Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Conflict: Desert Storm II

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Thingy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Thingy

New Member
C: DS 2 ilmestyi tällä viikolla onkosjengi päässy jo pelaamaan peliä? Ite kerkesin tänään vetää vasta harjoitustehtävät läpi ja hyvältä tuntuu! Tykkäsin ykkösestä aika paljon ja tätä kakkososaa on odotettu kuin kuuta nousevaa. Huomenna pitäis aloittaa kaverin kanssa co-op -kamppanja. Ekan tehtävän brieffauksen perusteella luvassa on Blackhawk Down -elokuvan rekonstruktio... jännää..lol

mielipiteitä pelistä siis tänne:rolleyes:
 
Juu itseänikin kiinnostaisi kuulla ensi kommentteja pelistä. Eka kolahti meikäläiseen ihan kohtuudella ja kovassa harkinnassa olisi myös kakkososan hankinta... joten kommentteja kaipaillaan...
 
Metacriticissa pari arvostelua.
Tuolla ainakin 2 varsin tyytyväistä arvostelua, arvosanat 88% ja 87%. Eli varmaan ihan ostamisen arvoinen peli. Hitto ei rahat riitä kaikkiin näihin syksyn peliuutuuksiin; ESPN, PES3, Soul calibur2, Colin4, jne... Ja nyt vielä tämä.
 
Eilen ostin k.o. pelin ja nyt on jonku verran kaverin kanssa pelattu peliä eteen päin ja täytyy sanoa että rahat ei oo menny hukkaan. Tekoälyä on parannetttu niin omien ja kuin vastustajankin osalta. Viholliset kurkkií nurkkien takaa ennen kuin hyökkäävät ja omatkin ampuvat oma-aloiteisesti paljon järkevämmin kuin ykkösosassa. Tervetullut parannus on myös kierimis mahdollisuus. Uusia hahmoja on myös tullut, sillä viholliset ovat kuin Osama bin Laden :D. Yksinpeli ei itseäni kyllä kiinosta, mutta kaikki co-op pelit ovat aina tervetulleita. Eli kakki vaan k.o. peli hankkimaan.
 
Nyt on kaverin kanssa pelattu muutama eka tehtävä läpi ja upeelta tuntuu!!!! Aloitettiin heti hardilla ja oli aluks vähä kusi sukassa ja kakka housussa, mutta kyllä se siitä...lol. Nyty ollaan just jääty tehtävään missä pitää/saa ekaa kertaa vetää kunnon stealth meininkii.. vitun siistii...

ainoa miinus on että pelin alussa huomasi muutamia läpinäkyviä seiniä, jotka sitten esti saamasta 100 % tarkkuuta Foleyn sniperilla..lol.
älytön fiilis ainakin on coop pelaamisessa!
 
Pelin teossa on panostettu konsoliversioon.
Tiltin ja monien muiden arvostelujen mukaan pc versio on hieman epäonnistunut.Vaikka konsolin omistaja olenkin tuskin peliä ostan kun online tukeakaan ei ole.
 
hei Wavejp, mitä tykkäsit siitä edellisestä tehtävästä, siis siitä missä piti suojata sitä helikopteria ja niitä deltoja... aika hektinen vai mitä?

tosiaan pelin AI toimii kiitettävän hyvin, niin vihollisten kuin omienkin puolella ja pelin vaikeustaso on vähän haasteellisempi kuin ykkösosassa. Piirtoetäisyyttä on parannettu huomattavasti ja pelin grafiikka on ainakin IMO tarpeeksi hyvää ja pelissä on tosiaan hyvä tunnelma, ainakin dolby pro logic 2 -äänillä!
 
Vaikutelmia 3 pelitunnin jälkeen...

Kyllä tämä on aika lailla parantunut ykkösosasta. Kontrollipuolella on muutamia uutuuksia:

Kun ryömii, voi tehdä kierähdyksiä sivuttaissuunnassa. Tämä on todella hyödyllinen ja tehokas liike. Pieni miinus on, että se on ainoa sivuttaisliike ryömintätilassa. Kapealla polulla kun haluaisi liikkua joskus vain hiukan sivuttaissuunnassa, mutta kierähdys vie aina yli metrin, jolloin todennäköisin vaihtoehto on putoaminen suoraan alapuolella olevaan miinakenttään. Kummallista sinänsä tämä, koska pyörähdys tapahtuu analogisella sauvalla. Miksiköhän siinä ei ole 2-portaisuutta, kuten muissa liikkumismuodoissa?

Toinen uutuus on 'kurkkaus' (peek), jolla näkee kulman taakse paljastumatta sinne itse. Ainoa miinus on, että tällöin ei voi ampua ollenkaan, ei edes pistooleilla, mikä ei ole mielestäni oikein perusteltua. Kurkkaus tapahtuu SOCOM tyyliin D-padin vasen/oikea -nuolilla. Todella tervetullut ominaisuus varsinkin stealth tehtäviin.

