Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]

Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Tarkoittaako porukka nyt "input lagilla" tätä tähtäyksen "nopeutumista" (alussa hitaampi ja mitä enemmän liikutat vauhti kiihtyy), IMO kyseessä on vain pelinominaisuus. Omalla kohdalla en ole huomannut MINKÄÄNLAISTA "input lagia" (vrt. BF3:n input lagi, jossa se todella on ongelma joillekin), ei niin minkäänlaista.

Siis samanlaista kuin bf3:ssa oli eli tähtäys tulee perässä. En muista miltä foorumilta luin, mutta siellä ainakin sanottiin, että on niin paha, ettei oikein viitsi ees pelata. Sen takia pyysinkin, jos joku viitsisi tehdä videon asiasta. Eihän bf3:ssa kaikki sitä ees huomanneet. Oishan se kiva tietää varmasti ennenkuin turhaan pistää rahansa peliin.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Siis samanlaista kuin bf3:ssa oli eli tähtäys tulee perässä. En muista miltä foorumilta luin, mutta siellä ainakin sanottiin, että on niin paha, ettei oikein viitsi ees pelata. Sen takia pyysinkin, jos joku viitsisi tehdä videon asiasta. Eihän bf3:ssa kaikki sitä ees huomanneet. Oishan se kiva tietää varmasti ennenkuin turhaan pistää rahansa peliin.
Siitä voi jo aika paljon päätellä, että useimmat ei Bäfässäkään huomaa mitään merkittävää ja tässä on vielä paljon vähemmän sitä lagia. Voin tässä jossain vaiheessa katsoa josko sitä jaksais/osais jonkun videon Youtubeen tekaista aiheesta.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Noh, tuli sitten sorruttua tylsyydessä ostamaan tämä. En vielä viitsinyt mennä ihmisiä vastaan pelaamaan, vaan botteja vastaan kokeilin ohjausta. Ohjaimella näemmä lähes olematon input lag. Eli siis ton alhaisemmaksi sitä ei taida edes saada, kun on about samalla tasolla kuin bf3:ssa nykyään. 60fps ehkä parantais, mut tuskin semmosta nähdään.

Hiiri ja näppis ei tässä kyllä etua tuo. Sanoisin, että hyvä hiiri-näppis -pelaaja vs hyvä ohjaimella pelaava on aika tasaväkisiä. Hiirellä on huomattavissa vähän input lagia ja lisäksi tuntuma on samanlainen kuin niillä omasta mielestä turhilla "konsolihiirillä". Ei siis voi mitään pc-omistusta vetää, mutta kyllä tolla pärjäämään varmasti pystyy. Pitää vielä harjoitella, mieluummin cs:ää pelaisi juuri hiirellä ja näppiksellä, kun on sen verran nopeatempoinen peli, että tarttee napit hieman nopeammin painettavaksi näppiksestä. Ohjaimella tosin saattaa olla hieman etua. Kokeillessa ainakin tuli huomattua, että aseet oli kenties hivenen tarkempia ohjaimella pelatassa kuin hiirellä, mutta voipi olla, että sattumalta osu random-spreadit paremmin kohdalleen.

Vanhana cs-veteraanina kyllä toteaisin, että tuota spreadia on lisätty liikaa. 1.6:ssa oli aivan täydellinen tasapaino näiden cs-aseiden välillä (dessu, awikka, m4 ja ak), mutta tässä painottuu awikan ylivoimaisuus liikaa. Joo, sen kuuluukin olla ylivoimainen, mutta muut aseet on nyt paljon epätarkempia, niin korostuu awikan hyödyllisyys liikaa. Kyykyn hyödyllisyys on kanssa aika kyseenalainen. Ei tuo riittävästi tarkkuutta lisää strafe-stop -ammuskelun käytännöllisyyteen verrattuna. Lähinnä tekee vaan helpoksi kohteeksi.

