Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crimson Desert

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerty1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Qwerty1

Well-Known Member
Nimi: Crimson Desert
Kehittäjä: Pearl Abyss
Julkaisija: Pearl Abyss
Alustat: PlayStation, Xbox, PC
Lajityyppi: toimintaseikkailu
Julkaisu: 19.3.2026
Kotisivut: https://crimsondesert.pearlabyss.com/en-US/Main

Crimson Desert on avoimen maailman toiminta-seikkailupeli, joka sijoittuu Pywelin mantereelle, missä kauneus ja julmuus elävät rinnakkain.
Astu Kliffin, Greymane-ryhmän johtajan, rooliin ja lähde matkalle halki mantereen palauttaaksesi kaiken menettämäsi.

Tutki kartoittamattomia maita, kohtaa salaperäisiä ryhmittymiä ja koe itse maailma, joka on yhtä henkeäsalpaava kuin armoton.
Brutaalin Black Bears -hyökkäyksen aikana Kliff menettää Greymane-toverinsa, perheensä kaikessa paitsi nimessä.
Pywelin mantereella riehuvan sekasorron keskellä, missä lukemattomat tarinat avautuvat eri polkuja pitkin, hän lähtee etsimään hajalle joutuneita selviytyjiä, jälleenrakentamaan kaatuneen Greymane-joukon ja palauttamaan kotimaan, jota he kerran kutsuivat omakseen.

Jännä ettei tälle pelille vielä ollut ketjua, tai en ainakaan löytänyt vaikka julkaisuun ihan nurkan takana.

Vaikuttaa kyllä kiinnostavalta ja hyvältä näyttää mitä videoita tästä kattonu, täytyy kuitenkin arvostelua odottaa tai muitten pelaajien mielipiteitä tästä ennen ku tulee ostettua,

mites muut?

Viimeksi muokattu:
Mulla tämä on suurimpia odotuksia tälle vuodelle, tosi hyvältä vaikuttaa kaiken sen perusteella mitä pelistä on nähnyt. Oikeastaan juuri sellaiselta peliltä, mitä itse peliä tekiessä laittaisin mukaan. Toki pieni jarru on päällä et onko liian hyvää ollakseen totta, ja miten suorituskyky pleikalla. Mutta kyllä tää tulee julkaisuna ostettua, se on varma.

Black Desert Onlinea pelasin sen verran et sen tälle sivustolle arvostelin, ja siinä kaiken muun tuskan alla pelin taistelu oli parasta antia. Joten Crimson Desertin taisteluiden osalta oon kyl vähiten huolissani. Ehkä tää on se mitä Dragon's Dogma kakkosen piti olla... Joskin ei sekään nyt mikään iso pettymys itselleni ollut.

Hyvältä näyttää, mutta vähän on peli vielä itselle mysteeri. Tosi kiinnostavan näköistä, mutta samalla on aina ollut epäilys itse pelaamisesta. Konsoleilla varmaan kuvanlaatu hirveä ja suorituskyky heikko, mutta se jää sitten nähtäväksi. Ehkä PS5 Pro pelaajat saa hyvän kokemuksen.

Hyvältä näyttää! Vaikka vähän mysteeri vielä onkin, niin heräs kyllä suuri mielenkiinto ku voi farmaroida, kasvatella, kalastella yms! Täähän muuttuu hyvin tod näk must hankinnaks!

Hyvältä näyttää, mutta vähän on peli vielä itselle mysteeri. Tosi kiinnostavan näköistä, mutta samalla on aina ollut epäilys itse pelaamisesta. Konsoleilla varmaan kuvanlaatu hirveä ja suorituskyky heikko, mutta se jää sitten nähtäväksi. Ehkä PS5 Pro pelaajat saa hyvän kokemuksen.

