Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Ostin tämän kun kelasin että voidaan tyttöystävän kanssa kesälomalla pelailla. Hän ei todellakaan ole mikään pro gamer, joten vähän hirvittää millainen wipefest sieltä on tuloillaan ja kiristyykö pinna. Oliko tähän jotain 99 elämää koodia vai? Se voisi olla ihan jees kun muutoin pitää puolet ajasta grindailla elämiä. Alkuperäisiä crasheja pelannut itse varmaan tuhat tuntia ja vieläkin crashin liikuttaminen lihasmuistissa, mutta vähän liukkaalta tuntui eilen ensipuraisun jälkeen. Esim. ensimmäisen kentän 10 laatikkoa putkeen rotkon päällä hyppien olisi mennyt ps1:llä varmasti helposti mutta nyt kuolin 3 kertaa kun tämä laskeutuu ilmasta jotenkin todella nopeasti sekä hitbox on "liukas". Luin aiheesta niin Unity enginen ominaisuus, eli vaikka osut flätille niin saattaa lipsahtaa alas, mutta samalla vaikka pikkaisen rotkon reunalta hypyn alkupäässä menisikin pitkäksi niin pystyt vielä hyppäämään..

https://www.youtube.com/watch?v=OL8JA0iWNgk

Katselin tuon videopätkän ja siinä on demottu vähän eroja PS1 ja remaken välillä. Vaikuttaa siltä, että remaken peleissä on käytetty kaikissa samaa ohjaustuntumaa kuin Crash 3, joka korostuu erityisesti ensimmäisen Crashin osalta.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Pikkasen on tullut pidettyä taukoa tästäkin pelistä, mutta kaippa sitä voisi viikonloppuna taas jatkaa Crash ykköstä ja tulla hulluksi :D

En kyllä muista, että olisi ollut pleikkari ykkösellä näin perkuleen vaikea, mutta eiköhän se tästä.
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Nyt on koluttu ykkösosa lävitse, kakkososa 100% ja kolmonen tällä hetkellä 104%. Kolmosessa pitäisi vielä pari Relicsiä kiillottaa kultaiseksi, että pääsee kukistamaan Cortexin toistamiseen. Täytyy kyllä rehellisyyden nimissä tunnustaa, että joutui netistä lunttaamaan miten noihin kolmososan salakenttiin pääsikään, ei enää jaksanut nuoruusvuosilta muistaa vaikka koitin kyllä viimeiseen saakka välttää nettiä, yritin jopa luntata PS1:sen tallennuksesta, mutta ei niin ei :D

Pari kommenttia N. sane trilogysta:
Crash 1: tuli kyllä väännettyä lävitse hampaat irvessä ja ykkösosan pariin ei tule kyllä palattua, ellei tule jotain korjaavia patcheja. Sen verran tunteisiin meni jatkuva putoaminen kuiluun ellei sattunut ihan just keskelle alastuloa, sekä hyppy joka vaati toisinaan millin tarkan ajoituksen onnistuakseen (mm. kilpparilta kilpparille hyppääminen oli silkka mahdottomuus itselle). Kolmikosta ainoa, joka olisi tarvinnut päivityksen muuhunkin kuin grafiikkaan, 2/5.

Crash 2: tästä kolmikosta ehdottomasti parasta ja ehjintä Crashiä, juuri sellaista tasohyppelyä kuin toivoisin olevan tarjolla vielä tänäkin päivänä. Kentät oli suht helposti läpäistävissä, mutta salakenttiiin teleportin löytäminen ja gemsien haaliminen teki pelaamisesta sopivan haastavaa ja mukavaa ajanvietettä, vielä kun lisätään paranneltu grafiikka sekä toimiva ohjaus niin kyseessä on täydellinen remasterointi ja ajaton klassikko puhdasta tasohyppelyä parhaimmillaan, 5/5.

