Cuben hankkija (+metroid primen arvostelu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Casq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Casq

New Member
Olen hankkimassa Game Cubea
ja mietin juuri minkä pelin hankkisin sen kanssa.

Ajattelin jos hankkisin nyt Super Mario Sunhinen tai sen Meleen (tosin meleetä varten olis pakko hankkia toinen ohjain)

Time Splitters2 näyttää aika lupaavalta peliltä.

Metroid Prime on pakko ostos.
luin gamespyn arvostelun pelistä ja oli kyllä melkoiset hehkutukset.
http://www.gamespy.com/reviews/november02/metroidprimegcn/

Koko grafiikka pyörii aina 60FPS
joka on mielestäni melkoinen saavutus ainakin kuvien perusteella.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Itse olen kanssa hankkimassa cubea lähiaikoina ja ajattelin hankkia sen mukana Super Mario Sunshinen ja Starfoxin. Tai sitten ssbm, mutta siitä ei oikein ole iloa ilman kaveria ja toista ohjainta ;)

Jos aiot pelata ssbm yksin pelin perusteellisesti läpi, se tulee viemään kymmeniä tunteja. Että kyllä siitä irti saa yksinkin.

Osta ssbm. Se on Cuben tämän hetken paras peli. Se on pitkä ikäinen ja erittäin hauska. Yksinkin pelinä sen pelaaminen voi olla hauskaa mutta oikeuksiinsa se pääsee moninpelissä.

Täytyy kyllä varoittaa sen verran että kaikki eivät tosta SSBM:stä ole pitäneet, ja ihmekös tuo, varsinkin nelinpelissä touhu on välillä niin sekavaa että alkaa heikottamaan.. parhaimmillaan SSBM on kahden osaavan pelaajan käsissä kaksinpelinä mun mielestä. Tiedän kyllä ihmisiä joiden mielestä toi on aivan onneton koko SSBM.. munkin mielestä TS2 on parempi kuin SSBM, sekä yksin- että moninpelinä. mutta mielipiteitähän nämä vain ovat..

No minun mielestäni SSBM on GC:n paras peli. Vaikka GameWorld antoi viitteitä ettei asian laita kovinkaan kauaa(toivon mukaan) tule olemaan niin.

Question: Sopiiko gamecuben ohjain Times Splitters 2:seen, tai muihin sen tapasiin peleihin - Kuinka hyvin?
Cumpi olis parempi TS2 vai nightfire?:confused:

Ekaksi peliksi GC:n omistajalle Resident Evil sopii kuin nyrkki silmään. Ois pitäny itekki hommata se ekaksi, niin ei ois tarvinut pettyä (hommasin ekana Star Warssin...)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan masaf1
Ekaksi peliksi GC:n omistajalle Resident Evil sopii kuin nyrkki silmään. Ois pitäny itekki hommata se ekaksi, niin ei ois tarvinut pettyä (hommasin ekana Star Warssin...)

Minä hommasin ekana Luigi's Mansionin ja Wave Racen.
Wave Racea tullu pelattua vähän vähemmän :|

Ite suosittelen nyt Star Fox Adventuresia, Eternal Darknessia ja SSBM:ää. Siinä on cuben parhaat pelit.

Ite olen nyt kuitenkin koukussa NHL 2003:seen :)

Pöh...SSBM on aika hemmetin tylsä peli. Kyllä sitä jonkin aikaa tahkoaa aina, mutta peli menee lähes aina täysin sekavaksi mätöksi vailla minkäänlaista kontrollia. En tiedä, onko se sitten vain harjoituksen puutetta, mutta ottaen huomioon, että takana on 60+ pelituntia, enkä vieläkään saa mitään otetta, ehkä johtuu sitten vain pelitaidoista...;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Casq
Olen hankkimassa Game Cubea
ja mietin juuri minkä pelin hankkisin sen kanssa.

Ajattelin jos hankkisin nyt Super Mario Sunhinen tai sen Meleen (tosin meleetä varten olis pakko hankkia toinen ohjain)

Suosittelen Mariota. Itselleni kuluvan vuoden paras pelikokemus. Innovatiivinen, hauska ja syvällinen. Jos olet tyyppiä, joka arvostaa erittäin kehittynyttä kenttäsuunnittelua ja äärimmäisen moniulotteista pelattavuutta, niin tulet nauttimaan Sunshinesta todella paljon. Lisäetuna paikoin todella upea grafiikka.

Suosittelen myös, että ostat suoraan US-Cuben. Metroidia joutuu odottamaan maaliskuuhun asti, enkä usko, että tulevien pelienkään kohdalla tilanne yhtäkkiä muuttuisi parempaan suuntaan.

Vanhemmista peleistä harkintaan kannattaa laittaa:

Super Monkey Ball - Loistava yksinpeli ja ikuinen moninpeli.

