Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Colin McRae Rally 3 kommentit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roisto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: MOMO ja vaihteet?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomba
Okei, MOMO ratti toimii sittenkin, mutta miten on vaihteiden laita?
Saako nappeja mistään vaihdettua, koska eihän ajamisesta mitään
tule kun vaihteita voi vaihtaa ainoastaan napeista joihin ei oikein
ylety peukaloilla kunnolla?
Automaattivaihteilla ajaminen kun ei ole oikein mistään kotoisin eikä
luonnollisesti pääse parhaisiin mahdollisiin aikoihinkaan..
Eli lyhyesti: Saako vaihteita pistettyä mistään MOMOn viiksiin?

Mitä olen tämän foorumin kommentteja lueskellut, niin ei saa nappeja vaihdettua! Vähän kuulostaa oudolta, mutta minkäs teet. Tietysti voi avata MOMO:si ja tehdä johdotuksen uusiksi ;)

... no ehkei kuitenkaan suositeltavaa
 
Prkl! Australiassa kun ajoin mestaruutta ekaa kertaa niin konepelti lävähti auki hyppyristä ja lens sitte siit samantien mettään ku painoin vaan kaasua, mutta pari pätkää myöhemmin kävi sama juttu mutta konepelti ei lähtenytkään irti vaan jäi heilumaan siihen näkökentän eteen. Ajattelin että kyllä se siitä lähtee kun vähän painaa kaasua, mutta ei se mihinkään lähteny vaan sillankaide kutsu ja kovaa. 150 lasissa sillankaidetta päin ja pientä kiroilua ku meni pohjat Lahikaiselle (vai mikä nyt onkaan). Veikeitä noi irtoavat osat ja autot hajoaa ihan mukavasti. Harmittaa vaan kun ajaa yksittäisiä pätkiä että autoa ei pysty säätämään eikä mestaruutta ilmeisestikkään pysty ajamaan kaverin kanssa. Ihmettelen vaan että miksi noi ominaisuudet on pitänyt poistaa? Ei kai se nyt niin paljon olisi vaivaa aiheuttanut jos noi ominaisuudet olis siihen lisätty. Saa sitte nähdä minkälainen se WRC II:n tulee olemaan...
 
jep, kyllähän tuo nyt muutaman päivän tahoamisen jälkeen alkaa vit.. kun ei muilla kuin Fordilla pääse mestaruudesta leikkimään. Lancia 037(hard tason voitto) muuten on mallinnettu aika kivasti, piti ihan uhalla hajottaa että näki putkirunkon jne. :D no kuten jo aiemmin mainitsin WRC II odotellessa.

PS: kyl toi very hard taso on muuten jotain ihan sairasta :eek:, varsinkin suomen pätkillä puiden välissä...
 
Jaajaa... No pitänee vastailla tännekkin.

Elikkäs Xbox-versua tullut tuossa väännettyä ja ei voi muuta sanoa kuin, että Codemasters teki sen taas. Teknisesti varsinkin äänet ovat onnistuneet todella hyvin ja nyt pelkästään jo niistä välittyy paljon sitä siellä olemisen tunnetta. Dolbyillä sisäkuvakulmasta on hienoa kuulla kaikki kolahdukset yms. juuri sieltä mistä ne kuuluukin. Vaikka grafiikka on aika suttuista verrattuna esim. RalliSporttiin, on CMR3:n kontrollit kuin toiselta planeetalta. Xboxin padi toimii ainakin kuin unelma tässä pelissä ja eikä se DualShockkillekkaan huonosti ole istutettu, kun sitä kaupassa testailin. Tuntuma on melko herkkä, mutta loppujen lopuksi se tärkein, eli pelattavuus on kohdallaan. Eikä auto loppujen lopuksi edes käyttäydy niin hirmuisen epärealistisesti, mitä jotkut ovat valitelleet.

Pelisarjaa on viety minusta astetta realistisempaan suuntaan, kun esim. mekaanikot hoitaa auton huollon ja säätävät sen mielestään parhaiten sinulle sopivaksi. Eihän oikeassa rallissakaan kuljettajat hoida käytännössä muuta kuin ajamisen. Championshipissä saatu kolmen vuoden Ford-sopimus ei ainakaan minua pahemmin häiritse kun voihan sitä ajella muilla autoilla Stages-moodissa. Focuksella olisin kuitenkin mestaruuskisan ajanut, vaikka pelissä saisikin jonkun muun tallin sopimuksen... :)

Eli siis lyhyesti, paras rallipeli.

EDIT: Onko teille muuten koskaan jäänyt nuo radan varsilla aina välillä menevät punavalkoiset nauhat autoon kiinni? Minulla jäi kerran liehumaan (olisko ollut Japanissa) kun auton perä luisui sellaisen nauhasysteemin päälle. Ihan mukava ominaisuus noin kokonaisuudessaankin, että nuo nauhat yms. eivät pysäytä autoa kuin seinään, vaan niistä mennään läpi kuten oikeastikkin. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pistetään nyt sitten kanssa pienet kommentit pelistä:

Ajettavuus mielestäni hyvä ja lähes sitä mitä CMR sarjan peliltä odottikin. Realistisuudesta en tiedä, kun en koskaan ole oikeaa rallia-autoa ajanut, mutta mielestäni padilla ajellessa ja auton vielä ollessa ehjä, käyttäytyy se juuri niin realistisesti kuin tarvitseekin. V-Rally 3:nen oli ehkä hiemän liiaan realistinen, kun ei ole tota persetuntumaa käytössä, niin ajaminen ei sillä ollut enää mukavaa. Saas nähdä miten WRC II vastaa, jos ykköstä ajattelee, niin ajettavuudessa on kyllä mielestäni paljon parannettavaa. Tuohon GT3:een usein täälläkin vertaillaan, mutta oma mielipiteeni on, että ralli pelejä ei siihen voi vertailla. Siinähän ei rallia ajettu lainkaan, vaikka jotkut niin väittävätkin, ralli crossia korkeintaan...

