Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crysis Remastered

Viime vuonna juuri pelasin peliä, ja täytyy sanoa että tämän tapauksessa peli on vanhentunut arvokkaasti. Pelaaminen itsessään on myös todella hauskaa.

Eli kyllähän tämä Remasted kiinnostaa, mutta kuten aikaisemmin sanoin toisessa ketjussa, niin en tiedä riittääkö mielenkiinto pelata samaa tuttua peliä taas. Varmaan jää ostamatta.
 
Ainut vaatimus itsellä on että pyörii ps4 pro tai xbox x:llä 60fps niin menee ostoon. Muuten pitää jatkaa pc:n puolella alkuperäisten versioiden pelailua.
 
Digital Foundryn mietteitä mitä Crysis remastered meinaa. Enpä tiennyt että Switchillä on jo yksi peli joka käyttää Cry Engineä ja se näytti pyörivän hyvin kun tossa videolla sitä näyttävät, toki peli tulee näyttämään rumalta kuin mikä verrattuna tehokonsoleihin mutta olin huolissani että miten tämä peli saadaan Switchille käännettyä hyvin. Tosin onhan Switch tehokkaampi kuin ps3 ja X360 oli ja varmaan paranneltu engineä niiltä ajoilta aika paljon joten en ole niin huolissani enään.

 
Tim Willits lupailee lisäinfoa lähiaikoina ja puhuu tuossa twiitissä "näistä peleistä" niin olisiko tulossa muutkin osat ykkösen lisäksi :)

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tim Willits lupailee lisäinfoa lähiaikoina ja puhuu tuossa twiitissä "näistä peleistä" niin olisiko tulossa muutkin osat ykkösen lisäksi :)


Itse tykkäsin jostain syystä selkeästi eniten kakkososasta. Näin jälkeenpäin pohtien siinä oli paras tunnelma ja hyvin toimivat pelimekaniikat, vaikka niitä taisikin olla hieman suoraviivaistettu ykköseen nähden. Ykkönen oli hieman sekava ja buginen omaan makuuni ollakseen paras noista kolmesta. Itse asiassa kolmonenkin oli mielestäni ykköstä parempi, vaikken sen juonesta ja tunnelmasta tykännyt ihan yhtä paljon kuin kakkosen.

Tiedän, ei kovin suosittu mielipide taaskaan minulla, kun suuri osa kaikki Crysikset pelanneista kai pitää ykköstä selvästi parhaana noista. Minulle se on siis kuitenkin edellä mainituin perustein selvästi heikoin noista kolmesta, vaikka onkin avoimin ja vapain etenemiseltään, ja yleensä pidän juuri niistä ominaisuuksista peleissä.
 
Itse tykkäsin jostain syystä selkeästi eniten kakkososasta. Näin jälkeenpäin pohtien siinä oli paras tunnelma ja hyvin toimivat pelimekaniikat, vaikka niitä taisikin olla hieman suoraviivaistettu ykköseen nähden. Ykkönen oli hieman sekava ja buginen omaan makuuni ollakseen paras noista kolmesta. Itse asiassa kolmonenkin oli mielestäni ykköstä parempi, vaikken sen juonesta ja tunnelmasta tykännyt ihan yhtä paljon kuin kakkosen.

Tiedän, ei kovin suosittu mielipide taaskaan minulla, kun suuri osa kaikki Crysikset pelanneista kai pitää ykköstä selvästi parhaana noista. Minulle se on siis kuitenkin edellä mainituin perustein selvästi heikoin noista kolmesta, vaikka onkin avoimin ja vapain etenemiseltään, ja yleensä pidän juuri niistä ominaisuuksista peleissä.
Kakkonen oli myös mun suosikki ja tuli sen moninpeliäkin pelattua Xbox 360:sellä suht paljon, sekä tietenkin yksinpeli useampaan kertaan läpi.
 
