Creative 5.1 kaiuttimet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AuDio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

AuDio

New Member
Tässä neljäntoista päivän päästä täyttelen 15, ja mielessä on ollut jo jonkin aikaa hankkia tämä setti. Eli kaikki, omistajat ja näistä paljon tietävät, onko setti turha lelu vai parantaako se tosiaan pelikokemusta? Käytän kahta tietokoneen multimedia-kaiutinta ja olisi aika saada vähän enemmän tuota audio-kokemusta.

parantaahan se. on se hintansa väärti. tietty saahan sitä huomattavasti parempiakin tsettejä, mutta ne sit myös maksaavat huomattavasti enemmän.

Mitäköhän settiä meinaat? 5500, 5100 ja 5700 -sarjat ovat varmasti hintansa väärti. Rahat eivät mene hukkaan.

Logitech Z-680

tsekatkaapa vaikka ign arvostelu nii osaatte jättää nuo creativen rimpulat omaan arvoonsa...

ja tuo muistaakseni ei mbnetin hintaseurannassakaan maksa hirveästi verrattuna creativeen.

mitä nyt melkein 400 euroa :)

onneksi omistan kyseiset laitteet :P

ScorpioNin kannattais varmaan sitten tsekata noi Creativen kaiutinsettien arvostelut myös vastapainoksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
Mitäköhän settiä meinaat? 5500, 5100 ja 5700 -sarjat ovat varmasti hintansa väärti. Rahat eivät mene hukkaan.

En nyt tarkalleen muista, mutta paketista löytyi vahvistin, 5 satelliittikaiutinta, kaukosäädin ja sellainen vehje josta säädetään ääntä ja tuon tuollaista. Kyseinen sarja on Gameboxin sivuilla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
ScorpioNin kannattais varmaan sitten tsekata noi Creativen kaiutinsettien arvostelut myös vastapainoksi.

Onneks ei tarvi tsekata arvosteluita kun molemmista on kuuntelukokemukset.

ja ainoa joka pystyisi edes vastaamaan logitekin pakettiin on 5700 malli. tosin tehoja puuttuu liki 400 W... päättele siitä.
ja lisäksi muistaakseni siinä ei ole Pro Logic 2:ta niinku logitechin paketissa.

ja hinta on liki sama. kummankohan ottais.

ajattele nyt pikkusen ennenku sanot jotain :)

ei siis pahalla. vaan kokemuksella.

T: Scorpz

*EDIT* lisäyksiä...

Ajattelin toki, mutta meinaatko tehot oikeasti yhtään mitään, varsinkaan kun ne on pistetty ihan liikaa yläkanttiin? Niin, ja kyllä niitä eroja löytyy, jos haetaan, se nyt on vain mielipidekysymys kummasta tykkää.

no tottakai ne tehot merkkaa.

kuvitteles katsovas dvd elokuvaa jossa on esim. DTS ääniraita, joka yleensä soi paljon kovemmalla mitä esim. Dolby Digital.
jos kaiuttimissa ei riitä tehot, kaiuttimet särkee, ja ääni tulee diskanttipainoiseksi.

TÄMÄ on se asia minkä creativen kaiuttimet osaa. meinaan särön, ja diskantin.

eri asia tietysti jos ei kuuntele elokuvia kovinkaan lujalla.
en tarkota mitään THX teatterin hirveetä 300db mökää :)
vaan ihan sellasta, missä kaikki äänet on hyvin kuultavissa ja kaikesta saa selvän.

Creativen paketti on todella hyvä en kiellä sitä, mutta logitech tarjoaa niin paljon enemmän sekä laatua, että tehoa, sekä ylimääräisiä ominaisuuksia kunhan maksaa n. 50 euroa enemmän.

kohtuullista ja järkevää eikö totta ?

mutta kun en mikään fanipoika/myyntitykki ole, niin jokaisella toki on omaan mielipiteensä oikeus, ja saa toki pitää creativea parempana, tämähän toki oli vain minun mielipiteeni.

ja lopuksi, minä en ole hifisti koska omistan vain 400 euron arvoiset logitechin z-680 "kotiteatteri" järjestelmän :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ScorpioN

kuvitteles katsovas dvd elokuvaa jossa on esim. DTS ääniraita, joka yleensä soi paljon kovemmalla mitä esim. Dolby Digital.
jos kaiuttimissa ei riitä tehot, kaiuttimet särkee, ja ääni tulee diskanttipainoiseksi.

vaan ihan sellasta, missä kaikki äänet on hyvin kuultavissa ja kaikesta saa selvän.