Waverace - Parasta Time Trial-meininkiä sitten originalin Mario Kartin ja Ridge Racer ykkösen. Championship on turhan helppo, mutta jos pelaat "läpinäkyvästä" (kaikkein lähin) kuvakulmasta, niin on vaikea keksiä muita yhtä vaikuttavia ja pelillisesti mukaansatempaavia pelejä - muistuttaa ehkä eniten Wipeout ykkösen pelimekaaniikkaa ja fiilistä. Tämäkään ei sitten ole mikään "pick-up n' play"-peli, joten harjoittelu palkitaan ;)

Resident Evil - Yllättävän hyvä. Sarjan paras osa uusilla kujeilla ja todella tyylikkäällä ulkoasulla. Suosittelen, vaikka olisit aikanaan tahkonnut läpi PS1:llä. Uudet jutut ja yksityiskohdat tuovat peliin lisätunnelmaa, mikä nostaa tämän re-maken reilusti muiden osien edelle.

Pikministä ja TS2:sta en osaa sanoa näin vähäisellä kokemuksella, mutta kaiken järjen mukaan homman pitäisi toimia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan S-jogurtti

Cumpi olis parempi TS2 vai nightfire?

TS2 on teknisesti parempi, mutta tunnelmassa Nightfire voittaa 6-0. Arvostelua tulossa lähiaikoina.

Itse en löytänyt siitä tunnelmaa muuta kuin Co-opista. Story tuntui liian irralliselta.

Nightfireä en ole pelannut joten en sitä uskalla kommentoida, toki jos Bond-teemaa on käytetty hyvin hyväksi, ns. tunnelmaa varmasti löytyy.
TS2:n story-mode on co-oppina hulvattoman hauskaa, tehtävistä monet ovat hyvin suunniteltuja ja mielestäni tunnelmaltaan hyviä. Toistoa kentissä ei ole juurikaan, kaikki tuntuvat erilaisilta pelata. Tarina on kylläkin ohut, periaatteessa story-mode tuntuu lähestulkoon kymmeneltä eri peleistä napatulta kentältä, eli eeppistä tarinaa TS2:sta ei löydy, monipuolisuutta sitten senkin edestä. Helposti story-mode ei kyllä ole läpi (ainakaan normal/hard-tasoilla), ja lisäksi TS2 tarjoaa hyvin suunniteltuja Arcade/Challenge-matseja joissa ainakin itsellä riitti purtavaa pitkäksi aikaa. (on niitä vieläkin muutama vetämättä vaikka Statistics näyttää peliajaksi 35 tuntia, josta toki melkoinen osa moninpeliä..). Niin, ja pelaamalla saatavia bonuksia on hurja määrä (mm. yli sata erilaista pelihahmoa).

Mutta jos kysytään, että "TS2 vai Nightfire" antaisin pisteet TS2:lle vaikka en ole Nightfireä kokeillutkaan, jo pelkästään uskomattoman addiktiivisen moninpelinsä ansiosta jota minun on vaikea uskoa että Nightfire peittoaa. Pelimoodeja (16), kenttiä (16+leveleditor!) ja aseita (30+) riittää jokaiseen makuun, sekä kaiken kukkuraksi peli pyörii myös nelinpelinä enimmäkseen erittäin jouhevasti.

Long story short: I love TS2 ;)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Wave Race: Blue Storm: Todella laadukas ajelupeli, joka pitää pihdeissään vielä _monta_ kuukautta julkaisun jälkeenkin. Alussa turhankin vaikea, mutta kun ohjauksesta pääsee jyvälle, niin Blue Storm lunastaa helposti paikkansa Cuben parhaimpien tittelien joukossa.

Resident Evil: Mitä tästä voi enää sanoa? Todella hyvä kauhutoiminta, jossa erinomaisen paketin kuorruttaa mainio visuaalinen toteutus.

Super Smash Bros Melee: Jos neljä ohjainta löytyy, niin SSBM on GameCuben paras moninpeli. Todella hauskaa hupia peli-iltoihin.

Mario Party 4: Jos edelliset osat eivät ole tuttuja, niin MP4 on moninpelinä pakkohankinta. Yksinpeli jää aika vajaaksi, mutta nelinpeli on täysin omaa luokkaansa.

Pikmin: Todella omaperäinen tuotos. Suosittelen lämpimästi.

Super Mario Sunshine: Noh, Mario on aina Mario. Ei Super Mario 64:n tasoa, mutta hyvin lähellä liikutaan..

Super Monkey Ball: Todellinen yllättäjä. Addiktiivinen, omaperäinen ja etenkin moninpelinä valtavaa hupia. Lisäksi siinä on apinoita.

--

Siinäpä pari ehdotusta. :)

- Esa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan classified
Mitäs vikaa TS2:n tunnelmassa on?

Ts2 oli mielestäni liian arcademainen!
Esimerkiksi siinä ufo kentän alussa avaruusalukset leijuivat kuin pahvinpalat langan päässä!! :mad:

Ylös Bottom