Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cube & kotiteatteri

Nonniin, löytyihän täältäkin mielenkiintoinen säie :)

Itse olen harrastanut hifiä viitisen vuotta ja valmistun tässä keväänä sivuaineeltani akustikoksi.

Cubea olen pelannut âla kotiteatteri ihan alusta alkaen.

Laitteistoni koostuu:

Vahvari: Yamaha RX-V800RDS (6.1 matrix)
Kajarit: B&W 601S3
Subi: Audio Pro B1.35

jne jne.

Tarkoitus olisi kesällä hankkia tykki (Panasonic PT-300AE tai Sanyo PLV-Z1), ja sit Velodynen subi ja sit ja sit.... ;)

Pro Logic on mielestäni aika arsesta pelaamisen kannalta, äänikenttä paikantuu aivan liikaa kuvaruudulle.

Itse käytän Jammun omaa DSP äänikenttää 5 channel stereo joka on mielestäni todella hyvä pelaamiseen, ja sitä käytänkin kokoajan. Esim: Metroid Primen äänikenttä on todella vakuuttava...

Kaikella kunnioituksella, minä en suosittele kenellekään mitään kämäsiä creative ym. "valmis" settejä. Kaiuttimet ovat jotain kutusia matolaatikoita ja se "subi"... noh en nyt siitä sano enempää...

Hieman suuremmalla rahasummalla saatte paljon parempaa, uskokaa pois. Esim käytettynä joku jammun vahvari ja kaiuttimiksi esim B&W 600 sarjaa, tai Tannoy MX2, tai vaikkapa Infinityn Kappa sarjaa...

Jos aiotte ostaa kaiuttimenne ilamn koekuuntelua (mitä en missään tapauksessa suosittele) en suosittele kenellekään amphionien kaiuttimia. Niistä nimittäin joko pitää tai sitten niitä ei voi sietää.

Fakta vaan on, etta sen 1600-1700 joutuu sijoittamaan 5kpl kaiuttimia, jos haluaa edes jonkinlaista aanenlaatua kotiteatterissa. DSP-AZ1 vaatiikin jo kaveriksi todella hyvat kaiuttimet eli Martin-Logan yms...

Olen samaa mieltä, vaikka väite kuullostaakin joidenkin mielestä typerältä. Mutta ajatelkaa asiaa niin päin että mitä järkeä on sijoittaa tyyliin 1000e kaiuttimiin kun muut komponentit maksaa tyyliin 3000e? Ei mitään järkeä. Sitäpaitsi tuo 1700 viiteen kaiuttimeen ei kyllä ole mikään kummoinen summa, ja tässä ei ole tarkoitus prassailla.
Tällöin joku Creativen tai Logitechin paketti riittää varmasti enemmän kuin hyvin.
....HUOH...

Mutta nytpä kyselen tyhmänpuoleisia Teiltä, oi KaikkiTietävät: Mitä kaikkea sälää tarvitaan aluksi (lue: minimikokoonpanoon)? Ilmeisesti ainakin 2 etukaiutinta ja vahvari? Onko mahdollista saada systeemi toimimaan 4 kajarilla, kunnes hankkii viidennen?

Nöyrä ehdoitukseni minimikokoonpanoon minimisummalla olisi:

Käytettynä vahvari: Yamaha RX-V395RDS
Kaiuttimet: Tannoy Mercury MX1 (Magneettisuoattu ja vain 240 pari. http://www.kruunuradio.fi/)

Noita kaiuttimia voi ostaa sitten pikkuhiljaa lisää että on lopuksi 5 samanlaista.

Että tällaista :)
 
Tykiltä niin..

Tilasin kuulemma viimeisimmän erän viimeisen ZeldaPakin KonsoliNetistä ja nyt odottelen et pääsee testaileen mut mut.. Onks kellään kokemusta videotykiltä pelailusta Cubella? Kuvat näyttää joskus monitoriltakin aika suttuisilta joten miten on kun kaksmetrinen Zelda seisoo tossa seinällä ihan live koossa? (En tosin tiedä minkä mittainen jannu on kyseessä 1,5m näyttäis noin nopsasti arvioiden). Meneekö ihan puuroks? -Spikoni
 
Re: Tykiltä niin..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan spicon
Tilasin kuulemma viimeisimmän erän viimeisen ZeldaPakin KonsoliNetistä ja nyt odottelen et pääsee testaileen mut mut.. Onks kellään kokemusta videotykiltä pelailusta Cubella? Kuvat näyttää joskus monitoriltakin aika suttuisilta joten miten on kun kaksmetrinen Zelda seisoo tossa seinällä ihan live koossa? (En tosin tiedä minkä mittainen jannu on kyseessä 1,5m näyttäis noin nopsasti arvioiden). Meneekö ihan puuroks? -Spikoni

tälläisellä ei pitäisi ainakaan tulla ongelmia kuvanlaadun kanssa :D
 
Tällainen kysymys olisi:

Onko Gamecuben resoluution todellakin vain säälittävät 640x480?

