Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cube @ NYT-lehti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justin Bailey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Justin Bailey

New Member
ei tarvii enää ihmetellä mistä massalle syntyy imagot, check:

Japanilainen lelulaatikko...
Vetonalana toimivat värikkäät ja hauskat pelit...

peliesimerkkeinä:
  • Pikmin
  • Luigi's Mansion
  • Super Monkey Ball
näytettyjen kuvien perusteella nämä luovat massalle aikalailla "lapsimaisen" imagon, vaikka 2/3 näistä peleistä itsessään eivät sitä edes ole.

esim. Rogue Leaderia (massoille siis "cool") tms. ei edes mainittu. näin se homma etenee. ehkä suurin syy nintendon massaimagoon onkin suurmedian vähäinen asiaan perehtyminen?

Harmittavaa moinen Nyt-lehden levikin ollessa varsin suuri. Kuka jutun oli kirjoittanut?

Kiinnostavaa nähdä millainen kanta seuraavassa Pelit-lehdessä olevassa Gamecube-artikkelissa koneeseen otetaan.

Otti kyllä minuakin pattiin kun otsikossa pitää isolla lukea "Japanilainen lelulaatikko" !

"..kohdeyleisö on hieman eri kuin kilpailijoilla.."

Hmm.. Ei tässä ole kyllä samanlaista särmää kuin siinä XBOX-jutussa joku aika sitten. Lelulaatikkonahan ne taitavat GameCubea pitää. En taida sittenkään kehdata hakea omaa Cubea, jos se pitää etsiä leluosastolta... ;)

XBOX:ia mainostettiin vähän trendikkäämpänä koneena ja vielä tämän päivän Cube-jutun loppuunkin piti lisätä, että

"..GameCube ei ole yhtä tehokas kuin XBOX.. [nips!]..XBOX on teknisesti ylivertainen, eikä sen ensimmäisten pelien laatua voi moittia.."

Harmi vaan, että suuret massat muodostavat mielikuvansa Cubesta pitkälti näiden laajalevikkisten juttujen pohjalta.

Aamulehdessä on hyvä artikkeli jossa esitetään jo oikeaa asiaakin. Kannattaa hakea se lehti sillä niitä jaetaan tänään ilmaiseksi juuri sopivasti.

Mainittiin muuten ettei Cube häpeä tippaakaan XboXin pelien rinnalla ja muutenkin jäi sellainen kuva että GameCube on jotain täysin muuta kuin lasten konsoli. Screenshotitkin oli valikoidusti Pikministä, Eternal Darknessista, Mariosta ja Rogue Leaderista :)

Itse asiassa on virkistävää, että Nintendo pitää kiinni omasta linjastaan. Se julkaisee yhä pelejä, joiden keskeinen idea ei ole pomppivat maitorauhaset tai se, kuinka pitkälle ja näyttävästi veri tai sisälmykset kulloinkin lentävät. Muut julkaisijat pitävät huolen siitä, että Gamecubelle saadaan pelejä myös näennäisesti aikuisemaan makuun.

Nyt on tekniikan maailman päässyt asian yrimeen.

Aikuisempaan makuun suosittelen Pikminiä ja Super Monkey Ballia ainakin. Super Smash Brothers Melee ja Resident Evil tarjoavat myös kivasti haastetta. Rogue Leader voi olla vähän turhan suoraviivaista joillekkin.

Ja sitten tietty Tony Hawkit yms. jos vähän lapsettaa, eihän pelaaminen nyt iästä sentään riipu.

Onko joku sattunut lukemaan uusimman Nintendo Newsin? Ei ihme, että media pitää GAMECUBE:a "lapsikonsolina", kun niin tekee suomen Nintendo edustajakin. Nintendo News oli todella ikävää luettavaa, aivan kuin se olisi kirjoitettu kahdeksan vuotiaalle.

Noloa Agerex!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kola
Tietokone Webline perjantaina 3.5.2002 klo 8:41

"Nintendon pääasiallinen käyttäjäryhmä ovat 614-vuotiaat nuoret."

No eiköhän tuo ole aivan paikkansapitävää...

6-14 nii varmaan kun yhessä topiikissa laskettiin keski ikä oli noin 16-20. :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rugueux
Onko joku sattunut lukemaan uusimman Nintendo Newsin? Ei ihme, että media pitää GAMECUBE:a "lapsikonsolina", kun niin tekee suomen Nintendo edustajakin. Nintendo News oli todella ikävää luettavaa, aivan kuin se olisi kirjoitettu kahdeksan vuotiaalle.

Noloa Agerex!

Puhumattakaan siitä että se näytti olevan 8-vuotiaan kirjoittama.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu

Puhumattakaan siitä että se näytti olevan 8-vuotiaan kirjoittama.

Mutta kyllä TV-kamppanja ja ainakin täällä stadissa bussien kyljissä olevat mainokset on toiminu mun mielestä paljon paremmin kuin XBoxin mainonta.

Näkyvyys on ollu kohdallaan ja mielenkiinto on jopa minulla nyt ihan toista luokkaa, kuin esim. sen mainos-cd:n jälkeen. Tosin olenpa tietty tutkinutkin asioita hiukan enemmän...

Huomaa, että sen NYTin artikkelin oli kirjoittanut joku todella pelitietämätön taulapää. Teksti oli täynnä typeriä lapsiviittauksia, hölmöistä asiavirheistä puhumattakaan. Ehkäpä huvittavin oli Luigi's Mansionin 'arvostelu', jossa kirjoittaja väitti, että peliä pelataan Wariolla.

HALOO?? Onko siellä HS:n toimistoissa edes pelattu ks. peliä??

Onneksi pelaajat tietävät totuuden. Itse olen aina nauttinut Nintendon peleistä, joku taika niiden pariin vetää... olivat ne sitten lastenpelejä tai ei, niin Nintendo ei ole pettänyt yhdelläkään konsolillaan minua. Joka laitteelle on ollut hienoja pelejä, hyvältä näyttää GC:lläkin.

Asiaan: NYT-liite olisi voinut olla parempikin, mutta onneksi laite edes noteerattiin. Harmi jos lasten peleinä pidetään helposti omaksuttavia ja kaikenikäisille sopivia pelejä. Onneksi Nintendo ei näytä muuttavan linjaansa puheista huolimatta, heillä on oma ostava yleisönsä, joka pitää juuri Nintendon peleistä. Peli alkaa mielestäni hyvin jos napit oppii viidessä minuutissa ja itse peli ei ole väkinäistä uusien hahmojen yms. availua, vaan viihdyttävä peli jota jaksaa muutenkin pelata.

Ylös Bottom