Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Creative Inspire 5.1 5700 digital

mustavalkoinen

New Member
Voisi olla aika hyvä paketti... Hinta halvimmillaan 320 , joten suht'koht laadukas tuo paketti lienee on. Lähinnä elokuvien katselua varten ajattelin...

Löysin netistä arvostelun, jossa tuotta pakettia ylistettiin erittäin hyväksi, mutta miten lienee. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä vermeestä?
 
Minulla on Inspire 5500 ja täytyy sanoa että hyvä paketti on. Miksi maksaa 120e ylimääräistä pelkästä DTS tuesta kun tuo 5500 versio jo toistaa Dolby ProLogic 2 ja Dolby Digital formaatteja. Siinä on aivan tarpeeksi elokuvan nälkäiselle ja himopelaajalle. Älä usko jos joku "kekkuli" haukkuu pakettia. On tosi että yleensä halpa ja hyvä eivät kulje käsi kädessä, mutta tässä tapauksessa tuo väittämä EI pidä paikkaansa. Itse asiassa eräs kavereistani harmittelikin kun meni ostamaan 1200e surround laitteiston juuri ennen kuin ostin tuon paketin. Kaveri sanoi että meni nimittäin noin 1000e kuin kankkulan kaivoon, koska olisi saanut aivan riittävän paketin tuosta Inspire 5500:sta.

Kaiken lisäksi paketti on varsin laadukkaan näköinen, siis jos sisustusta ajattelee. Kaiuttimet ovat tyylikkään mustat mutta ehkä hieman "liian" tietokonekaiuttimen malliset. Dekooderi on tyylikäs ja ennen kaikkea pieni kooltaan, mikä on mielestäni plussaa.
Luota Creativeen, kyllä se firma osaa tuoda laadukkaitakin tuotteita markkinoille.
Ai niin ja tuo Inspire maksaa verkkokaupassa noin 220e...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jtammel
Minulla on Inspire 5500 ja täytyy sanoa että hyvä paketti on. Miksi maksaa 120e ylimääräistä pelkästä DTS tuesta kun tuo 5500 versio jo toistaa Dolby ProLogic 2 ja Dolby Digital formaatteja. Siinä on aivan tarpeeksi elokuvan nälkäiselle ja himopelaajalle. Älä usko jos joku "kekkuli" haukkuu pakettia. On tosi että yleensä halpa ja hyvä eivät kulje käsi kädessä, mutta tässä tapauksessa tuo väittämä EI pidä paikkaansa. Itse asiassa eräs kavereistani harmittelikin kun meni ostamaan 1200e surround laitteiston juuri ennen kuin ostin tuon paketin. Kaveri sanoi että meni nimittäin noin 1000e kuin kankkulan kaivoon, koska olisi saanut aivan riittävän paketin tuosta Inspire 5500:sta.

Kaiken lisäksi paketti on varsin laadukkaan näköinen, siis jos sisustusta ajattelee. Kaiuttimet ovat tyylikkään mustat mutta ehkä hieman "liian" tietokonekaiuttimen malliset. Dekooderi on tyylikäs ja ennen kaikkea pieni kooltaan, mikä on mielestäni plussaa.
Luota Creativeen, kyllä se firma osaa tuoda laadukkaitakin tuotteita markkinoille.
Ai niin ja tuo Inspire maksaa verkkokaupassa noin 220e...


Ei tässä ole kyse siitä, että maksaisin 120 pelkästä DTS -tuesta, joskin sekin kiva laitteessa on olla. Maksan lähinnä äänenlaadusta.

Onhan tuossa paketissa sentään basso 30 W toisin kuin 5500 -sarjan subin 18 W. Ja onhan se subwoofer tuossa 5700 -sarjassa tuplakamarisubi, toisin sanoen pitäisi olla muhkeammat saundit. Lisäksi tuosta 5700 digital -sarjasta lähtee vielä ylimääräinen ulostulo toisen subin liittämiseen.

Minulla on tuo 2.1 Creativen halpissarja, jossa siis subille luvataan 12 W. Melkoisen paskat bassoäänet tuossa sarjassa on. Ja 18 W tuskin tuo paljoa bassotehoa lisää. 30 W tuplakamarilla voi jo kuulostaa joltain. Pitäähän räjähdysten tuntua räjähdyksiltä! :) Ja onhan noissa satelliiteissakin vähän enemmän tehoa. Lisäksi keskiäänessä on 21 W ja vähän tyyliäkin.