Mutta sitten huonot puolet. Miksi vain fordilla Championship-moodissa ja miksi ei pysty säätämään autoa yksittäisiä pätkiä ajettaessa. Kun säädöt kerran on koodattu, niin tuntuu oudolta että ne on vain jossain paikoissa. Ja muutenkin jäi sellainen olo, että koodaus on jätetty ominaisuuksien puolesta kesken. Onko sitten aika loppunut vai onko vain rahastettu vielä kerran CMR:n nimellä??

No silti mielestäni paras rallipeli tällä hetkellä ainakin PS2:lle, ainakin ajettavuudeltaan...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Mitä eroja eri versioiden välillä? Xbox/PS2/GC?

Ei kait vissiin oikeen mitään. XBOX-versiossa Dolby Digital 5.1-äänituki, PS2-versiossa Dolby Pro Logic-äänituki.

Väittävät XBOX-versiota kauniimmaksi mutta joissakin foorumeissa pelaajat ovat moittineet sitä nykiväksi.
Itse en ole huomannut PS2-versiossa nykimistä, tosin popuppia jonkin verran.

GC-versiota ei ole käsittääkseni tulossa, PC-versio kyllä.
 
Kiitos Dragon.
KonsoliFIN.Netin puolelle voisi ylläpito laittaa sellaisia vertailu arvosteluja, joissa suoraan verrataan tällaisia pelejä jotka julkaistaan useammalle alustalle. Koska siis ylläpidolla ei olekaan muuta kuin aikaa.

Edit: Tästäkin unohtui ne hymiöt.
:D :D siinä teille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Kiitos Dragon.
KonsoliFIN.Netin puolelle voisi ylläpito laittaa sellaisia vertailu arvosteluja, joissa suoraan verrataan tällaisia pelejä jotka julkaistaan useammalle alustalle. Koska siis ylläpidolla ei olekaan muuta kuin aikaa.

Ilman muuta, laitanko osoitteen tulemaan minne lähetät Xboxsisi ja kyseisen version Colin3:sta. ;)
 
Väittävät XBOX-versiota kauniimmaksi mutta joissakin foorumeissa pelaajat ovat moittineet sitä nykiväksi.
Itse olen pelannut kumpaakin versiota hieman ja graafisesti XBOXin versio on ehkä aavistuksen verran parempi, koska se näyttää jotenkin pehmeämmltä. Mutta esimerkiksi tämä sade efekti on molemmissa versioissa tismalleen saman näköinen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Ilman muuta, laitanko osoitteen tulemaan minne lähetät Xboxsisi ja kyseisen version Colin3:sta.
Tai sä lähetät mulle PS2 version pelistä. Ja GC-version kun se saapuu. Jos saapuu
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Tai sä lähetät mulle PS2 version pelistä. Ja GC-version kun se saapuu. Jos saapuu

No ei.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

KonsoliFIN.Netin puolelle voisi ylläpito laittaa sellaisia....

Frank. Superjäsen ja Moderaattori ei ole sama asia ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Frank. Superjäsen ja Moderaattori ei ole sama asia ;)
Tiedän, enkä todellakaan halua olla admin tai mode tai mikään muu "herra isoherra". Oikeudet tuo velvollisuuksia ja niistä pysyn kaukana. Parempi olla superjäsen, ilman eri-oikeuksia muihin jäseniin.
Tarjouduin vaan tekemään vertailua, ei sen kummempaa. Mulla, kuten monilla muillakin täällä on monta eri konetta, joten ajattelin että monelle olisi hyötyä jos tietäisi tarkemmin mitä eroja versioilla on. Mutta samaa peliä en itse osta kahdelle alustalle.

Olisi pänyt viljellä tuohon ehdotukseen enemmän hymiöitä.
Tässä pari: :D :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Tiedän, enkä todellakaan halua olla admin tai mode tai mikään muu "herra isoherra". Oikeudet tuo velvollisuuksia ja niistä pysyn kaukana. Parempi olla superjäsen, ilman eri-oikeuksia muihin jäseniin.
Tarjouduin vaan tekemään vertailua, ei sen kummempaa. Mulla, kuten monilla muillakin täällä on monta eri konetta, joten ajattelin että monelle olisi hyötyä jos tietäisi tarkemmin mitä eroja versioilla on. Mutta samaa peliä en itse osta kahdelle alustalle.

Tarkoitukseni ei ollut esittää asiaa siten, että saa käsityksen huumorini loppumisesta. Joten palataan sitten takaisin huumoripuolelta. ;)

Osalla Konsolifinin ylläpidosta löytyy kummatkin konsolit, mutta eivät hekään osta kuin yhden version. PS2FIN toki hankkii Colin3:sen arvostelijalleen, mutta siitä on tarkoitus tehdä PS2FINin arvostelu ainakin ensiksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Kummatkin? Miten niin kummatkin? Vain XBox ja PS2? Kohta tulee virallinen fanboy kiroilemaan... :D
He, taidetaan olla tänään eri aaltopituuksilla ;)

No siis, että esim saintbertiltä löytyy PS2 ja Xbox.
 
Ylös Bottom