...Jos tämä pitää paikkaansa olen äärimmäisen pettynyt. Meinaa näyttää varmaan tykillä aivan järkyttävältä...

Lueskelin tossa just anttilan esitettä (Xbox 199¤) siinä sanottiin että resoluutio 1920*1080. Jos tämä pitää paikkaansa niin silloin kyllä painitaan aivan eri sarjassa.

Kokemusta Gamecube + tykki yhdistelmästä ?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Calathia
Tällainen kysymys olisi:

Onko Gamecuben resoluution todellakin vain säälittävät 640x480?

...Jos tämä pitää paikkaansa olen äärimmäisen pettynyt. Meinaa näyttää varmaan tykillä aivan järkyttävältä...

Lueskelin tossa just anttilan esitettä (Xbox 199¤) siinä sanottiin että resoluutio 1920*1080. Jos tämä pitää paikkaansa niin silloin kyllä painitaan aivan eri sarjassa.

Kokemusta Gamecube + tykki yhdistelmästä ?

640*480 on television resoluutio, ei mikään konsoli käytä tuon korkeampaa resoluutiota. Eli X-loota käyttää ihan samaa resoluutiota(640*480)!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mikkoz
640*480 on television resoluutio, ei mikään konsoli käytä tuon korkeampaa resoluutiota. Eli X-loota käyttää ihan samaa resoluutiota(640*480)!

Valitettavasti olet väärässä, pistäppä vaikka hakusanaa googlella niin saat vähän kuvaa "normaalista" PAL -sandardin television resosta sekä "hyvän" television resosta (esim Philips Pixel Sharp).

Toivon että joku voisi vastata minulle mitä resoluutiota Cube käyttää jos pelaa tykillä?
 
Cube, Xbox ja HDTV

Onko Gamecuben resoluution todellakin vain säälittävät 640x480?
...
Lueskelin tossa just anttilan esitettä (Xbox 199¤) siinä sanottiin että resoluutio 1920*1080. Jos tämä pitää paikkaansa niin silloin kyllä painitaan aivan eri sarjassa.

Hmm... Konsolien jenkkiversioista löytyy ns. progressive scanline- eli HDTV-tuki (High Definition TeleVision), jota käyttääksesi tarvitsee komponenttikaapelin (5 johtoa) sekä videotykin/plasma-TV:n. Jos HDTV-tukea haluaa käyttää Xboxin PAL-versiolla, pitää kone modata sirulla. Muistelisin että Cuben jenkkiversio tukee i480 progressive scania (jolla ei juuri kehuta), mutta eurooppalainen PAL versio ei.

Eli jos kumpikaan konsoli ei ole importattu jenkkilästä, paremmat resoluutiot, kuin 480 juovaa, voi unohtaa.

Kiinnostuneille Nintendon antamaa infoa HDTV-tuesta Gamecubella.
 
Re: Cube, Xbox ja HDTV

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Breezewind
Muistelisin että Cuben jenkkiversio tukee i480 progressive scania (jolla ei juuri kehuta), mutta eurooppalainen PAL versio ei.

Eli jos kumpikaan konsoli ei ole importattu jenkkilästä, paremmat resoluutiot, kuin 480 juovaa, voi unohtaa.

Kiinnostuneille Nintendon antamaa infoa HDTV-tuesta Gamecubella.

tuota
NTSC Gamecube tukee 480p:tä MAX. tiedä sitten onko 640x480 (4:3) vai 720x480 (16:9). toinen juttu on että NTSC xbox tukee teoriassa kyllä 480p, 720p, 1080i: resoluutioita MUTTA suurimmassa osassa pelejä on vaihtoehtona ainoastaan 480p. Jotkut kuten legendan mukaan THPS4, Soul Calibur 2 tukevat 720p:tä eli 1280x720, sekä NTSC Dragons lair 1080i:tä. PAL-koneilla valitettavasti on tyytyminen sitten 480i:hin, 576i:stä en ole varma, ei ole tullut kokeiltua.

i=interlaced, p=progressive
 
Ylös Bottom