Sit ihmetyttää kanssa se, että "piilopaikkoja" on vähennetty. Esimerkkinä dust2:n A-pommin vierustalla, pitkän puolella oleva laatikko ei enää piilota kyykkivää sotilasta. Eihän se ennenkään mikään hyvä paikka ollut, mut sai sentään hetken lisäaikaa, kun montussa kyykkivä awikkamies ei saanutkaan yhen osuman tappoa laatikon läpi. Tää sama teema toistuu monessa kohdassa.

Nooh, kyllä tää puutteistaan huolimatta silti cs:ltä tuntuu. Hauska ainakin sitten onlineen päästyä nähdä, kun porukka yrittää turhaan vetää nappi pohjassa tappoja (paitsi siinä tapauksessa, että muutkin ostajat on ennen pelannut :)). En tätä kyllä tietokoneelle hommais, kyl siellä 1.6 on vieläkin se kuningas.
 
Re: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Julkaistaanko tästä jonkinsortin kokeiluversio?
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Heitin Moven nurkkaan kun se ei kerta vielä toimi ja vaatii kalibroimaan joka pelin alussa, rasittavaa. Toivottavasti saavat kuitenkin ongelmat korjattua, olisi mukavaa vaihtelua pelata välillä sillä.

Anyways, nyt kun keskittyi pelaamaan DS3 useamman tunnin putkeen niin alkoi ukko pikkuhiljaa liikkumaan selkärangasta -> aivan hyvä tuntuma afterall. Arvasin että se ensitunnelman (hieman tönkkö) aistimus oli taaskin väärä. Koskaan ei pitäisi FPS pelissä kommentoida yhtään mitään kontrolliin liittyvää ennen kuin on mukavasti tunteja alla, tuli tuokin jälleen todettua. Tärkeää oli myös viilata napit lopullisiin kuosiinsa. Ne saa täysin vapaasti määrittää which is nice! Kun katseli muiden peliä niin samaa ilmiötä havaittavissa että sisäistystä tapahtunut. Tosi hienoa pelata ja yhtään mulkkuakaan ei ole linjoilla näkynyt, tässä nyt ei tietenkään oikein voittaan olla mulkku koska kenkä heiluu samantein. Pelin matchmaking ei sekoita meitä koskaan jenkkien kanssa vaan oikeastaan koko ajan pelatataan suomiporukalla. Välillä siellä piipahtaa vierailevia tähtiä "jostain läheltä" Hauskasti tilanne on hieman samankaltainen kuin vajaa 10 vuotta sitten Xbox Liven ollessa suomessa vain muutamilla, siellä painettiin päivästä toiseen samojen herrojen seurassa. Ei lainkaan pelkästään huono juttu kun kaikki on siellä kuin yhtä suurta perhettä ja peliseura koko ajan tuttua. Eli jotain positiivistakin pystyin repimään SCEE supermunauksesta kun oikein yritti :) Komiaa suomipeliä eilen siis ja tänään toivottavasti lisää! TodellaTODELLA koukuttava peli.

Striimailen illemmalla alkaein ysinkympin aikaan suomipelejä mikäli sellaisia siunaantuu ja jos kaista riittää touhuun. PC on wanha ja raihnainen, sekä yhteys vain ADSL joten laatu tulee olemaan valitettavasti aika kuraa. Laitan EHKÄ kuitenkin sen tulille jos jotakuta kiinnostaa katsoa millaista menoa. Jos toteutuu niin ao. linkin takaa se sitten näkyy. Jos tulee reklamaatiota että warppailen niin sitten se menee kiinni.

GimbleFIN - live streaming video powered by Livestream
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Aivan hirveä oli kyllä ainakin boksilla. Poistoon lähti jonkun 100 pelin jälkeen. Ei vaan kestä sitä kuminauhaohjausta. Harmi sinänsä koska 1.6 alkuajoista asti puuceellä cs:ää tullut jonkun verran pelattua, nykyään kylläkin hyvin harvoin enää. Jos tuo ohjaus olisi ollut edessä vähän siedettävämpi niin tuota tulisi varmasti kyllä pelattua. "Ominaisuus" tai ei niin tuo ei voi oikeasti olla kenenkään mielestä hyvän tuntuinen.