Nyt kyllä nousi omat odotukset tätä kohtaan! Olen kyllä silmäillyt aina välillä pelin kehitystä, mutta syystä tai toisesta ei aivan ole aiemmat tiedonmuruset ja video täysin vakuuttaneet. Tämän videon perusteella pelissä on aivan kaikki mistä unelmoin lapsesta asti, kun tuli paljon pelattua RuneQuest -pöytäroolipeliä, ja unelmoin siihen liittyvästä videopelissä valtavasti! Tuo maailma ja kaikki tekeminen saattaa olla juuri kaikki mitä toivoin aikoinaan! Ehkä ärsyttävin asia pelissä on tuo keltainen staminamittari jostain syystä. Ja toki eri vaatteita voi vaihtaa, mutta naurahdin, ku se naishahmo oli pukeutunut piikkikorkoihin. Nehän ovat juurikin täydelliset örkkejä kurmoottaessa, hehheh! Pearl Abyss ei tekijöinä sano mulle yhtikäs mitään, joten pelätään pahinta ja toivotaan parasta! Kiehtovalta vaikuttaa!

Tässä on kyllä potentiaalia olla vaikka ja kuinka kova teos, joten pitää kyllä seurailla millaisen vastaanoton saa ja katsella sitten että onko sitä ehtinyt jo tarpeeksi roudattua Kojiman paketteja jotta voisi seuraavan teoksen pariin syöksähtää.

Olikohan se tämä, josta katsoin jostain aiemmin jo jotain taisteluvideota ja näyttii niiden perusteella jo mielenkiintoiselta.

Konsoleilla varmaan kuvanlaatu hirveä ja suorituskyky heikko, mutta se jää sitten nähtäväksi. Ehkä PS5 Pro pelaajat saa hyvän kokemuksen.
Jossain videossa tästä puhuttiinkin että aika raskas peli taitaa olla ja vaatii PC paljon tehoja niin luultavasti konsoli versiot on sitten 30fps kuraa.

Jossain videossa tästä puhuttiinkin että aika raskas peli taitaa olla ja vaatii PC paljon tehoja niin luultavasti konsoli versiot on sitten 30fps kuraa.
Sit jää kyllä konsoliversio hommaamatta, graafisesti uskonki että joku performance moden pystyy helposti tekee, mutta jos kartalla on paljon tavaraa ni sit loppuu konsolitehot niinku monessa pelissä oon nähny, peli ei välttämättä tarvi edes näyttäää mitenkään erikoiselta mut ei pysty 60fps;ään jos kartta täynnä juttuja.

Ei se tommosella graaffisella tasolla edes Prolla pyöri avoimessa maailmassa 60 fps millä, uskon performance modeen jos ei ole sitten niin paljon tavaraa kentällä että silkka mahottomuus. No pelataan sit PC versio näin käydessä.
Tottakai on otettu pc kuvaa kaikilla herkuilla, uskon kyllä konsolin performance modeen ellei sitten ole niin laaja ja tavaraa täynnä oleva maailma eri juttuineen että on silkka mahottomuus 60fps, pelataan sitten PC versio =)

Gamescomissa nyt kahdesti eri vuosina olen tätä testannut ja ainakin ekalla kerralla pyöri PC:llä, tokalla sitten sanoivat laitteen olevan PS5 Pro. Molemmilla kuitenkin tuntui olevan todella tukalaa säilyttää ruudunpäivitys tasaisena ja välillä näki, että frame generation sai kuvan aika suttuiseksi.

Onneksi itse pelattavuus oli sen verran hauskaa etteivät nämä turhan paljoa häirinneet. Mutta en kuitenkaan mitään järisyttävää teknistä suoritusta odottaisi, sen verran kunnianhimoinen projekti kyseessä.

Joo eiköhän se ole sitten Next Genistä tämä peli sitten. Sen täytyy olla todella erityinen peli että 30 fps enää kelpaisi katsoa. Tietysti pelistä ja genrestä riippuvainen kuten vanhoissa ressuissa ei 30 paljon haittaa kun kiinteät kuvakulmat. Mutta tällainen 3D toiminta seikkailu missä kameraa käännellään jatkuvasti niin juu ei kiitos.

Ylös Bottom