Itsellekin crysis 2 on se paras. Ykkönen on tullut pelattua sekä pc:llä, että xbox 360 versiona ja tykkäsin paljon enemmän xbox version ohjauksesta jossa haarniskan kyvyt oli tehty samaan tyyliin kakkosen kanssa eli extra nopeutta ja voimaa ei tarvinnut mitenkään erikseen aktivoida vaan ne tuli automaattisesti eri liikkeiden mukana.
Muutenkin kakkosen kaupunki isoine korkeuseroineen oli paljon kiinnostavampi mitä ykkösen viidakko.
 
Täällä kans kakkonen oma suosikki, tuosta olisiko monta peliä kehitteillä niin siihen otettiin kantaa myös tuossa Digital Foundryn videolla. Se voi meinata Crysis Warheadia, joka oli Crysiksen lisäosa tai sitten ihan jatko-osia. Mutta jossain info sivuilla minkä olivat löytäneet puhuttiin ”Remastered Campaings” mutta tuossa Willitsin tekstissä selvästi puhutaan peleistä monikossa joten tiedä häntä.
 
Itse olen päässyt nyt vasta hiljain nauttimaan ykkösestä, kun aikoihin kone ei luonnollisesti jaksanut oikein pyörittää sitä. Voin sanoa kova pelk, vaikka Alienit vähän pilaavat.

Kakkonen oli taas kokonaisuudessaan eheämpi, vaikka suoraviivainen olikin. Täytyy sanoa myös sanoa että tämä oli paras.

Kolmosta en ole paljoa pelaillut että osaisin sanoa mielipidettö. Tuntui paljonkin kakkoselta vaikka olikin kuulemma lyhyt.

Jos kaikista tulee remasteri niin kyllähän ne menee peluuseen :)
 
Itse olen päässyt nyt vasta hiljain nauttimaan ykkösestä, kun aikoihin kone ei luonnollisesti jaksanut oikein pyörittää sitä. Voin sanoa kova pelk, vaikka Alienit vähän pilaavat.

Kakkonen oli taas kokonaisuudessaan eheämpi, vaikka suoraviivainen olikin. Täytyy sanoa myös sanoa että tämä oli paras.

Kolmosta en ole paljoa pelaillut että osaisin sanoa mielipidettö. Tuntui paljonkin kakkoselta vaikka olikin kuulemma lyhyt.

Jos kaikista tulee remasteri niin kyllähän ne menee peluuseen :)

Sama kokemus, tosin ykköstä en ole pelannut juuri lainkaan. Kakkosen kampanja vaikeimmalla haastoi pelaajaa ihan kohtalaisesti. Suurin osa vietetystä ajasta Crysis peleissä ollut kuitenkin PvP moninpeli joka oli kakkosessa "ihan jees" ja kolmosessa "erittäin jees" Voi kumpa tulisi Remasterissa mukana viimeistellympi moninpeli kolmoseen, mutta Ullatuush että ei varmastikaan tule. Liian iso työ päivittää backend vastaamaan tätä päivää jne. Luultavasti pelaisin sitä mielelläni jos tulisi, Uih Hunter pelimuoto oli kuumottavan siistiä omalla porukalla ja myös se, jossa laskeutui niitä pylpyröitä kartoille joita sitten vallattiin...olikohan se "Crashsite"

Jos ja kun pelissä ei ole monaripeliä mukana, ei oikein nabostele. Kirjastosta löytyy ainakin 2 ja 3, backward compatiblena itseasiassa varsinkin kolmonen näyttää melkein kuin tämän sukupolven peliltä.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoista että Willitsin viesti on poistettu, vuotiko hän jotain mitä ei olisi pitänyt vai oliko info väärää. No ehkä sen pian näemme.
 
Xboxin store vuotanut julkaisupäivän 23.7.2020. Tuon sivun mukaan olisi 4K ja HDR tuki löytyisi myös.

 
Ylös Bottom