Minulla on sellainen käsitys, että tuon 5700 -sarjan vahvistin on laadukkaampi ja huomattavasti monipuolisempi kuin 5500 -sarjan.

Pitänee harkita, mutta pettyä en halua ja siksi luulen, että paras vaihtoehto on hommata tuo 5700 -sarja. Ei siinä 120 hukkaan mene, uskoakseni sille rahalle saa ihan hyvän vastineen.:rolleyes:
 
Itsekin olen harkinnut tuon Inspire 5500D Consolen hankkimista... nuo minun nykyiset antiikkiset Dolby Surround-kajarit kun eivät ole ihan sieltä parhaimmasta päästä. :) Johdotuskin on niin huonoa, ettei ääntä meinaa mitenkään saada tasapainoon.
Hinnankin kannalta tuo 5500D vaikuttaa todella mainiolta paketilta. GameBoxista tuo lähti muistaakseni n. 205 euroon. Pelaaja-lehdessäkin tuota tunnuttiin kehuttavan.
Niin, eikös tuo 5500D mahda toimia myös normaalissa TV-käytössä, vaikka onkin "Console"? Ja tuleekos tuon mukana sitten sellainen kaapeli, jolla voi liittää kyseisen laitteen Xboxin Advanced Scarttiin, vai pitääkö se hankkia erikseen?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mustavalkoinen
Kenelle tarkoitettu lainaus? Audio Pro paskaa? Ei tajua... Kuka tässä mistään sellaisesta on puhunut?


Heh.. se oli läppä viittauksella "Kaveri sanoi että meni nimittäin noin 1000e kuin kankkulan kaivoon, koska olisi saanut aivan riittävän paketin tuosta Inspire 5500:sta."

..niin ja on turha kattella noita WWWatteja ja dissata bassoa.. ei sillä teholla oo merkitystä niinkään ku muilla tekijöillä.. esim. tossa Creativen sarjassakin taitaa olla 4"-5" elementti niin se ei todellakaan tuntemuksia saa aikaan

noh eniveis.. tuota.. mikä on "tuplakamarisubi" ?
 
Ei tässä ole kyse siitä, että maksaisin 120 pelkästä DTS -tuesta, joskin sekin kiva laitteessa on olla. Maksan lähinnä äänenlaadusta.
Ei siinä mitään, hyvä pakettihan tuo 5700 on. Joskin epäilen että tuo ylimääräinen 120e tuo mitään eroa korvakuulolla tuohon 5500 sarjaan.

Ja 18 W tuskin tuo paljoa bassotehoa lisää.
Kyllä tuo tehoa lisää. Räjähdykset kuuluu just sopivasti.

Minulla on sellainen käsitys, että tuon 5700 -sarjan vahvistin on laadukkaampi ja huomattavasti monipuolisempi kuin 5500 -sarjan.
Tuo voi hyvinkin pitää paikkansa. Tuossa 5500 sarjan vahvarissa on kuitenkin kaikki tarpeellinen. Ei mitään ylimääräistä krääsää, jolla ei loppujen lopuksi tee mitään.

Systeemin voi myös kytkeä normaaliin DVD-soittimeen jos haluaa. Minulla se on Boxissa kiinni ja pelaan pelejä 5.1 surroundilla ja katson leffoja Dolby Digitalina. Lisäksi televisiolähetykset voi katsoa Stereona/Pro Logicina (mikäli kyseinen ohjelma sitä tukee).

Minun kaveripiirissäni tuo 5500 sarja on levinnyt kulovalkean tavoin. Siis kyse on nyt +-30v jannuista joilla on rahaa mitä laittaa systeemeihin mutta jokaisella on sen verran älliä päässä ettei maksa turhasta. Eikä niitä kaiuttimien ja subbareiden Wattiarvoja kannata niin sokeasti tuijottaa. Kyse on siitä miltä kokonaisuus kuulostaa ja tässä tapauksessa Creative on onnistunut luomaan varsin kyvykkään paketin.
 
Ylös Bottom