Toinen mitä huomattiin kaverin kanssa tuon kuminauhan lisäksi oli se että todella paljon tuntui vaihtelevan se kuinka nopeasti vihu kuoli. Ja kun tuli f2f tilanne niin tuntui olevan tuurista kiinni kumpi tilanteen voitti.

Kolmas asia oli pommin purkaminen. Pitää olla naama alaspäin eikä voi vain seistä pommin päällä että sen voi purkaa.

Neljäs asia oli äänet. Askeleet kuulu mapin toiselta puolelta asti, mutta pommin purkamisen alotusta ei kuullut kun aivan vierestä.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Ensimmäiseksi selvennettävä, mistä epämääräiset huutelut ohi pelin kesken kovimman taiston. Meillä on viikonlopun kestävät lani-bileet menossa. Kountteria tässä koneessa pelkästään ja tilastot kertovat siitä karua kieltään:

Eriä pelattu 827
Eriä voitettu 422
Ammuksia ammuttu 21803

Tapot 629
Kuolemat 661
Tappo/kuolema-suhde 0,952


Tällä näytöllä loistava 14,99 dollarin peli. Alkuperäiset kentät toimii, uusista ei niin väliä. Yhteisöllisistä elementeistä jatkuvat suomiserverit ja siellä moitteettomasti toimiva voicechat. Sikäli harvinaista, ettei kaipaa DLC:tä.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Oli kyllä aivan mahtavaa pelata suomiporukalla tuossa illalla. Nyt kun alkaa tähtäys tulla selkärangasta ja muutenkin tottua countterin meininkiin, niin kyllä tämä on sinetöitynyt tämän konsolisukupolven parhaaksi fps:ksi tai vähintään jaetulle kärkisijalle, kun oli se Modern Warfarekin jotain aika maagista silloin ilmestyessään. Jos jotain negatiivista pitää hakea, niin hit detection tuntuu välillä vähän omituiselta, kun vastustajalle jää 80-100% enkkua vaikka voisin vannoa osuneeni useampaan otteeseen. Muuten on kyllä aivan järkyttävän hyvään kuosiin viilattu peli, vaikka nykyään tuntuu olevan yleinen käytäntö päivittää isojakin vikoja vielä kuukausien päästä (jos silloinkaan). Tällä hetkellä on lähinnä vain pikkuvikoja kuten se, että jotkut asetukset eivät tallennu, eikä "killcam" toimi.

Aivan hirveä oli kyllä ainakin boksilla. Poistoon lähti jonkun 100 pelin jälkeen. Ei vaan kestä sitä kuminauhaohjausta. Harmi sinänsä koska 1.6 alkuajoista asti puuceellä cs:ää tullut jonkun verran pelattua, nykyään kylläkin hyvin harvoin enää. Jos tuo ohjaus olisi ollut edessä vähän siedettävämpi niin tuota tulisi varmasti kyllä pelattua. "Ominaisuus" tai ei niin tuo ei voi oikeasti olla kenenkään mielestä hyvän tuntuinen.

Toinen mitä huomattiin kaverin kanssa tuon kuminauhan lisäksi oli se että todella paljon tuntui vaihtelevan se kuinka nopeasti vihu kuoli. Ja kun tuli f2f tilanne niin tuntui olevan tuurista kiinni kumpi tilanteen voitti.

Kolmas asia oli pommin purkaminen. Pitää olla naama alaspäin eikä voi vain seistä pommin päällä että sen voi purkaa.

Neljäs asia oli äänet. Askeleet kuulu mapin toiselta puolelta asti, mutta pommin purkamisen alotusta ei kuullut kun aivan vierestä.
Mitä tarkoitat tuolla kuminauhalla? Sitä tähtäyksen kiihtyvyyttä tms? Mun mielestä tähtäys on lähestulkoon niin hyvä, kuin tällä systeemillä (ei ads:ää) voi olla. Vai puhutko jostain boksin ongelmasta, jota ei pleikkarilla ole?

Tuon kuolemisjutun allekirjoitan osittain. Liittyy juuri tuohon hit detectioniin, josta jo avauduinkin.