Creativen paketti on todella hyvä en kiellä sitä, mutta logitech tarjoaa niin paljon enemmän sekä laatua, että tehoa, sekä ylimääräisiä ominaisuuksia kunhan maksaa n. 50 euroa enemmän.

mutta kun en mikään fanipoika/myyntitykki ole, niin jokaisella toki on omaan mielipiteensä oikeus, ja saa toki pitää creativea parempana, tämähän toki oli vain minun mielipiteeni.

ja lopuksi, minä en ole hifisti koska omistan vain 400 euron arvoiset logitechin z-680 "kotiteatteri" järjestelmän :)

Ai Logitechin sarja 50 euroa enemmän vai? Joo, no johtuu miten käsität tuon "noin 50 euroa", sillä paketti on kylläkin liki 200 euroa kalliimpi.

juu. ittellä on tosissaa toi ~200e:n sarja eikä oo valittamista. en kyllä isoon huoneeseen moisia ostas. kaverilla on ihan oikee kotiteatteri missä on mm. audiopro:n etukaiutinta ja yamahan subbaria ja ei ne kyllä tota creativen pakettia mitenkään kyykyttäneet...noh...se varmaan johtuu siitä ettei ne olleet mitenkään säädöissään (mun mieleisissä). kyllähä nää kreativen ja ton lokitekin sarjat voi laskee ihan leluiks. mut 200e hyvistä leluista ei oo viel paljo. mut 400e:llä saa jo sit ihan oikean kotiteatterisarjan, mikä varpisti soi muhkeemmin ku nää edellä mainitut....

...että jos meinaat laittaa 400 euron suuntaisia summia äänentoistoon niin kannattaa alkaa keräilemään ihan oikeita hi-fi vehkeitä. ostaa vaikka sen vahvarin, pari etukaiutinta ja subin ekaks. sit jos haluaa päästä halvalla, niin sit vaan tota 200 epen creative sarjaa.

Jahas, porukka pistää matalaksi...

no repäsimpä teille näin esimerkiksi isolla katteella suoraan maahantuojan sivuilta hinnat, vertailkaa siitä:

CREATIVE INSPIRE 5.1 DIGITAL 5700 378.96
LOGITECH Z-680 5.1 / THX 450 W RMS 440.40

siinä teille 200 euroa. ja muistaakseni puhuin. "noin" hinnoista

näistä puhuin.

en tiedä mistä te puhuitte... vissiin jostain joka ei sisällä edes vahvistinta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veeksi

...että jos meinaat laittaa 400 euron suuntaisia summia äänentoistoon niin kannattaa alkaa keräilemään ihan oikeita hi-fi vehkeitä. ostaa vaikka sen vahvarin, pari etukaiutinta ja subin ekaks. sit jos haluaa päästä halvalla, niin sit vaan tota 200 epen creative sarjaa.

Ja mä en halua ruveta "keräilemään" mitään ja pistää koko ajan lisää hilloo, vaan kuten ite sanoin, EN OLE HIFISTI, ja sen takia halusin vähän paremman vähän isommalla rahalla.

lelujahan nää on oikeisiin vehkeisiin verrattuna, mutta silti.

mulla lienee creativen 5100 sarjalainen. 5 satelliittia ja subi. on vahvistin jossa myös DTS ja dolby pro logic ja jotai shaiberia. kaukosäädinkin löytyy. ja itse maksoin siitä aikoinaan ~220e (uutena) mutta nykyään näkee 199e tarjouksiakin...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Veeksi
mulla lienee creativen 5100 sarjalainen. 5 satelliittia ja subi. on vahvistin jossa myös DTS ja dolby pro logic ja jotai shaiberia. kaukosäädinkin löytyy. ja itse maksoin siitä aikoinaan ~220e (uutena) mutta nykyään näkee 199e tarjouksiakin...

Väärin, sulla on

CREATIVE INSPIRE 5.1 5500 jonka maahantuojan selosteessa mm. seuraavaa:

"Creative® Inspire 5.1 Digital 5500 -kaiutinjärjestelmä erillisellä dekooderiyksiköllä tarjoaa loistavan hinta-laatusuhteen ja laadukkaat monikanavaäänet. Se on suunniteltu huippuluokan äänentoistoon Dolby® Digital -elokuvien, pelien ja muun 5.1 monikanava-audion kanssa. Se järisyttää huonetta 48 watin (RMS) kokonaisteholla." jne.

kun taas

CREATIVE SPEAKER INSPIRE 5.1 5100 selosteessa on seuraava:

"Voimakas, hienostunut ja edullinen 5.1 kaiutinratkaisu.
Creative Inspire 5.1 5100 -kaiuttimet tuovat huippulaatuiset Dolby Digital 5.1. monikanavaäänet elokuviin, musiikkiin ja peleihin. Niitä voi käyttää Sound Blaster -äänikorttien tai ulkoisen Sound Blaster Extigyn kanssa. Niillä saa aikaan poikkeuksellisen äänenlaadun edullisesti, koska viisi 6 watin (RMS) satelliittikaiutinta ovat ainutlaatuisesti muotoiltuja ja kuution mallinen, puinen 12 watin (RMS) bassovahvistin toistaa matalat äänet jykevästi."

ja lopuksi, 5100 inspire maksaa n. 100 euroa, kun taas 5500 inspire on sen 200 suurinpiirtein.