Crash 3: omassa nuoruudessa Crash 3 oli se kaikista kovin peli, jota hakattiin aina ja eniten, koska mitä hienompaa lapsen mielestä pystyi olemaan kuin sinko, joka ampui omenoita. :D Nyt vanhoilla päivillä peliä uudelleen kolutessa lähinnä häiritsee miten väkinäisen paljon konseptia on yritetty lähteä uudistamaan, jonka vuoksi mukaan on tungettu harmittavan paljon kaikkea ylimääräistä perinteisen tasohyppelyn lisäksi, kuten sukeltamista, prätkiä, lentokoneita, vesijettejä sekä tiikerillä (Puralla) ratsastamista, kaikkien edellä mainittujen toteutus on paljon heikompaa tasoa kuin itse tasohyppelyn, jonka vuoksi peli ei yllä kokonaisuutena lähellekkään samaa tasoa kuin edeltäjänsä. Itse tasohyppely toimii täysin moitteettomasti ohjausta myöten. Kentät tuntuu huomattavasti helpommilta kuin esim. kakkosessa, varsinkin kuin bosseilta saa entisestään helpottavia ominaisuuksia. Tosin tuplahypyn ja -spinnin takia relicsien hommaaminen on huomattavasti hauskempaa puuhaa kun voi hakea vähän perinteisistä poikkeavia reittejä. :D Pelistä löytyy pari salakenttää, mutta toisin kuin kakkosessa niin niiden löytäminen vaatii kyllä aikamoista arpaonnea. Kokonaisuudessaan 3.5/5.

Asia mitä en muistanut niin pelin juonihan jatkuu tismalleen siitä mihin edellinen jäi, tuollaista harvoin näkee enää nykypäivänä. :cool:

Kokonaisuutena N.sane trilogy on kyllä erinomaista ja näyttävästi toteutettua nuoruustrippailua 3.5/5.


Kuten jo joku aiemmin postailikin niin pelin hyvä myyntimenestys on avannut mahdollisuuksia myös muille Crashin remastereille, toivoisin todella näkeväni remaseroinnit Crash Bandicoot: wrath of cortexista (PS2), sekä ennen kaikkea Crash Bandicoot: Twinsanitystä (PS2), joka on oma suosikkini Cortexin mukana olosta johtuen. Jos maailma olisi täydellinen niin näkisin helposti myös Mario Kart 8 Deluxe tapaisen version Crash Team Racingistä Nitrokartin ja Tag team racingin kentillä ja hahmoilla höystettynä :cool:
 
Vastaus: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Miksi pitää ruveta vääntämään näitä nostalgiapärinä remakeja jostain keskinkertaisista Crash peleistä?? Tag Team Racingin vielä ymmärtää, mutta ei todellakaan mitään Twinsanityjä.

Uusi Crashi vaan kehiin, tällä nykyisellä pelimoottorilla ja ottaa vaikka mallia Ratchet & Clank Crack in Timestä. Siinä on reboot tehty oikein.

Vähän offtopcisiks menee mut Crack in Time ei ollut reboot vaan ps3 trilogian päätös osa.
 
Nyt kun muutkin versiot on ulkona DF on tehnyt joka alustan vertailuvideon, Switch on taas kerran aika karsittu isoista konsoleista mutta onnistuu silti näyttämään hyvältä, isommat ongelmat tulee ohjauksen viiveestä ja frame dropeista joita ei muilla alustoilla ole. PC versio taas näyttää upealta 60 FPS tuella.

 
Auttakaa mua tässä pelissä! Palaa hermot kovasti kun kouluan vaan läpi. Eli siis Crach 1 on vedetty joka maa läpi (paitsi light outista menevä ylöspäin oleva maa, en edes pääse siihen menemää ) joistain maasta saatu tavalliset timantit ja ajan kanssa saatu se ihme väkkärä. Kysymys kuuluukin et mihin mun pitää nyt mennä tai tehdä läpi että pääsisin samaa niitä erikoisen väriä timantteja sekä avaimet? Kaikkia proffa naamojakaan en saa viellä ja joissain (USEISSA) maissa on niitä pyöreitä laattoja läpinäkyvinä että en pääse edes niihin. Miten ne saa pelii mukaan? Monta kuukautta jarritellut vaan paikallaan kun ei vaan onnaa päästä eteenpäin
 