Pommin purkaminen on tehty noin ihan tasapainon vuoksi. Se puretaan vasta, kun pommipaikka on varmistettu tai kaveri suojaa. Hyvä asia mielestäni.

Minua ei nuo defuseäänet haittaa. Korostaa vain sitä, että pommia pitää oikeasti vartoida eikä kämppiä jossain nurkassa kymmenien metrien päässä.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Hittolainen ku syyhyttää vaan entistä enemmän ku lukee näitä teidän postauksia. :p Itsehän toivoisin vain, että näppis-/hiiriyhdistelmä toimisi normaalisti ilman sen kummempia lageja.
Viikkoja sitten tuli laiteltua jo eurostoreen 15 euroa muhimaan tätä varten, niin ei viitsi jenkkistoresta erikseen hommata enää. Kunhan nyt se SCEE sais äkkiä tämän sinne eurostoreen.. :mad:
Kummallista toimintaa taas, eikä mitään informoida kuinka kauan joutuu odottamaan ja mistä ylipäätään johtuu, ettei sitä tällä viikolla storeen saatu.. Onko tästä nyt tullut mitään tiedonjyvästä,
ku ei oo muutamaan päivään jaksanu googletella asian tiimoilta?
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Siitä voi jo aika paljon päätellä, että useimmat ei Bäfässäkään huomaa mitään merkittävää ja tässä on vielä paljon vähemmän sitä lagia. Voin tässä jossain vaiheessa katsoa josko sitä jaksais/osais jonkun videon Youtubeen tekaista aiheesta.
Se riippuu kaiketi täysin telkkarista ja sitten sun omasta input lagin "toleranssista". Itse kun ostin BF3, pelasin sitä 32 tuumasella tämmösellä niistä yhdistä ensimmäisistä littanoista hd telkkareista, ja en mitään input lageja huomannut. Sen jälkeen pelailin monta kuukautta tommosella 22 (?) tuumasella Nokian putkitelkulla (ei input lagia). Sitten kun yritti palata tuohon isompaan lättytelkkariin, oli niin sairaat input lagit, ettei pystyny pelata yhtään. Yritin pari päivää totutella, muttei se auttanu. Tällä hetkellä on 24 tuumanen tietokoneen näyttö pleikkarin kanssa, ja tämä on kyllä näistä 3 kuvasta paras. Ei input lagia ja tästä jopa näkee vihut (vertaa siihen putkitöllöön).
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Se riippuu kaiketi täysin telkkarista ja sitten sun omasta input lagin "toleranssista". Itse kun ostin BF3, pelasin sitä 32 tuumasella tämmösellä niistä yhdistä ensimmäisistä littanoista hd telkkareista, ja en mitään input lageja huomannut. Sen jälkeen pelailin monta kuukautta tommosella 22 (?) tuumasella Nokian putkitelkulla (ei input lagia). Sitten kun yritti palata tuohon isompaan lättytelkkariin, oli niin sairaat input lagit, ettei pystyny pelata yhtään. Yritin pari päivää totutella, muttei se auttanu. Tällä hetkellä on 24 tuumanen tietokoneen näyttö pleikkarin kanssa, ja tämä on kyllä näistä 3 kuvasta paras. Ei input lagia ja tästä jopa näkee vihut (vertaa siihen putkitöllöön).

Aika hyvä perussääntö on, että sitä input lagia on enempi tai vähempi kyllä tasan jokasessa vehkeessä, joka toimii langattomalla tekniikalla. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. PC:lläkin on huomattavissa viivettä jos lyöt siihen esim. langattoman näppiksen ja hiiren. Langattomat reitittimet, mikroaaltouunit, älyluurit - kaikki voi vaikuttaa langattomaan tekniikkaan. Telkkareissa ja näytöissä on sitte omat vasteajat, jotka myös vaikuttaa kokonaisvaltaisesti koko hommaan. Otetaan kuitenkin huomioon, että nämä fyysiset jutut ei pelkästään vaikuta, vaan kyllä sitä vikaa voi olla siellä ohjelmistossakin eli pelissä. Esim. BF3:n suurempi input lagi verrattuna muihin peleihin johtuu tasan huonosta enginen optimoinnista, kun taas tosiaan monessa muussa pelissä tätä langattomuuden yms. aiheuttamaa input lagia ei meinaa edes oikein huomata.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Itsehän toivoisin vain, että näppis-/hiiriyhdistelmä toimisi normaalisti ilman sen kummempia lageja

