Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Colin McRae Rally 3 kommentit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roisto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jostain foorumilta luin että CMR3 ja WRCII olivat saaneet uusimmasa OPSM2 lehdessä molemmat 9 pistettä, joten ainakin sen mukaan pelit ovat aika tasaväkisiä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Onko kukaan ottanut selville mitä hyötyä noista "hall of fame codeista" on siellä highscores/stages valikossa?

Onko kukaan edes huomannut näitä koodeja???
 
Pelasin eilen tätä peliä ja...

JÄRKYTYS OLI HIRVITTÄVÄ!

Kauheaa grafiikkaa ja pelattavuus aivan surkea. Hyi yök. Avoid!
 
Keulilla ajaminen on todella syvältä! Ei sen takia, että pätkän aikana ei ole aikavertailu, vaan sen kisatilanteen seuraaminen on tehty tedella vaikeaksi

Ajat vilahtaa pikasesti ruudussa, ennen kun pätkille startataan, vai saako sen jostain näkyville hieman pitempää tarkastelua varten?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Laardiaattori
Keulilla ajaminen on todella syvältä! Ei sen takia, että pätkän aikana ei ole aikavertailu, vaan sen kisatilanteen seuraaminen on tehty tedella vaikeaksi

Ajat vilahtaa pikasesti ruudussa, ennen kun pätkille startataan, vai saako sen jostain näkyville hieman pitempää tarkastelua varten?

Tähän vielä lisää semmonen, että ennen viimeistä super Special-stage aikoja ei näy missään. Kyllä aikamoista pihtausta ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Laardiaattori
Keulilla ajaminen on todella syvältä! Ei sen takia, että pätkän aikana ei ole aikavertailu, vaan sen kisatilanteen seuraaminen on tehty tedella vaikeaksi

Ajat vilahtaa pikasesti ruudussa, ennen kun pätkille startataan, vai saako sen jostain näkyville hieman pitempää tarkastelua varten?

Mulla löytyy Tv:stä pause nappi ja sillä on kätevä pysäyttää kuva kun ajat tulee näkyviin:D
 
Jaahas, CMR3-jenkkijulkaisua siirretty helmikuulle 2003.

Syynä:
"Codemasters pushed back the game in order "to optimize the graphics and gameplay for the platform, ensuring that consumers receive the highest quality product," the company. That, and Codemasters was making faster progress on the Xbox version than the others."

Koko uutinen

Voi jumalavita, jos Codemasters ei korjaa PAL-version puutteita ja toimita PAL-version ostaneille uutta versiota! :mad:
Puutelista:
* väliaikojen ja yleistilanteen seuraamisen mahdottomuus
* pelitilojen vähyys, ei esim. timetrialia, arcadea jne (vs. CMR2!).
* stages-pelitilassa auton säätöjä ei voi muuttaa
* rattien nappeja ei voi konfiguroida (-> paddlet ei toimi vaihteenvaihtajina)

Kyseessä on hyvä rallipeli ja huippupeli jos nuo edelliset mokat korjattaisiin. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon
Jaahas, CMR3-jenkkijulkaisua siirretty helmikuulle 2003.

Syynä:
"Codemasters pushed back the game in order "to optimize the graphics and gameplay for the platform, ensuring that consumers receive the highest quality product," the company. That, and Codemasters was making faster progress on the Xbox version than the others."

Koko uutinen
No prkl on tämäkin reilua stana! Taas meitä eurooppalaisia syrjitään...:(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rambo-Jorgen
No prkl on tämäkin reilua stana! Taas meitä eurooppalaisia syrjitään...:(

Aivan. Codemastersin CMR3-foorumilla on ollut tulenkivenkatkuista palautetta pelin puutteista (mutta myös kehuja) ja vaatimuksia "demo-version" korvaamisesta oikealla versiolla. :mad:
 
DF:n kalibrointi

DF kannattaa kalibroida CMR3:ssakin.

Vaikka CMR3:ssa ei varsinaista kalibrointia ole, täytyy ratti silti kalibroida. Kuten jotkut ovat ehkä huomanneet, ohjaus saattaa käyttäytyä hiukan oudosti ensimmäisillä EK:illa PS2:n/CMR3:n käynnistumisen jälkeen. Ohjaus tuntuu liian nopealta ja ratti saattaa keskittää liikaa oikealle/vasemmalle. Ongelmaa ei välttämättä kaikki ole huomanneet, koska se korjaantuu kyllä itsestäänkin vähitellen parin EK:n aikana. Siihen on kuitenkin myös oikeakin ratkaisu.