Kolmas uutuus on sirpalekranaattien kokkaaminen, eli sytytys ennen heittoa. Tämä tapahtuu pitämällä liipasinta pohjassa. Tämä on todella hyvä uutuus, koska viholliset jo ykkösosassa ehtivät karkailla kranaattien tieltä. Toisaalta tämä on nopein tapa tappaa omatoimisesti koko joukkue.

Varustepuolella uutuuksia on mm. fosforikranaatti, mikä räjähtää osumasta ja sytyttää tuleen viholliset. Sokaisusta en pelin kannalta tiedä, mutta periaatteessahan F kranaatit vievät yöllä pimeänäön. Tätä on taistelun tiimellyksessä vaikea tarkkailla, varsinkin kun kranaatin kohderyhmä useimmiten kuolee.

Toinen uutuus on valaisupistooli, mikä on varsin realistisen oleinen, mutta ei kovin tarpeellinen.

Räjähdepuolella tervetullut uutuus on viuhkamiina, joita jokainen taistelija kantaa jopa 3 kpl, eli koko ryhmällä niitä on 12 kpl! Nämä ovat ERITTÄIN hyviä keinoja varmistaa selusta silloin, kun siihen ei miehiä liikene. Huom! omat miehet eivät polje näitä miinoja, vaan niitten yli voi rauhassa juosta. Vihollinen sen sijaan polkaisee ne jopa metrin-parin päästä.

Savukranaatteja saa nyt tehtäviin enemmän, mikä on myös life-saver silloin, kun kolme ukkoa ottaa lukua keskellä tannerta tankin tulialueella.

Huvittava uutuus on Jonesin mukanaan kantava jakoavain, jolla hän pystyy silmän räpäyksessä korjaamaan ajoneuvon, kunhan se ei ole täysin tuhoutunut.

Singoilla ja IT-ohjuksilla on nyt myös selkeä ero: Singolla on suuri sytytysviive, joten ne ovat onnettomia helikoptereita vastaan. IT-paukut sen sijaan lähtevä kuten ennekin, heti.

Itse tehtävät vaihtelevat mukavasti. Joukossa on epätoivoisia puolustustehtäviä ylivoimaista vihollista vastaan, kuin suoraan elokuvasta Blackhawk down (Isku mogadishuun), riittävästi hiiviskelyä ja soluttautumista, sekä tankin tappoa. Ajoneuvon saa mukaan nyt useampaan tehtävään, tosin sen merkitys on lähinnä puolustustekninen, ei niinkään hyökkäystekninen. Tämä tietysti riippuu pelityylistä, mutta ainakin Hardilla Rambot jää jo oviaukkoon.

Itse peli on todella hyvää viihdettä, varsinkin co-oppina. Strategia ja suunnittelu ovat edelleen ne tärkeimmät. Varsinkin kun piirtoetäisyys on yli tuplat edelliseen versioon, on tiedustelun rooli kasvanut entisestään. Sen verran vielä tähän loppuun, jos jollain on alkuperäinen CDS tallella, niin kannattaa pelata sitä pikkaisen kontrollien palauttamiseksi, kakkososan ekat tehtävät kun ovat aika toimintapainotteisia verrattuna ykkösosan pehmeään laskuun, (ainakin hardilla)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan El Magico
hei Wavejp, mitä tykkäsit siitä edellisestä tehtävästä, siis siitä missä piti suojata sitä helikopteria ja niitä deltoja... aika hektinen vai mitä?

Oltiin aluksi aika kusessa, mutta nukutun yön jälkeen se meni suht. helposti. Nyt pitäs odotella taas viikko jotta pääsis tykittään:mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wavejp
Nyt pitäs odotella taas viikko jotta pääsis tykittään:mad:

Sama ongelma, itse kyllä ennättäisin pelailla iltaisin, mutta kun kersanttini El Magico ei oikein pääse irtautumaan siviilielämästään. Peliä on mielestäni hauskinta pelata ensin co-oppina ja vasta sitten yksinään läpi. Tällöin toinen pelaajista ei spoilaa yllätyksiä epäsuorasti toiminnallaan tyyliin: "Älä nyt sinne juokse kun sieltä tulee kohta tankki ton seinän läpi!"

Unohtui muuten mainita ensivaikutelmissa tähtäyssysteemin muutos. Siinä on nyt reticle closure tyyliin Ghost Recon, eli tähtäin näyttää, kuinka tarkka laukaus lähtiessään on.
 