Minulla on sinulle ratkaisu: hommaa se PC jos Hiiri-näppis räime kiinnostaa ja jätä konsolilla pelaaminen PÄD pelaajille. Persiästä katella jos tätä M+K ratkaisua ei saada mitenkään pannaan kun siitä jo tällä hetkelläkin huomattava etu. Suomi serveriltä itse ainakin tarjoan monoa jos huomaan M+K pelaajia siellä pyörivän ihan vain sen takia että tämä on konsoli, jätetään se M+K sinne PC puolelle :)
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Minulla on sinulle ratkaisu: hommaa se PC jos Hiiri-näppis räime kiinnostaa ja jätä konsolilla pelaaminen PÄD pelaajille. Persiästä katella jos tätä M+K ratkaisua ei saada mitenkään pannaan kun siitä jo tällä hetkelläkin huomattava etu. Suomi serveriltä itse ainakin tarjoan monoa jos huomaan M+K pelaajia siellä pyörivän ihan vain sen takia että tämä on konsoli, jätetään se M+K sinne PC puolelle :)

Mulla on sulle ratkaisu: Asennoidu siihen, että niitä M+K-pelaajia tulee varmaan ainakin joitakin olemaan. Siinähän tarjoilet. Kun kerran M+K-tuki on tähän PS3-versioon tehty, niin aion sitä myös käyttääkin oli sulla asian kanssa ongelma tai ei. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Mulla on sulle ratkaisu: Asennoidu siihen, että niitä M+K-pelaajia tulee varmaan ainakin joitakin olemaan. Siinähän tarjoilet. Kun kerran M+K-tuki on tähän PS3-versioon tehty, niin aion sitä myös käyttääkin oli sulla asian kanssa ongelma tai ei. :)
Minulla on jo ratkaisu ollut heti alusta asti mielessä: Nimi mieleen ja monoa perseelle kun pelistä onneksi vielä löytyy vote to kick järjestelmä, eipähän suomi servereillä tarvitse tätä katsella. Ostakaa se PC jos Hiiri leikit kiinnostaa, vai eikö taidot riitä? ;)
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Minulla on jo ratkaisu ollut heti alusta asti mielessä: Nimi mieleen ja monoa perseelle kun pelistä onneksi vielä löytyy vote to kick järjestelmä, eipähän suomi servereillä tarvitse tätä katsella. Ostakaa se PC jos Hiiri leikit kiinnostaa, vai eikö taidot riitä? ;)

Voin mä tulla sua pädillä kyykyttään jos sitä haluat. Ihme kitinää, koska kyseessä on pelin ominaisuus eikä mikään huijaushomma tms. Se, että hiirellä osuu tarkemmin ja voi tehä nopeampia
liikkeitä ei tarkoita, että se olisi automaattisesti helppoa/helpompaa. Kurssille joutasit.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Voin mä tulla sua pädillä kyykyttään jos sitä haluat. Ihme kitinää, koska kyseessä on pelin ominaisuus eikä mikään huijaushomma tms. Se, että hiirellä osuu tarkemmin ja voi tehä nopeampia
liikkeitä ei tarkoita, että se olisi automaattisesti helppoa/helpompaa. Kurssille joutasit.

En ite lähtis potkii sakkii pelistä hiiren ja näppäimistön käytöst, mut on se kieltämät omituist et jotku viittii konsolipelaajina käyttää kyseisii vempaimii, vaikka ite ainaki just siit syystä pelaan kyseist pelii konsolil ja konsolil ylipäätää et padi on se mun juttu. En väitä ettet osais ohjaimel pelaa, mut haistan eittämättä pientä pettymyst omiin paditaitoihi ku pitää oikee m+k ostaa. Ei mul muuta.


