Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Controller-S (+ Japski-pädi)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unreal-Hawk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Unreal-Hawk

New Member
HUOM! Tämä thread on tarkoitettu vain Controller-S:n ja alkuperäisen ohjaimen spekulointiin, mietteisiin ja niiden välisten erojen huomioimiseen. Muita ohjaimia on turha tyrkyttää.

Kuka omistaa ko. ohjaimen? Millaisia mietteitä ohjaimesta? Risut ja ruusut? Koska hommasit ja paljonko maksoit omasta?

Itse hommasin omani perjantaina paikallisesta Kimmon Peli & Lehti. Koska Kimmo on niin mukava heppu, antoi hän minulle superextrahyväjätkä-alennuksen, ja maksoin ohjaimesta 40 (Norm. 42 :D). Innostus oli tietty kova ja heti kotona oli pakko päästä testaa. Asiaa haittoi se, että kaveri oli kylässä PS2:n ja WWE: SmackDown! 3: Just Bring It:n kanssa... Pääsin samana iltana kuitenkin testaamaan sitä, pieni muoto ihastutti täysin ja ihmettelin ku se sopi lapioon kuin nyrkki silmään. Halossa se tosin ei ole se paras ohjain, oikea peukalo kun tuppasi liukumaan pois tatilta. ABXY-nappien sijoittelu toi mieleen Dreamcastin ohjaimen loistavan nappien sijoittelun. Kuvista päättelin, että B&W-napit jäävät kämmenen alle, eipä käynyt niin. Sormet löytävät tiensä oikeille namiskoille, kun niitä kaivataan. D-pad oli ainakin 10x parempi, kuin originellin ohjaimen D-pad. Liipaisimet ovat tosin turhan veltot, vrt. alkuperäiseen ohjaimeen. Start&Back-napista luulin samaa kuin B&W-napista. Käsi vielä muutaman pelitunnin jälkeenkin hamusi ohjaimen keskelle kun piti paussaa peli, mutta kyllä siihen tottui.

En ole päässyt testaamaan ohjainta kuin TWS:ssä, Halossa, PGR:ssä ja parissa demossa (Dave Mirra, Wreckless ja Amped). Halon menoon se ei jotekin sovellu yhtä hyvin, mutta kyllä silläkin pärjää oikein hyvin. PGR:n kanssa en huomannut mitään kauheita eroja ohjattavuuksissa (vrt. S ja alkuperäinen). Demot oli yhtä kuraa molemmilla (Wreckless tosin rokkaa niistä kolmesta).

Voin kyl sanoa, että kyllä ostos kannatti! Ja kun hintaa oli 40, tuntui ostos todella kannattavalta (Ja sitä se oli!). Täytyy tosin odotella ja katsoa, miten S sopii marraskuun killer-appien kanssa yhteen. Vaikka Controller-S hurmasi minut täysin, en todellakaan aio unohtaa uskollista ja luotettavaa alkuperäistä ohjainta, josta saa kunnon otteen. Molemmat ohjaimet ovat hyviä, mutta kannattaa hommata S alkuperäisen ohjaimen rinnalle.

Tulipas tekstiä... Noh, siinä on mietteeni Controller-S:stä, ja sen ja alkuperäisen ohjaimen eroavaisuuksista.

//OFF TOPIC//
se kimmo on ihan nihkee äijä. ainakin mulle oli aika tyly ku kysin paljon se hyvittäs smb ja turok, hyvä että ei ottanu pulttia ku ei 30 per peli kelvannu oikeen.. sain tingittyä kuitenkin 32 per peli että sain pes2 ;)
//OFF TOPIC//

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
//OFF TOPIC//
se kimmo on ihan nihkee äijä. ainakin mulle oli aika tyly ku kysin paljon se hyvittäs smb ja turok, hyvä että ei ottanu pulttia ku ei 30 per peli kelvannu oikeen.. sain tingittyä kuitenkin 32 per peli että sain pes2 ;)
//OFF TOPIC//
Voihan noi kauppiaat joskus tuntua nihkeiltä, mutta kun muistaa että ne yrittää kuitenkin tehä jonkunlaista voittoakin tolla bisneksellä. Kyllä mä ainakin pari euroa maksan ylimäärästä, että se lähitienoon pelikauppa pysyy pystyssä ja ei tarvi metsästää kaikkea anttiloista yms.

\o * Käsi pystyyn*

Tuli ostettua tuo japskipadi jo silloin muinoin, olikohan kesäkuussa tuolta kaukaa Hong Kongista asti (tänks kaba). Hintaa en postikuluineen uskalla enää edes ajatella. S:n varmaan hankin vielä, että saan tehtyä omaa vertailua myös niiden välillä, joskaan en oleta niiden olevan kovin erilaiset. Pitää kummiski saada toinen pienempi padi, niin on sopivasti 2+2 isojen ja pienien määrä.

