Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cube tuottaa Nintendolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, kyllähän myynti on kasvanut ajoittain. Saipahan Nintendo toissapäivänäkin 80€ lisää kassaansa. ;)

keiu sanoi:
Tämän jos tietäisikin. Veikkaan että osapuilleen tuon mitä tuo myyntihinta on.

No tuota väittämää en kyllä aivan heti usko. Eiköhän tuo myyntihinta kuitenkin koostu muustakin kuin vain osien ja tekemisen summasta. Eivät rahdit, verot ja välittäjien ottamat osuudet ole aivan pieni osa tuosta hinnasta. Enpä tosin usko että Nintendo hirveästi nettoaa per kone, mutta eiköhän laskelmat ole tehty sen mukaan ettei persnettoakaan tule. Ja komponentitkin (ainakin osa) ovat varmasti vaihtuneet halvempiin osiin, joten uskon että nämä 100 euron koneet kosahtavat helpommin kuin ne "ensimmäiset" mallit.

Ainut mikä minua ressaa Cuben kohdalla on se (ja on aina v*tuttanut Nintendon toiminnassa), että esim. nyt Cube maksaa tuon 100 euroa ja pelit uutena 70 euroa. Haloo, pelin hinta on 70 prosenttia itse koneen hinnasta. Tietysti riippuu mistä se peli ostetaan, mutta eiköhän tuollaiset about 7-12 vuotiaat osta pelinsä mitääntietämättömien vanhempiensa kanssa marketeista ja tavarataloista.

-Lasse-

Zos kia cultus sanoi:
Itse en ole nähnyt ikinä cuben peli joka maksaisi seitsemääkymmentä euroa :confused:

Itse olen joskus aikoinaan nähnyt Anttilassa, 74,90€ maksoi Star Wars: Rogue Squadron II.

Mutta nykyään pelin kuin pelin saa kyllä huomattavasti halvemmalla. Toisaalta maksaa ne pelit muillekin konsoleille yhtä paljon, eli...

No saisivat sitten ainakin nopeuttaa noiden Player's Choise-pelien tuloa. Pleikan platinum-sarjaan tulee tiuhaan tahtiin tavaraa. Itse tosin suosin vaihtoa ja käytettyjen ostelua, ja onhan synttärit ja joulu kerran vuodessa. ;)

-Lasse-

Lapatossu sanoi:
No tuota väittämää en kyllä aivan heti usko. Eiköhän tuo myyntihinta kuitenkin koostu muustakin kuin vain osien ja tekemisen summasta. Eivät rahdit, verot ja välittäjien ottamat osuudet ole aivan pieni osa tuosta hinnasta. Enpä tosin usko että Nintendo hirveästi nettoaa per kone, mutta eiköhän laskelmat ole tehty sen mukaan ettei persnettoakaan tule. Ja komponentitkin (ainakin osa) ovat varmasti vaihtuneet halvempiin osiin, joten uskon että nämä 100 euron koneet kosahtavat helpommin kuin ne "ensimmäiset" mallit.

Ainut mikä minua ressaa Cuben kohdalla on se (ja on aina v*tuttanut Nintendon toiminnassa), että esim. nyt Cube maksaa tuon 100 euroa ja pelit uutena 70 euroa. Haloo, pelin hinta on 70 prosenttia itse koneen hinnasta. Tietysti riippuu mistä se peli ostetaan, mutta eiköhän tuollaiset about 7-12 vuotiaat osta pelinsä mitääntietämättömien vanhempiensa kanssa marketeista ja tavarataloista.

-Lasse-

Pitäisi ilmeisesti nostaa konsolin hintaa, jotta pelit olisivat halvempia suhteessa konsolin hintaan. ;)

Kyllähän nuo uutuuspelit ovat turhan kalliita konsoleille noin yleensäkin.

Jyyki sanoi:
Pitäisi ilmeisesti nostaa konsolin hintaa, jotta pelit olisivat halvempia suhteessa konsolin hintaan. ;)

Kyllähän nuo uutuuspelit ovat turhan kalliita konsoleille noin yleensäkin.
60 euroa pelistä on mielestäni liikaa. Ei tarvisi alentaa kuin 5-10 euroa, niin alkaisi olla jo ihan sopiva. Vain 2 peliä tullut täysihintaisena ostettua, loput tarjouksista tai käytettynä.

Vastaus: Cube tuottaa Nintendolle

Zos kia cultus sanoi:
Itse en ole nähnyt ikinä cuben peli joka maksaisi seitsemääkymmentä euroa :confused:

Poimintoja NetAnttilan hinnoista:

Pokemon Colosseum 69.90
Mario Kart: DD 66.90 (norm. 69.90 )
Metal Gear Solid: Twin Snakes 66.90 (norm. 69.90 )
Sonic Heroes 66.90 (norm. 69.90 )

Että tällaisia hintoja.

-Lasse-

"Ei noi oo seittemääkybää!!!"

Tyhmää tuollaisia hintoja maksaa. Varsinkin kun ei ihan uunituoreita pelejä ole kyseessä.

Knight sanoi:
"Ei noi oo seittemääkybää!!!"

:D Tuo onkin sitä hinnoittelupsykologiaa. Jos se olisi pyöreät 70 euroa niin se näyttäisi lukuna huomattavasti "huonommalta" kuin 69.90! :rolleyes:

-Lasse-

Joo, anttila on TODELLA kallis.
Sieltä ei kyllä kannata ostaa mitään.

Lapatossu sanoi:
No tuota väittämää en kyllä aivan heti usko.

Mitään väittämää ei esitetty joten se tekee tästä kommentista epäloogisen :confused:

Lapatossu sanoi:
Eiköhän tuo myyntihinta kuitenkin koostu muustakin kuin vain osien ja tekemisen summasta.

Totta. Mutta enpä väittänyt toisin. Mutta veikkaanpa että Cuben valmistus maksaa jotain 80 ecua yksiköltä. Väite: Nintendo ottaa todellakin takkiin jokaisesta myydystä konsolista. Vähintään muutaman kympin. Peruste: Raudan hinta ei voi mitenkään olla alle 50 euroa per yksikkö vaikka osia hankkisi kymmenen kertaa nykyistä isommissa erissä.

Juu se olikin veikkaus, luin nyt paremmin. :)

Mutta kummasti veikkaukset ovat vaihtuneet tietoon tässä viimeisimmässä viestissäsi. Oletko kenties Nintendon tehtaalla töissä? :p

-Lasse-

Jotenkin en vaan jaksa uskoa että Nintendo ottaisi takkiin joka koneesta. Mutta jos olette asiasta jostain lukeneet niin kai se sitten niin on. :rolleyes:

-Lasse-

Lapatossu sanoi:
Jotenkin en vaan jaksa uskoa että Nintendo ottaisi takkiin joka koneesta. Mutta jos olette asiasta jostain lukeneet niin kai se sitten niin on. :rolleyes:

-Lasse-

Lähdettä en muista, mutta käsittääkseni Nintendo on ihan virallisesti myöntänyt ottavansa hieman takkiin Cubesta. Nintendolla on kuitenkin iso joukko hyvin myyviä 1st party -pelejä, joista tulevat voitot kompensoivat. MS:llä on paljon huonompi tilanne, sillä heillä ei ole juurikaan hyviä 1st partyjä ja tappiotakin tulee konsolia kohden enemmän.

Ylös Bottom