PS. Ja tosiaa, kuka tahansa haluu peliseuraa ni voi mun puolest lisätä toverilistoilleen, tälläsen boxil pelaavan nyypän.

Gamertag: Digimonkeisari
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

En ite lähtis potkii sakkii pelistä hiiren ja näppäimistön käytöst, mut on se kieltämät omituist et jotku viittii konsolipelaajina käyttää kyseisii vempaimii, vaikka ite ainaki just siit syystä pelaan kyseist pelii konsolil ja konsolil ylipäätää et padi on se mun juttu. En väitä ettet osais ohjaimel pelaa, mut haistan eittämättä pientä pettymyst omiin paditaitoihi ku pitää oikee m+k ostaa. Ei mul muuta.


PS. Ja tosiaa, kuka tahansa haluu peliseuraa ni voi mun puolest lisätä toverilistoilleen, tälläsen boxil pelaavan nyypän.

Gamertag: Digimonkeisari

Huoh.. Mitä omituista siinä on ku kerran Valve on tämän tuen tähän peliin tarjolle pistänyt? Peli nousis ihan eri svääreihin jos monet käyttäis tätä mahdollisuutta hyväkseen. Jos näkisin servu-/pelaajalistasta sen, että vaikka kaikki tai suurinosa pelais pädillä just sillä hetkellä siellä servulla, niin ei mulla sillon kiinnosta edes tulla näppis-/hiirikombolla pelaamaan, vaan voin kyllä kaivaa sen padin esille ja pelata sillä. LumiSokeaX on sitte tarkkana ja ajantasalla tilanteesta sen potkimisen kans. Ei kannata olettaa, että jollakin on hiiri käytössä, vaikka kuin hyvin veteliskin. En oo varma tuosta lauseestasi, että puhuitko passiivissa mut en kyllä todellakaan oo ainakaan itse ostanu tätä peliä varten mitään näppistä ja hiirtä, vaan vanhat romppeet pistin plegeen kiinni, koska vielä tuossa taannoin ajattelin, että monetkin tekisi näin mutta ilmeisesti ainakin osa täällä pitää pädistä kiinni ku takiaiset. Minä pelaan konsolilla tasan sen takia FPS:ää, kun ei perheellisenä ole varaa kunnon puuceehen just tällä hetkellä. Kaikista oikein tapa olisi ollut Valvella tehdä servut niin, että ne hiiri ja pädipelaajat oltais eroteltu omille servuilleen. Tästä aiheesta tuskin saa muuta ku tappelua aikaiseksi, joten minä ainakin lopetan koko lässytyksen kerrassaan tähän. Lisätään vielä sen verran, että jos suurinosa pelaa tätä pädillä niinkuin varmaan taitaa ollakin, niin silloin pelaan minäkin. En mä tätä hiirellä sen takia halua pelata enkä oo aikonu pelata, että mulla olisi etulyöntiasemaa muihin nähden enkä suinkaan myöskään senkään takia, että olisin pettynyt omiin paditaitoihini.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Ehkä elo-ranking tuo jossain vaiheessa jotain järkeä tuohon hiirihommaan, mutta matchmaking ei taida ottaa sitä vielä huomioon. Tai sitten ottaa, mutta pelaajia on niin vähän ettei siitä saa kaikkea (lue: mitään) hyötyä irti. Ja sittenkin hiiripelaajat voi itse joinata mille servulla tahansa antamaan kylmää kyytiä muille. Mun puolesta olisi voitu jättää koko hiirituki pois tai pakottaa omille servuille.
 
Vastaus: Counter-Strike: Global Offensive [PS3/X360]]

Ok. Jos nyt yleensäkään joku laittoi merkille jotain mun postauksista ja siltä varalta nikinkin, että vois kikkiä heittää suomiservuilla ni älkööt vaivautuko. Aion ihan padilla pelata eli Reilu Meininki.
 
Ylös Bottom