Auttakaa mua tässä pelissä! Palaa hermot kovasti kun kouluan vaan läpi. Eli siis Crach 1 on vedetty joka maa läpi (paitsi light outista menevä ylöspäin oleva maa, en edes pääse siihen menemää ) joistain maasta saatu tavalliset timantit ja ajan kanssa saatu se ihme väkkärä. Kysymys kuuluukin et mihin mun pitää nyt mennä tai tehdä läpi että pääsisin samaa niitä erikoisen väriä timantteja sekä avaimet? Kaikkia proffa naamojakaan en saa viellä ja joissain (USEISSA) maissa on niitä pyöreitä laattoja läpinäkyvinä että en pääse edes niihin. Miten ne saa pelii mukaan? Monta kuukautta jarritellut vaan paikallaan kun ei vaan onnaa päästä eteenpäin
En osaa neuvoa itse peliin antaa, mutta käytännössä missä tahansa pelissä missä olen jäänyt jumiin, on Google auttanut eteenpäin. Hae vaikka hakusanoilla: crash bandicoot walkthrough , niin eiköhän sieltä löydy hyvin neuvoja noihin kysymiisi asioihin.
 
Tulin nostamaan hattua kaikille jotka on tämän trilogian platinoinut, ei riitä rahkeet allekirjottaneella. Innostuin uudestaan hankaamaan kun huomasin DLC kenttien olevan ilmaisia. Minulla oli Stormy Ascent kenttään mennessä 99 elämää ja läpäisyn nähtyä päivänvalon niitä oli 38 kappaletta. Sanomattakin on selvää että relikit jää saamatta. Enää en tähän palaa, DLCeet on nyt nähty.
 
Minullakin jäi pelin platinointiajatukset pöntöstä alas jo toisen jakson aikana. Ihan liian tönkkö, epätarkka ja suoraan sanottuna jopa paska ohjaus.

Minulla oli aikoinaan alkuperäinen peli mutta ei ollut jäänyt mieleen että tämä olisi näin huono pelata. Tuntuma on ihan järkyttävä.

Samoilta aikakausilta uusittu Spyro-trilogia taas on säilynyt paljon pelattavampana ja pelejä on ihan mieluusti pelaillut vielä nykyäänkin. Vaikeustaso on tietenkin Spyroissa ollut alunperinkin helpompi mutta kyllä se pelkkä ohjauksen perustuntumakin on ihan eri maailmasta.

Crashissa tuntui että ei tee varsinaisesti itse kämmiä vaan joutuu taistelemaan myös ohjausta vastaan. Ei paljon kiinnosta yrittää enempää jos jo toisessa kentässä tulee useita kohtia, joissa jää ihmettelemään että mitä tässä oikein edes tapahtui.

Kyseenalaistan jo itseäni kun olen joskus aikoinaan pitänyt Crashia hyvänä pelinä. Kyllä on aika kullannut jo turhankin hyvin tämän pelin.

Ja tämän kautta myös isot propsit jos joku on jaksanut näistä ne platinat jauhaa. Ei kestä itsellä järki yrittää.

Sanokaa nyt että se nelonen on tuntumaltaan oikeasti hyvä eikä ole imitoitu vanhoja sen osalta?
 
Tuli sattumalta eilen kokeiltua N'Sane Trilogya PS5:lla, mutta 30fps ja iso input lagi oli aivan hirveitä. Parin kentän jälkeen piti laittaa deleteä kovolta.

Menee pelin näyttävä ulkoasu ihan hukkaan huonon pelattavuuden takia, muuten nimenomaan tämä remasteroitu trilogia kiinnostaisi nostalgia mielessä enemmän kuin Crash 4. Ja olen ymmärtänyt, että trilogia olisi myös hieman helpompi peli.
 
Ylös Bottom