Ostinpa nyt tämänkin. Olen 5 tehtävässä yksinpelinä, kaverin kanssa aloitetaan sitten kun sillä on aikaa. Odotin kyllä peliltä enemmän mitä se on 5 tehtävään mennessä tarjonnut. Itse nimittäin pidin CDS1:ssä niistä laajoista aavikkotehtävistä. Ja tankkeja on aivan liikaa. On todella ärsyttävää kun joka kulman takana on tankki ja sitten pitäisi kauheasti taktikoida, mutta yleensä kuolee tankin ammukseen. Odotin peliltä noi 95/100 viihdettä, mutta kyllä se sinne 86/100 ainakin tässä vaiheessa jää. Ja vielä sen verran että välitallennuksia olisi saanut olla enemmän, koska peli on HUOMATTAVASTI vaikeampi kuin ykkönen. Ja nyt vaan tehtävä alusta kun käytin tallennukset tehtävän alkuvaiheessa. Hmmph!
 
Kysymyksiä:

Montako kertaa olet aloittanut tehtävän restarttina?
Itse olen 1 kerran.

Käytätkö koodeja CDS2:ssa?
En todellakaan.

Odotitko peliltä enemmän?
Ehkä hieman. Olen tosin vasta 6 tehtävässä.

Onko peli liian lyhyt?
Ehdottomasti. Aivan liian lyhyt ja se onkin pelin suurin miinus.

Paljonko pulitit uroja pelistä?
65.






Vastailkaas.
 
1. Montako kertaa olet aloittanut tehtävän restartina?
Tehtävän 3 jouduin aloittamaan kaikkiaan 3 kertaa kun ei mennyt se loppu jakeluun. Eli reitti bunkkerilta eteenpäin oli kadoksissa... ja vielä kun yksi tankki oli jäljellä (liikuntakyvyttömänä tosin) ja singot loppu niin ei siellä voinut kovin tarkkaan nuohota niitä paikkoja... omaa tyhmyyttä...

2. Käytätkö koodeja CDS:ssa?
Koodit on pannassa muutenkin... ei mitään järkee käyttää...

3. Odotitko peliltä enemmän?
3 tehtävän jälkeen vielä paha sanoa. Pelin tunnelmaa on kehuttu mutta noiden 3 jälkeen voisin sanoa että ykkösessä oli parempi. Aika näyttää miten käy jatko tehtävissä. Aavikko-osuuksia kaivattaisiin. Black Hawk Down meininki alkaa jo riittämään. Peli on kyllä selkeästi vaikeampi kuin edeltäjä mutta se ei haittaa...

Mutta räiskittävää riittää roimasti enemmän kuin edellisessä osassa. Varsinkin tehtävässä 3.

4. Onko peli liian lyhyt?
No jos siinä on vain 10 tehtävää niin on. Mutta ennen lopullista mielipiteen muodostamista niin pelataan loppuun...

5. Paljonko pulitit uroja pelistä?
40 ja ostospaikkana tämän foorumin osto/myyntipalsta. Peli oli täysin uusi eli oli vielä muoveissa...
 
Montako kertaa olet aloittanut tehtävän restarttina?
-POW Tehtävän joku 10 kertaa, ennenkuin keksin mistä siinä on kysymys. Enempää en kerro etten spoilaa liikaa, kun kaikki tuskin ovat vielä kyseiseen koitokseen asti ennättäneet.

Käytätkö koodeja CDS2:ssa?
-Jos haluan kusettaa itseäni, juon olutta.

Odotitko peliltä enemmän?
-En oikeastaan. Pivotal toteutti lähes kaikki toiveeni aina Franchi SPASin mallinnusta myöten. (Ykkösosassa oli jätetty eräs olennainen seikka kyseisestä aseesta pois)

Onko peli liian lyhyt?
-Mielestäni tämä on jopa pidempi kuin eka CDS, koska tehtävät ovat 1.5 - 2 kertaa pidempiä. Tallennusväli on myös tietysti tällöin pidempi, mikä hiukan vaikeuttaa peliä.

Paljonko pulitit ?uroja pelistä?
-Ei mitään hajua, ostin sieltä mistä ekana sai (VPD 17.09.03)
 
Öööh... Miten sen tankin pystyy tuhoamaan 6 tehtävässä (Prisoners of war)? Se on siellä missä on konsuja ja se tappaa mut aina. Sinkokaan (vai mikä raketinheitin onkaan) ei tehoa. Miten itse tuhosit sen?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gangster75
Öööh... Miten sen tankin pystyy tuhoamaan 6 tehtävässä (Prisoners of war)? Se on siellä missä on konsuja ja se tappaa mut aina. Sinkokaan (vai mikä raketinheitin onkaan) ei tehoa. Miten itse tuhosit sen?

ryömit sen sillan alta sen taakse ja lasautat anti-tankilla (tai parilla) sitä peppuun. sillä se hoituu.
 
Ylös Bottom