Itse kuolin jo ensimmäiselle mahdolliselle vihulaiselle, mutta sitten (lataus)ruutuun ilmestynyt vihje valaisi todella hyvin, miten taistelussa pitää toimia, enkä saanut seuraavalla kohtaamisella yhtään osumaa. Tässä ei todellakaan pärjää pelkällä ampumisella, monipuolisuus on valttia. Kerrottakoon, että protagonisti pystyy polkemaan lattiatasolla kulkevia vihollisia ja huitaisemaan vaakatasossa, aivan kuten Isaac Dead Space -sarjassa. Monta polkaisua putkessa ei tosin voi tehdä, kuten Dead Space 2:sta eteenpäin oli mahdollista.
Välillä on tosin tuntunut siltä, että jos et ammu kovalla osumatarkkuudella, tulee hankaluuksia kutien vähyyden vuoksi. Henkilökohtaisesti en toivo, että tähän tulisi esimerkiksi samanlainen juttu kuin Control-pelissä, vaikka olisihan se tosin hyvä vaihtoehto mukavampaa pelikokemusta hakeville. Controlissa valikosta sai myöhemmin tapahtuneen päivityksen myötä päälle one shot kill-, eli viholliset kuolevat yhdestä kudista -toiminnon, joka vei kaiken mielenkiinnon taisteluista. Kauhuteemaisessa pelissä vastaava lisäys veisi myös pelon tunteen pois, iso downgrade. Tunnelma ja äänimaailma ovat kolahtaneet täysillä, vaaran tunne korostaa niitä isosti.