meillä oli vissiin mallimerkintöjen osalta tämä kiista :)

Ja sitten vielä tuoteseloste maahantuojan sivuilta

tuotteesta:

LOGITECH Z-680 5.1 / THX 450 W RMS

"Antaudu mahtavan Dolby® Digital- ja DTS®-Surround äänen vietäväksi! Logitechin Z-680 on jatkoa palkitulle Z-kaiutinsarjalle. Tämä THX-seritifioitu järjestelmä on täydellinen tietokoneen tai pelikonsolin ääniratkaisu. Koe 450-wattisen (RMS) äänen teho ja kirkkaus, kun pelaat PlayStation®2- tai Xbox®-pelejä tai kuuntelet musiikkia. Dolby® Pro Logic 2 tuottaa aidonkuuloisen Surround äänen myös stereona äänitetyistä elokuvista, peleistä ja musiikista. Digital SoundTouch -ohjauskeskuksella ja langattomalla kaukosäätimellä hallitset kuunteluelämyksesi tarkasti. Voit liittää Z-680-kaiuttimet samanaikaisesti neljään äänilähteeseen, esimerkiksi tietokoneeseeen, pelikonsoliin, DVD- tai CD-soittimeen ja kannettavaan soittimeen."

Jeps, sori nyt kaikille suurista postauksista, mutta pointti täytyy tuoda esille :)

Harmi ettei särötasoa ole ilmoitettu, vaikuttaa kuitenkin aika paljon tuohon RMS -lukemaan. No, eiköhän nuo ole jollain 5% särötasolla mitattu, että saadaa RMS-watit mahdollisimman ylös. En siis väitä että näin on, mutta ihmettelen vaan miksei sitäkin ole mainittu jos näin ei ole.

Tässä linkki pakettiin mitä minä tarkoitan. Ja tämä paketti on yli 200 euroa halvempi kuten tuossa jo mainitsin.

EDIT: Linkki ei näköjään vie sinne minne sen pitäisi viedä, mutta valitse sieltä tuotegategoriasta tarvikkeet, sitten äänentoisto, ja sieltä se Xboxiin suunniteltu paketti. Siinä se on.

Jep, 5500 inspire...

voin taata että ei hirveän laadukas ole kyllä. toki saat tyylikkään näköisen vahvistimen messiin, ja DTS sekä Dolby Digital ominaisuudet.

mutta ajaa varmasti asian !

Itse halusin "vähän" paremman ku diskanttipainoiset 7cm X 7cm pöntöt...

omatpa ovat rahasi. meinasin mä ensin tuohon pistää rahani kun silmään ekana osuivat sillon ku olin hankkimassa.

onneksi katselin ympärilleni. Tosin nuo olivat silloin sen verran kalliit, että hintaero ei todella ollut kuin 20 euroa.

nykyään on enemmän, ehkä siksi että tuo tuote on maahantuojalla POISTUVA, ja tilalle tulee 5700 inspire, niinkuin tuossa edellä mainitsin, ja jonka hintaero z-680:iin ei ole hirveen paljoa enempää kuin 50 euroa.. ainakaan kun laskee HELVETINMOISEN katteen siihen.

kuunnelkaa ihmiset kumpaakin pakettia ennemmin kuin ostatte summissa, se on kuitenkin ÄÄNENTOISTOLAITE, ei peli. Pelistä tietää suurinpiirtein ehkä etukäteen mitä saa, kaiuttimista et tiedä mitään ennenkuin kuulet.

Jep, 5500 inspire...

voin taata että ei hirveän laadukas ole kyllä. toki saat tyylikkään näköisen vahvistimen messiin, ja DTS sekä Dolby Digital ominaisuudet.

mutta ajaa varmasti asian !

Itse halusin "vähän" paremman ku diskanttipainoiset 7cm X 7cm pöntöt...

omatpa ovat rahasi. meinasin mä ensin tuohon pistää rahani kun silmään ekana osuivat sillon ku olin hankkimassa.

onneksi katselin ympärilleni. Tosin nuo olivat silloin sen verran kalliit, että hintaero ei todella ollut kuin 20 euroa.

nykyään on enemmän, ehkä siksi että tuo tuote on maahantuojalla POISTUVA, ja tilalle tulee 5700 inspire, niinkuin tuossa edellä mainitsin, ja jonka hintaero z-680:iin ei ole hirveen paljoa enempää kuin 50 euroa.. ainakaan kun laskee HELVETINMOISEN katteen siihen.

kuunnelkaa ihmiset kumpaakin pakettia ennemmin kuin ostatte summissa, se on kuitenkin ÄÄNENTOISTOLAITE, ei peli. Pelistä tietää suurinpiirtein ehkä etukäteen mitä saa, kaiuttimista et tiedä mitään ennenkuin kuulet.

Niin, kyllähän nuo Logitechin kaiuttimet varmaan ovatkin vähän laadukkaampia mutta tällainen halpa perussetti riittää hyvin minulle.

Ylös Bottom