Ohjaimesta, se tuntuu todella kevyeltä. Samaa höyhensarjaa PS2:n ja Cuben padien kanssa, joskin siltikin ehkä hieman raskaampi (puhutaan kuitenkin enää hyvin pienistä eroista). Napit ovat pienille käsille varmasti loistavasti sijoiteltu, omasta mielestäni ja kokemusten perusteella musta & valkoinen ovat liian lähellä, joskin kysymys on varmaankin tottumisesta. Standardiohjaimella on tullut pelattua niin paljon, että nappien paikat ovat jo päässä niin tarkasti piirtyneinä, että toisen ohjaimen on vaikea tunkea näppejään (vai pitäisikö sanoa nappejaan) sinne sekaan.

Liipaisimet ovat kapeammat ja ne eivät paina vastaan ollenkaan (eli sisällä on kevyt jousi). Erittäin harmillista etenkin autopeleissä, joissa ei aina mennä kaasu pohjassa. Myös Halossa kokemuksien mukaan standardi on parempi.

Pienemmän ohjaimen edut tulevat parhaiten eteen DoA3:sessa ja urheilupeleissä, sekä peleissä kuten Genma Onimusha. Ristiohjain on todellakin paljon parempi, mutta vastaavasti tatit ovat mielestäni hieman heikommat muotoilultaan, täysin oikeissa paikoissa ne silti ovat. Start ja Back -nappien kohdalla olen huomannut saman kuin Hawk, eli käsi hamuaa ohjaimen keskiosaa edelleenkin.

Xbox Roomissa testatuksi tuli myös tuo TWS pienellä ohjaimella, ja pelitti aivan uskomattoman hyvin, paljon paremmin kuin standardilla.

S on loistava lisäys omaan Xbox-kokoelmaan, varsinkin jos harrastaa moninpelejä, sillä kaikilla on omat mieltymyksensä ja makuja on monia. Toiset haluavat pelata standardeilla ja toiset pienillä ohjaimilla. Eikä ainakaan voi vedota tappion hetkellä enää ohjaimeen... :)

Toi muotoilu on kyllä mulle vieläkin vähän liian pyöreetä. Nappeja pitää kans joskus runnoo vähän liian kovalla voimalla (tai ehkä mä oon vaan tottunu kohtelemaan ohjaimia todella hellästi). Ei ehkä yhtä hyvä ku cuben ohjain mutta jo selvästi parempi kun dualshock. Ehkä samaa tasoo dc:n ohjaimen kanssa.

Minä ostin contoroller s:n 1.11 verkkokauppa.comista 42..

Pelasin koko viikonlopun tony hawk 4:sta.
Huomasin että ristiohjainta kun yrittää painaa kulmiin niin se ei olekkaan niin helppoa vaan tuleekin painettua johonkin neljästä perussuunnasta, en tiedä onko vika ohjaimessa, minussa vai siinä, että thps4 on aivan hervottoman nopea tempoinen, mutta sellaiset tehtävät alkavat todellakin kyrsimään missä pitää tehdä tietty temppu (btw. thps 4 on aivan pimeen vaikee peli, olen pelannut joku 10h eikä ole vielä edes ekalla äijällä läpi ja en oo mikään ihan amatööri oon pelannu thps2 ja 3 100% läpi, näppiksellä kylläkin mutta..).

Start ja back löytyvät todella kätevästi mielestäni, alkusekoilun jälkeen. B&W näppäinten löytyminen ei ole niin helppoa ku ne eivät "nouse" ohjaimesta yhtään, mutta en ole kyllä pelannut pahemmiten pelejä vielä missä tarvitsisi niitä, joten ehkä totun siihen.

Haloa testatessani kummatkin sormet tippuivat tatilta aina välillä, mutta kun kaverini pelasi hän suosi controller s:sää.

Xbox roomissa testattava olleet controller s:sien "jewelit" olivat sellaiset kuin japsi ohjaimessa (muistaakseni) kun taas ostamassani controller s:sässä on sellainen samantyylinen kuin perus padissä/jenkki controller s:ssä... eli mitäköjän ne xbox roomin ohjaimet olivat? Koska kyllä ne mielestäni kuitenkin muuten olivat identtisiä minun controller s:ssään.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sorbitoli
Luulin et japski ohjain ja Controller-S on täysin identtiset???

eikö muka ookkaa? :(

Tavallaan ne on identtiset, ulkoisesti (melkein). Japski: "kumi"-logo on vihreällä. S: logo mustalla. Japski: Liipasimet veltommat. S: Liipasimet hieman vahvemmat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Japski: Liipasimet veltommat. S: Liipasimet hieman vahvemmat.

Tarkoittaako tämä nyt sitä että japanilaiset ovat heikompia? Tai että eurooppalaiset käyttävät rajumpia otteita? :D

Voi kun itse koneen saisi ostettua suoraan tuon S-ohjaimen kanssa. Ehkä joskus...

Ylös Bottom