi auto, sitä tuntumaa kaipaan.

Kukaan ei varmastikkaan autenttista ajotuntumaa etsikään pelatessaan pleikkaria...toivottavasti. Mutta jos sinä kerran olet ajanut rallia, kuten tuosta sinun viestistäsi voisi joku päätellä, niin en voi kuin ihmetellä sitä että puhut jostain GT3:n tasoisesta ajotuntumasta:eek:

Uskallatko sinä autourheilusta tietävänä nostaa GT3:n referenssiksi realistisimmasta rallipelistä?

Väitän, että sinä et ole koskaan istunut edes ralliauton kyydissä, saatika sellaista koskaan ajanut. Puhujia aina riittää, onneksi voin itse nauttia peleistä ja niiden tasosta tietäen millaista voi olla ralli aidoissa oloissa parhaimmillaan.

jifeij

:cool:
 
Elekee pojat tapelko, yritetään pitää tämä nyt asiassa eli Colin McRae 3 pelin tunnelmissa.

GT3 on varmaan monien (myös minun) mielestä paras peli tällähetkellä ajotuntumaltan, myös ralliosaltaan.
Useimmat eivät kuitenkaan ole koskaan ajaneet rallia tai olleet edes kyydissä, ja niistäkin jotka ovat rallia ajaneet on kokemus jostain jokamiesluokasta. Joten se mikä on aidon oloinen tuntuma jää valtaosalta kokematta. GT3:n ajon mallinnus lienee silti monille se nautittavin ja viihdyttävin tällähetkellä, ja samanlaista moni varmaan etsii tulevstakin peleistä.

Ainakin GT3:n force feedback ja tärinäefektien käyttö on parasta tähänmennessä, ja sen myötä tuntuma tiehen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan vvarpa
Mutta jos sinä kerran olet ajanut rallia, kuten tuosta sinun viestistäsi voisi joku päätellä, niin en voi kuin ihmetellä sitä että puhut jostain GT3:n tasoisesta ajotuntumasta:eek:

En ole rallia ikinä ajanut, enkä sitä mielestäni ole väittänytkään, vihjailin ihan muiden ajamisiin...

Uskallatko sinä autourheilusta tietävänä nostaa GT3:n referenssiksi realistisimmasta rallipelistä?

Missä vaiheessa viestiäni ole puhunut realismista ???

Väitän, että sinä et ole koskaan istunut edes ralliauton kyydissä, saatika sellaista koskaan ajanut. Puhujia aina riittää, onneksi voin itse nauttia peleistä ja niiden tasosta tietäen millaista voi olla ralli aidoissa oloissa parhaimmillaan.

Vastaus ylempänä ja onnea ralleihin!

jifeij

:cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan vvarpa
Itse rallia ajavana voin sanoa, että GT3 rallimodella ei ole mitään tekemistä ralliautoilun kanssa. Ellei sitten tarkoituksena ole ollut hakea jotain jääratafiilistä ylitehoisella takatuupparilla.:confused:

Missä luokassa sä ajat?
 
Ylös Bottom