Ratkaisu:

Kun käynnistät CMR3:sta niin tarkkaile DF:n LEDejä. Ensin syttyy vasemman puoleinen, tästä vähän ajan kuluttua oikean puoleinen. Kun molemmat LEDit ovat syttyneet, käännä ratti ääriasentoihinsa. Tällöin sen antamat jännitemaksimit kirjautuu muistiin, jolloin koko kääntöalue otetaan käyttöön ja keskitys tulee oikein. Näin tehtäessä ohjaus on kohdallaan heti ekasta EK:sta lähtien.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Voi jumalavita, jos Codemasters ei korjaa PAL-version puutteita ja toimita PAL-version ostaneille uutta versiota! :mad:
Puutelista:
* väliaikojen ja yleistilanteen seuraamisen mahdottomuus
* pelitilojen vähyys, ei esim. timetrialia, arcadea jne (vs. CMR2!).
* stages-pelitilassa auton säätöjä ei voi muuttaa
* rattien nappeja ei voi konfiguroida (-> paddlet ei toimi vaihteenvaihtajina)

Kyseessä on hyvä rallipeli ja huippupeli jos nuo edelliset mokat korjattaisiin. :( [/B][/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä. Tämä on yksi suurempia pas..a kusetuksia pelihistoriassa. Jätkillä ollut aikaa vaikka kuinka optimoida peliä PS2:lle ja tulos on kuin PSone ajoilta graafisesti. Ei muutama sadepisara ja auringon valo ikkunaan kesää tee! Kaksinpeli jaetulla ruudulla on jo murhaa. Haamuautooptio on myös pois jätetty. Kun yksinpelissäkin tilanteen seuraaminen on mitä on niin jää PELILLISESTI koko viritys historiaan hypetyksen riemuvoittona ja pelinä onnettomaksi luurangoksi!

Hyllystä löytyy yli 40 ajopeliä ja tämä jääkin sinne hyllyy lojumaan.. Harmi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hapukka
Jätkillä ollut aikaa vaikka kuinka optimoida peliä PS2:lle ja tulos on kuin PSone ajoilta graafisesti.

Tämä nyt oli turha lause niinkuin taisi olla jo aiemminkin mainittu.
Jos Ps2 Colin3:n jälkeen pelaa PsOnen Colin2:sta niin sehän on aivan hirveän näköinen graafisesti!
Muut väitteet kyllä pitävät paikkansa.
 
Bonus autot

Tässä kaikki autot ja bonusautot jotka olen haalinut. Tietääkö joku onko vielä muitakin olemassa (jotka saa pelaamalla)?


Auto .................................................... Tyyppi

Citroen Xsara Kit Car .........................290HP FWD
Citroen Xsara ........................285HP FWD
Citroen Saxo Kit Car ........................210HP FWD
Citroen 2CV Sahara ........................120HP 4WD, 4-vaihteinen

Fiat Punto Rally Car ........................215HP FWD

Ford Focus WRC 01 ........................300HP 4WD
Ford Focus WRC 02 ........................300HP 4WD
Ford Focus RS ........................ 210HP FWD
Ford Puma Rally car ........................ 205HP FWD
Ford Transit WRC Replica ........................ 215HP RWD
Ford RS 200 ........................ 420HP 4WD

Lancia 037 ........................ 320HP RWD

MG ZR Rally Car ........................205HP FWD
MG Metro 6R4 ........................ 380HP 4WD

Mitsubishi Lancer EVO VII ........................ 290HP 4WD
Mitsubishi Lancer EVO VII RS2 ........................ 290HP 4WD
Mitsubishi Pajero ........................ 190HP 4WD

Subaru Impreza WRX 44s (sininen) ........................ 288HP 4WD
Subaru Impreza WRX 44s (musta) ........................ 288HP 4WD
Subaru Impreza 22b STi ........................ 288HP 4WD
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Bonus autot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TEL79
Tässä kaikki autot ja bonusautot jotka olen haalinut. Tietääkö joku onko vielä muitakin olemassa (jotka saa pelaamalla)?


Auto .................................................... Tyyppi

Citroen Xsara Kit Car .........................290HP FWD
Citroen Xsara ........................285HP FWD
...

Listassasi oli 20 autoa, eikös kansissa lue, että 21 autoa saatavilla. Ja mielestäni esittely pätkässä, ( siinä joka lähtee pyörimään, jos ei vähään aikaan ajele, kun peli on päällä ) vilahtaa Audi S2? Toivottavasti tuo ralliautojen kunkku löytyy??
 
Re: Re: Bonus autot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peeppa
Listassasi oli 20 autoa, eikös kansissa lue, että 21 autoa saatavilla. Ja mielestäni esittely pätkässä, ( siinä joka lähtee pyörimään, jos ei vähään aikaan ajele, kun peli on päällä ) vilahtaa Audi S2? Toivottavasti tuo ralliautojen kunkku löytyy??

Joo kyllä tuon 21 näyttää lukevan onessakin paikassa, mutta lasketaanko siihen esim. Buggy jonka saa siitä typerästä maksavasta puhelinpalvelusta koodeilla, vai voiko autoja saada vielä lisää ajamalla.

Se olisi kyllä mainio juttu, jos tuo S2 olisi vielä mukana. Kysymys vain kuuluu; Mitä täytyy oikein tehdä, että sen saa käyttöön? Voitettuani very hard vaikeustasolla kaikki kolme kautta sain Transitin. Toisaalta ranking oli 'silver' (ekalla kerralla vain 'plus' ja sain RS200:sen). Eli jos haluaa 'gold' ranking arvon, täytyy ilmeisesti voittaa KAIKKI 18 rallia very hardilla. Itse voitin kaikki paitsi Japanissa olin kerran kolmas ja espanjassa toinen.
 
Ruotsin rallissa se oli kyllä aika heikko esitys kun lumi sataa aina suoraan alaspäin vaikka ajaisi kuinka lujaa. Sitten Super Special pätkät on kyllä tosi ankeita, ois voinu odottaa vähän hienompaa suoritusta. Pätkät on muuten kyllä tosi hyviä.
 
Re: Re: Re: Bonus autot

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TEL79
Se olisi kyllä mainio juttu, jos tuo S2 olisi vielä mukana. Kysymys vain kuuluu; Mitä täytyy oikein tehdä, että sen saa käyttöön? Voitettuani very hard vaikeustasolla kaikki kolme kautta sain Transitin. Toisaalta ranking oli 'silver' (ekalla kerralla vain 'plus' ja sain RS200:sen). Eli jos haluaa 'gold' ranking arvon, täytyy ilmeisesti voittaa KAIKKI 18 rallia very hardilla. Itse voitin kaikki paitsi Japanissa olin kerran kolmas ja espanjassa toinen.

Tais jäädä S2 tavoittelemattomiin ainakin allekirjoittaneella, aika huonosti suunniteltu muutenkin tuo autojen saaminen ja kausien läpi ajaminen... Ittellä kävi huono tuuri, valitsin väärät renkaat ja jouduin keskeyttään, joten nyt sit tarttis vissiin aloittaa alusta :( No täytyy varmaan vaan jatkaa ajelemista muuten vain, on tässä mielestäni sen verran hyvä ajettavuus.
 
Sain veljeltä pelin lainaan. Täytyy kyllä sanoa, että CMR3 oli iso pettymys.

Tuntuu, että siinä ei ohjata eturenkaita, jotka ohjaavat autoa. Tiedän, että nelivetoisissa autoissa auto puskee myös takaa, mutta vaikka ajat kymppiä niin perä luisuu. Gt3:sessa ohjattiin eturenkaita ja perä oli omalla radallaan. Varsinkin uusinnoissa auton käyttäytyminen näyttää tökeröltä.Onhan ajettavuus ihan ok ja paljon parempi, kuin wrc:ssä jossa tuntui, että ohjattuus on otettu jostakin vanhasta luolalentelypelistä.

Itselläni ei ole rattia, enkä kaasuta/jarruta oikeasta tatista, niin kaasuttaminen x:sästä on yhtä helvettiä. Muissa autopeleissä ei tarvi x:sän olla aivan pohjassa, että kaasu on pohjassa, mutta cmr3:ssa joutuu painamaan x:sän aivan pohjaan,että kaasu on pohjassa, joka on työlästä, kun samalla pitäisi keskittyä ajamiseen ja nuottien lukuun.

Vaihteiden vaihtoa ei voi laittaa alablockeihin ja valikot ovat epäkäytännölliset. CMR2:ssa valikot olivat loistavasti rakennetut, mutta niiden rakennetta ei näköjään tähän ole uskallettu laittaa, koska uudessa pelissä kaiken pitäisi olla uudistettua.

Harmi vaan, että kehitys on mennyt väärään suuntaan. Pelistä olisi tullut parempi, jos se olisi ollut kuin Cmr2 uusilla radoilla ja uusilla grafiikoilla. Myös muissa viesteissä ilmenneet viat harmittavat.

Parempaa odotellessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Moikka! voiko joku jelpata. Mistä numerosta saa bonus koodit peliin? yritin soittaa siihen UK-numeroon, mutta en ilmeisesti osaa ottaa oikeita numeroita alkuun?? Tietääkö joku miten homma toimii?? Kannattaako niitä edes hommata.......?:(
 
Ylös Bottom